12 صفحه
837 بازدید
23 شهریور 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
a . WI. Sei oF ‏رعایت آن برای گارمنذان و‎ oF S|) ED ‏ار مومی ک شوت سلسله ظامات‎ ee 11 ‏کارکنان لازم است اما گاهی مستخدمین عمومی ممکن است ضمن انجام وظیفه مرتکب اعمالی شوند که‎ ‏خلاف قوانین و نظامات بوده و موجب مسئولیت اداری و انتظامی آن ها گردد. این انتظامات داخلی اداری‎ ‏اساسا ناظر به استخدام است و ارتباط نزدیکی با مسأله استخدام و مستخدم دارند. مسئولیتی که برای‎ کارمندان در پی تخطی از نظامات ایجاد می گردد به موجب قانون تخلفات اداری و آیین نامه اجرایی آن است. به موجب ماده ۱۸ قانون تخلفات اداری «کلیه وزارتخانه‌ها, سازمان هاء مقسسات و شرکت ‎Sb‏ دولتی, شرکت های ملی نفت و گاز و پتروشیمی و شهرداری ها و بانک ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و موسساتی که تمام یا قسمتی از بودجه آنها از بودجه عمومی تأمین می‌شود و نیز کارکنان مجلس شورای اسلامی و نهادهای انقلاب اسلامی مشمول مقررات این قانون هستند, مشمولان قانون استخدام نیروهای مسلح و غیر نظامیان ارتش و نیروهای اه ها و موسسات آموزش عالی و مشمولان قانون کاز از ‎hla ۷/4‏ انتظامی, قضات, اعضای هیأت های علمی دانشگا تسا تون اهر رون ‎I‏

صفحه 4:
‎i Res ۳ |‏ ” 4 0ات اواری و فالولن گلفات اداری د باوه ‎io SK‏ ‏7 است: ‎Salk Stoo Bade . ‏ش ژاري مقررات مبوطء‎ Ons ‏ادن ره ام ار‎ 0 Pip Gini eh HL ti, ‏رای وین مررات رت‎ SIN 2 sh FP SPE ‏مر‎ SIE Re ‏رت نت و و‎ ‎omg? iets age ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏1 ‏ند يط امال * اسا و وه «وئق : ‎So SEP i‏ الى اسسرار ب امنا جراد اداه ‎ ‎ ‎ ‎7 ‎SNAG 90 DU SUC IA SIZ a we SFE ‏ای سید اکام‎ ‎ ‎ ‏جذحج یر ری ۳ ‎

صفحه 5:
‎a‏ ف 1 ! شهلانكارى رؤسا و مديران در ندادن كزارش تخلفات كارمندان نحت امر. 1 ‏إرائه كواهى يا كزارش خلاف واقع در امور ادارى. ‏فتن وجوهی غیر از آن چه در قوانین و مقررات تعیین شده يا اخذ هر گونه مالی که در عرف ‏رشوه‌خواری تلقی می‌شود. ۳ ‏نش 1 5 نا که حی دریافت آن را ندارب با حودداری از تسلیم مدازک به اشخاص ‏که حق دریافت آن را دارند. ‏تعطیل و در اوقات مقر اداری. ‏رسای رن حجاب اسلامی: ‎cule,‏ نکردن شئون و شعایر اسلامی. ‎«Leis!‏ نگهداری, حمل, توزیع و خرید و فروش مواد مخدر. استعمال يا اعتياد به مواد مخدر. 5 و شغل دولتی دیگز به آشتتنای سمتهای آموزشی وتحقیقاتی. لا اسار ‎٠‏ از از تون با موفعیت شفلی و امکانات و اموال دولنی. جعل يا مخدوش نمودن و دست بردن در اسناد و اوراق رسمی یا دولتی. و در سوت اوراق» مدارک ودفاتر امتحانی افقای رالات اد وا سره با امتیاز بر خلاف صوابط ‎ ‎ ‎pT 25» ar ‏اب‎ am ‎

صفحه 6:
1 غيبت غير موجه به صورت متناوب یا متوالی. سوء اقتفاده از مقام و موقعیت اداری. ق تفا باررلتی با نار کردن پاکتها و محمولات پلستی یا معدوم کردن آنها و استراق سمع بدون مجوز ۳ زنی. کارت ای ولذار ساختن یا تحریک دیگران ب* کارشکنی با کم‌کاری و ابراد خسارت به اموال دولتی و اعمال فشارهای فردی‌برای تحصیل مقاصد غیر قانونی. شرکت در تحصن, اعتصاب و تظاهرات غیر قانونی, يا تحریک به برپایی تحصن, اعتصاب و تظاهرات غیر قانونی و اعمال فشارهای گروهی‌برای تحصیل مقاصد غیر قانونی. ا یکی از فرفه‌های صاله که از نظر اسلام مردود شناخته شده‌اند. اساوزی منجله به عتدان هأمور يا منيع خيرى وداشتن فعالیت با دادن گزارش ضد مردمی. ‎LL ene‏ كه رامنایم بااتناسنامه آنها میتتی پر نفی ادیان الهی ایست با طرفدازی و فعالیت ‏به نفع آنها. 5 ‏عضویت در گروه‌های محارب یا طرفداری و فعالیت به نفع آنها. ‏بشكلات فراماسورق. ‎ ‎ ‏لد لل ماري ‎“We SSE eee ee‏ ل 0:02 وو- وروس ‎١‏ .- ‎

صفحه 7:
آنچه در حقوق جزا از آن تحت عنوان اصل قانونی بودن جرم و مجازات نام برده می شود, در * تخلفات اداری حاکم نیست, چرا که قانون تخلقات اداری مفاهیم موسعی را به عنوان تخلف ‎enn‏ ات که موارد زیادی را وان دیل آن منهوم جای‌زاد مان لد اول ال قانون نات اداری که بیان می دازد «اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی با اداری» ‎65s Sete oblate‏ Gad tal Shh as” _ eee Je

صفحه 8:
ae vit. Popes ۳ ate igs Dre” be Je. ‏,له محرت بام أت لطر‎ CN oe Ero” ee ai le Ur hich Eo Fe ‏ان‎ ‏مت وب مور‎ al ‏كار وق‎ Seg Fe La Ma deg) kW Id P Le su shay s Ki ‏پشرو ال مر اعنای‎

صفحه 9:
راو بات او اری ۳ oi owe fetes J ‏بت ادا اه ون یقت هیر‎ es, ‏در کی‎ We Bre ‏مکی سل‎ fle hae Fi ee ‏ل مت اه ا مرا‎ whé ‏رل 7 ید‎ 0 358 ‏اوبست اذ اشاب رت ام ی ی‎ « 0 ‏دای اد مت سمل‎ 7 ‏مر داضت ۴۵/۲۰ روز و بای‎ F ut Gere BL Sra 4) ue ‏ره ۲۰ سل سا دصت وول د رو تین‎ ae shes ‏یت یت‎ A 3 ‏سنوات دصت ووالق ا‎ iy pt (Sle Gnas BLIND I Ssh. LF i One Bh ‏سودت وا سأ بي اذ يست مال‎ ناه al ei ‏یت مان دی ول ای تن‎ Jb 5

صفحه 10:
‎ole‏ هاى رسيدكى به تخلفات ادارى يس از بررسی موضوع در صورت وقوع تخلف, یکی از اين مجازات ها را برای مستخدم در نظر می گیرد. هیات در هر پرونده تنها می تواند یکی از اين مجازات ها را اعمال نماید. ‏در صورتی که متهم به آراء قطعی صادره توسط هیات های رسیدگی به تخلفات اداری اعتراض داشته باشد, می‌تواند حداکثر تا یک ماه پس‌از ابلاغ رأى به دیوان عدالت اداري شکایت نماید در غیر این صورت رأی قابل رسیدگی در دیوان نخواهد بود. رسیدگی دیوان عدالت اداری به آراء هیأت ها به صورت شکلی خواهد بود. صرفاً مجازات های مذکور در بند د. ه, ح, ط, ی و ک ماده ‎٩‏ قانون تخلفات اداری قابل تجدید نظر هستند. ‏البته بايد بذايم كه برخي اشخاص از جمله ريبس مجلس شورای اسلامی, وزراء. بالاترین مقام اجرایی سازمان هاى مستقل دولتى و ساير دستكاه هاى موضوع تبصره ‎١‏ ماده ‎١‏ اينقانون و شهردار تهران مىتوانند مجازات هاى بندهاى الف. بء ج و د ماده 9 اين قانون را رأساً و بدون مراجعه به هيأت هاى رسيدكى به تخلفات ادارى در مورد كارمندان متخلف اعمال نمايند و اختیارات اعمال مجازات های بندهای الف, ب و ج را به معاونان خود و بندهاى الف و ب را به استانداران. رؤساى دانشكاه ها و مديران كل تفويض كنند. در صورت اعمال مجازات توسط مقامات و اشخاص مزبور هيأت هاى تجديد نظر حق رسيدكى و صدور رأى مجدد در مورد همان تخلف را ندارند مكر با تشخيص و موافقت كتبى خود آن مقامات و اشخاص. ‎Sh. ‏وود‎ eee, “Se OEE eee ‏ا سبحب‎

صفحه 11:
i ۳ “J فوت متهم موجب توقف رسیدگی و صدور رأی می‌شود و در صورتی که کارمند در طول تحمل مجازات های بندهای «ج», «د» و «ز» ماده 9 قانون فوت شود اعمال مُجازات هاى ياد شده متوقف شده و حالت استخدامى كارمند از زمان فوت به حالت ک و ارات اعاده می شود کی این ماده مانع از ارسال يرونده به مراجع قضایی در سایر موارد نیست. در صورتی که مستخدمی به استناد ماده ۱۷ قانون اخراج شده باشد و بعد از اعتراض به حکم مزبور و قبل از رسیدگی توسط هيات تجدیدنظر فوت کند, آثار حکم اخراج زایل و حالت کارمند به قبل از تعیین مجازات 7 و 9 ا ‏ اسسوبررييوججت73111//50لسجب سي واتاسسجممبر هه ‎WS‏ حا موسر ‎Se”‏

صفحه 12:

39,000 تومان