کسب و کار برنامه‌ریزی

تحلیل فضای شهری ( المیره)

Almere

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل فضای شهری ( المیره)”

تحلیل فضای شهری ( المیره)

اسلاید 1: « آلمِره ، Almere »

اسلاید 2: یکی از نمونه های موفق و منحصر به فرد شهرهای جدید عصر حاضر، به عنوان توسعه های از پیش برنامه ریزی شده به هدف تعادل بخشی به نظام های سکونتی، شهر جدید آلمر است. این شهر که در اراضی احیاء شده بر بستر آب احداث گشته است، در کمتر از ۴۰ سال، پویایی و رشدی را به نمایش می گذارد که تا چندی دیگر آن را در مقام پنجمین شهر بزرگ هلند قرار خواهد. توسعه مرحله به مرحله و پیوسته شهر بر اساس شماری هسته های نیمه مجزا، توجه به ارتقای ظرفیت های اشتغال و نیز مشارکت و همبستگی اجتماعی همزمان با فراهم ساختن بستر کالبدی – فضایی مناسب در شهر به عنوان مکانی برای زندگی و همچنین برقراری ارتباط منسجم و هدفمند با نواحی شهری اطراف، از جمله دلایل پدیدار شدن این رشد و پویایی و جایگاه یافتن شهر در منطقه کلانشهری رانتشاد است. « مقدمه »

اسلاید 3: اگر چه شهر جدید آلمر باید در مقیاس یک شهر هلندی در نظر آید، ولی از بعد دیگر امروز به این دلیل مورد توجه است که به واقع به بخش وسیعی از آمال و اهداف برنامه ریزی و طراحی خوب شهری نزدیک شده و چشم اندازی سبز ، زنده و در عین حال پایدار را نوید می دهد. تفکر دوراندیشانه و جامع نظر توسعه دهندگان این شهرکه با آرمان ” آلمر به دست مردم و برای مردم ساخته می شود” آغاز کرده اند، اکنون بر تقویت همبستگی اجتماعی و ظرفیت های موجود در کنار هدفگذاری افق های جهانی شدن شهر و شهرنشینی، متمرکز شده است.

اسلاید 4: آلمره در سرزمینی واقع شده که از دل منطقه “زویدرزی” به وجود آمده است. طرح زویدرزی به پروژه عظیم احیای اراضی این منطقه اطلاق می شود. این طرح به ضرورت حفاظت در برابر دریا می پرداخت. چرا که نیمی از کشور هلند پایین تر از سطح دریا واقع شده است. هدف از این طرح ، ایجاد زمین های زراعی ، مناطق شهری، گسترش طبیعت و دوباره سازی بود. این طرح چند مرحله ای به دنبال ایجاد سد و چهار منطقه ساحلی بزرگ بود که یکی از این مناطق به ایجاد ” فلیولند” انجامید که شهر جدید آلمر در آن احداث شده است.اهداف اصلی از ایجاد شهر جدید آلمر عبارت بود از:1- جذب سرریز جمعیت منطقه پرجمعیت به ویژه شهر آمستردام2- ایجاد ناحیه شهری نسبتا مستقل و خودکفا برای حداکثر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در طول حدود ۲۵ سال ( افق ۲۰۰۱ م)

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید