tafakore-sistemi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفکر سیستمی”

تفکر سیستمی

اسلاید 1: تفکر سيستمی

اسلاید 2: تفکر سیستمیتفکر سیستمی چارچوب و روش و قانون و منطقی برای شناخت یک مسئله است که جنبه های تجزیه ای و تحلیلی و جنبه های ترکیبی آن مسئله را در برمی گیرد. جنبه های تجزیه ای و تحلیلی ( اجزاء مسئله)جنبه های ترکیبی (کلیت مسئله)

اسلاید 3: تفکر سیستمییک سئوال کلیدی: آیا کلیت مسئله چیزی بیش از اجزای مسئله دارد؟ اگر پاسخ مثبت است آن چیز چیست؟

اسلاید 4: تفکر سیستمی: تفکر ترکیبی + تفکر تحلیلی

اسلاید 5: ادعای تفکر سیستمیتوجه به اهداف توجه به تغییراتتوجه به محیطتوجه به روابط اجزاتوجه به خود اجزاء توجه به منابع..............همه با هم!آیا این همه توجه با هم شدنی است؟ چگونه؟موانع این تفکر چیست؟

اسلاید 6: ریشه های تفکر سیستمیدانشمندان علوم مختلف در طول تاریخ به تفکرسیستمی توجه کرده اند و لذا این تفکر به همه رشته های علمی تعلق دارد و خود به یک فرارشته تبدیل شده است.عرفان(مولوی) – وحدت و کثرتفلسفه (ارسطو) - منطق کل گرای ارسطویی زیست شناسی (برتالنفی-1930) – نظریه عمومی سیستم ها(1968)اقتصاد(بولدینگ) – نظریه تجربی عمومی(هم زمان با برتالنفی)فیزیک(نظریه عدم قطعیت و نظریه آشفتگی)مهندسی کنترل(واینر) – نظریه سایبرنتیکمدیریت و سازمان – نظریه یادگیری سازمانی....

اسلاید 7: سیستم چیست؟برای شناخت سیستم ابتدا باید آن را تعریف کنیم. پس از تعیین حد و رسم سیستم می توان آن را طبقه بندی کرد و از زاویه های مختلف آن را شناخت.تعریف سیستم باید فراگیر و مشخص باشد. یعنی همه تفکرهای سیستمی در علوم مختلف بتوانند با رعایت مرزهای خود از آن استفاده کنند. سیستم یک مفهوم کلی است که باید آن را درک کرد و فهمید.کلمه سیستم ریشه در زبان یونانی دارد و به معنای علت قرارگرفتن اجزاء در کنار یکدیگر است.تا کنون تعاریف متعددی از سیستم ارائه شده است.

اسلاید 8: تعریف سیستم؟برتالنفی : سیستم موجودیتی است که حیات آن از طریق روابط متقابل میان اجزاء امکان پذیر است. کنت وانت:سیستم مجموعه ای از فرآیندهای گوناگون است که در این مجموعه روابط علت و معلولی وجود دارد.چک لند: سیستم مجموعه ای از عوامل مرتبط با یکدیگر است که بیشتر حاکی از ویژگیهای کل است تا ویژگیهای اجزای متشکله

اسلاید 9: تعریف سیستم از نظر راسل ایکافسیستم یک کل است متشکل از دو جزء یا بیشتر با پنج شرط : کل مورد نظر یک و یا بیش از یک ویژگی و یا کارکرد معین را دارا باشد.هر جزء بتواند رفتار یا ویژگی های کل را تحت تاثیر قرار دهد یعنی وجود همه اجزا ضرروی است.اجزاء می توانند با هم زیر مجموعه هایی را تشکیل دهند و حداقل یک زیرمجموعه ضروری از اجزاء وجود دارد که برای تحقق اهداف کلی کفایت می کند و و هیچ یک از اجزا به تنهایی قادر به تحقق کارکرد کل نیست . تأثیرگذاری هر جز وابسته به رفتار و ویژگیهای حداقل یک جزء دیگر باشد. تاثیر زیرمجموعه متشکل از اجزای ضروری به رفتار حداقل یک زیرمجموعه دیگر از همان سیستم وابسته است.

اسلاید 10: تعریف سیستم از نظر پیترسنگهسیستم هرچیزی است که کلیت و شکل خود را در تعامل روبه گسترش اجزای خود به دست می آورد. یک سیستم بر اساس این واقعیت تعریف می شود که عناصر آن هدف مشترکی دارند و به روش مشترکی عمل می کنند چرا که جهت نیل به هدف مورد نظر درارتباط با یکدیگر قرار گرفته اند.آیا هدف یا اهداف هر جزء یا اجزای یک سیستم مشترک است؟ ماهیت رابطه بین عناصر یک سیستم چیست؟

اسلاید 11: ویژگیهای سیستمهدفاجزاءروابطمحیطمنابعحالتسلسه مراتبپیچیدگی

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید