صفحه 1:
صفحه 2:
فهرست
... معرفئبستر طرح و تجزيه و تحليلمسترسىها. ديدهاء تاسيساتؤيربايىو-1
تعیبرارزشهایموجود در سايتيسه منظور لستفادم از ندر ليدم بسردازيي2
ارزیابیحود لسترار رود در سایتباتوجه به اريشهاودر نظر كرفته شدم-3
معرفیو تحلیل يما منظر معملع مجموعه-4
معرفىساختر مجموعه شاملفضائيروخاللى خولنايرو ادرلكمحيط: حريمها. عرصه بندوها. سلسله مراتبف غاییم نخایر Sol
تحليل جيوعه از نظر همسايعيا محبطو لقليمج6
معرفيكيفيتهاوك الدىو بصروهر مجموعد- 7
0ن
طرح بسيشنهادوجايكزين9
صفحه 3:
... معرفیبستر طرح و تسجزیه و تسحلیلمستر
که ان رت و در کت درو که کت دای دی ور
مساحت زمين - وسعت باغ : 1١١ هزر مترمریع 86 شامل فشای سبز و دریاچه مصنوعی
... مساحت زمین ساخته شده : ۶۵ هزارمتر مری 66# ساختمان نمایشگاهی, تالار همايش و اداری و
زمان ساخت : ايده لوليه سل ۱۳۸۳ - طراحی ۱۳۸۶ - ساخت ۱۳۹۶
He Bie هراس آبد - دسترسی Al) Slat مققه ۴ شهرداری fee oI
طرح + مهندس سم تنج
اجر: شرکت کیسون
جوايز دريافتى
رثيه اول جايزه معمار شر كروه ساختمان ها ns iS Fp cna ۱۳۹۶
وثبة دوم جابزه معمارى أسيا در كووه ساختمان TAY ala elapse a
:عمده ترين ديد و منظر به سمت درياجه هنراغرب)و كتيخاله ملى(شرق) صورت ميكيرد.
le Lag موجود در منطقه كتايخائه ملى ايران. أكادمى علوم يزشكى وادبيات. خانه شعر و لبيات. باغ عغرادرياجه: كوشك مركزى و )* كنيد و موزه فاع مقدس: سلزمان فرعنك و لرتباطات اسلامى: بانك مركز
تجرانه سرويس بهداشتى عمومى. بز كرك مدرس. حسينيه الزهراء شوراى عالى فرأن. يل طبيعت. برج نوس درينى. بوستان هلى أب و أنش. بهشت مادران, وروز. طالقائى,اقافيا أادمردان» يهشت ميناء جستجو. كلخانه
LEN بل هلى فجر. إيستكاه اوبوس» مترو و يز كر همت و حقالي و
صفحه 4:
قست نی فا
530-050
:أدرس اول
ميدان وتك- بزركراه حقائى- مسير غرب به شرق- بعد از تقاطع بزركراه شهيد
مدرس- خروجى كتابخانه ملى- باغ كتاب تهران
:آدرس دوم
بزركراه شهيد همت- مسير شرق به غرب- بعد از خروجی بزرگرهحقانی- خروجی
باغموزه دفاع مقدس و باغ کناب
حمل نقلممومی 2
ute راه استفاده از مترو تهران ست. إيسنكاه مترو شهيد حقانى و ايستكاه مترو
شهید همت نزدیکترین آیستگاههابهباغ کتاب هستند و هر دو فاصله یکسانی تا
باغ کناب اند از متوشهید حققی 9۰ دقیقه فاصله ست هم مىتونيد بوامروى.
كنيد و هم میت از ون بای رفتن به i pc Sled
مقصد رسالت هم از ايستكاه باغ كتاب و كتابخلنه ملى عبور مکند که با رفتنبه
Sin مىتوانيد از ان اتويوس استفاده كنيد فقط توجه كنيد كه ابن اتوبوس در
سير يوكشت يعنى رسالث به وتك از لين إيستكله كذر نمىكند
ورودعيسوايه و يسياده از دو مسير مليبيج شبجار زرد ينكصويتميكيره که
es ربکا رواد رب سر يخود را برك
صفحه 5:
تسعیین زشهایموجود در سایتبسه منظور
لستفاده از آندر لیدم پسردانی2
صفحه 6:
بوستان أزاد مردان
1
1
3
i
i
i
?
i
i
3
3
=
1
i
1
1
صفحه 7:
همسایگی با کاربری ها فرهنگی متعدد
موضوع جه شختماس سای aes at منطقه بسسترىهموم لجتماعيه فرهنكيو در خدستمرم دلشته اش
صفحه 8:
ارنیبینحوه لستقار بسروقم در سايتيساتوجه به ارؤشهاودر نظر كرفته شدم-3
ایده شکل گیری قضا
أبده إيجاد مركزى كه بتوائد كليه محصولات مرتبط با نشر را به ثمايش كذاشته و ضایی برای گنت
Se شكل كيرى باغ كتاب و صورت مسئله طراحى را شكل داد
قرم با
ازيالايه صورت کشتی
أز شمال به جنوب به صورت كتاب بازشدة.
وستداران كتاب و ثبادل نظر در جهت ايجاه
ه بیشتر مطالعه ا براى عموم اقشار جامعه ‘sigh spray
#كنسيت وهدف
. سازهپخشی از زمین و یفت باشد ويا يله ها تداعی گر تهبوگرافی زمینباشد.
ی ترا
کشیدگی شمالی جنوبى-سايت و قرم خطى -ارثباط بناهاى دو سمت بنابا كذر و يل در دل مجميعه
ely gp Bite جهتعمسايئبا توي و كرلفرلاحتيلم به بستر)- (لحتيلم به هسايكيه)
فضاى داخلى باغ كتاب تهران شامل ۱۶ سالننمایشکاهی است.
هر وک به مساحت ۲-۰۰ هر مووع و در دو طیقه پا شکه ات
للحسخاني يلكي 1594 ؟)
صفحه 9:
معرفیو تحلیل,سیما و منظر معلٍیمجموعه-4
نماى شمالی و جنوبی ( ورودی اصلی ) نمای شرقی و غربی ( ورودی فرعی ).
eles
یضیتاماسیام سز( پهاشدن5
يسماند و وبال هاوشهرعدر لمين-_خشق
شكستكيل يه هاىبافجه هل عدم وجود
جلوه بصریزیا در زمسان)
تقر هاييكه در نماميجد شدم و-6
صفحه 10:
معرفیساختر مجموعه شام ف ضایپروخانلی, خولناییو ادراکمحیط؛ حریمها : عرصه بندیها ۰ سلسله مرلتبف ضاییو نظایر لَن 9 (ببیسیی:۱۸۱۳۱)
يزوهثرهر حويّه تغذيه-1
سل - Sra ash aed Sebi
ea
باشگاه روبتیک ویزه ک ودکنماقه مع*2
بسه مهدسیو هوشمصوعی
Boag: Bian al میزهای زیهش
هایتیمیو مشاقلدو کار
و4 Ly sh Stans
: هشتکانه دنر شاملل Pe
edema’
Das
ساختببا(3
مرتبط ساختن اوكلىو سييه هم -1
نگارستان
پردیسسینمبیاغ ک تب شامل۱ ۱ سای[
. دستيو كافه سيتما ولقعشده لست
باغ علم كودك با كمكت كلوقي فلستاح2
از بدرإنسان شهرء خانه : كره مين فضارا
يلوك ود كان وليتيكد
مرکز آموزشسان كتاب شامل؟ ففاع3
المويشي-رلعكودكازة بز ركسل Bere
سروستان
باغ علمنوجولنازلاتناءاسلك: بزيكتري 1
شهرویه مک شور شامل: ۴د تاه ملل
لموشی ۲۰۰ نغر ظرفیت
کافه بایی کافه لیشاملپیهای ماشین2
فرار فوتبللهستی لیرهاکیپلیاستبشن
.. لسزبایو سیف کروو
شبیه سار پرواز سا 3-10۲
لمتاقفرار بخ کاب شامل؟ لسارللتا 4
بسيكانه) (نسفربرفر عو (تسهرل
صفحه 11:
A 8 c D
زگ ( نام بلوکهایباغ کتابتهران EMA us
بلوک ۸ بهارستان(ویژه کودک ونوجوان)
بلوى 8 خیالستان(گذرگاه خیال)
بلوکت) نگارستان(سالن های سینما وتناترا
بلوک 2 سروستان(ویژه بزرگسالان)
ee ليج
e~
SFP ome
qe
صفحه 12:
صفحه 13:
د و د
صفحه 14:
فضاهای متنوع باغ کتاب
اسالن هاى تمایشگاهی متعدد.
I
يارك علم و فناورى كودكان
|
era cle ol
Fee
I
استوديو بخض تلويزيونى
I
potas pub sie a
(rr rayon)
برنامه های متنوع باغ کتاب
Sa بلشكا
يافكاه زينت شناسي
|
كاركاه ساخت بدليجات
|
iS 9 Aah oe
|
تمايش و نقد فيلم-دوله اثلاين
|
فكرازيا. صخره توردى و آشیزی
كود كان و
: از جمله اهداف باغ كتاب عبارتند اند از
.ايتباط حضو مخاطيسا ک در محیطی منوج و الم
ملفا فشیسه عنولنیکهماهنگکننده در فولید تولید و لنتث(-2
.ايتقاإستاندارمهائه وليد و نشر-3
4 عامل ولي دكند كانه مصرفكسنه كاز شر Gall
«تسرميج نوآويعها و فسلورعهاوحوه نسشر 5
مسترس مخاطبان. بإب امللىبه ماب علساح و لبيلنء لنقا لسلمج6
7: در فشاى يك امللوك canal» the pies
صفحه 15:
امكقات رفاهي
بر از آنجابکه بسد دوچرخه و 1
صفحه 16:
تعیلموعه از تسظر هسایویا سحبطملقب6
صفحه 17:
تحلیل تمهیدت اقلیمی مجموعه
۴ شیگیی ام چوبیم اد وب بشتربد یکیو شم شرقو ريم اش به م نو
Lon eg هاوف esl ase a ed tel
ذیجه ستيه اناك ص وبتك رفته لست
. ته و سخيردر فرم بسلاو بالؤيسيمبسايه لتنازيوهر قسستورودوها شده لسع
بد غا لممنطقه از جانسف ربو روىديياجه عور كرهه واز بليشوهاووسيع ضلع فربوارد وبه -3
موارلتطئاز ضلع شرقخليج ميشود و تسهوبه طبيعوهر ليام خاص سود
ادر اين اضلاع,
به های سرناسری وس ام از أن
هاى مختلف از جمله توري هلى يشت شيشه: يرده هاء استقرار مستكاه هلى ارتباط
اختلاف درجه نصب و كنترل شده لست»
يهترين زمان : روزهلى ايرى تابستان (بدليل ورود نورملايم و عدم تاش مستقيم از شيشه هاي sete
جلوه بصرى زيباى فضاى سيز مجموعه و هساء
Case
.بدترين زمان : شياته روز زمستان (بدليل ورود نورمايل و ايجلد جشم زدكى : سرماى شديد جهبه غريى به.
خليل مجاورت با حرياجه و قوار ها از بين رفتن زيبايى بصرى يام و فضاهاى سبز طراحى شده).
.وجود الاجيق هلى
صفحه 18:
ابام سيق
pe daly dee eee ال
سر سرمايشيع A
جهتجلوكروار تارتوت وليد شدم تسوسط تسمهييات
اسرمايشيو كرمايشودر نظر كرفته شده لست
تسجائسو همخيانيها بسستر سو تسبه عبإمرفياد +2
لیجد جلوم سمروو ساووباوشپری-3
بسالفليش وطوستو ينامي إمد رهما در
ين فضا مىتوائد در حالت.
زمان بركزارى نمايشكاه بين المللى ب ايج
متسب و استقاده از فشاهاى اطراف
Uy le glenn
باغ كتاب تهران داراى معمارى داخلى باز و شفاف اسنت و
عتاصر داخلى بنا بسيار يوي و العطاف بذير به نظر م
فضاى دأخلى به ارتقاع 1 مترء فضاى بر تور و اترزى سنت
.و استفلنه أز رتك علي شاد.و جذاب نشیر: زرد .نی و
بنفش حى جواني و نشاط رادر فشي مجموهه به تمان
قضاهاى سبز عمودى”
يكى ديكر از ويزكى هاى جذاب اين بنا استقادء از ذيوار
هيوار عا سيز علاوه بر زبباس بصرى موجب خدك شدن و
تهويه ى بهتر هوا هر فصول كرم سال مى شوق
ای سزمجموه بسا با شكوه مستند و تماق
“النشيني را ليجد كرده اد اما هزينه تكهدارى أن بالاست
صفحه 19:
یکی از کانی که هنكام مراجعه به بلغ كتاب نظر شمارا به
جلب مى كند مبلماهابى مدرن با رگهایی شاد
هر اين مجموعه با توجه به اينكه فشاهاني برلى كودكان در
كرو هاى سنى مختلف طراحى شدهء هلاو بر مبلمان
هانى با رنك هاى شاد و برانرزي براي يز كسالان . توسط
سازمان زيباسازي شهر تهران مبلمان هايى متناسب با بحث.
كت و كتيخواتى مخصوص كودكان طراحى و به كار رفته
اسالن هاو فشاهاى مختلف مجموعه ى باغ كتاب تهران :يا
بهره كيرى از لتواع جوب ترمو در فلاور ياكس
Bina ee eae
تول تعاملی
ايكى از بخش هلي جذاب بلغ كتاب. تونلى تعاملى به طول
۰ مترد بوک بی بت ی هیکت لست
استفاده اين تكنيك دايناميك جدية توربدزی در lid
ماخلى مى clayey لنت يش يلق ردق
در ابن تكنيك كاربر مى كوشد خود را بامحيطى كه در أن
ولع ده هماهتك كرده و در وقع متخاطب حبس انس
والفتى خاص نسبت به محيط خود بيدا مى كند و اين
همان چیزی است که فشابى مثل بغ كتاب بدان geal
مجسمه هاى توستالزيك
استفادة از مجسمه هاى شخصيتهاى كارتوئي نوستالؤي
يكى از جافبه هاى بلغ كتاب هم براي كودكان وهم برا
eal MLE
بسبارى ازاين شخصيتها در فشاهاى مختل به كونه لى به
كار رفته اند كه علاوه بر ايجاد جلذبه ى بصرى كودكان را
alle تویق کند
BoM erin
قر بلغ كتاب هنر مجسمه سات را شاهد هستيم کب
بای هرچه تام تر در خش هلي ملف أن تصب شد
به عنوان مثال قر يلوك" ببى "مجسمة هابى از مقاخر
علمى , فرهتكى و ادبي مثل دهخدا و فيصر اين بور.
«بروفور سميعى و على تصبريان نصب شده است
صفحه 20:
دیوار های شيشه استراکچرال
اين بخش در ورودى بلوك بى واقع شده و
متشکل از پوسته شیشه ای است که سازه نكه
درنده آن نز از جنس شیشه طراحی و نصب
شده است. حساسیت فين گلس به محاسبات
ييجيده أن جهت مقاومت در يرابر بارهاى
جانبى نظير زلزله ميباشد.
آساتسورهاى شيشه اى
قب ديتايل جافبناه های
طراحی و جرا گردید جهت اجراى
أساتسورها بس ار برداشت دقیقاشکالات
ساره های فاری, جلسات متمتعی با شرکت.
hn ns Yl eS hg al
IES سراميك بركزار شد فر
نقشه تهابى. همه مسائل و جزئيات در نظر
گرفته شده باشد
سقف اسکای لایت.
سقف هی لستلی لات که به صورت سپاید رو
سازه های فلزی موجود و با هدف کاهش پرت
اشيشه و کاهش تنوع تيب شيشه ها طراحى و
Sabai
هر ۸ سکای لبت موجود در پوژه با یک طرح و
هه ناه شکور ونان ای تب وا
ثیر بسزایی دا
مزیت ها: بابی هر گیری از ور طبیعی
افرایش ارزش ملک . صرفه جوبی در مصرف انرژی
برقی و گزمایی حس وسبع بودن فضا
gl stale شيشه ایو نوده های واه
لب هی لب ور ی وب
eg Segoe pices bee la
شيشه أى يكبارجه. بدون المان عمودی
yaa bs by ejay دکمه ای
طراحی و ساخته شد. پس از طراحی های
ele see له رو
هه 1۵ وت شم کف
شد که پس از خواست کارفرماء هر و
تس فیریی شد و در بات رتم هرق
۲ لامته را انتخاب تمود كه قادر به حمل 8
.كيلو تيوتن بار مطابق أثين تلم مى باشد
صفحه 21:
تورپردازی باغ کتاب
iby, تقطه ای
لکنه ها راروهای جنی
> تیب نوربردزینقطه ای و صفحه
کافه ها
صفحه 22:
تجزیه و تحلیلن قاط قوتو ضعفت8
القد تكارئقة
sts + نم وخ سای
1- ورودى بيلده و سوا ازمسير زيكزاك يدون تابلو راهنما.
*- يقش زيأذى أزامابه يله ها اغتماض داده شده ته
؟- بهت بود علاو ب نملى بيروني فضا داخلى هم تداعى كر يخي Se BI
8- بلغ تداعى كر مصالحى كرم مكل جوب الست اما إينجا لز مصائح سرد وسازه اكسيوز استقادة شذة انث
*- به كليت بيشتر توجه شده و ريزداتكى و طراحى جز به جز فراموش شده و غرف ها طراحى خاصي تدان
1- يارتيشن بندي و الحاق غرفه ها در مجموعه حل نشده و زيبايى بصرى در د كوراسيون داخلى ايجاد تكرده لست
- كانسيت و طراحى خاص از ديد بونده قابل رويت إست واز ديد ناظر تنها شيشه هاى مستطيلى و بله هايه جشم ميخورد.
9- بله ها و ورودى وسيع با شكستكى عميق در فرم مسيرهاى دسترسى بياده را كمى طولائتى تر كرده كه احتمال با قزايش تعدادشان هر بدنه جبران شده است.
٠٠ - أدرس يذيرى در بنايه وسيله تابلوها و نيروى انسانى صورت ميكيرد در حالى كه با طراحى خاص فرم و ديزاين. هر بخش استقلال و جذابيت خاص خود را ميافت.
1١ توجود لم كده ها كار ينجره هاى سرتاسر شيشه اى ياعث بى مصرف شدن أنها در ساعاتى از روز به جهت نورتيز (مانند فرودكا امام خميني)و سيب و به مرور فرسوده شدن يافت.
ويال مبلمان مى شود.
نقد بازديدكنتدكان
-فضاهلى مطالعه دسته جمعى واتجام بروزء هاى كرو رو به روى عرصه بغ علوم بود و مجاورت فضاى آرام مطائعه يا فضابى بر هيجان. تلفيق خوبي نيست.
۲-وجود کوک هاي خوراکیمتوع خوب است اما تعدد و تنوع yj ها تخاب را ستغت كردهانست (تمابل به وجود يك كاقه جامع و سرو شدن توسط خوة Aah
؟-عبور أز روى كر فرهدك با حفاظ شيشه اى بای بر افراد باعث تلفي حس تامنى و تسريع در حركت ميشد. (درك ديد و منظر به دليل غلبه حس ترس به درستى صورت نمى يذيرفت)
صفحه 23:
وت مسیطی
٠_طراحى فضاى سبز باغ كتاب تا جه میزان مورد رضایت شماست؟
؟_از شرايط صوتى فضا به جه ميزان رضايت داريد؟.
؟_ميزان زيبايى ديد و منظر اطراف را جكوته ارزيابى ميكنيد؟
seals
مساست و کسترش باب چه میرن رشایت دلید؟ 1
از طراحى نماى شهرى فرم باغ كتاب جه ميزان رضايت داريد ؟. ۳
web
_میزن رشایت خود از تنوع رذكى مبلمان و غرفه هارا جكونه تعريف ميكنيد؟.
LT جينش دكورهاى به جه ميزان رضايت داريد
؟_أخرس يابى و دسترسى به غرفه ها تا جه اندازه مورد رضايت شماست
ات مكانيكى و الكتريكى
از شرايط تهويه و دمابى قضلى داخل بنا يه جه ميزان رايت هاريدة
"راز وضعيث توريردازى داخل بنا به جه ميزان رضايت داريد؟
مديريت و تكهدارى,
راز وضعيت ياكبزكى مجموعه به جه ميزان رضايت داريد؟.
؟_از وضعيت تراكم و جمعيت به جه ميزان رضايت داريد؟.
دسترسى وحمل و تقل
١_از تحوه دسترسى به حمل و تقل عمومى شهرى به جه ميزان احساس رضايت ميكنيد؟
؟_از مسيرهاى دسترسى بنا شامل أسانسوره را پل اهر پل برقىبرمب و-تاجه حد احساس رضايت
tae
dle
باركينف تا جه ميزان مورد رضايت شمات؟ تيعضو_١
؟_امكانات تفريحى فرهتكى و خدماتى و رفاهى تاجه ميزان رضايت شمارا برأورده نموده است؟
دسق
cn) ديد از بلغ كلب از چد سل ياساى زر نيز ديدن ميكنيد؟ بل طلبيعت _ ناه لی رن جوه فلع مقس
_درياجه هثر_أكادمى علو كنيد مينا
؟_تابال يس از بازديد از كدام يناهاى فوق كه مقصد اصلى شمابود تصميم به باريد از بلغ كتاب هم كرفت ايد
ns eT حضورى از بغ كتاب به جاى خريداتلاين يا خريد از كتايفروشى هاو شهركتاب هلى محله ى خود ؟.
صفحه 24:
باه
oo اسانی
تین Sh obs : ساعت 18-17
کمترینزمان دید : ۱7-۹ صبح و ۲۱-۱۸ شب
میزان رضایت بازدیدکنندگان از مجموعه باغ کناب
are
92% 92% ag 20%
81%
100%
صفحه 25:
بخش زيادى از سطح زمین به
مدلسازى تويوكراقى ٠ يله هاو
رودى اختصاص فاده شده لست 26
تشخيص ورودى را بدون تابلوراهتما
.بسیار سخت میکن.
مخاطب پذیری از سمت کاربری
ای مجایر و هیسایگی ها
عدم رسیدگی به ام سبزءعدم وجود
طراحى خلاقاه تر يرلى شناسابى و
دعوت کنندگی رفته رفته سیب
کاهش جذابیت بصری تمای شهری
میشود.
استقرار در منطقه فرهتكى كردشكري
مجموعه علاوه ب فروش كتاب داراى الوا
كاير هاي فرهتكى نبز ميباشد كه آثرا
اتبديل يه مجموعه اى كامل در اين زميته.
رهست
ارتفاع بلاى سالن ها موجب افزاية
مصرف نرزی جهت پاسخکوبیبه
ies oo
امکان الحاق فضای گلخانه ای جهت
بهبود واژه باغ کتاب و فروش گیاهان
و تراربوم ها و اشتفال زایی.
هزيته تكهدارى و مراقيت ازبام و
جداره سبز و سطوح جمن كارى و
هزبته باكيزكى سطح وسيعى از
يشه ها ميتوئد در بحران كم أن
کمی مشکل ساز شود
مسایگی با اع کربری های مشابه
ماتتد : يرك وأكادمى علوم ٠
كتابخاته ملى إيران. فوهتكستان و
١ موز و
عدم معارکت مود در رده هی
اجرابى باغ كتاب
ae راميولناهنب)
pipes ie
امكان بركزارى اناع يونت ها .
