کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

بازارهای الکترونیکی

tejarate_electronic_4 (3)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازارهای الکترونیکی”

بازارهای الکترونیکی

اسلاید 1: تجارت الکترونیکفصل سوم بخش دوم

اسلاید 2: 2ارائه اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدمات عرضه شده به صورت الکترونیکی روی CD یا اینترنت یا پایگاه داده ، دایرکتوری ، قابلیت جستجو نمایش محصولات پایه و اساس سایتهای تجارت الکترونیکهدف تجار = تبلیغ محصولات یا خدماتهدف مشتریان =کسب اطلاعات در مورد محصولات یا خدماتقابلیت ادغام با سایر فرایندهای خرید و فروش فصل سوم : بازارهای الکترونیکی کاتالوگ الکترونیکی

اسلاید 3: 3پویایی در نمایش اطلاعات : صوت و انیمیشنسفارشی سازی شده : بر اساس خصوصیات و علائق مشترییکپارچگی با فرآیند خرید : بر اساس میزان یکپارچه سازی با فرآیند ها یا ویژگی های کسب و کار منجمله سفارش گیری ، پرداخت الکترونیکی ، نرم افزار ، انبارداری و حسابداری و ... دسته بندی می شوند فصل سوم : بازارهای الکترونیکی انواع کاتالوگ الکترونیکی

اسلاید 4: 4فصل سوم : بازارهای الکترونیکی موتور جستجویک برنامه کامپیوتری است که به یک پایگاه داده متشکل از اطلاعات مربوط به منابع موجود در اینترنت دسترسی دارد و از طریق آن می توانیم اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنیم .

اسلاید 5: 5فصل سوم : بازارهای الکترونیکی نرم افزار هوشمندبرنامه هایی که به عنوان مثال به کاربران محصولات مشابهی را برای خرید پیشنهاد می کنندبه صورت خودکار محصولات جدید اضافه شده به سایت را برای مشتریان بالقوه معرفی می کنند نحوه ی حرکت مشتری در سایت را مورد استفاده قرار داده و به این ترتیب به علاقه مندیهای مشتریان پی می برند در حین حرکت مشتری در سایت و بررسی آن لینک های مرتبط با علاقمندی ایشان را همیشه در دسترس او قرار می دهند.

اسلاید 6: 6فصل سوم : بازارهای الکترونیکی سبد خرید سبد خرید الکترونیکی ، یک فناوری پردازش سفارشات است که به مشتریان امکان جمع آوری و سازمان دهی کالاهای مورد علاقه خود ، برای خرید را می دهد تا در نهایت بتوانند سفارش خود را نهایی کنند انواع : 1- مختص فروشگاه مثل amazon2- ارائه توسط سایت های ثالث به فروشندگان مثل easycart.com

اسلاید 7: 7فرآیند خرید در یک فروشگاه

اسلاید 8: 8حراجی ، سال هاست به عنوان روشی پیشرفته برای خرید و فروش محصولات و خدماتی که کانال معمولی بازار برای آن ها مناسب نیستند مورد استفاده قرار می گیرد .حراجی های الکترونیکی از دهه 80 میلادی در شبکه های محلی انجام می شد ( حراجی گل ) از سال 1995 در اینترنت مورد استفاده قرار گرفته است صنعت حراجی اینترنتی در سال 2007 دارای درآمدی معادل 54/3 میلیارد دلار بوده است . سایت های میزبان در اینترنت خدمات عرضه محصولات توسط فروشندگان و پیشنهاد قیمت توسط خریداران یا برعکس فصل سوم : بازارهای الکترونیکی حراجی الکترونیکی

اسلاید 9: 9فصل سوم : بازارهای الکترونیکی انواع حراجی الکترونیکیحراجی مستقیم ( مزایده )پیشنهاد قیمت توسط خریدار برنده بالاترین قیمتسایت eBay حراجی معکوس ( مناقصه )درخواست برای یک کالا یا خدمات از طرف خریدار ارائه می شود .فروشندگان مختلف ، پیشنهاد خود را ارائه می کنند .پیشنهاد حاوی قیمت و شرایط ارائه آن کالا یا خدمات است .بهترین پیشنهاد به عنوان برنده انتخاب می شود .سایت Priceline

اسلاید 10: 10قیمت قابل انعطاف در حراجیخصوصیت اصلی حراجی  قیمت گذاری قابل انعطاف  قیمت هایی که بنابر تغییر عرضه و تقاضا نیز تغییر می کنند چانه زنی ، قدیمی ترین قیمت گذاری منعطف می باشد . در عوض قیمت های کاتالوگ ، ثابت هستند مانند قیمت های مربوط به بخش فروش ، سوپر مارکت ها و فروشگاه های الکترونیکی فصل سوم : بازارهای الکترونیکی حراجی الکترونیکی

اسلاید 11: 11یک خریدار ، یک فروشنده در این ساختار ، فرد می تواند از مذاکره ، چانه زنی و مبادله پایاپای استفاده کند . قیمت نهایی بر اساس قدرت طرفین در چانه زنی ، میزان عرضه و تقاضا در بازار محصول و عوامل محیط تجاری تعیین می شود . یک فروشنده چند خریدار در این ساختار ، فروشنده از روش مزایده استفاده می کند . در این روش ، فروشنده ، پیشنهاد قیمت را از چندین خریدار جویا می شود . یک خریدار ، چندین فروشندهدو نوع رایج حراجی وجود دارد که در آن ها یک خریدار و چندین فروشنده وجود دارند : مناقصه که بیشتر در مدل های B2B و G2B استفاده می شود و قیمت با مشتری که توسط Priceline ارائه می شود . چهار نوع حراجی (پیشنهاد قیمت) وجود دارد : انگلیسی و آمریکایی که قیمت های پیشنهادی به تدریج افزایش می یابد و حراجی های آلمانی و سقوط آزاد که در آن قیمت های پیشنهادی به تدریج کاهش می یابند .فصل سوم : بازارهای الکترونیکی انواع قیمت گذاری در حراجی

اسلاید 12: 12فصل سوم : بازارهای الکترونیکی مناقصه الکترونیکیفرآیند مناقصه الکترونیکی سقوط آزاد

اسلاید 13: 13فروشندگان افزایش سود فروشندگان به سبب مشارکت بیشتر خریداران امکان فروش ، در قیمت های بالاتر نسبت به حالتی که فروش در قیمت ثابت صورت می گیرد حذف واسطه های فروش و ارائه کالا به صورت مستقیم بهبود ارتباط با مشتری و جلب اعتماد وی خریداران فرصت یافتن کالاهای منحصر به فرد و مورد دلخواه خود مشارکت در حراجی ها برای سرگرمی تسهیل مشارکت خریداران در حراجی ها ناشناس ماندن در هنگام ارائه پیشنهاد خرید امکان یافتن کالاهای ارزانتر حراج گذارافزایش فروش محصولات : خرید های انجام شده در سایت های حراجی ، طبق آمار بیشتر از سایت ها و فروشگاه های معمولی است برای مثال طبق آمار موسسه تحقیقاتی ژوپیتر ، میزان فروش محصولات در eBay بیشتر از فروش محصولات در سایت Amazon بوده است .میزان وفاداری مشتریان یعنی مراجعه مجدد آنها به سایت های حراجی بیشتر است. فصل سوم : بازارهای الکترونیکی مزایای حراجی الکترونیکی

اسلاید 14: 14 امنیت برخی از سایت هایی که به صورت آنلاین اقدام به حراج کالا می کنند ممکن است مسائل امنیتی را به صورت کامل رعایت نکنند و از آنجائی که لازم است شماره ها و رمزهای کارت های اعتباری در محیط اینترنت رد و بدل شود این مسئله می تواند مشکل ساز شود. کلاهبرداری ممکن است فروشندگان پس از دریافت پول از ارائه کالا خودداری کنند و یا خریداران پس از دریافت کالا از پرداخت هزینه کالا به صورت کلی یا جزئی از آن خودداری کنند. فصل سوم : بازارهای الکترونیکی محدودیت ها حراجی الکترونیکی

اسلاید 15: 15مبادله پایای یا معاوضه کالا و خدمات ، قدیمی ترین روش تجارت است . امروزه این امر عمدتا بین سازمان ها انجام می شود مشکل مبادله پایاپای سنتی این است که یافتن شرکای تجاری کار دشواری است . تجار و افراد می توانند از تبلیغات دسته بندی شده برای مشخص کردن نیازها و کالاهای عرضه شده خود استفاده کنند ، اما باز هم ممکن است به نیازهای خود دست نیابند . مبادله پایاپای الکترونیکی می تواند با جلب شرکای بیشتر تا حدی این مشکل را بر طرف کند . کار سریع تر صورت گرفته و در نتیجه تطبیق بیشتری حاصل خواهد شد . مبادله ی پایاپای به صورت الکترونیکی است در بازارهای مبادله ای یا Bartering Exchange انجام می شود . معروف ترین بازارهای مبادله ای عبارتند از : allbusiness.com و intagio.com و whosbartering.com . معمولا واسطه هایی نیز برای تبادل کالاها و خدمات در محیط مجازی وجود دارد که کار آنها پیدا کردن خریدار یا فروشنده ی مناسب برای تبادل کالاهای عرضه شده است . بعضی از آنها عبارتند از Visual Barter و Barter newsفصل سوم : بازارهای الکترونیکی مبادله پایاپای

اسلاید 16: 16تمرین در حوزه مفاهیم: مزایا و معایبی که کاتالوگهای کاغذی و آنلاین در مقایسه با یکدیگر دارند را در جدول ذیل بنویسید. (فرصت ارسال تا پايان كلاس مورخ 89/9/13)

اسلاید 17: تمرین در حوزه مفاهیم: بنظر شما حراجیهای آنلاین از چه مزایایی در مقایسه با حراجی های سنتی (حضوری) برخوردار هستند؟ (فرصت (ارسال تا پايان كلاس مورخ 89/9/13

اسلاید 18: 18تمرينهاي اينترنتي(فرصت ارسال 89/9/26)وارد سايت http://www.mfg.com/en/ شويد و به بررسي فرايند لازم براي انجام يك فعاليت RFQ (تقاضا براي قيمت) بپردازيد. براي اين كار لازم است پس از انتخاب يك كالا كه توسط خريداران قرار داده شده است به عنوان يك عرضه كننده يا توليد كننده به اعلام پيشنهاد بپردازيد. توجه داشته باشيد كه لازم است در اين فرايند در سايت ثبت نام نماييد. كليه مراحل را طي كرده و نتيجه آنرا بصورت مرحله به مرحله گزارش كنيد. كليه خدماتي كه اين سايت عرضه مي نمايد را فهرست نماييد.

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: 21تمرينهاي اينترنتي اينترنتي(فرصت ارسال (89/9/268- وارد سايت http://www.u-exchange.com شويد و 1- از منوي view listing يكي از كشورها را انتخاب نموده و 5 نفر از افرادي كه اقدام به ثبت كالاي مورد نظر خود جهت معاوضه نموده اند را ليست نماييد. كالاي ارائه شده آنها و كالاي مورد درخواست آنها را ذكر نماييد. 2- فرض كنيد كه شما در كشور Poland و در شهر Rzeszow زندگي مي كنيد. داراي يك باب منزل يا يك دستگاه آپارتمان با مشخصات دلخواه خودتان در اين شهر هستيد كه مي خواهيد آن را با يك اتومبيل با مشخصات مورد نظر خود معاوضه نماييد. با استفاده از لينك sign up now اقدام به ثبت نام در سايت نموده و كالاي مورد نظر خود براي معاوضه و مورد درخواست را از اين طريق در سايت ثبت كنيد. 3- پس از ثبت نام در سايت مي توانيد با استفاده از ايميل داده شده و password انتخاب شده به عنوان يكي از اعضاء وارد سايت شويد. حال از قسمت search listing by country كشور Poland را انتخاب نماييد تا ليست افرادي كه قصد معاوضه دارند ظاهر گردد. چه اطلاعاتي را مشاهده مي كنيد؟ به مرور يكي از مبادله هاي درخواستي پرداخته و اطلاعات ظاهر شده براي آن را بصورت print screen به ايميل اعلام شده ارسال نماييد. به مرور مبادله خود پرداخته و اطلاعات آن را نيز ارسال كنيد.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید