کسب و کارعلوم مهندسیمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری

صفحه 1:
9 ‎CoS Ca pio IE‏ فراگیزتر بهره‌وری ‏استاد درس: دکتر میرمهدی سیداصفهانی ‎

صفحه 2:

صفحه 3:
Ayes) آيا سازمان ما بيشترين ارش لا براى يول ‎ern s‏ 00 است؟ پرسش دوم 202 کافی برای رقابت با بهترین‌های هوزه‌ی خود در ا الا است؟ بیشینه‌سازی ارزش کل پول مشتریان حضور در صهنه‌ی (قابت

صفحه 4:
مدل ساده‌ی مدیریت کین سيستم و ابزارهاى ‎TQM‏ 00 urerent

صفحه 5:
احزاء رز جزای قلسفه ی هدب بت کل يريت كيفيت ذ يت فراكير توا 3 انمندسازی و مشارکت کارکنا: توسعء

صفحه 6:
عوامل بهره‌وری (Product) ‏بهرهوری‎ تابمی از: اثربخشی (ععسس +۳ کارایی (سسمس«<۳) بررسی اینکه آیا کاری که سازمان بررسی اینکه آیا کاری که بر عهده‌ی انجام می‌دهد در راستای اهداف تعیین سازمان قرار داده شده, بر اساس شده است یا ‎Spud‏ اصول انجام می‌شود؟ ويا در يك جمله: و یا در یک جمله: تست

صفحه 7:
بهره‌وری و اجزای فلسفه‌ی مدیریت کیفیت فراگیر مدیریت در کنار کارگران تمرکز بر روی مکانیزم تولید ارزش* ابتکار کارگران تولید کالا بر اساس نیاز مشتری* کاهش موجودی انباره ۰ اطمينان از کارایه تغییر مذاق مشتریان اطمینان از ثررفشی فشار رقیبان ۰ اطمینان از مصرف ‎pra‏ منابع cere ty 3 °

صفحه 8:
تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمان‌ها

صفحه 9:
3 Ped kere dee Feel درصد تغيير در تغيير تغييرات در درصد تغییر در درآمد ی یم 2 | 9 از سال * طی یک دورهی ده ساله. قابلیت سوددهی ۰7۱۰۷۰۱۲ فروش ۳۰۷۵ افزایش شغل 7۱۷ و جمع کل ‎an aC YAY‏ ورس ۱ UN OE OIC PRI Gr OCR AUR SECT is ۱ creewentcy 5

صفحه 10:
ا ا ا ل ** موتورولا (سازنددى كوشى موبايل و ييجر) " بهردورى از سال 19/68 تا 1991 (در طول ؟ سال) ‎1٠١‏ افزايش يافته است (متوسط سالانه .لاا رشد). ل ‎Rene OM as a eta Rete DUCE‏ در بازار جهانى. طى ه سال 1 انىء ساخت و طراحى الكترونيكى) 100 0 ا ا ا ل ا ** زیراکس NCR ۱ ee ETE ROLY ‏زمان مورد نیاز برایآبه ثمر رسیدن محصول جدید برای بازار به‌طور متوسط 7۲۵ کاهش داشته است.‎ Re Te eWAU CRC SRE Cea) ey Merten CTC ee NN R(t span IONS Dl MO Pat nse Re ‏ال ل ل ا‎ vs ‎٠‏ سولكترون (ازائه كننده خدمات بن ‏زان ٠لآ/:‏ كاهش داشته است. ‎ ‎ ‏ا افزايش داشته است. ‎۱ 5

صفحه 11:

حم بس حی م اهلل ارل ن ارل م تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری استاد درس :دکتر میرمهدی سیداصفهانی ارائه دهندگان: مسعود طاهری اصل 88125015 احمد پورحیدر 88125065 رضا شیخ رابری 88125083 ‏Company ‏LOGO فهرست محتوا تحوالت جهانی مدل مدیریت کیفیت فراگیر ()TQM عوامل بهره‌وری مدیریت کیفیت فراگیر و بهره‌وری تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد 2 تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری تحوالت جهانی عوامل تحوالت جهانی پرسش اول پرسش دوم آیKا سKازمان مKا بیش‌ترین ارزش را برای پول مشتریانش ایجاد کرده است؟ آیKا سKازمان مKا آمادگی کافKKی برای رقابKKت با بهترین‌های حوزه‌ی خود در سKطح بازار جهانی را دارا است؟ بیشینه‌سازی ارزش کل پول مشتریان تعدد رقبا حذف موانع جغرافیایی سازمان تجارت جهانی حضور در صحنه‌ی رقابت رضایت مشتری و کاهش هزینه‌ی تولید 3 تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری مدل ساده‌ی مدیریت کیفیت فراگیر سیستم و ابزارهای TQM 4 تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری اجزای فلسفه‌ی مدیریت کیفیت فراگیر توانمندسازی و مشارکت کارکنان در توسعه تمرکز مطلق بر تأکید بر موضوع بهبود مستمر مشتری استفاده از رویکرد سیستماتیک برای مدیریت 5 تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری عوامل بهره‌وری بهره‌وری ()Productivity تابعی از : 6 اثربخشی ()Effectiveness کارایی ()Performance بررسKی اینکKه آیKا کاری کKه سازمان انجام می‌دهد در راستای اهداف تعیین شده است یا خیر؟ بررسKی اینکKه آیKا کاری کKه بر عهده‌ی سKازمان قرار داده شده ،بر اساس اصول انجام می‌شود؟ و یا در یک جمله: و یا در یک جمله: آیا کار خوبی را انجام می‌دهیم؟ آیا کارها را خوب انجام می‌دهیم؟ تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری بهره‌وری و اجزای فلسفه‌ی مدیریت کیفیت فراگیر • مدیریت در کنار کارگران • تنوع ابتکار کارگران • رضایت مشتریان • 7 تمرکز بر روی مکانیزم تولید ارزش• تولید کاال بر اساس نیاز مشتری• کاهش موجودی انبار• بهره‌وری و مشارکت کارکنان بهره‌وری و تمرکز مطلق بر مشتری بهره‌وری و اعمال مدیریت سیستماتیک بهره‌وری و تأکید بر بهبود مستمر تغییر مذاق مشتریان فشار رقیبان • حساسیت نسبت به مشتری • اطمینان از کارایی • اطمینان از اثربخشی اطمینان از مصرف صحیح منابع • تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری • تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمان‌ها تأثیر TQMبر عملکرد سازمان بنابه مطالعه‌ی هندریکس و سیگنال (1997؛ با بررسی 467کارخانه) افزایش درآمد و عواید کارخانه 8 کاهش هزینه‌های ثابت و متغیر تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری افزایش سود تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمان‌ها درصد تغییر در دارایی‌ها درصد تغییرات در تعداد کارکنان درصد تغییر در مجموع هزینه‌ها / فروش درصد تغییر در فروش -1.93 0.35 0.27 6.21 10.41 1.8 2.33 -0.45 2.8 8.88 از -3تا -1 8.24 5.56 -0.39 6.26 14.77 از -1تا +1 17.52 13.69 -0.94 18.15 30.06 از +1تا +3 45.46 17.00 -1.27 63.74 107.12 از -6تا +3 درصد تغییر در درآمد عملیاتی از سال از -6تا -3 طKی یKک دوره‌ی ده سKاله ،قابلیKت سKود‌دهی ،%107.12فروش ،%63.75افزایKش شغKل %17و جمKع کلK دارایی‌ها %45.46افزایش یافته است. یKک تغییKر منفKی در جمKع کKل هزینKه /فروش ( )-1.27مشاهده می‌گردد کKه رقمKی ناچیKز و بی‌معنKا اسKت. 9 تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری نمونه‌هایی از سازمان‌های استفاده‌کننده از TQM موتوروال (سازنده‌ی گوشی موبایل و پیجر) بهره‌وری از سال 1988تا ( 1994در طKول 6سال) %100افزایش یافته است (متوسط ساالنه %12.2رشد). زمان ساخت پیجر از 40روز در سال 1988به کمتر از یک ساعت در سال 1994رسیده است. ی ‌پKKزشKک ) ( 3M بKKKخشتKKولKید مKحصوالKتدKنداKن ضریب درآمدی 3Mبا حضور 100رقیب در بازار جهانی ،طی 5سال ( 1991تا )1996دو برابر شده است.K سولکترون (ارائه کننده خدمات پشتیبانی ،ساخت و طراحی الکترونیکی) سهم بازار این شرکت در سال 1992دو برابر شده است.K بیشترین رشد سهام طی سال‌های 1991تا 1996نسبت Kبه سایر شرکت‌های هم‌حوزه داشته است.K زیراکس ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 10 پس از 4سال ،هزینه‌ی تولید به‌طور متوسط به‌میزان %20کاهش داشته است. درآمد متوسط ایجاد شده توسط هر کارمند تقریب ًا %20افزایش داشته است. زمان مورد نیاز برای به ثمر رسیدن محصول جدید برای بازار به‌طور متوسط %25کاهش داشته است. درآمد و عایدات شرکت زیراکس 30درصد افزایش یافته است. سهم بازار شرکت زیراکس به 40درصد رسیده است 3( Kبرابر نزدیک‌ترین رقیبش). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر بهره‌وری Company LOGO

51,000 تومان