تغییر با رویکرد BSC
اسلاید 1: تغییر و انواع تغییربیان نیروهایی که تغییر را ضروری می سازنداز کجا باید کرد؟منابع مقاومت افراد و سازمانها در برابر تغییراتاستراتژی های غلبه بر مقاومتچه تغییراتی باید ایجاد کرد؟توسعه (بالندگی) سازمانیتغییر با رویکرد BSCتغییراهداف یادگیریاهداف یادگیری
اسلاید 2: ساحل افتاده گفت گرچه بسي زيستمهيچ نه معلوم شد، آه كه من چيستم؟موج زخود رفته اي، تيز خراميد و گفتهستم اگر مي روم، گر نروم نيستماقبال لاهوري
اسلاید 3: m_keimasi1357@yahoo.com1–2ثروت آفريني از مسير عافيت طلبي نميگذرد.
اسلاید 4: وضعيت فعليمرحله گذروضعيت آيندهتغيير سازماني بعنوان مرحله گذرساختن چیزهای متفاوتتغییر
اسلاید 5: m_keimasi1357@yahoo.com1–4انواع تغييرتغيير پیش کنش یا فعالتغيير واكنشى يا انفعالى
اسلاید 6: m_keimasi1357@yahoo.com1–5دگرسازىاصلاحىدگرسازىبنيادىاطفاى حريقساده سازى كاربهبود تدريجى فرايندگستردهباريكتفوقبحرانانگيزه براى تغييرقلمرو تغييرتعيين درجه تغيير مورد نيازانواع تغییر
اسلاید 7: m_keimasi1357@yahoo.com1–6بهبود سيستم/فرايند/ساختارجايگزينى سيستم/فرايند/ساختاراصلاحى(Evolutionary)بنيادى(Revolutionary)كمزيادشدت تغييرIncremental changeFundamental Changeانواع تغییر
اسلاید 8: m_keimasi1357@yahoo.com1–7انواع تغییربرنامه ریزی نشدهبرنامه ریزی شدهتاثير گسترش سريع فن آوري جديد، تغيير مردم شناختي و تنوع نيروي كار، مقررات وضع شده يا لغو شده دولتي و جابجايي مرزهاي ملي و ايدئولوژيها بر سازمانهاتغييرات در راهبردهاي سازماني، ساختار، فن آوري ها، محصولات و خدمات كه در پاسخ موثر به تغييرات محيطي انجام مي شود.
اسلاید 9: m_keimasi1357@yahoo.com1–8MACROENVIRONMENT محيط سطح کلانTHE INDUSTRY صنعتTHE MARKET بازارTHE FIRM شرکت (بنگاه) INTERNATIONAL ENVIRONMENT محيط بین المللی
اسلاید 10: چرا تغییر؟کامپیوترهای سریعتر، ارزانتر و قابل حمل ترانتقال راحت تر اطلاعاتتسهیل ساختارهای جهانینیاز به شایستگیهای جدیدتسهیل ارتباطات دوربردارتباطات استخدامی جدید تاکید بر مدیریت دانشرشد تجارت الکترونیکتکنولوژی اطلاعاتجهانی شدنروندهای اجتماعیعوامل اقتصادیرقابت
اسلاید 11: چرا تغییر؟رقابت جهانیتکنولوژی رقابت کردن را تسهیل کرده استادغام ها و ائتلاف هاجنگ عراقفروپاشی شورویگشوده شدن بازارهای چینتکنولوژی اطلاعاتجهانی شدنروندهای اجتماعیعوامل اقتصادیرقابت
اسلاید 12: تکنولوژی اطلاعاتجهانی شدنروندهای اجتماعیچرا تغییر؟نیروی کار تحصیل کردهافزایش فردگراییتعداد زیاد دواطلب فاقد مهارت کافیسالخورده شدن جمعیتگوناگونی فرهنگحضور خانم ها در محیط کارعوامل اقتصادیرقابت
اسلاید 13: m_keimasi1357@yahoo.com1–12منابع انساني با كيفيت ؛ كليد طلايي رقابتماهیچه هامغزهانيروي انساني با كيفيت و دانش مدار مهمترين مزيت رقابتي سازمان و كمياب ترين منبع در اقتصاد دانش محور امروز است.
اسلاید 14: m_keimasi1357@yahoo.com1–13منابع انساني با كيفيت ؛ كليد طلايي رقابتکار و سرمایه دانشمبناي ثروت آفريني در اقتصاد امروز، دانش و تخصص است.
اسلاید 15: m_keimasi1357@yahoo.com1–14سهم دارائیهای مشهود و نامشهوددارائیهای مشهوددارائیهای نامشهودظرفيت يادگيري سازماني، نام تجاري خوشنام، تيم مديريتي قابل اعتماد، اعتماد درون سازماني، اعتماد جامعه و در نهايت استعدادهاي انساني
اسلاید 16: m_keimasi1357@yahoo.com1–15سهم دارائیهای مشهود و نامشهوددر زيرنويـس ترازنامه اكثر شركتها، جمله باارزش ترين دارايي ما، كاركنان ما هستند به چشم مي خورد
اسلاید 17: تکنولوژی اطلاعاتجهانی شدن و رقابتروندهای اجتماعیچرا تغییر؟نرخ بهره پائین ترافول بازار سهامتغییر قیمت نفتعوامل اقتصادیرقابت
اسلاید 18: m_keimasi1357@yahoo.com1–17دست آوردهایگزینهرشد سریعکاهش نرخ رشدنقدینگی از3/27% به 16% افزایش نرخ رشداقتصادی از9/3% به 6/8%کاهش نرختورم از22% به 5%افزایش سرمایه گذاری خارجیاز 1126 به 6300میلیون دلارافزایش نرخرشد درآمد سرانه از5/2% به 2/7%افزایش نرخ رشدصادرات صنعتی از 6/5% به 9/20%کاهش نرخ بیکاری از5/17% به 7%افزایش رشدبهره وری نیروی کار از5/1% به 4/4%افزایش نرخ رشدصادرات غیرنفتی از 6/5% به 8/15%افزایش رشدسرمایه گذاری از9/3% به 9/10%ایران 1404
اسلاید 19: تکنولوژی اطلاعاتجهانی شدنروندهای اجتماعیچرا تغییر؟عوامل اقتصادیرقابترقبای بالقوهتأمین کنندگا نخریدا را نجایگزینرقبای صنعترقابت در میانموسسات موجودتهدید رقبای جدیدقدرت چانه زنی خریدارانقدرت چانه زنی تأمین کنندگانتهدید محصولات یا خدمات جایگزین
اسلاید 20: چرا تغییر؟500268122110حذفادغامبقاء1955 1975
اسلاید 21: آمارهایی حکایت از آن دارد که چهارپنجم سازمانها و واحدهای اقتصادی کوچک حداکثر تا پنج سال اول پس از تاسیس با شکست مواجه می شوند. پژوهشهایی که به تازگی صورت پذیرفته نشان میدهد که میزان ورشکستگی کسب وکارهای کوچک در هشت سال اول در حدود 18% است.چرا تغییر؟
اسلاید 22: m_keimasi1357@yahoo.com1–211980ویژگی1990اخیررویکرد به کیفیتدوره مهندسی مجدددوره شتابلزوم درک جدید مدیران از مفاهیم مدیریت سازمان1- مقاومت و مرگ: در سازمان هایی که اصالت با عدم تغییر یا حفظ وضع موجود است.2- پذیرش و زندگی: پذیرش تحولات و در خدمت قرار دادن آن برای باورها و ارزش های خویش.3- هدایت و رهبری: هدایت و رهبری تحولات با تدبیر هوشمندانه و سازماندهی عقلایی، آماده سازی امور و منابع سازمان برای مواجهه با تغییر. چرا تغییر؟(سخن آخر)دهه
اسلاید 23: m_keimasi1357@yahoo.com1–22اگر تغییر ضروری است از کجا شروع کنیم؟
اسلاید 24: شناخت وضع موجود : _ چشم انداز _ ماموريت_ اهداف _ استراتژي هاتدوين استراتژي : _ استراتژي شركتي _ استراتژي تجاري _ استراتژي هاي وظيفه ايبررسي محيط داخلي : _ شايستگي هاي محوري _ هم افزايي _ ارزش سازيشناخت عوامل استراتژيك : _ فرصت ها _ تهديدهاشنلخت عوامل استراتژيك : _ نقاط قوت - نقاط ضعف -چشم انداز _ ماموريت جديد_ اهداف جديد _ استراتژي جديدپياده سازي استراتژي از طريق تغيير :_ فرهنگ_ ساختار_ مديريت منابع انساني_ تكنولوژي اطلاعاتبررسي محيط خارجي :_ ملي_ جهانيSWOTبرنامه ریزی برای تغییر راهبردی
