صفحه 1:
: ی بخش oF ae
جه خليها[ لاعت اعت و از
صفحه 2:
بیان مساله :
eens SMe Ste aed eee ST aL الل ل كه
مهمترين منلبع سازمان در جهت اهداف سازمانى مى باشد . در جهان رقابتى امروزه
Ln Ie en tS en Boe te ae eee See
ne Tee Sen eke ee wee Sod ا ee ese
eal el Sa ohare eee Te eal ae TCLS eal ca et are eee ed
rd Ber Ny Ron hv ieee rer ice pe av foe] 0
Fes eed Re CeCe DL eRe oS ere ere eee!
Se Re eI Skee Its ae iC ey TOL ee heer Re ced
Deke Reet te ete Ne ee SRS rd ا ل
cede ore Deemed art SS Reece ENO ee eee aL ie SRLS EL
هدف مذكوريبه شرطى كه توازن و تركيب مناسبى بين كنترل و آزادى كاركنان از طرف
مدیریت به وجود آید .
صفحه 3:
Dd ous وازكان
آموزش:
تدافتار اما ت
ی
صفحه 4:
OS a ede Dace
ee eames ROS eed ) جيست
وانمند سازی کارکتان به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن مدیر به کار کنان کمک می کنا
تا توانایی لازم برای تصمیم گیری مستقل را بدست آورند .این فرآیند نه تنها در عملکرد
افراد . بلكه در شخصيت آنان نيز مؤثر است .
به قول« جان هاتون »
Ee nel Mes) ل ل Cee
« دوران سلسله مراتب به سرآمده و توانمند سازى نيروى انسانى كليدى است كه به افراد
۱
صفحه 5:
صفحه 6:
0200000
| ۱ |
| |
صفحه 7:
با
توانمند سازی:
۳۳-۱
احمساس داشتن مق انتخاب
را
Dace onc) اش
امساس داشتن اعتماد به ديكران
صفحه 8:
nit مد 11159
صفحه 9:
Baty reel Cpe Soca] eed bere Cr ota ea pey
007 05 مرحله(4) مرحله(3) orn
بى آمدهاى نتابج حاصل ۱ منابع اطلاعا" استراتژی ها هراي که منجر به
۳۳ عسل از ace 0 اد oo
9 ۳۱۳ یی ات ۱2۳۳
mong oi های مدیریتی ‘eas
۱۳۳ * عوامل سازمانى
0 * سريرستى
۳ * سيستم ياداش
وتداوم تلاش * ماهیت شغل
دراين مسير
رفع شرایطی که در
مرحله (1)عنوان
صفحه 10:
۱ رویدادهای محیطی
۱
رفتار res tote
احساس عام شابست
ارزیابی های کلی ای 8 ae
577 احساس عام حق انتخاب
ol يي
درل
1۳
صفحه 11:
۳
رهبری کاریزم نیک
رهبری تحولی
تفويض اختيار
تصميم كيرى مشاركتى
تشویق به خود مدیریتی
۳
Roe rel
ج فش کی زور دود
5220000
00
0
۳
55
مؤثو بودن
صفحه 12:
مضیر ها ee
أويزكى هاى فردى و شخصيتي
|
rae! دلايل توانمشدسازى
0 0 2
32070 3
ل زات مشكريان
ل مك
ad 4 ورن
۳ fen 7
Sal
دامهایتونسندسازی.
۳
cl ls 9
ope eer
ا
صفحه 13:
صفحه 14:
۱ Se TON IE BI ad
00 ale
ror) Bete
ات
506
صفحه 15:
همه را در اطلاعات سهیم کنید
( مشارکت همگانی در اطلاعات )
agen re artis با تعبین حدود . خود مختاری ابجاد كنيد
کلیدهای تواناسازی منابع انسانی (ایجاد خود گردانی در قلمرو جدید )
تیم ها را جایگزین سلسله مراتب کنیدا
صفحه 16:
الل ل ROR
0
* توزيع همكانى اطلاعات
S25 pal 49 ا
* توجه به علایق افراد
] alent ae
* رويارويى با ١
* قدردانی از کارکنان
* وضوح توقعات
* اعتماد به كار كنان
* برسش راه حل
BU! 53152 °
* در دسترس بودن
* تأبيد
* بلوغ
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
prec
9
که بر ویاکی های عام | مدل باون ولاوا
9 مدلهايى كه بر ويكى هاى
مدل اسپریتزر ] : توانمند سازی تأکید دارزن
مدل کویین واسپریتزر wae a
OPS une)
۳۱ رت
BLE
Pe Ses Sb Ni pamela kvy
0
OS el eee al ead
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
رئوس یک برنامه غن ی کردن شغل را می توان به شرح زیر فهرست کرد :
تغييرات ويزه اى كه در غنى سازى شغل
۳
1- برداشتن بعضی از کنترلها در حالی که مسئولیت
0
2 افزايش مسئوليت افراد براى كار خودشان .
3 دادن يك واحد كامل طبيعى كار به يك فرد
مانند مسئوليت يك بخش .
4 تضمين اختيار لازم براى كارمند در فعاليتى كه
rer cl) 3
Rone merry ey rae
. خود کارمند قرار بگیرد تا در اختیار مدیریت
آغاز كارهايى تازه و دشوارتر كه بيش ازاين
1
ا 00
كه آنها را قادر مى سازد تخصص بيدا كنئد .
7
توجه است
Bree rer ere oer et
00 ene Ron poe ier}
3 مسئوليت . خوديابى و شناخته شدن .
اا ا 00
ك شناخت درونى
۳
7-مسئولیت . رشد و پیشرفت
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
Pe mre ۳
d
صفحه 29:
صفحه 30:
ی
si
صفحه 31:
صفحه 32:
- مقدمه بان رایج در سازمان
سمبولها و نشانه ها
eae ane ems yur yr Dart Ne
020000
إفرهنكهاى فرعى
52000100
rie ce dat 5 حمايت
خصوصيات فرهنك سازمانى 530
2220005
ل 00
3
ayer) عدم اطمينان
فرهنگهایملی- Fee
لل ات ل
هار نز
صفحه 33:
انواع ذ
نكهاى سازمان و مديريت<
صفحه 34:
صفحه 35:
- وجود تفویض اختیارات لازم . |
IRAE ها ان 1
وجق اعتماه و گشاده رویی به کارکنان در شازمان. وجود تخصص گرآبی و تجربه گرابی در سازمان
و كليه و تمامي كاركنان توج لود در بین پرسنل , تقسیم کار انجام می پذیرد .
- روابط بین پرسنل از پویایی برخوردار است. لل 9000
صفحه 36:
P
Fes
صفحه 37:
تصميمات توسط افراد در رأس هرم اتخاذ مى شود
zeta al ل ea a ale hel
تغيير به كندى و بندرت صورت مى كيرد و تنها از رأس . سرجشمه مى كيرد
مديران نحوه انجام امور و انتظارات را ديكته مى كنند
مشترى ( ارباب رجوع ) . محور است
pe ا ا ل ل
۱
سطوح سازمانی اندک است
بر روی توان مدیریت تمرکز می کند
قابلیت حفاظت از مأموربت اصلی در بازار با حفاظت Nich jf در بلند مدت
Pel nr pecan Come ne oes Ropee]
عدم اطمينان محيطى را كاهش مى دهد
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
مقدمه
تعریف نظری سبک رهبری مدیران
«7
98
| سيستم أرزشى مدير
ae ۲ اعتماد به زیر دست
جهار ا 0
بر شیوه های رهبری: ۳
سل زر
۷
صفحه 41:
سبک های مدیریت
ازدیدگاه لیکرت
صفحه 42:
AN 1 5-7 فشارهاى وارد بر مدير يا رهبر
عوامل مؤثر در انتخاب سبك رهبرى < فشارهاى وارد بر زير دستان
فشارهاى موجود در وضعيت
آزادی در برابر کنترل
Ce LCL aE Lede Tee)
صفحه 43:
صفحه 44:
۲ با توجه به مأموریتهای سازما
ید زمینه روش نمودن مسائل و تفویض اختیار به کارکنان تدارک دیده شود
2
به منظورداشتن فرهنك قوى بايد تعداد اشتباهات و اختلاط در
se rol cob 2 0ك
3
ال پیام ها بسیار کم شود و حتی الامکان
منظور داشتن فرهنگ قوی باید تصمیمات اساسی بر اساس محور کلی مورد توافق أخذ گردد
2
Reet gO Wraps hers PE Sean Te NE Coen ten ee Pe Perea CS Re an Cen
و[
دوستى و صميميت در بين كاركنان ب
7
ed a cere Reece DL ee ee ل ا ا ee ard
لت er el Seer aero
|۱۳ en
صفحه 45:
پیشنهاد در مورد ساختار سازمانی
7 بنابراین به منظور تأمین زمینه های لازم برای توانمندسازی اختیارات سازمانی باید به طور روشن و به دور از هرگونه
يهام به افراد تفويض كردد .
ا ا ا ا ا 0
25255
” مسئوليتها . مهارتها : قدرت و كنترل مى بايستى به نحو شايسته بين افراد تقسيم كردد
1
1 Fear Feder es Fe pee Ten Cn ES Fe
ا ل
000 ا ا IC OC e ees Fone Cc TPS cea
صفحه 46:
بيشنهاد در مورد استراتزيهاى سازمانى
2 0
وراه مد
پاداش دادن به افراد نقش مهمی در فرآیند توانمندسازی آنان ایفا می کند
1
۱
۱ rome ferences ees mn aD
معرفی کارکنان نمونه به صورت ماهیانه و همچنین نمایش دادن الگوی رفتاری صحیحی که قرار است کارکنان دز
1 |
صفحه 47:
پيشنهاد در مورد سبک مدیریت
7 CCS INCL CIN We SPRUE STeETS CHa ee TORpER YS
نا بتوانند قدرت تصميم كيرى و اقدام را داشته باشند
خود را طورى برورش دهد
مدیریت سعی نکند راه حلهای خود را به کارکنانش تحمیل نماید
rent Se Ue sas eS See ed
See ety ase eS eee Set S Te L eee ee LT >
۱
بدون داشتن ارتباط صحیح امکان توانمندسازی وجود ندارد
