tahkime-se-boedi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحکیم سه بعدی”

تحکیم سه بعدی

اسلاید 1: به نام خداتحکیم سه بعدیThree dimensional consolidation

اسلاید 2: نشست خاک تحت بار بخاطر پدیده ای به نام تحکیم است،که مکانیزمش در حالت یکسان زیادی با مراحل نشست آب به سمت بیرون یک محیط متخلخل الاستیک شناخته شده است. تعداد ثوابت فیزیکی مورد نیاز برای تعیین خواص خاک همراه با معادلات عمومی برای پیش بینی نشست ها و تنش ها در مسائل سه بعدی نتیجه می شود.در مسائل مهندسی این مشهور است که یک خاک تحت بار،تغییر شکل آنی تحت آن بار نمی پذیرد،اما به تدریج وبایک نرخ متغییر نشست می کند.این نشست در رس ها و ماسه های اشباع با آب خیلی آشکار است. نشست به واسطه تعدیل خاک تحت بارهای متغییر ایجاد می شود.این مراحل به عنوان تحکیم شناخته می شودمقدمه

اسلاید 3: تاریخچه یک مکانیزم ساده برای توضیح پدیده تحكيم در ابتدا توسط ترزاقی پیشنهاد شده بود.او فرض کرد که دانه ها و ذرات ساختاری خاک کمتر یا بیشتر یکدیگر را توسط نیروهای مولکولی معین محدود می کنند،و نیز یک مصالح متخلخل با خواص الاستیک می سازند. فضاهای خالی استخوان بندی الاستیک با آب پر شده است. یک مثال خوب از این موضوع ، یک اسفنج اشباع با آب است.باری که در این سیستم به کار برده شده یک نشست تدریجی را به عمل می آوردکه بستگی به سرعت خارج شدن آب از فضاهای خالی دارد.ترزاقی این مفاهیم را برای آنالیز نشست یک ستون خاک تحت بار ثابت و بدون تغییر شکل جانبی به کار برد.موفقیت قابل توجه این تئوری در پیش بینی نشست برای انواع بیشتر خاکها یکی از قویترین دلائل در خلق دانشی از مکانیک خاک بود.

اسلاید 4: بهسازی ترزاقی در مسئله یک ستون خاک تحت بار ثابت را از نقطه نظر فیزیک ریاضیات می توان به دو مدل عمومیت داد.یکی حالت کشش سه بعدی ودیگری برقراری معادلات معتبر برای هر بار دلخواه متغییر با زمان.اما در این مقاله می خواهیم بهسازی کاملتری از تئوری راکه منجر به نتایج عمومی بیشتری می شود ارائه دهیم.فرض کنید خاک خواص اساسی زیر را داشته باشد.1-مصالح ایزوتروپیک2-نقض پذیری تنش وکرنش تحت حالات تعادل نهائی3-حالت طولی نسبتهای تنش-کرنش4-کرنش های کوچک5-آب منفذی تراکم ناپذیر است.6-آب ممکن است دارای حباب هوا باشد.7-آب در امتداد استخوان بندی متخلخل طبق قانون دارسی جاری می شود.

اسلاید 5: از این فرضهای اساسی موارد 2و3 بیشترین موضوع را برای انتقاد دارند.به هر حال ما باید به خاطر بسپاریم که این موارد نیز اساس تئوری ترزاقی را که کاملا برای نیازهای عملی مهندسی رضایت بخش است تشکیل می دهند.در واقع تصور می شود دانه های تشکیل دهنده خاک با هم ودر یک شکل خاص توسط نیروهای کشش سطحی نگه داشته می شوند و منجر به پذیرفتن یک موقعیتی از مینیمم انرژی پتانسیل می شوند.این مخصوصا برای خواص کلوئیدی خاک رس درست است،و معقول به نظر می رسد که برای کرنش های کوچک زمانی که شکل دانه ها خیلی آشفته نشده است فرض نقض پذیری عملی خواهد بود. فرض ایزوتروپیک ضروری نیست و ایزوتروپیک می تواند به آسانی معرفی شودبه عنوان یک پالایش(refinenents).پالایش بعدی که ممکن است از اهمیت عملی برخوردار باشد نفوذ است با توزیع تنش و نشست بوسیله حالت تنش اولیه در خاک قبل از بارگذاری.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید