معماری و عمرانعلوم مهندسی

تحلیل نمونه موردی موزه

صفحه 1:
موزه هنرهای معاصر تهران تهون ۰ ۱۳۲۶۰۱۳۵۵ طراح : کامران دیا ۲ ‏تسوير‎ google maps رد20۵ ولام ‎item /366~ stage‏ ‎chet‏

صفحه 2:
ی مود 600/366 ردق هرهای سم ۱-۲- معرفی ویژگی های کالبدی از طواحى عا شروع واتمام ساخت موزه هترهاى معاصر تهان و اتاج لن 8 سال طول كشيد اين ساخنمان با مساحتى بالغ بر ‎3٠٠+‏ متر مريع . يكى از مهم ترين وشاخص ترين كارهلى كامران ديا است (خانى زادنمويف ,189 .ص 688 د لين بن تركييات دو بعدى (يلان هاو نماها) و سه بتدى احجام . استقلال نظر معمار ب يات روشين وكويا به مخاطب كقته م شود همان كوقة' طرح ‎٠‏ استفاده از متداول ترون مصالح ساغتمائى دنيا مدرن (شيشه و يتن اكسيوز) يا فاطعيت كامل عرضه شده و اثر معمارى را يه عنوان تمينه لى از هدر اغذرن مطرح ی کند (مسهودی- مومنی ۰ ۱۳۹۲ ص 041 ببس اف منظم و اف پذیر) .فلز (سس به عون رو ی مت تقرس و یت ی ید که ی ‎Toe‏ ازشمد از نخان هتهایتجسمی بان و جهن تدای مش که تیک به ۴۰۰ مد از نها رزش استتایی اند رزش آثر موه در حدود قد میلار در ورد می شود در سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵میلای) براي نخستين بل نمایشگاهی از چیه موزه زار گردید که تجه لاله مان ره ود جلب تمود أزجمله أثر موزه مى توان.به كارهاق بسبار شاخصي از كوكن. زلور کل یت انس پولک ول ات و یی أن نيز از جمله دارابى هاى لين موزه استامشيع

صفحه 3:
تومیفف فلیی-2 حويه بندوفضليى-2-1

صفحه 4:

صفحه 5:
معرفیویزف_ضاها 2-2۰

صفحه 6:

صفحه 7:
معرفيييز فضاها -2-2 يلال طبقدى ذبرئعينه جاقابى بار ها ال بشت سه ‎os i solar‏ ناه و دراه .۰ ۴ واحد رعابط ييناظال ‎abel ge:‏ ها دای دزی ‎(se galas 16 lta a‏ فد آمقي اتر ۷ اعد پزوهش ‎See wh abel dale‏ واهد و 8 واحد كفيك ‎ois gull Senna‏ ). تلقوعاته 8 واحد خدمات تأبيسات 1 مخزن ‎SAS‏ ‎re cota atl ۱‏ ان 17 واحد عراست ۴ کاشناسی هی 0 منيع: (مسعودی- موی : ۱۳۹۳ می 0۰۲

صفحه 8:
تصویر ۸ لاقام اوه 61 سرت اقا ۳- میانی نظری * گرایش های فکری و نظری معمار اجتمامى معمارى يا به تعبير وذ او (معمارق ‎(A‏ الگوهای ساختاری و یز ازهای

صفحه 9:
۴- راهکار های عملی ۴-۱-تحلیل قرمی و حجم بیرنی با بر ها هر شهر هل كويرى الست (خلتى زادسمويد. 00 TA ‎poles se‏ تحليل مى شود ‏بای موز به ضورت مجموقه ایازم نیع طراخی شده اس كه سبك يه غابن اصلی به داز ۲۵ حرجه چزخیده ند بر فازين احجامچرخینه توركير عابي هم شكل ما مقياس عاق كتف راقع هه که به جز جور لو .ورودى . همكى براي اجتناب از ثور ستقیم فتاب »رو به سوق شمال شرق داد ‎OP oe TAY cages ols)‏ ‎ ‎ ‏عور اي سح[ و کم ورد تیه ان سبب دنمان سنکین و قلعه مانند را مى سازتد كه نفوذ نابشير ‎٠‏ محكم . رمزآلود و درون كرا کم کت که ما وجمان یو وناكو تخاطب را متوجه اذوب یدای خود میب ‎ ‏8 ألا أ رفس د سين 066 مهال وؤالة داقع تاج

صفحه 10:
بررسی تاتیرگذاری فرهشگ ایرتی بر موزه هنرهای 3 معاصر تهران در مقیاس کلان (منبع : مومتی. کوروش رديف | ويزىى | موزههترهلى | بنای‌سنتی . | ویژگیفوهنگی تشویه جلوه هن » صفحه 13۷ seb] le hos] shee vis | se | ‏عه‎ | ats | aes = ee] | oe eit | ata] ea wees | ‏؟‎ ‎ee ‏نايم | کفری‌شیره۱__] جپلیو‎ ۲ ‏هن | سدس | سن | مسق‎ | ١ 2 cements | ةىدوروزا| ‏سلتسرب | رمب ملي"‎ | ۶ a ‏درون مجموعه‎ basil | ae | ete osu | * ‏مت | مور‎ ۳ ‏بررسی تثیرذاری فرهنگ ابرائى بر موزه هترهاى‎ Pet ٠ ‏ععاصر هران در مقياس ميلتى (منيع :مومنى‎ 24. ‏انشرية جلوه هثر. صفحه‎ sete | toe | ‏عع | صيس‎ | + or ait | ama | vas |

صفحه 11:

صفحه 12:
۴-۲- تحلیل فضاهای داخلی

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
ELEVATION

صفحه 18:
۴۴ تحلیل برش

صفحه 19:
building/paut: klee-zentrum/

صفحه 20:
building/paul- klee-zentrum/ ۱-۲- معرفی ویژگی های کالیدی * لين موزهجا هزينه ا ‎MP ea‏ ميليون دلار. از سه طلق تشكيل شده كه لولين أنه شامل مركز اطلاعات. موزه كودكان و سالن كنسرت با ٠؟‏ صددلى لست هر زير دومين طاق. مجموعه دائمى و نمايشكاء هاى موقت قرارفارند و سومين طلق انيزيه فضاهلى ادارى. اناق هاى كنفرلتس و انبارها اختصاص يافته. لين سه طق که تمامى فضاعاى اصلى موزء را در خود جای دادن توسط رهربی شیشه ای ابه طول 180 متربه يكديكر متصل مى شيند كه بيانو از لن به عدوان خيابان موزه ياد مى كند و از بنجره هى لن به راحتى مى توان مناظر اطراف و جمن هایی كه بر روي سقف موزه روبيده ست را مشاهده نمود(طالبى ‎٠‏ أتشى » نبي زا ‎Ore ue TAT‏ + مصالح استفاده شده توسط رنزو بياقو در لين ساختمان شامل شيشه و ولا در تما و چوپ بلوط در كف فشاهاى داخلى ‎atl ge‏ ساختار ‎Las Jol J gat‏ ‎sad ge make‏ تورسین طراحی جهان. مى باشد. هر جند كه كايرى اصلى اين بنء موزه اس و ادر لن ‎sh‏ کلی که توسط خاواد لو به موز اهدا شده د جه تمليش كناشته شده اماجه دل علاقه بسيار زد پل کلب تدریس و آموزش هن در اين بن نيز جتدين كاركاه و اتليه أموزش هثر دير لست بيشتر به مركزى دائمى براى تمامى هنرها و تعام كروه های سنی شبیه ‎elo ela)‏ نبى اده . ۱۳۹۲ صفحه ‎٩۳۰‏

صفحه 21:
es core ‏.تبی زد :۱۳۹۲ وود سنوی‎ atl eb )- ‏ودوك اسل‎ Ore anus, ‎leo‏ :گرد ‎

صفحه 22:
۱۳۹۲ sel dtl ge) ee 0150 ‏صفح‎ تخليل ؛ تكارئدة یفاب شترا کی دپ تن را 16 ‎HOE st‏ Bolus Bod nari ‏مامت‎

صفحه 23:
۱۱ vit وی ۲ ایو مرکزی 2 باويوث جنوى 3 وروی ای تسترسى و ارتاطى 92 مت 6 56 ‏تصوير‎ ‎۱۳۹۲ al a lll) ee 0۳۰ aoe

صفحه 24:
مفيع: (طالبى »أشي ثبي ‎ATM a‏ تاف شاب يشخوان كافى شاب 8 ‎ge‏ سالن كتفرائس -10 آنبه و کارا 1[ کلکنیون دائمى 12 پاویون شمان پاوبون مرکزی 2۰ پاوبون جربی .3 ورودی اصلی - 4 «سترسیز اتاطی 3 اطلاعات ل

صفحه 25:
۳- مبانی نظری © © © * كرايش هلى فكرى و نظرى معمار رنزو بيانو در خصوص طراحى لين از همان ابتداى كار. رنزو يياقو ميدانست كه مل كلى داراى روج أنجنان يلوك وكستردطاى بود كه دید یه نظر می‌سد به ماعتمنیعادع* بسنده کرد لد فا پئو تصمیم گرفت تا از ‎cage‏ مکان و خطوط منحنيوار زمين براى ساخت موزه الهام يكيرد (مشيع اينترنتى 36 أ116/

صفحه 26:
https://en.wikiarquitectura.com/ building/paul-klee-zentrum/ #zentrumpk15 G@ntoso

صفحه 27:

صفحه 28:
۴ راهکار های عملی ۴-۱-تحلیل قرمی و حجم پیرنی با زو بو به ی کته بی برد که ها پیش روی نما هماندچشم دزی که مار ها پوشیده از جدكل موجود در پس زمیه استهخواهش درخشید. مه تبه همان نوش برجسته بآمد ال زین با ومين بوشيده از كيك توكيب ده و كل منطقه را به يك تنديس جشم وا طیعی تدیل نموه و هملد محوطای دلتشين و ساختاري هنرى. موسسه فرهنكى جديدرادر افو ‎leh‏ ره ادها در مود يه سوق زكرا دارا طولى بي ابه منظوز تحقق لين رويا که موز پل کلی نها یک «محل بابوده بش که به محلى برلى أرامش و لت هرا بر وا سه ید کسترش داد تام هد موز دا ‎de ase‏ كلى به عنوان تقاشن. موسيقى دان معلي نويسنده و فبلسوف بود در نیج هر یک از سه ته رای وظینه خاس شود هستند. تبه شمالى يراى أموزش هتره میتی بای شتسه هی تیه ی بیس

صفحه 29:
۴-۲- تحلیل فضاهای داخلی paul-klee- renzo-piano- building work por!

صفحه 30:

صفحه 31:
۲۴ تحلیل نما ها : مصالح ‎“M53‏

صفحه 32:
۴۴ تحلیل برش ا رفتن ساختمان در زمین برای پیوند با بستر طراحی فرو ر ان

صفحه 33:
موزه دفاع مقدس تهران * ۱-معرفی * مک بای 1 ‏مقی تاتر و سراسر‎ lle tala ‏تكنولوزيهاى ديجيتال سعى در نتقال مفاهيم تاريخ انقلاب اسلامی و دام‎ كه شامل تالارهاى زير مى باشد

صفحه 34:
“a www.rahnama-safarcom @rahnamaa_safar

صفحه 35:
-تلار اولء تالار اسان یاهمان سرغاز است. این بخش دالمی موز نمایش دهنده مجموعهوقایمی است که در فاصله سال ۵۷ تا آغز جنگ را به نمايش م ىكقارد.

صفحه 36:
تلار دوم تالارحیرت و واقعیت است. در این بخش حبرت مردم ‎bal‏ شوک جنگ تحمیلی را نشان می‌دهد زمانی که مردم از .نظام اسلامى ابران در حال شكل كيرى بود. حمله رزيم يعثى به ايران با حمايت همه جانبه أمريكا مردم رأ حيرت زده و شوكه كرد

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
تالار ارامش» چهارمین ‎ME‏ بغ موزه دفاع مقدس است. روزهای جنگ و دفاع از ناموس و خاک میهن درعین دفاع از ارزش های ‎OU‏ همراه شده يود

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:
فرهنگسرای شفق تهران ۰ ۱۳۲۸-۱۳۶۵ طراح : كامران ذيبا

صفحه 51:
۱-۲ معرفی ویژگی های کالیدی ‎ales cull J GEES +‏ کامران دیا در بان بود که طراحی یک با در محوطه انياشت زياله در يك مجله ‎٠‏ هر ‎ ‏عمومى به مساحت جند هزار تر ‎tes‏ يود كه باركهاى شهرى جندين هكتارى در شهرها و به خصوص تهران ‎ ‎ ‎ ‏يهمن مله 1785 به شماره ى ‎٠١158‏ هر آثار على ابران ‎ ‏ساغتمان ها كمى تعمير شده اد ویک فسمت به سالن تمايشات افزوده شده الست. لين كار را مهندس حميد نوركهائى و همكارقش إجرا كرده ند و بای ينك جم ‎gh GL a) Same‏ يليد لين نوسازى و توصعه راجه حو احسن اج اند دیا در طراحیپارک شفق و بد ها در فرهتكسراى ثاوران با همك ‎lps al Jee ea‏ هر قد ‏۲ و0 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 52:
تسوصیفف ضلیی-2 حوزه بسندوف ضلیی-. ۳ 2

صفحه 53:
ساختمان قدیمی از دوره ی پهلوی تابخانه بزرگسالان و کودکان و کارگاه نقاشی کودکان یک حیاط مرکزی به مانند یک میدان با سکو هایی برای نشستن در اطرافش

صفحه 54:
در هاهنگی کامل با محوطه سازی خدماتي و تفريحي مانند: كتايخلنه. سالن اجتمامات. كاركء زمين ‎GBS aly sik sl‏ مراكز مشاوره ى اجتماعى و ش بزركسالان. إخانى زد موید. ۱۳۹۲ می ۶ مشیرهای طراحی شده حتی ‎ly‏ عابريتي كه اقصد اإنية وا النتقافة ار فشای سبز پرک را ناد و صرف از منططقه يلرك به منوان مل كذر استقاده مى كنند هم کیرد درد و بزرگترین حسن رو و رون در مین حرکت از مطقه پاک است. إيجاد فضاهاى جمعى و فردى هر بخش های روا و نیمه از و فضاهای ‎je‏ ترکیبعناصرکیه وب در آلبباقچه نهر آب نما وش يازى با اختلاف سطح داز های متنوغ .از مشخمات 'هوشمنداته اين طرح است (خانى زاد-مويد. 187 .ص 465

صفحه 55:
۴ راهکار های عملی

صفحه 56:
سالن سخنرانی Gntoso

صفحه 57:

صفحه 58:

صفحه 59:

39,000 تومان