عمايش هاء تمايش هاو فستيوال ها
هر دراچه هتر در هسایگی سایت
Cee
روزافزون كتاب هاى صوتى و
ابادكست ها ميتوائد در مهجور شدن
مجاورت با يارك ها و يستر سيق
اسايث غباس آباد
( در هم لميختكيه ملعو متظر).
ها هستتد و فشايى سيز (مانتد.
حباط و أتربوماجهت درك وازه بلق
وجو تارم
امكان بركزارى فعاليت هلى فرهتكى
و تفریحی و ایفت ها در غضای باز و
بام سبز و الحاق گلخانه جهت زیبایی
و تعدیل اقلیمی موترتر(با کمی احیا
در صورت عدم رسيدكى به بستر سي
سايت و مجاورت با اتويان هاى شهيدهمت
ol soy Mey ly محيط حو
تهان امكانبى معنا شمن وازه "بق برا
ee
صفحه 26:
طرح بيشتهادى مسايقه ١
اتيم طراحى : مهندسان مشاور كراه ero Jah
og be
خولایی و آدرس پذیری با
gb lh Se
بط ضيف
عدم طراحى مناسب منظر
عدم بيوستكى با تويوكرافى و يستر یز میلس ید
استفاده از مدول هاى تامتجانس و الهماهنك باهم( تلقيق قرم ها ناموزون الست
اتعايل به حضور هر فشاى ياز حياط بيشتر از اشتياق يه حضور در فرفههاي کلب ات
عدم وجود ديد و منظر مناسب به يستر سيؤ و جشم انداز هلى بكر طبيعى ببرامون
معطوف كردن ديد و منظر به حياط مركزى و درونكراني.
طرح پسیشنهادیجایگزین9
طرح پیشنهادی مسابقه 7
tay inden lt
تیم طراحی شرکت دار مد با همکاری توح میریا
ال ۱۳
وضعيت: مسابقه- رتيه جهارم
#وضيحاك
مجموعه ياغ كتلب به عنوان زير ساختى برلى فضاى فرهذكى و تمايشكاهى يراى كتاب و كتايغوائي در سال
۴ برنامه ريزى شد جهت طراحى اين مجموعه شركت توسعه فضاهاى فرهتكى تهران سايق لى را يه
اصورت آزاد بركزار كرد كه اين مسايقه. أولين مورد در سلسله مسايقات معمارى تسل نو در عمران و توسعه در
.راش عياس آبلد يود كه , سال بعد از مسايقه كتايغاته على و مجموعه BE Jp WEE Sing
تفكر يجاد باغ كتاب تهران. جالش بزركى برلى باسخ به اين سوال بود كه أيا فضابى بر روى تبه جكونه.
كتاب را همزمان به دوش يكشد و جكوته مبتوان لمكانات لازم براى استقرار فضاهاى لازم
cle مجموعه لى ايتجتين را قراهم كرد در طرح اراي شده از سوى شركت دادارامود تلاش شد با کمک
خلوص, احجام به ساده ترين شكل ممكن خود را در لح تويولوزيك بستر جانمنى كنند. همججنين تلاش
شد فشاها به كونه اى طراحي شوند كه بيشتوين استقاده وا براى يهرهبردار ممكن سازد در كتار اين
تمهيدات, يا اشافه كردم احجام شقاف تلاش شد تضاد ميان فشاهاي عمومى و فضاهاى مكث كه هرات
تعريف بروزه نهفته شده مرتفع كردد. و مجموعه از تقاط عطف لازم برخوردار شود جافمانى لين نقايا علق
ياتوجه به استقرار مجموعة در "مسير فرهتك " به كوله لى يود كه أمكان استفاده و بهرد بردارى مجؤا از
.اين فضاها قراهم باشد
Sage lh
صفحه 27:
طرح بيشنهادى نكارنده بس از تجزيه تحليل بناى موجود باغ كتاب و ديكر طرح هاى بيشنهادى در مسابقه
صفحه 28:
بلكاتى بودن قسمت خارجى جهث دسترسى به بام سيق
جرخش عمودى دور أتريوم مركزى با شيب ملام رمب و بركشت به نقطه لول
( جهتعمخيلنىبا تسوب وكرلفىس ايت J pbs le pagel حياط مركزىيه منظور تس لب Cpe
صفحه 29:
yo
7 pee toh فغاومطالهه و Slope روم جهتتقوستجیساغ در مجموعه و Spee deh anes Ja
DANS ope دعوتكند كوو eh Re ee Op al Sie ee
زنده شرق 95 Leet th یط مرکزی pg HL له تفکیکباغ
.قرب
لمختصاصرهر ككبوديسه يكمملكرد و لسازضد زهسترسوها و بسهود طرلحوف شاو طخلا تسم خاصخود -2
Fay
اهر كيوب حول مركز خود - يك باغ عمودى ( جهت ديد و منظر هت
؟- استفاده از مصائح كرم مناسب بغ و بستر سيز مث تلفيق جوب و أجر و يوشش كياد رونده در بام و جداره ها .يا حتى اكرينا ينهان شده در
بغ مى بود و تنها ورودى ها مشخص بودند شايد با موضوع طراحى وباغ رالد که در تب ها توصيف ميشود هم خوائى بيشترى داشت
۵ از قسه های جداره ها يه عنوان تكهداري كتاب ها استفاده شود كه علاوه براينكه جهت ديزلين فاكوراسيون داخلى مثمر ثمر لست . فضاني
كه بايد يراى أقبر اختصاص داده شود يه سائن هاى اصلى اضلقه شود
*- با ايجاد شيب ملايم در هر بلوك قسمتى از بنادر دل زمين فرو ميرود كه متناسب با فليم تهران است و هم معناى بناى مستتر هر بلغ و
متناسب با بستر سيزرا يهتر تداعى ميكند. و همجنين ايجاد شيب تاملموس سيب كاهش تعد تجهيزات ارقياط عمودى كه تعداد 4 ده
أأسانسور و ۶ عدديله يرقى و تعدادى دستكاء بل ست مى شود( بخش هلى فرو رفته در زمين مختص سيتماها . همايشات و مى باشد).
EY كيرى جدد كيوب به اين صورت در راستاى سايت خطى و ايجاد يوسته لى مناسب و طراحى شده يا هام از طبيعت رو أنها هت
أيجاد ييوند يصرى مناسب يا يستر هم ز ديد يرنده هم از ديد تاظر بيده
مدولار كردن ابن سايت به كيوب هاى متعدد باعث تقسيم بندى و لستقلال خاص هر بخش و غرقه و برنلمه ها شد أدرس بذيرى را سان
ميكند. ارتقاع زياد فضي داخلى را كافش مينهداية سبب تنسب مساحت وابعاد هر كيوب با لرتقا) وبار كرمايش و سرمايش را كاهش ميدهف
واز لحاظ مباحث انرزى موفق ست
صفحه 30:
سپاس از توجهتان
لحم خانیملکی بسپرلم: لیم سبما/۱۳۹)راعلاوللحیساغ کسایاربکد ایتقا میس ote الوه ميلن معميوو شهر ايو معاصر Det oa
۲-بورجسینیهکردی مسعی(۱۳۹۸»لصولرلحیساخ کسایرلساسساخمحسن ماو مکا ناس عطیو شهر یمسر لین سید Vege
۱۷. بر ملاسان ری مار شهر لد ۶ص Gaile SES OTe Lisa ptt
* تاو هنکک خرن ی کسفلن سوت سجتیق توسعه در مچدسیمرن یو شهر وین شید ۱ ص AE SEL LE OTA Lee lst te
مصاحبه وتهيه برسشنامة از بازذي د كنتدكان با
منابع تصلوير: تصاوير هوانى(كوكل ارث)باقى تصاوير. نوا دياكرام: جدول و رنه
www. bagheketab.com
www.elmnet.ir
www.sabatarch.com
www.memari.online.ir
www.caoi.ir
www.memaaraneh.ir