این پاورپوینت به تحلیل و بررسی شهر المیره میپردازد همراه با: تاریخچه توضیحات تکمیلی نقشه ها نمودارها تصاویر و مصاحبه جهت بررسی میزان رضایت ساکنین

تارا

43 صفحه
581 بازدید
10 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
« آلمره . ۸۵۱۲۳۳6۲6 »

صفحه 2:
« مقدمه »> یکی از نمنه های موقق و منحصر به فرد شهرهای جدید عصر حاضرهبهعنون توسعه های از بيش برنامه ريزى شده به هدف تعادل بخشی به نظام های سکونتی. شهر جدید آلمر است. این شهر که در اراضی احیاء شده بر بستر لب احداث گشته است. در کمتر از ۴۰ سال.پوییی و رشدى را به نمليش مى گذارد که تا چندی دیگر آن را در مقامپنجمین شهر بزرگ هلند قرار خواهد. توسعه مرحله به ز مشارکت و همبستگی اجتماعی همزمان با فراهم ساختن بستر کالبدی - فضایی مناسب در شهر به عنوان مکلنیبرای زندگی و همچنین برقراریارتباط منسجم و مرحله و بيوسته شهر بر اساس شمارى هسته هاى نيمه مجزاء توجه به ارتقاى ظرفيت هاى اشتفال و هدقمند با تواحى شهرى اطراف. از جمله دلايل يديدار شدن ابن رشد و بويايى و جايكاه يافتن شهر در منطقه كلاتشهرى رانتشاد است.

صفحه 3:
اگر چه شهر جدید آلمر باید در مقیاس یک شهر هلندی در نظر آید. ولی از بعد دیگر امروز به این دلیل مورد توجه است که به واقع به بخش وسیعی از آمال و اهداف برنامه ریزی و طراحی خوب شهری نزدیک شده و چشم اندلزی سبز . زنده و در عین حال پایدار را نوید می دهد. تفکر دوراندیشانه و جامع نظر توسعه دهندگان این شهرکه با آرمان " آلمر به دست مردم و برای مردم ساخته می شود" آغاز کرده اند. اکنون بر تقویت همبستگی اجتماعی و ظرفیت های موجود در کنار هدفگذاری افق های جهانی شدن شهر و شهرنشینی, متمرکز شده اسث.

صفحه 4:
آلمره در سرزمینی واقع شده که از دل منطقه "زویدرزی" به وجود آمده است. طرح زویدرزی به پروژه عظیم احیای اراضی این منطقه اطلاق می شود. لین طرح به ضرورت حفاظت در برابر دريا مى پرداخت. چرا که نیمی از کشور هلند پایین تر از سطح دریاواقع شده است. هدف از این طرح . ایجاد زمین های زراعی , مناطق شهری. گسترش طبیعت و دوباره سازی بود. این طرح چند مرحله ای به دنبال ایجاد سد و چهار منطقه ساحلی بزرگ بود که یکی از لین مناطق به ایجاد " فلیولند" انجامید که شهر جدید آلمر در آن احداث شده ‏ اهداف اصلی از ایجاد شهر جدید آلمر عبارت بود از: ۱- جذب سرریز جمعیت منطقه پرجمعیت به ویژه شهر آمستردام ۲- ایجاد ناحیه شهری نسبتا مستقل و خودکفا برای حداکثر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در طول حدود ۲۵ سال ( افق ‎7٠١١‏ م)

صفحه 5:
LEGEND LANOSCAPETYPES ۳ 8: vo 0 crores و كن 7 هر ممم

صفحه 6:

صفحه 7:
«آلمر به دست مردم و برای مردم ساخته شده است» این عبارتی است که اغلب از آن برای تبلیغ درباره این شهر جدید از آن استفاده شده است و به گونه ای بیانگر روح این شهر جدید نیز می باشد. علاوه بر نیروی کاری که شهر آلمر را ساخت. شمار عظیمی لز مردم در شهرسازیو برنامه ریزی شهری این شهر مشارکت کرده و می کنند. همه چیز در سال ۱۹۶۰ میلادی با معرفی شهری در جنوب غربی فلیولند. به عنوان راه حلی برای تقاضای زیاد مسکن اغاز شد و پیامد آن همانا ایجاد گروههای کاری متفاوت و مطالعات متعدد بود. این فعالیت ها با تاسیس مرجع اجرایی پروژه شهر آلمر دنبال شد. این مرجع پس از بررسی ها و گردهمایی ها بی مختلف. طرح بلند مدتى را براى شهر آلمر ارائه كرد .

صفحه 8:
المره ترکیبی از رویکردهای شهری سبز و پایدار را به نمایش می گذارد که آنها را در مسیر برنامه ریزی مثبت و موتر به کار بسته است. ساختار این شهر جدید با بهره گیری از طراحی توامان فیزیکی و فضایی و نیز مفهوم چند هسته ای. گونه كی جدید از فضاهای شهری را با زندگی پیوند زده است که میزان وسیعی از فضاهای سبز و اراضی ذخیره ( شامل پارک هاء جنگل هاء باغ ها و زمین های کشاورزی) و توسعه ای مبتنی بر لب ( شامل کال ها و گذرهای آبی و دریاچه ه) را فراهم آورده که در پیوندی ناگسستنی,بافت شهر را تشکیل می دهد.

صفحه 9:
روند شکل «گیری اولين ايده براى آلمر مبتنى بر «يك كره مركزى» بود كه حداكثر ۰ نفر جمعيت داشت و توسط گره های کوچکتر احاطه شده بود. "پیش نویس طرح سازه برای آلمر" (۱۹۷۷) یک منطقه شهری را شرح میداد که شامل شش مرکز رشد جداگانه است. این ساختار گره های متعدد عنصری است که در طول تدوین برنامه ها باقی مانده است. مناطق بین هسته ها عمدتاً از فضای سبز و آبراه ها برای اهداف تفریحی تشکیل شده است.

صفحه 10:

صفحه 11:
۱- لین سازه ها امکان رشد به شکلی انعطاف پذیر به منظور حفاظت از محیط زیست را در اختیار لین شهر قرار می دهد. ۲- گره های جداگانه به منظور تکمیل یکدیگر طراحی شده ولی هرکدام شخصیت متفاوتی دلرند. ۳- یک مرکز اصلی شهر وجود داردء اما هر منطقه مسکونی نیز امکانات خود را دارد. ۴- تفاوت گره ها با اختلاف در لندازه . شخصیت . مکان . تراکم و ختی ممکن است از جمعیت حاصل شود. ۵-اين ساختار چند مرحله ای به هسته های مختلف فرصت می دهد تا هویت خود را ایجاد کنند.

صفحه 12:
۶ مناطق بین هسته ها عمدتاً از فضای سبز و آبراه ها برلی اهداف تفریحی تشکیل شده است. ۷- این مناطق در اعماق هسته ها نفوذ می کنند. ۸- جاده های حلقه ای برای جلوگیری از تردد در مناطق مسکونی فراهم شده است. ‎-٩‏ پیوندهای بین هسته ها برای وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه سواران محفوظ است. ‏(اين در واقع اتفاقى است كه افتاده است. 1481/6 ماتند روستا . 5880 شهرى است و 90086 روستایی اس ‏شهر ألمر عمدتا از ساختماتهاى كم ارتفاع تشكيل شده استاز دلايل اصلى انتخاب ساختمان كم ارتفاع از نظر اجتماعى و مالى بود.

صفحه 13:
Almere Haven, 1976 =

صفحه 14:
هاون اولین گره ساخته شده است. در ضلع جنوبی بزرگراه ‎۸٩6‏ و در حاشیه دریاچه3001]066۲) قرار دارد که به طور عمده شامل تعدا ادی لز مناطق کوچک . نسبتا جمع و جور و جداگانه طراحی شده است. بسیاری از خوشه های مسکن درلین بخش دارای حیاط های داخلی هستند که در آن می توان امکانات شخصی خود را پیدا کرد. هاون دهکده-شهر است. نه تنها به دلیل طراحی شهری . بلکه به دلیل موقعیت محیطی ن | ناحیه ارتباط قطار ندارد و در مقایسه با طراحی معمول شهری هلندی . هاون به روشی بسیار متفاوت طراحی شده .همچنیناین

صفحه 15:
هاون با یک ساختار آلی نامنظم به نام ‎Cul-desac‏ طراحی شد. ایستگاه های لتوبوس . مراکز خرید و پارکینگ ماشین در فاصله کمی از اقامتگاه ها قرار دارند. اين طرح مبتتی بر مطالعات شهرهای قدیمی در کنار دریابود که ن جو و آرامش باید در آلمر هاون نيز وجود داشته باشد. مرکز هاون احتمالاً هنوز هم محبوب ترین بخش فعلی آلمره است. با این حال . مرکز هاون هرگز به معناى تبديل شدن به مركز اصلى شهر نبود. بنابراين . اين مركز مجاز به رشد بيش از حد نيست.

صفحه 16:
ww

صفحه 17:
Almere Stad,1980 ag

صفحه 18:
اولین درخت در منطقه آینده آلمر استاد در سال ۱۹۷۸ کاشته شد . در حللی که اولین خانواده ها در سال ۱۹۸۰ به خانه های جدید خود رسیدند. اولین ساکنان استاد خیلی از کیفیت ساختمان هایشان راضی نبودند زرا فشار زيادى بر به موقع به يا رساندن خانه ها وجود داشت,چیزی که باعث عدم موفقیت در کیفیت شد. لین هسته اصلی شهر آلمر در وسط منطقه شهر طراحی شده است برای تقسیم یکنواخت ترافیک مر سطح شهر » محدود کردن متوسط فاصله ساکنان و موقعیت قوی در منطقه.

صفحه 19:

صفحه 20:
خانه های این ناحیه با یخش های جلویی و پشتی مشخص طراحی شده اند. جلو (قسمت عمومی) در خیابان یا میدان واقع شده است و قسمت پشتی (قسمت خصوصی) دلرای باغ است. همچنین .یک منطقه حاشیه ای به نام فضای قلبل دفاع معرفی شد. که لین منطقه با عرض یک مترء در قسمت جلوی خلنه واقع شده است و فضای کمی بین عموم (شهر) و خصوصی (خلنه) را فراهم می کند.

صفحه 21:
Almere Buiten,1984 8

صفحه 22:
اولین محله آلمبره بوییتن در سال ۱۹۸۲ طراحی شده است که در آن زمان ‏ شهر به سرعت در حال رشد بود. لین منطقه شهری در قسمت شمال شرقی شهر برنامه ریزی شده بود ۰ زیرا قطار به للیستاد در حال عبور از اين منطقه بود و نزدیک هم به مرکز اصلی و هم با اولین منطقه تجاری بزرگ آلمره بود. برنامه براى لين ناحيه. ایجاد منطقه واقعی خارج از محدوده با تراکم پایین تر از آلمر استاد . فضای سبز زیاد, باغ های بزرگ و امکانات بیشتر برای مالکیت مسکن بود. همچنین آلمبره بویتن گره همحیط زیستی»‌توسعه يافته است.

صفحه 23:

صفحه 24:
Almere Hout,1991

صفحه 25:
Almere Poort,2000 i Ohi», 5 euch.

صفحه 26:
این جدیدترین بخش از شهر جدید المره است که اولین ساختمانش در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. لین بخش با سایر مناطق تفاوت دارد زیرا توسعه مسکونی از الگوی معمولی مانند مناطق دیگر آلمره پیروی نمی کند . که عمدتا تحولات مسکن در مقیاس بزرگ است که طبق یک برنامه مشترک ساخته شده اند. دراین ناحیه ساختمانهای آپارتمانی برای توسعه مسکن خصوصی در دسترس است. همچنین برخلاف مناطق قدیمی آلمره . ۸۵1۳6۲6-۳00۲ از مناطق مسکونی ن به عنوان محله به جای محلات یاد می کند.

صفحه 27:
Almere Pampus, To be constructe

صفحه 28:
المره استاد با یک دریاچه تفریحی ۷۷66۲۷۷36۵۲ هم مرز است. وسعت این مرکز موجود با امکانات تفربحی آن برای جمعیت بسیار کمتری در نظر گرفته شده است. با این وجود فضا در حاشیه دریاچه مرکزی کنار گذاشته شده است. اینجاست که قلب جدید شهر آلمر ساخته می شود. وجود مراکز تجاری ۰ آلمر را به یک شهر کامل برای زندگی . کار و تفریح تبدیل خواهد کرد. از آنجا که موفقیت یک مرکز شهر به وجود طیف گسترده ای از امکانات متنوع بستگی دارد . تعدد کارکردها در مجاورت با یکدیگر برای آلمر برنامه ریزی می شود.

صفحه 29:
یک برنامه جامع تهیه شده توسط معمار ۱600۱/035 ۹610 و دفتر وی برای معماری متروپولیتن ‎sly COMA)‏ توسعه سطح زمین شیب دار استفاده می شود. در سطح زمین "معمولی " جایی برای تيلفيك . ياركينك و امكانات و امكانات رفاهى مركز شهر يراكنده وجود دلرد. در بالاى اين مساحت خميده از زمين قرار است با شيب ملايمى به ارتفاع شش متر ساخته شود. با داشتن خیابان هایی برای خريد . ميادين و یک مکان عمومی جذاب . اين يك دامنه عابر يياده خواهد بود. همه اينها با درياجه مرکزی هم مرز است و از این طریق یک منظره جذاب براى آب ايجاد مى كند.

صفحه 30:

صفحه 31:
مرکز شهر شامل حدود ۲۴۰۰ مسکن (که از این تعداد ۱۰۰۰ مورد جدید) است که بیشتر آنها دارای آپارتمان های لوکس هستند. در زیر زمین ۶۰۵۰۰ پارکینگ (۴۵۰۰ جدید) . یک خط اتوبوس اختصاصی با توقف و یک مرکز شهر برای دسترسی به جاده وجود خواهد داشت. میزان فضای خرید ۵ متر ایستگاه مرکزی نیز دارای یک مربع به ۸۵۰۰۰ متر مربع افزلیش می یابد. مرکز تجاری جدید در برج ۱۲۰ متری خواهد بود. لین کار علاوه بر ۴۰۰۰۰۰ متر مربع موجود ‏ ۷ متر مربع از فضای نيز فراهم می کند. در مجموع ۱۴۰۰ پارکینگ در زیر دفاتر ارلئه خواهد شد

صفحه 32:
لين شهر از امانات تفریحی است .نه تنها با تلتر و موزه بلکه در کنر وقلیع . فرهنگ عامه پسند و کم نظیر و فضلیی برای تازه و تجربی. به همین دلیل برای شناخت اهمیت همه لین مظاهر فرهنگی ۰ مرکز شهر برنامه ریزی شده است . همچنین یک مکان ملاقات برای آنها فراهم شود . جلیی که امکانانی برای جوانان ۰ دانش آموزان و هنرمندان جوانمرد به عنوان یک دسته باقیمانده تلقی نمی شود. دریاچه ۲ به محلی برای وقایع ت شده است.

صفحه 33:

صفحه 34:
این شهر به گونه ای طراحی شده است که از اولویت های پیاده و دوچرخه سواری باشد راحتی و ایمنی حمل و نقل عمومی و مسیرهای دوچرخه کاملا ملموس به نظر می رسد همه چیز با دوچرخه به راحتی قابل دستیابی است. اما ؛ مسیرها گاهی خسته کننده مسدود شده توسط درختان و منظره های غیرقابل تشخیص در جاده های اصلی هستند. تفکیک مسیر ماشین ۰ اتوبوس ۰ دوچرخه و ‎ple‏ پیاده باعث می شود رانندگی در لین شهر راحت تر از یک شهر متوسط باشد. یک پدیده جالب نشان داده شده است: برای بازدید کنندگان / افرلد خارجی یافتن جهت گیری دشوار و گیج کننده است. اما هنگامی که با ساختار آشنا شوند . دسترسی به همه جا امن و آسان است.

صفحه 35:

صفحه 36:
المره عمدتا به عنوان یک شهر مسکونی مشخص می شود. با این حال ۰ تلاش می شود متفاوت از انواع دیگر توسعه حومه باشد . به عنولن مثال با ایجاد و ترویج زندگی فرهنگی شهری در شهر. شهردارى انتظار درد با ايجاد شدن مرکز شهر در مقیاس بزرگ . یک هویت مشخص شهری پدیدامده بشد. اما اولین تصاویر ذهنی هتگام مراجعه به شهر کدام ها هستند؟

صفحه 37:
طبق مصاحبه و نظرسنجی انجام شده. نتیجه نشان می دهد که تنها حدود یک چهارم (۲۷/) از مصاحبه شوندگان به روشنی مرکز شهر را نشان می دهند. حدود ۳ (۳۷/) گفتند که احساسات عمومی . مانند ساز: چشمگیر است حدود یک چهارم (۲۷/) از احساس شاهد رشد و تغییر ۳۵۱06۴ ۴۱6۷۵۱8۳0 نام پرد. فضايى كاملا جديد . مدرن ۰ جادار و روشن فرد میانسال دیگر ۰ شبح و نشیب بلند شهر را در حال مشاهده از ۷۷66۲۷۷306۲ و بزرگراه ۸۵6 در ذهن داشت و دو مصاحبه شونده که در آلمر هاون زندگی می کنند رین تأثیر را از مرکز همسایگی خود Cal Sha GT eget yo le LS ge Uy

صفحه 38:
بدیهی است . نماهای پانوراما از لطراف آب باز از آن به یاد ماندنی است. ‎pole‏ دیگری مانند خطوط اتوبوس حصارکشی را که در سطح شهر می گذرند و یک اثر هنری ‏در فضای عمومی (مانند یک مجسمه فیل در کنار بزرگراه) مشاهده می کنند. ‎ ‏برخی ‎ ‏و طبعاً. برخى از خانه (و باغ) خود به عنولن اولين تصوير ذهنى فكر مى کنند. ‏در خاتمه مصاحبه ها می ‎ ‏ببینیم که مرکز شهر در بین جوانان محبوب ‎

صفحه 39:

صفحه 40:
یکی از معیارهای اصلی ما برای تعیین میزان اهمیت شهر جدید . سنجش مشارکت در فعالیتهای خارج انه ساکنان محلی است.در ادامه مصاحبه این برداشت شد: Outdoor Activities تعزو موی مه تسه و و وا ی ‎oon?‏ restauran famiysoor engng out fergansaton fami) sperte مه

صفحه 41:
در ساخت و سازهای آتی آلمر. هدف اصلی خلق تعادل هايا تولزن هاى گوناگون است. تعادل در محيط های شهری. تعادل در طبیعت و زندگی و تعادل در شهرنشینی و قابلیت دسترسی. لين در حللى است كه جشم انداز اين شهر در قللب استراتژی توسعه منعطفی تا سال ۲۰۳۰ میلادی ترسیم شده است که بنابر توفقات شورای شهر و دولت ( درسال ۲۰۰۷) شهر تا ۳۵۰ هزار نفر جمعیت ۰ پیش بینی می کند. این چارچوب توسعه با مشارکت مردم شکل گرفتهو پایداری شهر را از نظر لکولوژیکی, اجتماعی و اقتصادی در افق ۲۰۳۰ مورد هدف قرار می دهد. آلمره اکنون به نوجولنی شباهت دارد که در آستانه بلوغ است. اغلب مردم با لین نظر موافقند که دیگر آلمره را نمی توان شهری اقماری به شمار آورد و برای اینکه شهر بتولند گام بعدی را بردارد باید خود مختار و خود کفاتر شده و هویتی را که در زمان حاضر فاقد آن است ۰ برای خود به ار آورد.

صفحه 42:
بسیاری بر این باورند که در کنار ایجاد بستر کالبدی- فضایی مناسب. اکنون زمان نوعی برنامه ریزی است شا راه را برای رشد ارگانیک هم برای جمعیت و هم ثاریخ و فرهنگ باز کند. پتانسیل های آب و فضا هاى سبزء گزینه های وسیعی از تفریح و سرگرمی را فراهم کرده که امکان حللی است که آلمر اکنون به موقعیت ممتاز و محبوبی برای شرکت های خارجی و دفلتر مرکزی ن ها تبدیل شده و در کنار اهداف پایداری به سمت مقاصد جهلنی در حال حرکت است. مانیفست دوم شهر تقاء نیز دلرند. این در نیز در دست بررسی و تصویب بوده که توجه به مشارکت و تقویت همبستگی اجتماعی» اشتفال و همچنین امکانات خوب آموزش و پرورش ۰ آموزش عللی و فراغت برای بهبود محیط زندگی از محورهای عمده آن به شمار می رود.

صفحه 43:
منابع: - ارباب» يارساء شهر جدید آلمره. فصلنامه شهرسازی و معماری آبادی. ویژه شهرهای جدید. سال نوزدهم. شماره ۶۵ زمستان - Smart soceity by Frank Halsema - URBAN CULTURE IN NEW TOWN ALMERE by Department of Urbanism, Faculty of Architecture, TU Delft - https://en.wikipedia.org/wiki/Almere - http://www.planum.net/cultural-identities-almere-the- netherlands

39,000 تومان