معماری و عمرانعلوم مهندسی

تحلیل نمونه های موردی ساختمان در کوهستان شیب دار

در این پاورپونت چهار نمونه از پروژه های موفق جهان که در سایت کوهستانی ساخته شده اند را برسی کرده ایم.

pardis

صفحه 1:
تسد تحلیل نمونه هاى مو هاى كوهستا ردى بروزه نی

صفحه 2:
El] Almendral House ‏خلند لهاندرلل‎ Luz, ALSE taller tusg ‏اين ساختمان در انويكادو. مكزيى‎ * ‏است.‎ oad asl. Marina ‏يى خانه روستابى امت كه در بای کوه های‎ ۲1 ۸12061071 7 ‏در سمت شرقی دره 01177[ غوطه ور در یک‎ 100 ‏جنگل استوایی با منظره ای پانورآما از درهواقع شده است.‎ ‏این قطعه زمین دارای شیب های بلندی بود که حذف نشدند بلکه برای‎ * ‏تکمیل منطقه تفیبر شکل دادند.‎ © توجهبه درخواست مشتری برایباقیماندن پوشش گیاهی؛ این یک عامل تعبن کننده مهم در طول فرآیندطراحی بود.

صفحه 3:
El] Almendral House ‏خلنه لق اندر كل‎ چون در دامنه تبه قرار كرفته استء طراحى هتدسى سه سطح اجازه مى دهد تا مناظر طبيعى را تماشا كنيد. * ديوارهاى بيرونى سطوح از أجرهاى تيره و روشن ساخته شده است. در بالای سطح دوم یک تراس پشت یام قرار دارد که توسط یک سطح شیب دار محصور شده است که به پایین و دسترسی ی طبقه پایین منتههی می شود. سقف بالاترين سطح. از یک سطح مورب دو قسمتی تشکیل شده است که ترکیبی هندسی از حجم ها با پنجره هایی رو به دره ایجاد می کند.

صفحه 4:
El] Almendral House خلنه لف اندركل 7 از تراس ۸۸۲ فوت مربعی, مناظری از شهرهای ,51۳61۵ ‎ls Medellin , Envigado‏ مشاهده است. © در حمام ها نورگیر و كمد دیوری وجود دارد. * از ورودی اصلی می‌توانید فضای باز روی دره را ببینید که چشم‌انداز اطراف را برجسته می‌کند. " این چشم انداز شامل باغی با اقا که گل های زرد شکوفا می کند. " آلاچیق بتنی که سايه ها را بر روى ديوار سنكى در كنار درب ورودی اصلی منعکس می کند. و قصد استفاده از مصالح روستابى برای پوشش سطوح را نشان می دهد. زیبا است که درختی بومی است

صفحه 5:
El] Almendral House ‏اندردل‎ ail مصالح انتخاب شده برای این پروژه با هدف برجسته کردن ظاهر خام بود. * مانند سنگ» چوب و يتن. که چوب آن از خود درختان جنكل هاى اطراف يوده و سنك نيز از مادن موجود در کوه های اطارف بوده ” آنها بوشش كياهى را در داخل فضاها يكيارجه مى كنند. ” به عنوان مثال» نما از يك صفحه بائل مشيك جوبى تشكيل شده است كه از يك كياه بالارونده بشتيبانى مى کند تا از مناطق اجتماعی در يرابر تابش نور مستقيم در هنگام غروب خورشید محافظت کند و فضای سبز را در داخل ايجاد كند

صفحه 6:
11716110161 House خلنه لق مندركل

صفحه 7:
[ Almendral House خلنه لق مندركل

صفحه 8:
Red House ‏خلنه شرمز‎ این ساختمان در زانگ زیا زی. چین توسط دفترمعماری و ساختد شله است. ° سایت پروژه در دامنهتپه ای در 27181216 واقع شده است که خطوط تویوگرافی به سمت با می روند و در قسمت ها آفت عمودی[شیب بد سمت بابين) بسيار د لست * ندفرم 2110001۵16 ازترکیب ویژگی های شخصیتی لندفرم 198012 و لندفرم ماسه سنك كولرتز راتشكيل شده است . يه دليل يكسان نبودن ويزكى هلى اين لندفرم ها يك لندفرم جنكلى منحصر به فرد تشكيل مى شود دامنه هاى شيب دار بين سايت و جاده وجود دارد. علاوه بر اين» جنك لهاى انبوه سرسبز در دامنه تبهء منظره بزرگ را جالب تر می‌کند. نقطه ورود طراحى؛ در نظر كرفتن سايت به دليل تفاوت بسيار زياد زمين است. به جاى ايتكه سايت را تاهموار و مسعلح کنید تا از شرایط سخت زمین جلوگیری کنید. است اجازه دهيد ساختمان آزادائه در هر جيزى كه در اطراف أن قرار دارد غوطه ور شود و از تفاوت زمين براى جيدمان ساختمان استفاده ‎ei‏ سيس ساختمان را طورى در سايت ترکیب کنید که گویی آنها به طور طبیعی با هم رشد می كنند.

صفحه 9:
خانه قر 5" اورتور(طراح بروزه) ميكويد: مواد را به صورت محلى انتخاب كنيد. على چندین دور بررسی سایت. به طور تصادفى با رودخانه أى برخورد كردم. صخره های قرمز در رودخنه پس از بارندكى از كوه به بادين غلتيدند و روذخانه اطراف به اين ترتيب مايل به قرمز شد " موج سبز جنگل کاجبرداشت اصلی من بود. © لراين رو رتك قرعر و سيزاذر كنار عم عتفارء ‎ae)‏ ‏2112201216 را تشكيل مى دهند. " چند تکه ماسه سنك قرمز را قرض بكيريد تا آتشی مانند خانه در دره بسازید و قلب اصلی طرح را تشکیل دهید © سوزان سونتاگ در کتاب علیه تفسیر و سایر مقالات اشاره کرد: "شفافیت هنر است و بالاترین و رهایی بخش ترین ارزش در نقد است. شفافیت به معنای نوع جزئیات تجربه چیزها یا جوهر تجربه چیزها است. این نوع وضوح

صفحه 10:
Red House © اینترلود می گوید:بیدار شدن از طریق حواس پنجگانه. © آقاى کیان ژونگشو یک بر گفت: "به نظر می رسد رنگ درجه حرارت داردء صدا تصوير داردء كرما و سردى به نظر ميآيد كه وزن دارند و به نظر مى رسد بو لبه هاى تيز داردء زردآلو قرمز .سرزندهو عاشق است«صدايش را مانند قيجى آرام ميكند , صدای خرچنگ ها به نظر نزديك مى رسد. ” در طراحى از دستور مربوط به قرار دادن ورودى در يلى كوه جنكل ها استفاده مى كنم. با زياد شدن مسيرها. توالى مسير در روايت ظاهر مى شود. ” به نظر مىرسد كه شركت كنندكان آيين غسل تعميد خاصى را تجريه كردهاند كه از يك ادراى رها شده است و عرض جغرافيايى تجربه را غنی‌تر کرده است. در حین گوش دادن به نفمه زمزمه این خانه سرخ. حال و هواى دنياى خاكى را آرام مى كرد.

صفحه 11:
Red House ‏خانه قرمز‎ ‏روایت خطی فضای معماری با ورودی آغاز می شود.‎ * * منطق توالى فضاى درونی اه و تکامل فضای طبع پیرنی است. * مفهوم مرزی فضای مجازی مهم است و مماری یک احساس فضایی میهم را تشکیل می دهد. * جرم اصلى مورد نياز براى هفت واحد ساختمان با عملكرد جدا مى شوند و هر واحد به عنوان يك عضو مستقل براى تحقق بخشيدن به عملكرد از يبش تعبين شده خود در نظر گرفته می شود. كرافى زمين» تکنیک فضایی پیچش و چرخش به سمت خش حس سنکین ساختمان کلی را در هم شکسته و ويزكىهاى مورفولوزيكى كودهاى ‎SHE‏ را در همان زمان شبیه‌سازی می‌کند. يك حالت يايدار بين نحو و مكان در هم تنيده و مستقل بيدا كنيد

صفحه 12:
سازماندهی مسیر داخلی ساختمان تلاش می کند تا مفهوم "كف" را مبهم كند. عم فشای مان یک رون به تدحو نله مي حخت ممیر پم پیج بد آرامی منتهی مى شود, تغییرپله ها در اتصال عمودی آزادتر و هموارتر است. در تتيجه تجربه شركت کنندگان از "کوه گرد" بدون هیچ وقفه ای همراه خواهد ‎oH‏ در طرح أوليهء قطعات سنكى در اندازه بزرك برای چیدمان در نظر كرفته شد با اين حال اين سايت كر دامنه تيه شيب دار واقع شده أست» بنابراين قطعات بزرك ماس سنك كوياره بريه من شوند و بد ره مخطف تقسيم می شون با توجه به يكبارجكى فرم و ساختار معمارى, تنش دراماتيك خشين را در مجسمه طبيعى نشان مى دهد. داخل و خارج ساختمان توسط يك مسير به طبقه اول ساختمان متصل مى شود. به عنوان يك فضاى عمومى مههم؛ كاركردهاى ‎cate‏ ‏مانند يذيرش» تعامل و ارتباط را بر عبهده دارد. فضاهاى كمكى ماتند رستوران و آشيزخانه در نيم تراز منفى قرار كرفته اند. در عين حال زاويه طبيعى تشكيل شده توسط بیچش بدنه بای ساخت سکوی ديد استفاده مى شود

صفحه 13:
Red House ‏خلنه فر مز‎ "بنج واحد معمری بهعنون مناطق اصلیاتاق مهمان عمل می كنند و شرايط فضابى متفاوتى را ارائه مى دظند. * ينجردهاى شفاف از كف تا سقف» چارچوبی را تشکیل مىدهند كه به انداز طبيعى منحصربه فرد نفوذ مى كند و به يك تجربهزندگی منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود. © راه يله ماربيج به عنوان يك ياتاقان عمل مى كند و سه واحد زندكى را به كروهايى تبديل مى كنند. دو واحد زنده دیگر به صورت سری توسط یک ذنباله مسير طولى به هم متصل مى شوند. كل فضاى زندكى شامل يك كل اركانيك جند سطحى است كه در جريان فضا با يكديكر تعامل دارند. Ls

صفحه 14:
Red House ‏خانه قرمز‎ ‏در مفهوم سنتى» آب باران ثروت و برکت است. آب در دل آسمان‎ © جمع می شود که هم انبار و هم نماد ثروت است. رزق دل خوب و استعاره الوهیت است. * در طراحى, اميد الست كه آب ياران و معمارى به شكلى ساذه و مستقيم در تعامل تباشتدء در عوضء انتظار مى رود كه كاوشى در "مكان معنوى" ايجاد شود آب باران به هر مخخزن وارد شود و جريان از لايد سقوط كندد " لايه بندى كردن از منظر نمادين» آب باران نماد استعاری الهی استه زمان خدا كذشته و آينده نداردء فقط زمان حال دارد * رابطه بين ساختمان و مردم از دراک و تجربه فضا شکل می كيرد و مشتركاً سمفوتى قرمز بين دره ها را مى سازند.

صفحه 15:
Red House pe pf ails

صفحه 16:
Red House

صفحه 17:
LAMZ Architecture ‏بناهکلد کر ملبیيشم‎ "این پروژه بر اساس ضرورت تحکیم با تولید بریشمبالاتر در سیر نورته در ايالت اواكساكا يديدار مى شود. * با توجه به تويوكرافى منطقه اين بروزه شامل يافتن فرم صحيح برای نشست و بیرون آمدن هر حجم و ایجاد مسیری برای دو كزينه است: زواياى عمود یا مورب در داخل سکوها. * هدف از سکوها احترام به درختان از قبل موجود و ایجاد یک سری رمپ است که شیب مناسبی دارند تا شما را از يك مكان به مکان دیگر منتفل کند. ".بين هر پلتفرم. ما بهدنبال همبستگی داخلیسخارجی هستیمء منظره را علامت گذاری می کنیم و به دنبال یک انتقال مناسب بین هر فضا هستیم. که ویژگی ها و دمای آن بین یکدیگر متفاوت است.

صفحه 18:
LAMZ Architecture ی © راه حل مورب ذر شيب معيار عملکردی جالبى را به ما داد شبكداى مثلثى بر روى سايت ايجاد كرد شبكدلى كه مىتوانست به دليل هر عملكرد يا فضا متقيض يا منبسط شود بتبراين مجموعداى از لبدها در خارج و داخل طرح ايجاد مىثود. * انتخاب متريال سه مفهوم مهم در بروزه دارد: أولى مستقيما به يك عملكرد ساختارى باسخ مودهد شبكفاى ساختارى يجاد می‌کند كه فضاهاى وسيع را بوشش مىدهد و شفافيتى با انتقال تور بين اجسام حجمى أيجاد مىكند. دوم جستجوى رفتار يهتردر مصالح در طول زمان استء كه به عنوان يك ساختمان عمومى. حفظ هزينه كم تكهدارى اهميت که وب لين رقب كيه شنیب قرب یا شمه ی ید ‎ea yee‏ اف و سوم تفلن مساح بوم ليرد که ميتان يه اتقادة آز درغت ‎alee‏ وات ده زر سقف لسع 8 ۳ |]

صفحه 19:
LAMZ Architecture ‏بناهکلد کر ملبییشم‎ ابر ييادهء یک مسیر آجری» شما را به سمت در اصلی راهنمایی می ‎f‏ ‏یک پیچ را برای رمپ دیگری ایجاد می کند که شما را به ‎fe‏ * در داخل, گردش‌های داخلی امکان عبور روان را برای معلولان و افراد مسنِ در دسترسی به فضاهای اصلی فراهم می‌کند که مصنوعات تاریخی استفاده شده توسط اجداد را به نمایش می‌گذارد و در عین حال امکان دیده شدن فعالیت‌های اولیه فرآیند پرورش کرم ابریشم را فراهم می‌کند. © پشت بام‌های مختلف که از طریق پل‌ها و سقف‌های شیب‌دار با شیب کافی به هم متصل می‌شونده عبوری از تاج درختان داخل و خارج از بر می‌کنند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند از مناظر عالی رشته نورته و مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

صفحه 20:
LAMZ Architecture ‏بناهکلد کر ملبیيشم‎ * در حالی که سقف‌ها توسط پل‌ها و دال‌های شیب‌دار با شیب‌های مناسب برای تردد عابران پیاده به هم متصل می‌شوند اين اجازه می‌دهد تا مسیری بین درختانی که تا مرکز برنامه در آغوش گرفته‌ند و با درختانی که اطراف آن را احاطه کرد‌ند. ایجاد شود و منظره‌ای به سمت شرق؛ که سیرا دار فراهم شود. جایی

صفحه 21:
.AMZ Architecture ‏بناهكله كر ملبييشم‎

صفحه 22:
James Bond Cinematic Installation ‏عونه و سينماوجيمز باند‎ ‎٠.0 ©‏ 251111151115 يى جيدمان سينمايى جديد جيمز باند است که در داخل قله كوه 6116061 081518) در ارتفاع ‎8٠‏ ‏مترى از سطح دریا در سولدن, اتریش ساخته شده است. ‏* تجربه بازدیدکنندگان منحصر به فرد در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۸ افتتاح شد و ساختمان ۱۳۰۰ متر مریعی در کنار رستوران خیره کننده 0 1606 قرار دارد که در بیست و چهارمین فیلم جیمز باند ‎٩060176‏ به عنوان ‎Hoffler Klinik‏ استفاده شده است. ‎ELEMENTS «-v ©‏ از طریق تله کابین پرسرعت 031518100183 قابل دسترسى است. معمار اتريشى يوهان اوبرموزرء هم رستوران () ©10 و هم تله كايين ‎Gaislachkoglbahn‏ را طراحی و ساخت. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
James Bond Cinematic Installation عونه و سینه‌اوچیمز باند " اویرموزر با استفاده از تجرید گسترده خود در ساخت و ساز در ارتفاع. هنگام توسعه مفهوم معماری برای ۰۰۷ ‎ELEMENTS‏ »@ های خود را از کار طراحافسانه ای جیمز بن. سر کن آدم, بای ساختن محیطی شبیه اند طراحی کرد تا بهبزدیدکنندگان این احساس را بدهد که انگار درند. در حال قدم زدن در دنیای ۰۰۷ هستند. تجریه ۰۰۷ 121.81۷61915 توسط مدیر هنری جیمز باند. نيل كالوء به همراه تينو شادلرء رئيس طراحى در :0713103154 60 يك آزانس خلاق بيشرو در سراسر جهان طراحى و توسعه داده شد. 7 و 50۳86016۲ از نزدیک با معمار 016120561 و تيم او همكارى كردند تا كل پروژه را به طور همزمان طراحی کنند. ساختمان سفارشی به طور خاص برای نگهداری این تجربه ایجاد شده است.

صفحه 24:
James Bond Cinematic Installation هويه و سينماوهيمز باند زواياى تحسينبرانكيز معمارى, منظرداى خيردكننده از که ا تكميل مىكند, در حالى كه بنجرههاى يزرك مناظرى بر قراز كودهاى آلب اوتزتال و مكانهاى مورد استفاده در ساخت ‎Spectre‏ را قاب می‌کند. اک مسب ها در داخل عود كوه لست که ققط ورودی خرو ی ادو بنجره بيش بينى شده و میدن پرنی در معرض ديد قرار دارد ‎Assis aes Vas pos‏ یخبندن اتمی تثر تنرد esis بازدیدنندگان با ناظر صوتی احساسی ‎yp‏ برنامه ريزى خده دراماتيك و طرع ريزى های بسری با نیت با به مفری ‎Beye‏ * ساتار ‎cole cies‏ ریم صاهای دال نخان و حرعت ‎aes ie las ay oe‏ بازديدكتندكان تجربه أى تزديك تر به يك فيل سيتمايى تنبت See A

صفحه 25:
James Bond Cinematic Installation ‏عونه و سينماوجيمز باند‎ ‏يك تجربه همهجاتبه و أموزنده. اصول تجربى يك فيلم‎ 181:582:11:7719 ٠.0 5 eee ae ‏يالت كاهش يافتهلى از مصالح معماری از بت فولاد و شيشه در سراسر موزه مطايق ب‎ * ‏داراى نه اناق با‎ 2811511591015 ٠01 ‏استفاده مى شود‎ ٠ ‏هويت برند مدرن‎ ‏كالرى مختلف و همجنين يك ميدان بيرونى استد هر كالرى عناصر اساسى كه يك‎ ‏ل‎ ee eae ‏تمرکز ویژه بر 50661۳6 بررسی می کند‎ oes ar ‏امع‎ © وس اثاق توجيهى > ۶ آزمایشگاه فاوری ۰ ۷ اکشن هال > اتلق تمايش ‎١‏ 8 كالرى ميراث

صفحه 26:
James Bond Cinematic Installation ‏هويه و سينماوهيمز باند‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان