کسب و کار مدیریت و رهبری

تغییر در سازمان

tagheer

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغییر در سازمان”

تغییر در سازمان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: مقدمهمديريت سازمانهاي امروزي بايد پاسخگوي تغييرات سريع محيط اطراف باشد. دو روند اصلي باعث اين تغيير مديريت شده است: 1-نرخ فزاينده تغييرات كه در سايه رقابت جهاني بوجود امده است. 2-تغيير زير بنايي كه در فن آوري هاي سازمان رخ داده است. مدير امروزي بايد سكون را به تغيير و تغيير را به سمت ايجاد سازمان ياد گيرنده هدايت كند.

اسلاید 3:

اسلاید 4: کانونهای تغییر 1- تغییرفردی اخراج یک فرد و جانشین کردن فرد دیگر-تغییردانش،مهارت،نگرش یا رفتار-2- تغییرفناوری تغییر فناوری موجود باجایگزینی ماشین آلات جدید-- روشهای جدیدتربرای انجام فعالیتهای سازمانی 3- تغییر ساختاری- تغییر ساختار وظیفه ای و سنتی به ساختارهای بخشی یا بر مبنای محصول - افزودن یک واحد یا بخش جدید و یا ادغام دو واحد در یکدیگر

اسلاید 5: 4- تغییر فرایند ها- تغییر روش تدارک کالا و خدمات از حالت مذاکره فرد با فرد به تعاملات مبتنی بر شبکه5- تغییرفرهنگ- اجرای برنامه هایی به منظورارزش نهادن به کیفیت و خدمت6- تغییر مدیریت- تشویق کارکنان به مشارکت در شناسایی و حل مشکلات از طریق توانمند سازی افراد سطوح پایینتر برای کمینه سازی رویکرد بالا به پایین

اسلاید 6: نیروهای تغییر1- در جایی قرار دارند که تغییرات حساس و بحرانی برای دسترسی به اهداف سطح بالا وجود دارد2- در جایی قرار دارند که تغییرات در مورد استراتژی وسیع سازمانی ،مسیرها و رهبری رخ می دهد3- در جایی قرار دارند که تغییرات شروع می شوند.(رده های سازمانی یا سطوح سلسله مراتبی)

اسلاید 7: دلایل مقاومت در مقابل تغییر - دلایل فردی- دلایل سازمانی

اسلاید 8: دلایل فردی مقاومت در برابر تغییر 1-ادراک گزینشی selective perseption2-نداشتن اطلاعات یا بی اطلاعی lack of information 3-ترس از نا شناخته ها fear of the unknown4- عادت habit5- ناخرسندی از آغاز کنندگان تغییر resentment to ward the inititor

اسلاید 9: دلایل سازمانی مقاومت در برابر تغییر1-حفظ قدرت power maintenance2-ثبات ساختاری structural stability3-بهینه سازی برای یک واحد سازمانی 4-فرهنگ سازمانی organizational culture5-هنجارهای گروهی group norms

اسلاید 10: راهبردهای کاهش مقاومت در برابر تغییر1-آموزش چگونگی و چرایی تغییر2-مشارکت و در گیر ساختن افراد3-تسهیل سازی و حمایت از فرایند تغییر 4-مذاکره و توافق با افراد5-به کار گیری راهبرد تغییر شرایط به نفع خود و راهبرد تطبیق خود با دیگران به صورت توامان.6-استفاده از قدرت اجبار

اسلاید 11: تعريف سازمان يادگيرنده:به نظر پيتر سنگه، سازمان يادگيرنده جايي است كه افراد بطور مستمر تواناييهاي خود را براي خلق نتايجي كه طالب آن هستندافزايش ميدهند.

اسلاید 12: ویژگیهای سازمان یاد گیرنده1-الگوهای ذهنی2-آرمان مشترک3-یادگیری تیمی4-قابلیت فردی5-تفکر سیستمی

اسلاید 13:

اسلاید 14: الزاماتی که مدیران سازمانهای یادگیرنده دارا هستند:1-تزریق روح جدیت2-یادگیری3-برخورداری از روحیه علمی4-خطر پذیری5-تزریق تنش خلاق در سازمان6-عدم تاکید بر عوارض منفی و آثارکوتاه مدت7-تدارک فضای باز و عاری از تحقیر8-لزوم تلاش برای رسیدن به ظرفیت های جدید 9-تمهید و تلاش در زمینه پژوهش گروهی10- شروع

اسلاید 15: راهکارهای تقویت سازمان یادگیرنده1-توجه به دانش کاری افراد به عنوان نقطه شروع بهبود بهره وری و ارتقائ کیفی تولید و خدمات2-سرمایه گذاری تخصصی بودجه قابل توجه به تربیت و پرورش مغزهای متفکر و مبتکر.3-انتقال و اجرای سریع یاد گیری سایر شرکتها به داخل سازمان 4-تقویت انگیزه کارکنان و تشویق آنان5-پرورش و ترویج فرهنگ چشم اندازو سرنوشت مشترک6-توجه به تحولات علمی،تکنولوژیکی (پیچیده ترشدن تکنولوژی)7-تخصصی تر شدن کارها

اسلاید 16: در عصر تغييرات مستمر، تنها ”ياد گيرندگان“ آينده را به ارث خواهند برد.ما بقي خود را براي زندگي در دنيايي مجهز كرده اند كه ديگر وجود ندارد. (اريك هوفر)

اسلاید 17: Case 1مشكلات:1-مقاومت در برابر تغيير2-عادت كردن به شيوه سنتي انجام كار3-نداشتن مهارت كافي براي استفاده از رايانه4-تازه وارد بودن مدير و عدم پذيرش او توسط كاركنان5-عدم آگاهي از مزاياي حاصل از بكارگيري فن آوري 6-نامناسب بودن ساعت دوره آموزشي 7-آموزش يكسان براي كليه كارمندان8-ترس از دست دادن شغل

اسلاید 18: راهكارها1-شناسايي افراد يا گروههايي كه از اجراي تغييرات حمايت كرده يا در برابر ان مقاومت مي ورزند.2-ايجاد حس اضطرار در افراد و نشان دادن لزوم تغيير:الف:سخنراني ها و جلسات توجيهي توسط مدير يا افراد با نفوذب:دعوت از مشاوران خارجي3-تشكيل تيم تغيير 4-ترسيم چشم اندازي از آينده (قابل تصور باشد،مطلوب بودن ،امكان پذير بودن و .....)5-انتقال چشم انداز به سايرين

اسلاید 19: 6-توانمند ساختن كاركنان جهت عمل كردن بر مبناي چشم انداز7-برنامه ريزي و توجه به موفقيتهاي حاصله در كوتاه مدت8-تثبيت پيشرفتهاي حاصله و ادامه دادن فرايند تحول9-تعيين سطوح آموزشي10-تشويق افرادي كه تغيير را اعمال مي كنند. 11-ايجاد امنيت شغلي براي كاركنان .

اسلاید 20: نيرو مند ترين و هوشمند ترين گونه ها نيستند كه باقي مي مانند آنهايي مي توانند به زندگي ادامه دهند كه با دگر گوني هاي محيط ساز گارشوند. داروين

اسلاید 21: Case2 مشكلات:1-عدم ثبت روش كار دستگاههاي ايتاليايي2-ضعف مديريت3-عدم آينده نگري مدير4-اتكاي بيش ازحد سازمان به يك فرد5-عدم آموزش ضمن خدمت6-عدم وجود سيستم گردش شغلي 7-فراهم نكردن تسهيلات مورد نياز براي ادامه تحصيل8-تعهد نداشتن فرد به سازمان (ترجيح دادن منافع فردي به منافع سازماني )

اسلاید 22: راهكارها 1-برگزاري دوره هاي آموزشي رسمي ضمن خدمت2-ثبت روش نصب و عملكرد دستگاهها3-حتي الامكان از تكنولو‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژي و دستگاههاي داخلي استفاده كنيم.4-توانمند سازي كاركنان5-فراهم آوردن امكانات براي ادامه تحصيل6-استفاده از آقاي شهابي به عنوان آموزش دهنده دو روز در هفته7-گردش شغلي

اسلاید 23: با تشكر از توجه شما

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید