پزشکی و سلامت طب سنتی

تدابیر خواب و بیداری

tadabire_khab_va_bidari_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدابیر خواب و بیداری”

تدابیر خواب و بیداری

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تدابیر خواب و بیداری

اسلاید 3: علت خواب و بیداری:علت خواب، وجود رطوبت معتدل در مغز است که باعث بی‌حرکتی می‌شود. این بی‌حرکتی شامل ریه، قلب و سیستم گوارشی نمی‌شود.در خواب‌، حرارت غریزی به سمت باطن بدن می‌رود و در نتیجه ظاهر بدن سرد و باطن آن گرم می‌شود.

اسلاید 4: ویژگی‌های خواب خوب:1.هرگاه احساس نیاز به خواب پیدا کرد‌، بخوابد و هر گاه بیداری اقتضا کرد‌، بیدار باشد.2.بهترین وقت خواب‌، زمانی است که غذا از معده عبور کرده باشد.حدود 3 ساعت طول می‌کشد.3.خواب باید عمیق باشد به طوری که فرد به آسانی بیدار نگردد.4.مقدار خواب باید معتدل باشد.بین 6 تا 10 ساعت.5.خواب باید متصل و پشت سر هم و بدون انقطاع باشد.6.بهترین زمان خواب‌، هنگام تاریکی شب است؛ خواب روز نمی‌تواند جایگزین خواب شب شود.

اسلاید 5: ویژگی‌های خواب بد:1.خواب در حال گرسنگی:موجب تحلیل اخلاط و رطوبات و لاغری و در نهایت باعث ضعف حرارت غریزی می‌شود.2.خواب در روز:خواب عمیق در روز حاصل نمی‌شود و هضم معدی دچار فساد می‌شود.عوارضی چون بد رنگ شدن پوست‌، سستی بدن‌، احساس کسالت‌، کاهش اشتها و بدبویی دهان دارد.خواب روز در زمستان ضرر بیشتری دارد و باعث‌ ایجاد بیماری‌های رطوبی و نزله می‌شود.

اسلاید 6: 3.خوابیدن بر پشت: باعث جریان فضولات به غیر مجاری اصلی خود می‌شود و باعث کمردرد‌، نزله‌، بی‌خوابی‌، کابوس می‌گردد.4.خوابیدن دائم بر روی صورت:باعث کاهش جریان خون پوست و چروکیدگی پوست می‌شود.5.خوابیدن زیر نور خورشید:به علت تحریک صفرا و افزایش حرارت می‌تواند باعث سردرد شود.ویژگی‌های خواب بد:

اسلاید 7: 6.خوابیدن زیر نور ماه: باعث جذب خون به سطح بدن و خونریزی از بینی و تحریک شهوت جنسی شود.7. خوابیدن به صورتی که برخی از اعضای بدن در آفتاب و برخی در سایه باشند‌، موجب بیماری می‌شود.ویژگی‌های خواب بد:

اسلاید 8: 8.خواب «عَیلوله»‌، «حَیلوله» و «فَیلوله»:«عَیلوله» خواب پس از نماز صبح است که موجب بیماری می‌شود.«حَیلوله» به خواب پس از اذان ظهر می‌گویند که خواب مضری است و باعث فراموشی می‌شود.«فَیلوله» خواب آخر روز و پیش از اذان مغرب است و باعث بیماری‌های زیادی می‌شود.ویژگی‌های خواب بد:

اسلاید 9: کودکان معمولاً طولانی‌ترین خواب را دارند زیرا رطوبت بدن آنها بیشتر است.به تدریج با افزایش سن و کاهش رطوبت مزاجی‌، خواب کمتر می‌شود.مدت خواب 9 تا 20 ساله‌ها معمولا 9ساعت در شبانه روز است.خواب جوانان به طور متوسط 7 ساعت می‌باشد. عوارض افراط در بیداری:باعث از بین رفتن رطوبات اصلی بدن‌، اختلال در هضم غذا‌، خشکی مغز و در نهایت جنون می‌شود.میزان خواب در سنین مختلف:

اسلاید 10: خواب و انواع مزاج:معمولا خواب افراد دارای مزاج تر (سرد و تر و گرم و تر) بیشتر است.افراد دارای مزاج خشک (سرد و خشک و گرم و خشک) خواب کمتری دارند. در بدن یک شخص گرم و خشک‌، یک دوره خواب طولانی با ‌ایجاد سردی و رطوبت به کاهش حرارت زیادی بدن کمک می‌کند. پرخوابی در شخص دارای مزاج سرد و تر باعث افزایش سردی و رطوبت بدن می‌شود.خواب روز در بیماران دارای سوء مزاج سرد و تر باعث افزایش وزن و احساس کسالت می‌گردد.

اسلاید 11: محل خواب:1. محل خواب هر فردی باید متناسب با مزاج او‌، دمای مناسبی داشته باشد.2.محل خواب باید پاکیزه و به دور از بوهای ناگوار و مواد محرک مثل عطر و گل باشد.3.محل خواب باید از دسترس حیوانات موذی در امان باشد.4.مکان خواب باید تاریک و بی سر و صدا باشد.5.خوابیدن در مکان سفت و سخت باعث آسیب به اعصاب می‌شود.6.خواب بر زمین سرد و نمناک باعث فلج‌، دردپشت و ضعف و سستی می‌شود.

اسلاید 12: آماده شدن برای خواب:1.پیش از خواب باید، از اعمال مهیج و درگیری‌های ذهنی خودداری کرد.2. برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون را به سمت پاها سوق داد:پاها را گرمتر از سر نگه داریم.طرف سر رخت‌خواب 10 تا 15 سانتی متر بالاتر از پا باشد.3.لباس در هنگام خواب باید گشاد باشد تا مانع حرکت خون در رگها نشود.4.در هنگام خواب حتما باید پوششی روی خود بکشیم.5.لحاف و روانداز نباید چندان سنگین باشد که باعث عرق کردن شود.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید