پزشکی و سلامت دندانپزشکی

بیماری های چشم_دوربین و نزدیک بین

bimari-hai-chshm2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 13 اسلاید در این پاور پوینت به صورت مختصر و کامل درباره این‌موضوعات صحبت کردم که چه بیماری های چشمی وجود دارد و چه داهایی بدا درمان و پیشگیری از آن میتوان انجام داد .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
910 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های چشم_دوربین و نزدیک بین”

بیماری های چشم_دوربین و نزدیک بین

اسلاید 1: به نام خداسلامت، بهداشت و صیانت از محیط زیست موضوع:بیماری های چشم(دوربینی و نزدیک بینی)استاد:دمسازتهییه کننده:یاسین قوی پنجه دیگه سرا

اسلاید 2: دوربینی و نزدیک بینی چشم ؛ علل، علائم و درمان آندوربینی چشم چیست؟دوربینی Farsightedness)یک مشکل رایج چشمی است که در آن اجسامی که در دور دست قرار دارند، واضح دیده می‌شوند و در عوض اشیای نزدیک‌تر تار به نظر می‌رسند. درجه و شدت دوربینی بر قابلیت فوکوس چشم اثر می‌گذارد. افرادی که دارای دوربینی شدید هستند، ممکن است تنها قادر به دیدن درست و بی کم و کاست اجسامی باشند که در فاصله‌ی بسیار دوری قرار دارند. در حالی که افراد دچار دوربینی خفیف اجسام نزدیک‌تر را هم به صورت واضح می‌بینند. 

اسلاید 3: دوربینی معمولاً از بدو تولد در فرد وجود دارد و بین اعضای خانواده منتقل می‌شود. این مشکل به راحتی با استفاده از عینک و یا لنزهای تماسی چشم برطرف خواهد شد. .دیگر درمان موجود برای دوربینی جراحی است علائم دوربینی چشماجسام نزدیک ممکن است تار دیده شوندبرای درست دیدن نیاز به لوچ کردن چشم‌ها وجود دارد خستگی چشم، سوزش و درد اطراف چشم‌ها بعد از انجام کارهایی که نیازمند دقت و تمرکز است، مانند مطالعه، نوشتن، نقاشی کشیدن و کار با کامپیوتر فرد احساس ناراحتی در چشم‌ها و یا سر درد دارد. 

اسلاید 4: نزدیک بینی چشم چیست؟از طرفی دیگر نزدیک بینی Nearsightedness) هم بسیار عارضه‌ی رایجی است و در این حالت فرد مبتلا قادر به دیدن درست و بی کم و کاست اجسام نزدیک به خود است و در عین حال اجسامی که در فاصله دورتری قرار دارند، حتی ممکن است تار به نظر برسند. این حالت به خاطر شکل خاص کره‌ی چشم رخ می‌دهد و به خاطر آن اشعه‌های نور به شکل نادرستی منعکس شده و تصویر به جای اینکه روی شبکیه ایجاد شود، در جلوی آن ایجاد می‌شود. نزدیک بینی گاهی به تدریج و گاهی به سرعت رشد می‌کند و غالباً در طی دوران کودکی و بلوغ بدتر خواهد شد. این مشکل هم در اطرافی با سابقه خانوادگی بیش‌تر دیده می‌شود. یک آزمایش چشم ساده به تشخیص این مشکل کمک می‌کند و برای درمان آن از عینک، لنزهای چشمی و جراحی استفاده می‌شود. 

اسلاید 5: عیوب انکساری اگر قرنیه و لنز دارای سطح خمیده‌ی درست و صافی نباشند، اشعه‌های نور به درستی شکسته نشده و در نتیجه‌ی عیوب انکساری رخ خواهد داد.دوربینی زمانی رخ می‌دهد که کره‌ی چشم کوتاه‌تر از حالت طبیعی بوده و یا اینکه سطح قرینه به اندازه‌ی کمی خمیده باشد. این اثر برعکس حالتی است که در نزدیک بینی دیده می‌شود.نزدیک بینی زمانی رخ می‌دهد که کره چشم بزرگ‌تر از حالت معمول بوده و یا اینکه قرنیه بیش از حد خمیده شده است. در این حالت تصویر جلوتر از شبکیه تشکیل شده و به این ترتیب فرد اجسامی که در دور قرار دارند را به صورت تار خواهد دید علاوه بر دور بینی و نزدیک بینی، آستیگماتیسم هم نوع دیگری از عیوب انکساری است: در این حالت به دلیل نامنظمی و انحنای غیر طبیعی قرنیه یا عدسی فرد تصاویر را به صورت تار خواهد دید.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید