کسب و کار مدیریت و رهبری

تجزیه و تحلیل تصمیم گیری ۲

tajziye_tahlil_tasmimgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل تصمیم گیری ۲”

تجزیه و تحلیل تصمیم گیری ۲

اسلاید 1: تجزیه و تحلیل تصمیم گیریبه نام خدا

اسلاید 2: فهرست مطالبیادآوری (MODM)روش معیار جامعمروری بر روشهای مقدماتیروش وزن دهی به اهدافروش توابع حددارروش لکسیکو گراف

اسلاید 3: یاد آوری (MODM)f2f1جواب بهینهموثر ضعیفموثر قویسایر:راه حل برترراه حل رضایت بخش

اسلاید 4: مفاهیم اولیهجواب بهینه: جوابی است که همزمان تمامی اهداف را بهینه کند. راه حل موثر ضعیف: هيچ راه حل دیگری وجود ندارد که در تمام اهداف بهتر از راه حل موثر ضعیف باشد.راه حل موثر قوی: راه حلی است که نمی توان هیچ تابع هدفی را بهبود بخشید بدون آنکه همزمان باعث بدتر شدن تابع هدف دیگر شد.راه حل برتر: راه حل موثری است که توسط تصمیم گیرنده به عنوان جواب نهایی برمی گزیند.راه حل رضایت بخش: راه حلی است که سطوح مورد نظر اهداف را برای تصمیم گیرنده محقق می سازد.

اسلاید 5: یادآوریمثال1 : مساله برنامه ریزی خطی چند هدفه زیر را در نظر بگیرید و به سوالات پاسخ دهید:f1f2123

اسلاید 6: 6مدل هاي تصميم گيري چند هدفه

اسلاید 7: روش معیار جامعدر این روش ها یک نقطه ایده آل در نظر گرفته می شودسعی می شود نزدیک ترین نقطه از فضای جواب به نقطه ایده آل یافت شود. به این جواب جواب سازشی گفته می شود.توابع سازشی متفاوتی برای اندازه گیری فاصله استفاده می شود.f2f1ایده آلراه حل سازشی

اسلاید 8: روش معیار جامعتوابع سازشی متفاوتی استفاده می شود:مینیمم fjماکسیمم fj

اسلاید 9: روش معیار جامعراه حل های مساله Lp متریک راه حل های موثر مساله چند هدفه هستند.معمولاً راه حل ها برای مقادیر p برابر با یک، دو و بی نهایت محاسبه می شود.به منظور محدود کردن تعداد راه حل ها، دور ترین راه حل ها از نقطه ضد ایده آل نیز محاسبه شده و راه حل های مشترک انتخاب می شوند:

اسلاید 10: روش معیار جامعمثال 2: مدل تصمیم گیری چند هدفه مثال یک را در نظر بگیرید و براساس روش معیار جامع آن را به یک مساله بهینه سازی تک هدفه تبدیل کنید و به سوالات پاسخ دهید:

اسلاید 11: روش وزن دهیدر این روش فرض می شود شرایط استقلال مطلوبیتی اهداف به گونه ای برقرار است که می توان جمع وزنی توابع هدف را به عنوان تقریبی از تابع مطلوبیت در نظر گرفت:دو روش موجود برای تقریب وزن ها روش های SMART و swing می باشند.

اسلاید 12: روش SMARTاین روش شامل مراحل زیر است: اهداف را برحسب اهمیت آنها رتبه بندی نمایید. وزن ده را به کم اهمیت ترین هدف بدهید. از DM خواسته می شود اهمیت هر هدف را نسبت به کم اهمیت ترین هدف مشخص کند ( اگر ارزش 90 به هدف اول و 30 به هدف سوم داده شود یعنی هدف اول سه برابر با اهمیت تر از هدف سوم است) به DM اجازه داده می شود ارزش ها را مرور نماید تا مجموعه سازگاری از اوزان حاصل شود. وزن ها نرمال شده به گونه ای که جمع آنها برابر با یک شود.نقطه ضعف این روش آن است که دامنه تغییرات اهداف را مورد توجه قرار نمی دهد.

اسلاید 13: روش SWINGاین روش شامل مراحل زیر می شود: بیشترین و کمترین سطح ترجیح برای هر هدف توسط DM مشخص می شود. با فرض این که تمام اهداف در پایین ترین سطح ترجیح خود هستند، از DM خواسته می شود یکی از اهداف را برای ارتقا به بالاترین سطح ترجیح خود انتخاب نماید. این کار یکی پس از دیگری و هر بار فقط برای یک هدف تکرار می شود. تا سرانجام رتبه بندی اهداف مشخص شود. ارزش اختیاری مثلاً صد را به هدف رتبه یک تخصیص داده و از DM خواسته می شود درصدی از صد را به دیگر شاخص ها تخصیص دهد.وزن های حاصله را نرمال می کنیم به صورتی که جمع وزن ها برابر با یک شود.

اسلاید 14: روش اهداف حد داردر این روش یک هدف جهت بهینه سازی انتخاب شده و برای دیگر اهداف حد بالا و پایین در نظر گرفته می شود.مشکلات این روش شامل :1- تعیین حد بالا و پایین برای اهداف معمولاً منجر به فضای جواب نشدنی می شود.2- این که کدام هدف را برای بهینه سازی انتخاب کنیم مشخص نیست3- این روش به راه حل ارجح نمی رسد.

اسلاید 15: روش لکسیکو گرافدر این روش اهداف به ترتیب اهمیت بهینه می شوند و در مقدار بهینه خود باقی می مانند تا به یک راه حل واحد برسیم:

اسلاید 16: روش لکسیکوگراف

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید