علوم مهندسی تکنولوژی

توزیعات آماری در هیدرولوژِی

Hydrology

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توزیعات آماری در هیدرولوژِی”

توزیعات آماری در هیدرولوژِی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: ارائه دهنده:پاییز 1400استاد راهنما: براورد مقادیر دبی با دوره بازگشتهای مختلف با استفاده از توزیعات آماری مختلف2

اسلاید 3: 3دراین توزیع ، تابع چگالی احتمال و تابع توزیع عبارتند از : در رابطه های بالا: σ انحراف معیار x مقدار متغیر مورد نظر توزیع نرمال یا گوس (Normal distribution )

اسلاید 4: 4µ: میانگین داده ها ست. منحنی این توزیع نسبت به میانگین که حداکثر احتمال وقوع را نیز دارا می باشد متقارن است برای مقادیر X برابر ∞-+، مقدار (f (x برابر صفر می باشد.این توزیع برای بارندگی و یا دبی های متوسط سالانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد ولی در مورد دبی های سیلابی مناسب نمی باشند برای استفاده ساده تر از این روش می توان از ضرایب فراوانی که درجدول داده شده استفاده کرد.ایراد عمده ای که این توزیع در مطالعه هیدرولوژی دارد آن است که مقدارهای منفی نیز دارای احتمال وقوع مشخصی بوده درحالی که دبی یا بارش نمی توانند منفی باشند.

اسلاید 5: 5 برازش داده ها با توزیع تجربی و نرمال، دبی با دوره بازگشتهای مختلف

اسلاید 6: 6چنانچه لگاریتم یک متغییردارای توزیع نرمال باشد متغیر مورد نظر از یک توزیع لوگ نرمال تبعیت می کند.در این توزیع : X مقادیر داده مورد نظر (دبی یا بارش) و δ نیز انحراف معیار لگاریتم طبیعی داده ها می باشند.توزیع لوگ نرمال یا نرمال لگاریتمی (Log-normal distribution):

اسلاید 7: 7میانگین و پراش عبارتند از که درآنها: می باشند.

اسلاید 8: 8

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید