کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

تاریخچه نظریات و تئوریها و روشهای ایجاد انگیزش

فهرست: با سئوالات اساسی انگيزش آشنا شوند. با تعاريف انگيزشی آشنا شوند. تاريخچه مباحث انگيزش را فراگيرند. ماهيت انگيزش را ياد بگيرند. تعاريف انگيزش را بياموزند. با تئوريها و نظريات انگيزش آشنا شوند. روشهای کاربرد انگيزش را فراگيرند.

محمد

88 صفحه
613 بازدید
15 شهریور 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
| تاریخجه نظر یات ‎p‏ و روشهای ایجاد انگیزش

صفحه 3:
اهداف کار گاه انتظار می‌رود فراگیران بعد از کار گاه به اهداف ذیل دست یابند: ۱ er Ore Por ‏با تعاریف انگیزشی آشنا شوند.‎ ee IE AIS Soe teen Cele ‏ماهيت انكيزش را ياد بكيرند.‎ ' تعاریف انگیزش را بیاموزند. | Re ‏ا‎ ‎epee SSS) Se

صفحه 4:
لل ا الكيزش چیست؟ فرد با انکیزه کیست؟

صفحه 5:
Sood Motivation

صفحه 6:
انگیزش یک است که موجب تولیدانرژی, تعیین جهت و شدت در یک رفتار برای رسیدن به یک نیاز می‌شود. این مفهوم .روانشناختی اغلب با دارد

صفحه 7:
motivation The set of forces that cause people to behave in certain ways

صفحه 8:
چه انگیزه‌هایی سبب می‌شود تا هر کس به یک رویه خاص برسد؟ چه انگیزه‌هابی باعث خلق یک فکر, ایده, يا بروز رفتار می‌شود؟ چه انگیزه‌هایی افراد را در یک سازمان مشتاق فعالیت می‌کند؟ چه انگیزه‌هایی محرک خلاقیت و نوآوری هستند؟ چه انگیزه‌هابی موفقیت یک فرد را رقم می‌زند؟ چه انگیزه‌هایی ملتی را به حرکت در می‌آورد؟ چه انگیزه‌هایی توان پنهان یک فرد, گروه را ملت را ظاهر می‌سازد؟ چه انگیزه‌هایی شادیهای گمشده را به ارمغان می‌آورد.

صفحه 9:
چرا انگیزه مهم است؟ چه انگیزه‌هایی مهم‌اند؟ بدون انگیزه چه اتفاقی می‌افتد؟ فرد با افراد بی‌انگیزه‌ای را می‌شناسید؟ (مطالعه موردی) (رل8۸ ‎(Case‏

صفحه 10:
آبا احساس می‌کنید (فرد با انگیزه‌ای) هستید؟ سه انگیزه مهم خود را در کار و زندگی نام ببرید: چه عواملی انگیزه ساز هستند؟

صفحه 11:
0 Motivation ph ۵

صفحه 12:

صفحه 13:
پیامبر اکرم(ص)فرمود : اولین دستور خداوند به حضرت آدم بعد از هبوط روي زمين آمره آن بَحرث بیده

صفحه 14:
حضرت عيسي را مثال مي زند که : ۸سال در ناصره با نجاري و کار مداوم خود و خانواده را اداره مي کرد. سپس به کار رنگرزي و طبابت 1 (متي - یوحنا)

صفحه 15:
۳ ol ‏با انگیزش شدید شروع شد.‎ سپس ایجاد انگیزه عملی در شاگردان جستجوی آدمهای انگیزه مند

صفحه 16:
انگیزه را معادل تشنگی می‌داند مد انسان تشنه یاد گیری | ۱ سپس جستجوگر پاسخ به سئوالات |

صفحه 17:
معتقد به سلسله مراتب روح است

صفحه 18:

صفحه 19:
oo سپس بشر دوره‌های .مختلف را طی نمود

صفحه 20:
را بیامبران» دانشمندان و هنرمندان مي‌سازند. را سرداران و شاهان و فاتحان را مدبران و نوآوران و كارآفرينان انديشهورز

صفحه 21:
در آهدي بر مراحل اجتماهي بشر در نظرگاه مدبرجني

صفحه 22:
مراحل اجتماعي مدیریت ‎-١‏ كمون اوليه (اشتراكي) ‎irre rr‏ 0000 ۳ اولین گام - مالکیت انسان بر حیوان ‏ويزكىها سك (به خاطر شكار) اسب و ور الاغ ‎۳

صفحه 23:
۲ دروة شباني (چادرنشيني) ۷02۵016 - ‎Nomad‏ 4آغاز تقسیم کار 4انسان تولید کننده مي‌شود 4انسان ابزارسازي مي‌کند ‎٩‏ شکار و شباني - به عهدة مردها 4 گردآوري غذا و بچه‌داري - به عهده زن‌ها وبل دورانت : کشف كشاورزي به وسیله زن‌ها بوده است. بشر مدیون انگشت شصت خویش است. امروزه هم دنیا زير انكشت سبابه شما مي جرخد.

صفحه 24:
ر مى رود ‎gricultural Revolution)‏ مديريت > بعداز انقلاب كشاورزي > وسعت مى يابد ۳- فنودالیزم مالکیت بزرگ ارضي بر کشاورزي

صفحه 25:
بعد از فئوداليزم : (دورة حوادث مهم) 2 | dhe IG تجزيه امبراطوري روم ظهور اسلام ۳ آغاز جنگهاي صليبي (۱۲۹۱-۰۱۰۹۵) پایان جنگهاي صليبي

صفحه 26:
بسورژوازي نظام مبتني بر سرمايه‌داري | شهر (بازار) و صنعتي محدود ويژگي‌هاي بورژوازي

صفحه 27:
۵- کاپیتلیزم : 1 - سوسياليزم :

صفحه 28:
۸- آغاز مدرنیته حدید و اقتصاد آزاد 9- ورود به عرصه بعد از ‎111٠‏ كه مدعيان تحول مي نو يسند :

صفحه 29:
"وی وم نافعال و فعال ته عامل فعال و عمل ثننده ‎Jor ue‏ ۰

صفحه 30:
ماهبت انگیزش ح انكيزش Ts ۵

صفحه 31:
roma eee eee pecs] ree) pe را پایدار می‌سازد 1 4 ee re eee ‏عامل شادابی روحی‎ | Ppp cnr lee |! ۱۱۰۰۰ ‏عال خلاتیت ونوآوری‎ |) د به 00 Lo YI Y) جبران کننده 160 (هوشبهر)

صفحه 32:
0111998 ‎Te‏ م ا ل ار 0 قدرت و شهرت نشانها يا مدالها تقویت‌های کلاسی شرایط و امکانات بهتر برای کار رش واتقونت ادن تكردا جنا حساب شده و به موقع نباشد می‌تواند

صفحه 33:
۱ Be RITE TS FUE a core] Re) Resor Pal Fae ‏ا‎ ‏د‎ ener oe) Po yee ere eee Me ae Pde نیاز به موفقیت و شایستگی نیاز به همبستگی به گروه نیاز به مشارکت در کار گروهی نیاز به احترام در محیط‌های اجتماعی احساس مسئولیت کردن در گروه نیاز به فضای مطلوب روانی در گروه

صفحه 34:
انگیزه کنجکاوی (ناشی از حس جستجوگری) انگیزه اثربخشی (ناشی احساس موثر بودن) انگیزه کامیابی(موفقیت) (ناشی از شوق انجام یا رسیدن) انگیزه معاشرت (ناشی از روحیه اجتماعی) انگیزه قدرت (ناشی از حس تفوق طلبی) انگیزه محبت (تًثیر) (ناشی از حس عاطفی) انگیزه امنیت (ناشی از حس خطرزدایی و آسایش) انگیزه درونی و بیرونی انكيزه شايستكى و ذاتى

صفحه 35:
نمونه آدمهای دارای انگیزه ae Be eat, ‏ماشین آلات‎ seit pas 5 -657(- م ۳ 1 ‎Ei‏ و ایب 5 انقلاب در 29> - 039-29 -

صفحه 36:
Way Motivation

صفحه 37:
Early Philosophers of Motivational Theories ¢ Adam Smith “enlightened” self-interest; that which is in the best interest and benefit to the individual and to other people Frederick Taylor founder of scientific management; emphasized cooperation between management and labor to enlarge company profits

صفحه 38:
Motivation Theories ‎i 1 5‏ لب ‎GS ee ee NY eA‏ ‎

صفحه 39:
es Motivation ۷۸2

صفحه 40:
Content Theories 1) The Hierarchy of Needs (Maslow) 2) ERG Theory (Alderfer) 3) Need Achievement Theory (McClel land) 4) Theory X & Y Assumption (Mc Gre gor) 5) Motivation — Hvaiene Theory (Her

صفحه 41:
Maslow’s Need anne Hierarchy == 9۷۵ Safety رجف ‎cal‏

صفحه 42:
need NIN Dee hy

صفحه 43:
McGregor's Motivational Theories X and Y u 0 5 © In ۳ ۳ ۱ 8

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:
McGregor's Assumptions About People Based on Theory X

صفحه 48:
McGregor's Assumptions About People Based on Theory Y Motivation Development potential Capacity for assuming baer ۲ Readiness to direct

صفحه 49:
۲ ۳ ۶ ‏مت و وت و‎ Applied to Needs nial hah Non en y—N a Oey ond Geo 0

صفحه 50:
Alderfer’s ERG Theory

صفحه 51:
:McClelland’s Need Theory

صفحه 52:
3 McClelland’s Need Theory

صفحه 53:
McClelland’s Need ‘Theory fe ea ‏با لور(«‎ ue 2 231۱7۸:۲۳ ۰. ۱: 7 Dg Seis] ۳-۱ ۳ ری ‎IDA EY As IA faa‏ ‎bof‏ ۲ ‎SIS) MIRE TAP 5‏ ‎Ly‏ ا 1 5 زبلا 1-1 ‎DAEs NaN VAAN‏ ‎i |‏ 1 ]ساس “لسر اانا ‎DOE‏ ‎

صفحه 54:
Motivational Need 9 Theories Ouwtow ‏بط‎ QOcOlebacrd ‏اس ۲ ۳۳ مومع‎ QOeed Por Ockievewedt Csterw fotercral Deed Por ‏اه‎ Power 08 ‏دععد دل وات‎ ‏(صط لع المدود)‎ Relitedaess Oered Por ‏متا‎ ‏ید‎ 6 GoPeiy ood ste Dkeory X physical Ohrid Cxistewse

صفحه 55:
Argyris studies ._» A Behavior, Telling Style Participatin Yassiimnpiionr—> B Behavier> 50

صفحه 56:
Immaturity / Maturity Continuum (Argyris ) 1- Active 2- Independent 3- Many complex behavior 4- Deep & strong interest 5- Equal or Superior 6- Long term perspective 1- Passive 2- Dependent 3- Few, Simple behavior 4- Erratic & Shallow interest 5- Subordinate 6- Short time روا perspective ‘es ek ‏ل‎

صفحه 57:
۲6721670 5 7۲۷۵-200۲۳ Theory 50000111100110 01 ۹ “maintenance factor contributes to employee’s feeling not dissatisfied “contributes to absence of complaints

صفحه 58:
Herzberg’s Two-Factor Theory **Motivation Factor — :yo.'!< vsyenologiedl growin * job enrichment * leads to superior performance & effort

صفحه 59:
71670 5 ۷0۷۵0-116 Model (continued) Motivators Jobs that do not Jobs offering offer achievement achievement, recognition, recognition, stimulating work, stimulating wa responsibility, and advancement.

صفحه 60:
Herzberg’s Motivator-Hygiene Model (continued) Hygiene Factors Jobs with poor Jobs with good company policies, and administration, technical supervision technical supe salary, interpersonal salary, interpers relationships with relationships wi supervisors, and supervisors, and working conditions. working conditio

صفحه 61:

صفحه 62:
Need for achievement Need for power Relatedness | Need for affiliation Belongingni social, and

صفحه 63:
انگیزش درونی )1998 ‎(Franken,‏ * رضایت 1 ۳ فعاليتى را به * علاقه :خاطر " ياداش ۳ fas asl ol inst ‏عيل‎ a: |

صفحه 64:
انگیزش بیرونی (2000 627 6 »0126 0 ‏ل‎ | BICC SIT S| eee as

صفحه 65:
= ((Vallerand 1993

صفحه 66:
عوا ‎ere)‏ یزش ف عردى تمادل م2 تما ۳ سل خانواده رتنا تعامل نا 5 ادل با قرد در ثرآ يك رد ‎(Sty‏ تعاملل 1 قل كرك )ع را حورث :محبط ‎dun]‏

صفحه 67:
ye Snes hoor 0 ee ae OCC al ONS ‏عدالت و انصاف‎ "" ‏استقبال از لیده‌ها‎ ۴ ‏ارتباطات‎ " Sy ل لله مراتب منطتى - لیاقت پروری ۲ سایل اتسانی مسرت و ‎al 30‏ ار ‎lis‏ : استاندارد ساری ساب انان

صفحه 68:
عوامل ايجاد انكيزش سازمانى فرافردى تعهد علاقه به رشد تشويق كرايى ل ‎eld)‏ شنود موثر قبول مسئوليت «مسئوليت يذيرى) PEs > زندكى در ادئده

صفحه 69:
52 al 1) ننوع مهارت. 2) مديريت كار 3) اهميت كار 4 استقلال شغلی 5) بازخورد 6) كار جالشى Skill Variety ® Task Identity ® ۷2 ‏لوا‎ ‎significance Job Autonomy *® Feed back *® Chalenge work ®

صفحه 70:

صفحه 71:

صفحه 72:

صفحه 73:

صفحه 74:

صفحه 75:

صفحه 76:

صفحه 77:

صفحه 78:

صفحه 79:

صفحه 80:

صفحه 81:

صفحه 82:

صفحه 83:

صفحه 84:

صفحه 85:
‎A 8)‏ ات شتا

صفحه 86:
1 AS AE 1 a 1

صفحه 87:

صفحه 88:

39,000 تومان