اسلاید 25: اولین گام برای تغییرما در چه بازاري هستيم؟* چشم اندازما كي هستيم؟ چه خواهيم شد؟* رسالتهدف راهبردي ما براي عمليات چيست؟* ارزشها ما براساس چه اصول و اعتقاداتي كار مي كنيم؟ چه استانداردهايي مي تواند براي قضاوت درباره ما مورد استفاده قرارگيرد؟محصولات ما چیست؟مشتری ما چه کسی است؟رقبای محوری ما چه کسانی هستند؟
اسلاید 26: معجزه واقعی مديريت ژاپني توانايی آنان در ايجاد، بيان، و پياده سازی يک چشم اندازمشترک و مطلوب بود.
اسلاید 27: ” اگر توانستيد كاري را تصور كنيد ، حتما مي توانيد آن را انجام دهيد“والت دیسنی
اسلاید 28: m_keimasi1357@yahoo.com1–27چشم انداز مشترکديدگاه مشترك مديران ارشد و اعضاي يك سازمان پاسخي به سؤال زير است : ما چه مي خواهيم بشويم ؟ What do we want to become ? بنابراين بحث در شدن becoming” ” است و نه در بودن ( being )، درخاستن ( to rise ) و نه فقط خواستن ( to want )، در قيام، شكوفايي، برتري، و تغييرپذيري است.براي اينكه در بودن و خواستن شكوفايي تحت تمايل ما، فقط يك شعار زيبا و بدون عمل باقي مي ماند، ولي در خاستن؛ قيام كردن و حركت و تغييرپذيري، مسئوليت پذيري و خود شكوفائي مهمترين عناصر برانگيزانده ما هستند.
اسلاید 29: Transformational LeadershipCommunicating the visionCreating a visionModeling the visionBuilding commitment to the visionخلق چشم اندازتبيين چشم اندازالگوسازی چشم اندازايجاد تعهد نسبت به چشم اندازرهبری تحول آفرين
اسلاید 30: چشم انداز سازمانمسئوليت هاي سطح مديران بخش ها مسئوليت هاي سطح مديران عاليمسئوليت هاي مديران ميانيمسئوليت هاي مديران واحدهااهداف كلان سازماناستراتژي اصلي سازماناستراتژي هاي بخشي سازماناهداف بخشي سازمانچشم انداز و ماموريت بخشي سازماناستراتژي وظيفه اياهداف وظيفه ايماموريت هاي وظيفه اياستراتژي هاي عملياتياهداف عملياتيماموريت هاي عملياتيشبكه استراتژيك چشم انداز
اسلاید 31: چشم انداز سازمانآينده واقع گرايانه ، قابل تحقق و جذاب براي سازمانبيان صريح سرنوشتي كه سازمان بايد بسوي آن حركت كندهنر ديدن ناديدني ها
اسلاید 32: 3- استاندارد برتر را شناسايي مي كند.2- به زندگي كاركنان معني مي بخشد.1- تعهد ايجاد مي كند و انرژي مي دهد.4- حال و آينده را بهم پيوند مي دهد.کارکردهای چشم انداز
اسلاید 33: ما نمادي از نقطه كمال در انسجام ، مسئوليت پذيري و پاسخگويي خواهيم بودكه شايسته اعتماد عمومي باشد .Federal Reserve Bank of Atlanta
اسلاید 34: دانشگاه سانفرانسيسكو بعنوان اولين دانشگاه بين المللي ، با چشم اندازي جهاني ، به آموزش افرادي مي پردازد كه ميتوانند دنيايي انساني تر و عادلانه تر را بوجود آورند.University of San Francisco
اسلاید 35: ما تلاش مي كنيم تا روياهاي مشتريانمان تحقق يابد Citibank
اسلاید 36: Bill Gates Vision“A computer on every desk and in every home” يک کامپيوتر بر روی هرميز ودر هر خانه
اسلاید 37: آرمان دانشگاه كمبريج تاثير گذاري در جامعه از طريق تعقيب برنامه هاي آموزشي، يادگيري و تحقيقاتي در بالاترين سطوح بين المللي است.University of Cambridge
اسلاید 38: General Motorsقصد داريم در محصولات و خدمات صنعت حمل و نقل پيشتاز باشيم.
اسلاید 39: با اجراي برنامه سالانه و توجه به آن، برتری خود را بعنوان فراهم كننده محصولات با كيفيت براي مشتريان متوسط، بالای متوسط و کليدی حفظ كرده و موقعيت خود را بهبود خواهيم بخشيد و از اين رهگذر بازار هدف خود را انتخاب ميکنيم.HONDA
اسلاید 40: ما نخستين توليد كننده دارو با تحقيقات پيشرفته در انواع بيماري ها خواهيم بود. تحقيقات ما مطابق با دانش روز جهان خواهد بود. “مرك” به رشد مداوم خود و توليد محصولات ارزشمند ادامه خواهد داد.MERCK
اسلاید 41: m_keimasi1357@yahoo.com1–40ايجاد شركت با بيشترين آگاهي براي پايان دادن به اين تفكر در دنيا كه اجناس ژاپني از كيفيت پايين برخورداراست شركت Sony در دهه 1950
اسلاید 42: m_keimasi1357@yahoo.com1–41رسالت(ماموریت)دليل حيات سازمانمحيط مشروعيت سازمان درجامعه سازمان با تعهدات اجتماعيسازمان
اسلاید 43: m_keimasi1357@yahoo.com1–42چشم انداز استراتژيك در برابر ماموريت استراتژيكماموريت استراتژيكچشم انداز استراتژيك ماموريت استراتژيك بر فعاليت هاي جاري سازمان تاكيد دارد. چه سازماني هستيم؟ چه كارهايي انجام مي دهيم؟ به چه مخاطباني پاسخ مي دهيم؟ چه نيازهايي از مخاطبان را در حال حاضر پاسخ دهيم؟ چشم انداز استراتژيك بر مسير سازماني آينده تاكيد دارد. به چه سازماني مي توانيم تبديل شويم؟ چه كارهايي را در آينده مي توانيم انجام دهيم ؟ به چه مخاطباني در آينده مي توانيم پاسخ دهيم؟ چه نيازهايي از مخاطبان را در آينده مي توانيم پاسخ دهيم؟
اسلاید 44: m_keimasi1357@yahoo.com1–431. مشتريان: مشتريان شركت چه كساني هستند ؟2. محصولات يا خدمات: محصولات و خدمات عمده شركت چيست ؟3. بازارها: از نظر جغرافيايي، شركت در كجا رقابت مي كند ؟4. فن آوري: آيا شركت از پيشرفته ترين فن آوري ها استفاده مي كند ؟5. توجه به بقا، رشد و سودآوري: آيا شركت براي رشد و سلامت مالي از تعهد لازم برخوردار است ؟اجزاي تشكيل دهنده مأموريت سازمان
اسلاید 45: m_keimasi1357@yahoo.com1–446. فلسفه: باورها،ارزش ها، آرزوها و اولويت هاي اخلاقي اصلي شركت چيست ؟7. ويژگي ممتاز: شركت داراي چه مزيت رقابتي يا شايستگي ممتاز است ؟8. توجه به تصور مردم: آيا شركت نسبت به مسائل اجتماعي , جامعه و محيطي واكنش مناسب نشان مي دهد ؟9. توجه به كاركنان: آيا كاركنان به عنوان يك قلم دارايي ارزشمند براي شركت به حساب مي آيند ؟اجزاي تشكيل دهنده مأموريت سازمان
اسلاید 46: m_keimasi1357@yahoo.com1–45دانش و راه حل های ما برای کمک به خلق جهانی بهتر هستند. ما در قبال مجموعه ای گسترده تر مسئوليت داريم و متعهد به حفظ محيط زيست ميباشيم.Siemens
اسلاید 47: m_keimasi1357@yahoo.com1–46شركت الكترونيكي موريس سيستم هاي انرژي الكتريكي را مورد مشورت قرار داده آن ها را براي دولت و بازار محصولات الكتريكي تجاري و صنعتي طراحي، توسعه، بازاريابي، نصب و نگهداري مي نمايد. اين سيستم هاي الكتريكي تمامي كاربرد هاي الكتريكي مشتريان از جمله نيازهاي انرژي الكتريكي، ارتباطي، كنترل فرايند، و ارتباطات كابلي و تكنولوژي اطلاعاتي را در بر ميگيرد.
اسلاید 48: m_keimasi1357@yahoo.com1–47اگر هنگام نياز مشتريان، روز يا شب، آخر هفته يا تعطيلات، در خدمتشان نباشيم، در واقع كارمان را بدرستي انجام نمي دهيم.تكنيسين هاي الكتريكي ما 24 ساعته ميتوانند به فاصله يك ساعت خود را به شما رسانده واحد شما را در حال فعاليت نگه دارند، از اينرو زمان گرانبهاي تلف شده ر به حداقل برسانند.
اسلاید 49: m_keimasi1357@yahoo.com1–48کار ما شاد کردن مردم است.MERCK
اسلاید 50: m_keimasi1357@yahoo.com1–49كمك به جهان در ساختن ابزاري است كه بتواند انسان را در فكر كردن، جهت پيشرفت كمك كند.Apple
اسلاید 51: m_keimasi1357@yahoo.com1–50ارزشهای محوریما به چه چیز باور داریم؟
اسلاید 52: m_keimasi1357@yahoo.com1–511- احترام به شخصيت افراد.2- ارائه بهترین خدمات به مشتريان.3- برتري شركت.ارزش هاي محوری IBM
اسلاید 53: m_keimasi1357@yahoo.com1–52ارزش هاي محوری واگن پارسعوامل كليدي موفقيتارزشهاکرامت انسانرشد شخصيت، مد يريت احترام، توسعه منابع انساني تواناييمهارتها، کارايي، دانايي، مشاغل آيندهرفع تبعيضعدالت همه جانبه، فرهنگ سازماني، کارکرد گروهي و مشارکتتعالي سازمانرهبري، آ ينده نگري، آ موزش مستمر، ا سترا تژيک بود ننوآ وريخلاقيت و ا بتکا ر عملي، تنوع محصولا ت و خدما ت، تحقيق و توسعه بهره وريا رزش افزوده، مديريت تحول، خود گرداني، بيرون سپاريکيفيتتوليد در کلا س جهاني، مزيتها ي رقابتي، متمايز سازي
اسلاید 54: m_keimasi1357@yahoo.com1–53Maximization of stakeholder valueExcellence through qualityLife time customerLearning and InnovationAchievement through TeamworkTrustارزش هاي محوری بانک ملت
اسلاید 55: m_keimasi1357@yahoo.com1–54بیشینه سازی منافع ذینفعاناعتمادنوآوری و یادگیریکسب موفقیت از طریق کار تیمیمشتریان برای تمام عمرلزوم توجه به مشتری مداریتعالی از طریق کیفیتارزش هاي محوری بانک ملت
اسلاید 56: m_keimasi1357@yahoo.com1–551- چنانچه ماموریت و ارزشهای محوری پاکشو مشخص است آن را نوشته و مورد نقد قرار دهید؟2- درصورتی که ماموریت و ارزشهای محوری پاکشو تدوین نشده است، پیشنهاد خود را ارائه نمائید؟کارگاه آموزشی
اسلاید 57: m_keimasi1357@yahoo.com1–56مراحل واكنشهاي فردي در مقابل تغيير1- انكار: اجتناب از رو به رو شدن با حقيقت و ناكامي.2- خشم: پاسخي كه فوراً به دنبال عدم پذيرش مي آيد.3- افسردگي: پذيرش واقعيت ناكامي و در نتيجه اضطراب و افسردگي4- چانه زدن: تلاش روانشناختي براي به دست آوردن مجدد يا بازيابي وضعيت يا هدف از دست رفته5- پذيرش: همراهي با شرايط با ناكامي و حركت به سمت جلو
اسلاید 58: m_keimasi1357@yahoo.com1–57وضعيت موجودوضعيت گذروضعيت آيندهخروج از انجمادحركتتثبيتتغییر
اسلاید 59: ذوب وضعیت
اسلاید 60: m_keimasi1357@yahoo.com1–59مقاومت در برابر تغییر نیروهایی برای تغییرمقاومتهای فردیمقاومتهای سازمانی
اسلاید 61: اشکال مقاومت در برابر تغییرآشکار و فوریشکایت کردن، از کار دست کشیدنتلویحی و مدت داراز دست دادن انگیزه و کاهش وفاداری، افزایش اشتباهات کاری، افزایش غیبت
اسلاید 62: m_keimasi1357@yahoo.com1–61 ميزان تغييركمزيادبرخورد بافرهنگكمزيادمقاومت كممقاومت متوسطمقاومت متوسطمقاومت زيادمقاومت در برابر تغییر
اسلاید 63: m_keimasi1357@yahoo.com1–62ترس و نگرانی از ناشناخته ها جو عدم اعتمادترس از شكستاز دست دادن وجهه و اعتبار و يا امنيت شغليفشار همكارانگسيختگي سنتهاي فرهنگي و يا روابط گروهيخوگرفتن به شرايط موجودمقدس شدن تجربه هاى گذشتهاختلاف نظر با مديريت تحول در رابطه با اجزاى برنامهتفاوت برداشت از شرايط موجودمنابع مقاومت فردی در مقابل تغییر
اسلاید 64: m_keimasi1357@yahoo.com1–631- موانع ساختاری2- تمرکز و تاکید کم بر تغییر3- مقاومت گروهی4- زمانبندي ضعيف5- نبود منابع و امکانات کافی6- فراگیر نبودن تغییر منابع مقاومت سازمانی در مقابل تغییر
اسلاید 65: m_keimasi1357@yahoo.com1–64حداقل سازی مقاومت در برابر تغییراتارتباطاتآموزشمشارکت کارکنانمدیریت استرسمذاکرهاجبارحداقل سازی مقاومت در برابر تغییر
اسلاید 66: m_keimasi1357@yahoo.com1–65چند نکته برای غلبه بر تغییراطلاعات و دلگرميهاي لازم را ارائه دهيدروشها ويا اهداف را توضيح دهيد.مسائل يا فرصتها را بيان كنيد.افراد مهم را در برنامه ريزي تغييرشركت دهيد.اطلاعات با ارزش را منتشر كنيدومشاركت گروهي را تسهيل نمائيدتغيير را به تاخير اندازيد و مترصد فرصت باشيد.منابع حمايتي را فراهم آوريد.منابع مورد نياز را فراهم سازيد.
اسلاید 67: m_keimasi1357@yahoo.com1–66ویژگیهای سازمانهای پذیرای تغییراستراتژی: فعالانه به دنبال سرمایه گذاری جدید می باشند و از طریق سازگاری با محیط به دنبال حفظ موقعیت می باشند . نظارت مداوم محیطی : با ارزیابی مستمر محیط داخلی وخارجی بدنبال یافتن و استفاده از فرصتهای جدید هستند و تلاش می کنند خود را در مقابل تهیدات محیطی ایمن نمایند. سازمان به صورتی آشکار به آنچه در محیط رخ می دهد توجه می کند( چشمان خود را باز نگاه می دارد).ریسک : ریسک کلید رشد انطباق و بقا خواهد بود .فرهنگ سازمانی : فرهنگ انطباق ونوآوری را تقویت می کند .
اسلاید 68: m_keimasi1357@yahoo.com1–67ویژگیهای سازمانهای پذیرای تغییرساختار وارتباطات : ساختارهای غیر رسمی و ارتباطات افقی در سازمان رواج دارد.تصمیم گیری : مدیریت ارشد هدف را تعیین می کند و زیردستان را تشویق می نماید تا با اطلاعاتی که دارند تصمیم گیری نمایند. خلاقیت : چیزی که باید آن را تقویت و ترغیب کرد و آنرا توسعه داد. از نظر این سازمانها کاری که در گذشته انجام شده، بدان معنی نیست که باید همچنان استمرار یابد.سازگاری:یک سازمان موفق همواره آماده و قادر است تا خود را با محیط متغییر خارج از سازمان تطبیق دهد.
اسلاید 69: m_keimasi1357@yahoo.com1–68ویژگیهای سازمانهای پذیرای تغییرکسب دانش:سازمان های موفق به آنچه که نمی دانند، بیشتر از آنچه که می دانند توجه دارند(مانند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه). نگاه به آینده:آنها خودشان را نه با استانداردهای گذشته، بلکه با دیدگاههای آینده می سنجند و اجازه نمی دهند گذشته، آینده آنها را محدود کند.ایجاد یک سازمان کارآفرین نیازمند توجه بیشتر به آینده است تا گذشته.نگاه به تغییر:از نظر این سازمانها تغییر یک فرصت است نه یک تهدید.
اسلاید 70: m_keimasi1357@yahoo.com1–69ویژگیهای سازمانهای پذیرای تغییرنگاه به کارکنان:در این سازمانها کارمندان زیر دست نیستند بلکه کلید سازگاری و تغییری موفق هستند، زیرا اطلاعات لازم برای تغییری کارآمد را در اختیار دارند.مدیران تا حد زیادی به کارمندان کار آفرین خود آزادی عمل دهند تا باخود آگاهی و شناخت بهتر و اسان تر محیط بتوانند خود را با محیط هماهنگ سازند.عدم تمرکز:تمرکز در سازمان تا حد ممکن پائین است و با استفاده از یادگیری سازمانی سعی در توانمند ساختن کارکنان خود دارد. به غنی سازی شغلی می پردازد. رسمیت:ساختار سازمان دارای رسمیت پائین بوده و از تیم های خود گردان بیشتر استفاده می کند.
اسلاید 71: m_keimasi1357@yahoo.com1–70ویژگیهای سازمانهای پذیرای تغییرنگاه از بیرون به درون:بر محيط خارجي تاكيد دارند و تحت تاثير بازار حركت مي كنند.بر مشتري تمركز دارند.آرمانگرا:به سمت يك ديدگاه مشاركتي حركت مي كنند.بر ايجاد ارزش در محصولات و خدمات تاكيد دارند.مسئولیت گرا:به مسئوليتهاي اخلاقي كامل نسبت به تمام طرفهاي ذينفع (مشتريان، كاركنان، عرضه كنندگان، جامعه) پايبند هستند.متعهد به سنجش پيشرفت در مقابل استانداردهاي جهاني هستند.
اسلاید 72: m_keimasi1357@yahoo.com1–71مسائل امروز سازمانها با راه حلهای دیروز حل شدنی نیست. پیش بینی آینده، مشکلات آتی را حل نمی کند بلکه باید برای آینده سازی اقدام کرد.تغییرات روبنائی حیات و بقای بلند مدت سازمان را تضمین نمی کند.دانش بهبود سازمان در واقع برای پاسخ بدین نیازحیاتی مدیریت معاصر شکل گرفته وتکامل یافته است.چند نکته
اسلاید 73: m_keimasi1357@yahoo.com1–72هرعصر و زمانی سازمانهای ویژه ای دارد و در نتیجه اگر آن دوره دچار تغییر و تحول گردد تغییر و تحول در ساختار سازمانی آن نیز اجتناب ناپذیر استتنها راه موثر ایجاد تحول در سازمان، ایجاد تغییر در جو و فضای سازمان و نحوه عملکرد آن است.از آنجائی که خود آگاهی فرهنگی اجتماعی از ضروریات تغییر است لذا خود آگاهی اجتماعی جدیدی درون افراد سازمان باید ایجاد شود تا سازمان دستخوش تغییر و تحول گردد.چند نکته
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.