صفحه 1:
تعلیل موزه هنرهای معاصر تهران
۳
و سب
صفحه 2:
م
°
<> وم
31
۱۳
صفحه 3:
an
طراشى دوز ستْرهاى معاصر يا رويكرد معماری ايراذ
پلان موزه
(هندسه ی کلی بناء فضاهای پر و خالی)
صفحه 4:
* طراحی موزه هنوهای معاصو با رویکرد معماری ایرانی در شهر تهران در سال ۱۳۵۶ هش Ge) 3
نمای موزه از
داخل باغ موزه
صفحه 5:
+ باه ری
اجه ری
جاده 37 2
2 بان هد
را و رن
Galery 35a 7 ده
مره و ait
Galleys و tent
Galley 4 10 مرن
tase tt Galley 4
رس
ase BE Galery?
ge Gallery 6 ری
هه 0 سر
اک هیال یی
No MM Gallery 8
Seo
7 و وی
RRS
ep IO co
رک
0
RRS
00 OS
ad
۳
رح
صفحه 6:
ها در اطراف حياط
صفحه 7:
ایجاد حرکت و
شکس سول
با استفاده از
ea ee
انسانی سلسله مراتب
عناصر
ایجاد ریتم و
حرکت و پویایی در
نما با تکرار نورگیر
ها در اندازه های
صفحه 8:
* طراحی موزه هنرهای معاصر با رویکرد معماری ایرانی در هر تهران در سال ۱۳۵۶ دش
محل قرار گیری موزه دارای اقلیم تقریبا کوهستا:
ولی از آنجایی که خود موزه با هام از معماری سنتی ایران
در مناطق. کویری ساخته شده گرایش زیادی به اقلیم گرم و
۲ کل تاره و از ستگ و بتن ساخته شده است
صفحه 9:
صفحه 10:
موقعیت موزه در بوستان لاله
نسبت به خیابان
موقعیت موزه نسبت به باغ موزه ی اطرافش و همچنین
محل قرار گیری مجسمه های داخل باغ
صفحه 11:
Caw) ناسر با رویکرد معماری ایرانی در شهر تهران در سال ۱۳۵۲ دشی. lee
مصالح به کار رفته در نمای ساختمان سنگ های بادبر نارنجی و بتون هستند. این سنگهای بادبر به آن خاطر انتخاب شدهاند تا نما را سنگین و سنتی
ان داده و به آن شکل تاریخی دهند. بخش مدور نورگیرها با ورقههای مسی پوشانده شده است و شیشههایی که در انتهای نورگیرها قرار دار
تیرهرنگ هستند. دیوارهای سنگی با بتن قاببندی شدهاند و رنگ متمایل به کرم این بتن و ترکیب آن با سنگهای لاشه سبب پدیدآمدن رنگ و بوی
معماری کاهگلی کویری ایران شده است.
صفحه 12:
فا مناضر با رويكرد معمارى ايان
طراحى نور كيرهلى موزه با الهام از بادكيرهلى مناطق كويرى
ام ايران و تامين نور طبيعى از طريق اين نوركيرها
صفحه 13:
3 منابع:
مقاله ها
abe = کورش و مسبودی.زهره(۱۳۹۲). Sing ala و معماری (ا ررسی موزه هنرهای معاصر تهران)» Ad oat gin ole يهار و تابستان ۱۳۹۵