سایرورزشی

جزوه دوره مربیگری سطح یک فوتسال ایران

صفحه 1:
جزوه دوره مربیکری سطح یک فوتسال = این جزوه حاصل مکتوب نمودن کلیه مباحث مربوط به دوره مربیگری اینجانب می باشد و از هیچ منبع ‎a‏ ‏دیگری کپی برداری نشده است. علاوه بر اين» ایرادات مربی به بنده در روز امتحان کوچینگ و مباحث مربوط به داوری این دوره که توسط یکی از داوران لیک برتر ارائه شده است نیز به جزوه اضافه نموده ام. امید است که مورد توجه و استفاده مرییان فوقسال ايران قرار گیرد.

صفحه 2:
تکنیک مهم تر است با تاکتیک * تکنیک مهم تر است چون تاکتیک با تکنیک انجام می شود و بازیکن بدون تکنیک نمی تواند تاکتیک را اجرا کند.

صفحه 3:
سیر پیشرفت تمرینی مقدماتی: بدون حضور مدافع انجام می شود. هدف کیفیت است. بسیار ساده انجام می شود. برای یادگیری بهتر در این مرحله به بازیکنان اجازه دهید اشتباه کنند تا خودشان اصلاح کنند و قطع و اصلاح ندهید.

صفحه 4:
پیشرفته: سرعت ان 3 نجام عمل افزایش می يا با حضور مدافع | = ‎ate‏ ‏قطع و اصلاح دارد. از بازی ۲۶۶ و ۱۱:۳ استفاده اده می شود.

صفحه 5:
فزدیک به شرایط بازی: برتری عددی وجود دارد. * قطع و اصلاح دارد. ‎Saree ‘es‏ بازی ۳*۵ با دو نفر خی انجام می شود

صفحه 6:
* قطع و اصلاح دارد.

صفحه 7:
پشت نیم فیس حریف (برس کل" مناطق بازی دفاعی ee 3 & ۱ Ay 3 1 4 3 0 i ; 4 ۱ 1 ۱ ay 1 ۶ : 0 1 G 2

صفحه 8:
مناطق بازی هجومی؛ (رقتی تیم خودی صاحب توپ ابت

صفحه 9:
علائم و اختصارات (606۳005. ياس لاب 3 قرهبه شكستزء نوك ذفن oe he oS بازيكن دفاع حریف صاحب توب ات خودی صاحب توب = دروا يان اس كردن موبی باس دیواری باس دوم پاس سوم باس ‎ester‏ ‏بازیکن رس بازيكن راس باؤبكن عقب كبو بازيكن عقب كيو ‎wits sl‏ زین کتاری دروزه بان eo ميب ا ۷ سوت Pivot A ‘Anchor Ala Flank GK ic.

صفحه 10:
افزایش عملکرد تیمی و فردی تغییر نگرش برای عملکرد بهتر (نسبت به تمرین)

صفحه 11:
شامل فضای تمرین, اندازه مناسب زمین برای بازیکنان, تعداد بازیکنان, زمانبندی مراحل تمرین کنز, توپ. روپوش و توضیح مختصر (۳۰ انیه): از صحبت زیاد و تلف کردن وقت خودداری شود. از گفتن خاطره و داستان طولانی خودداری شود. مطمأن شوید که بازیکنان منظور شما را فهمیده اند. بوضیح مجتمبر به معنای تمرکر بیشتر ‎so) ONS SE‏

صفحه 12:
شروع با نمایش حرکت (۳۰ ثانیه): * توضیح سریع و نمایش حرکت آهسته باشد. * کی و کجا و چطور شروع کنند.

صفحه 13:
مشاهده (۱۵ دقبقه): محل مشاهده کجا باشد (از کجا؟). زمان دادن به بازیکنان تا موضوع را حوب تجربه کنند (۱ تا ۲ دقیقه). مشاهده برای پیدا کردن عامل کلیدی عمیق باشد. مشاهده برای هدف تمرین باشد نه برای کل بازی فوتسال. برای عملکرد خوب. بازخورد مثبت باشد.

صفحه 14:
شناسایی مشکل (۱۵ دقبقه): * بر پایه نکات کلیدی مربیگری و عوامل مهم باشد. * برای اصلاح اشتباهات است. ‎٩‏ بای سملکرد نوت است. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
قطع تمرین (بعد از ۲ دفیقه اول): * زمان مناسب برای فهم و تجربه کردن هدف خودتان بدهید. * در زمان متاسب مترقف ‎ABS‏ * از توقف های زیاد پرهیز کنید.

صفحه 16:
اصلاح (۱ دقبقه): چرا اصلاح انجام می شود. چگونه برای اصلاح به بازیکنان نزدیک شویم. تأكيد بر روی نکات کلیدی تاکتیکی و تکنیکی باشد. دستیابی به اهداف تمرین مورد نظر باشد.

صفحه 17:
نمایش مجدد و تکرار (۳۰ ثانیه): حرکت صحیح را به زبان ساده و حرکت ساده نشان دهید. مربی یا بازیکن ماهر نمایش دهند. چطور بازیکن را برای حرکت درست تشویق کنیم. در تکرار حرکت نگرش مثبت داشته باشید. تکرار برای اصلاح عملکرد باشد. نمایش برای رسیدن به عامل کلیدی هدف تمرین باشد.

صفحه 18:
شروع مجدد: * شروع در همان منطقه ای که اشتباه صورت گرفته است و توسط همان بازیکن انجام شود. * آخرین مرحله اصلاح حین تمرین است: * قطع و(صلاع | یک بار نود مربی و دو بار بازیکن (نبام دهد و در بار دوم بازيكن إدامه تمرين..

صفحه 19:
گرم کردن و سرد کردن عملکرد با سرد کردن و گرم کردن بهبود می یابد. ریکاوری را سریع تر می کند. گرم کردن تدریجی است. گرم کردن حرکات کلی و شدت پایین در ابتدا گرم کردن حرکات ویژه و شدت جلوگیری از مصدومیت ها افزایش چابکی و تعادل و به طور کلی عملکرد بدن مربیان, بازیکنان را برای گرم کردن و سرد کردن, به عنوان یک قسمت ضروری تمرین و مسابقه تشویق کنند.

صفحه 20:
گرم کردن: افزایش سرعت انقباض و ریلکس كردن عضله افزایش اکسیژن رسانی به عضله توسط هموگلوبین ها تسهیل در انتقال دهنده های عصبی و سوخت و ساز عضله افزایش جریان خون کاهش گرفتگی عضله

صفحه 21:
انعطاف پذیری * جزئی از فوتبال است که متأسفانه اکثر بازیکنان از آن چشم پوشی می کنند. * باعث پیشرفت عملکرد می شود. * کشش منظم همراه با گرم کردن باعث هماهنگی بیشتر می شود.

صفحه 22:
مراحل افزایش انعطاف پذیری انعطاف پذیری فعال: که توانایی نگه داشتن وضعیت بدنی بدون کمک اضافی را دارد. مثل بالا آوردن پا و نگه داشتن آن که باعث افزايش طول گام ها و افزایش سرعت می شود. انعطاف پذیری غیر فعال: که توانایی نگه داشتن وضعیت بدن به وسیله وزن بدن است. مانند قرار دادن پا روی میز کشش فعال یا جنبشی: که توانایی عضله است برای حرکت دادن در دامنه حرکتی. مثل حرکات ریتمیک و جنبشی نکته: حرکات کششی نباید دردناک باشد. درد. نشان دهنده تکنیک اشتباه است.

صفحه 23:
سفتی عضله: نسبت بین تغییر در مقاومت عضله و تغییی در عضله در ارتباط است و بسیار اهمیت دارد که در زملن گرم كردن اين سفتى را كاهش دهيم.

صفحه 24:
زمان گرم کردن برای تمرین: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. * نمونه گرم کردن: شروع با کشش اولیه سیک - نرم دویدن یا جاکینگ - گرم کردن عمومی - گرم كردن تخصصى. * زمان گرم کردن برای مسابقه: ۲۵ تا ۳۰ دقیقه است.

صفحه 25:
گرم کردن عمومی: ‎gles‏ بدن را افزایش می دهد. نرم دویدن, پاس و کشش ایستا. انجام ۱۰ حرکت از زانو, قوزک پاء لگن و بالاتنه. ‏حركات برش كام از يهلوء حرکات رو به جلو و عقب برای افزایش جریان خون. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 26:
‎es‏ ش به مفاصل اجازه می دهد تا به وسيله مايع ميان بافتى * کشش فعال و حرکات مفصل؛ اين دو روش + ‏ت بهت اشته باشند, نرم تر شده و حركت بهترى داشته ب ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:
گرم کردن اختصاصی: شامل تدك سك عم 7۳ احرای سریع تر و توان انفحاری بیشتر است. استفاده از يرش ها و حركات جابكى؛ ظرفیت کار را افزایش داده و سرعت. دستد و پا و دمای بدن را افزایش می دهد. © تكات: * كرم كردن را قسمتى از تمرين قرار دهيد. * در كرم كردن قطع و اصلاح نداريم. * گرم کردن بر مبنای جلسه تمرین باشد؛ مثلا اگر جلسه تمرین دفاع است گرم کردن بر مبنای دفاع باشد.

صفحه 28:
سرد كردن کمک به دفع مواد زاید مثل اسید لاکتیک کاهش سطح آدرنالین در خون کاهش درد های عضلانی ضربان قلب را به حالت اولیه برمی گرداند. شامل کشش بعد از تمرین است. نرم دویدن ۵ تا ۷ دقيقه را شامل می شود. کشش های ایستا ۵ تا ۷ دقیقه برای برگشت طول عضله به حالت عادی.

صفحه 29:
تمرینات هوازی: با مدت بیشتر و شدت کمتر است. با شدت بالا ۲ تا ‎٩‏ دقیقه است. با شدت متوسط ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است. با شدت پایین ۲۰ دقیقه و بیشتر است.

صفحه 30:
تمرینات بی هوازی: با مدت کمتر و شدت بیشتر است. با شدت بالا ۰ تا ‎٩‏ ثانیه است. با شدت متوسط ۱۰ تا ۳۰ ثانیه است. با شدت يايين ۳۰ ۷ ‎٩۰‏ ثائیه است.

صفحه 31:
به یاد داشته باشید؛ یک بازیکن غوب توسط یک مربی با دانش. صبور و مسئولیت پذیر پرورش می یابد.

صفحه 32:
اهداف پاس افزليش مالكيت توب افزايش مهارت ضربه به توب انتخاب نوع باس افزايش كيفيت باس مهارت در اتواع باس حمايت اذ بازيكن صاحب توب Lad ste باس بهپای دورثر از مدا در پاس دقت رای هرعت نکنید. نکات مربیگری شدت یا سرعت زمان بندی

صفحه 33:
مرییان عتی (لامکان پیراهن بدون شماره بپوشند.

صفحه 34:
تاریخچه فوتسال فوتسال از کشور اروگوثه آغاز شد. در جام جهانی پس از پیدایش فوتسال در این کشور. تیم اروگوثه قهرمان جام جهانی فوتبال شد. فوتسال برای بهتر شدن فوتبال شکل گرفت. عقیده بر آن بود كه فوتسال باعث افزایش قدرت تفکر» کنترل سریع تر و تصمیم گیری سریع تر بازیکنان می شود. به عبارت دیگر فوتسال با تفکر سرعت بیشتر در فوتبال ابداع شد. منشاً پیدایش فوتسال در آسیا و در ایران اناشناخته است اما عقیده بر این است که از قم یا اصفهان آغاز شده است.

صفحه 35:
سبک های مربیگری 5 ديكتاقورى:حرف. حرف مربى است و لا غیر. * دموكرات: اصول را زير يا نمى كذارد و با همه تعامل دارد. * بى قفاوت: هر كسى هر كارى دلش خواست در تيم انجام دهد فقط نتيجه كرفته شود. بهترين سبك مربيكرىء تلفیقی از سبک دیکتاتوری و دموکرات است.

صفحه 36:
(کر مربی (شتباه کرد. نباید دست های ود ر[ به علامت اشتباه بالا ببرد و نباید (بازه دهد که بازیکنان متوجه شوند.

صفحه 37:
معیار تمرین برای گروه های سنی ۶ تا ۱۸ سال مربی باید در اين رده ها خوش رفتار باشد. به بازیکنان یکسان بازی دهد. فلسفه: برد و بات را به بجه ها بشناساند. با والدین ارتباط و تعامل داشته باشد. دقت کند که توجه بازیکنان در اين رده های سنی کم است. سرگرمی و نشاط را تمرین ایجاد کند.

صفحه 38:
۴ فاز مهم مراحل توسعه گروه های سنی فاز سرگرمی (مبتدی؛ * تا ۱۰ سال) فاز پایه گذاری (مبتدی ۱۱ تا ۱۳ سال) فاز شکل گیری (جوان ۱۶تا ۱۳ سال) فاز نهایی (جوان ۱۷ تا ۲۰ سال)

صفحه 39:
رده سنی ۶ تا ۱۰ سال مراحل تمرین گروه های سنی ۶ تا ۱۸ سال تمرین های پایه ای همراه با سرگرمی باشد. فاز آموزشی متناسب با رده سنی باشد. یافتن راه مناسب مد نظر باشد. بازیکنان به بازی کردن عادت کنند. فوتسال به عتوان یک بازی مفرح به بازیکنان معرفی شود.

صفحه 40:
اهداف تمرین گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال قكنيك: حمل توب قاكتيك: افزايش آكاهى فيزيكى: چابکی. همکاری, تعامل. سرعت و انعطاف بذيرى ووافی: ایجاد یک تجربه خوشایند خصوصیات رده سنی ۶ تا ۱۰ سال ۰ ۶ تا ۸سال: * فوتسالروانشناختی‌قدرت بدنی کم است.تحرک بالا است.توانایی حمل توپ پایین است.تمرکز پایین است. سطح همکاری پایین است.غیر اجتماعی هستند. علاقه بهبازی و سرگرمی دارند.

صفحه 41:
۸ ۱۰ سال: * فوتسال روانشناختی‌توانایی حمل توپ بالاتر شده است.ترس از کنار گذاشته شدن دارد. تمرکز سریع از بين مى رود. قدرت تحلیل بالاتر شده است. اجتماعی تر شده اند.

صفحه 42:
سازماندهی تمرین رده سنی ۶ تا ۱۰ سال تمرینات آسان باشد. هر بازيكن يك توب داشته باشد. تمرینات مثلثی انجام شود. تمرینات مربعی انجام شود. تمرینات دایره ای انجام شود. تمرین ۱ * ۱ انجام شود. بازی ۰۲:۲ ۲۶۳ و 6 انجام شود.

صفحه 43:
بار تمرینات رده سنی ۶ تا ۰ سال بدون مدافع باشد. در مسافت های کوتاه انجام شود. تمرکز کمتر بر روی نکات مربیگری باشد. تشویق کردن بیشتر باشد, آموزش مهارت بیشتر باشد. ایجاد فضا برای سرگرمی و لذت بازیکنان فراهم شود.

صفحه 44:
رده سنی ۱۰ تا ۱۴سال مراحل تمرین گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال برنامه ها پایه ای و سازنده باشند. فاز آموزش آن مرتبط با رده سنی باشد. آگاه کردن و اصلاح کردن مد نظر باشد. آموزش از طریق بازی انجام گیرد. اهداف اصلی تمرین ایجاد تمرینات ۱*۱ باشد. تمرینات پایه ای در سطح بالاتربرای تقویت تکنیک ادمه یبد.

صفحه 45:
اهداف تمیین گروه سنی ۰ تا ۱۴ سال

صفحه 46:
خصوصیات رده سنی ۰ تا ۱۴سال ۰ ۱۰ تا ۱۲سال: ۰ فوتسالروانشناختی‌سازگاری با آموزش علاقه بالایی دارند.آمادگی فیزیکی دارند.آگاهی اجتماعی بالایی دارند.هماهنگی بالایی دارند.از الگوها تقلید می کنند. سطح یاد گیری بالایی دارند. ۱۲ تا ۱۴ سال:

صفحه 47:
فوتسال ر وانشناختی‌قدرت فیزیکی بالایی دارند.به بلوغ رسیده اند.ضربه پذیری بالاتری نسبت به قبل دارند.حرف شنوی کمتر می شود. حس غرور دارند. درگیری های شخصی دارند.

صفحه 48:
سازماندهی تمرین رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال تمرينات مثلثى جمرینات دایره ای تمرینات مربعی تمرینات بدون مدافع قرار گیری در تیم های دو نفره و بیشتر... ‎Var cle sob‏ بازی های دروازه های کوچک و بزرگ بازی های طبیعی 98۵

صفحه 49:
بار تمرینات رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال * افزایش بار تمرینی * قرار دادن بازیکنان در شرایط سخت و تحت فشار قرار دادن در دفاع, زمان و فضا...

صفحه 50:
مربیگری: * از بازیکنان بخواهید حرکات تمرینی را صحیح انجام دهند. * آنها را به انجام بازی های ۱*۱ تشویق کنید.

صفحه 51:
رده سنى 18 تا 14 سال

صفحه 52:
مراحل تموین گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال * ایجاد برنامه های سازنده و رقابتی * فازهای آموزشی متناسب با رده سنی * ایجاد آمادگی در بازیکنان برای اجرای بهترین عملکرد در زمین

صفحه 53:
اهداف تمرین گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال

صفحه 54:
خصوصیات رده سنی ‎GIF‏ ۱۸ سال * فوقسال‌روانشناختی‌عدم هماهنگی بدنی‌بلوغ و غرورهمکاری و انعطاف پذیری پایین‌عدم درک از خواسته های شخصی تأثیر تغییرات فیزیکی بر روان علایق مختلفی دارند. روابط اجتماعی پایین مسئولیت پذیری پایین حساس به عملکرد شخصی و دیگران ۰ ۱۶ تا ۱۸سال: ۰ فوقسال روانشناختی‌فیزیک بدنی مناسب‌بلوغ کامل‌رشد بدنی کامل تلاش برای موفقیت بيشتر قدرت نيريكى بالامسثوليت بذيرى ‎ak‏ بالاتلاش برای استقلال

صفحه 55:
سازماندهی تمرین رده سنی ۱۱۴ ۱۸ سال: سازماندهی تمرین برای این رده سم سما بين براى ابن ودء سنى کامل و در منظح بالا است

صفحه 56:
بار تمرینات رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال: * بار تمرنتی برای این رده سی کامل کامل است.

صفحه 57:
سه لحظه مهم فوتسال انتقال: مرحله بسیار مهمی است و خود دو بخش است: ۳-۱) دفاع مالک توپ: الف) با به توب تا جابى كه فضا دارد حركت كند. بك پاس رو به جلو داده شود. ۲-۲) حمله: زمانی که توپ از دست می رود. مرییان باهوش و فوب در بخش (تتقال بیشتر کار می کنند.

صفحه 58:
تکنیک های پایه دریبل دريل فکات مربیگری دریبل توپ نزدیک بدن باشد (حفظ فاصله و تسلط بر روی توپ)

صفحه 59:
حركات سريع يا و ضربه ها زید به توپ توب نردیک بدن باش ‎Glow py‏ ضربه نه توب ‏اتأكيد بر باى ضعيف تر ‏نيك نكه داشتن توب نزديك بدن ‏مركز ثقل بدن بايين باشد. ‏ابدن آرامش دافته بش ‎ly‏ تعادل ييشتر دست ها باز باشنف. ضربه مناسب به توپ زده شود. ‏توب نردیک پدن ‎th‏ ‏ار سطوح مختلف كتترل توب استفاده شود ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 60:

صفحه 61:
شناخت اولویت و ترتیب موارد ذیل الذکر مهم است: اسقواقژی: امداف کلی که مربی برای یک بازی در ذهن مرور می کند. سیستم* چیدمان اولیه بازیکنان در زمین را سیستم گویند. قاكتيك: برنامه هايى كه مربى براى نزديك شدن به موفقیت اتخاذ می کند. روش يا استايل بازى: برنامه اى كه مربى براى رسيدن به هدف و موفقيت اتخاذ مى كند.

صفحه 62:
سیستم های بازی چند نکته مهم درباره سیستم ها: جاكيرى اولبه بازيكنان برا ميسكم كويتة. نوع سيستم دفاعى را در بازی نفر اول مشخص می کند. رس اگر فشار بر حریف نیاورد بقیه مجبور می شوند که ببایند و در نتیجه فضای دفاع خالی می شود. تفر اول و نفرنزدیک به توپ سیستم ا مشخص مي كند. اگر تیمی ۰-4 بازی کرد در مقابل آن ۱-۲-۱ باید بازی کرد. اگر تیمی از ۰-4 به سیستم دیگر تبدیل زد. بايد بايد پرس شود. سیستم ۲-۲ هم دفاعی و هم هجونی است. Uae ‏وام‎ pile 30-0 ‏تيبم‎ سیستم ۱-۳ هم دفاعی و هم هجومی است. مینتم ۰-6 هجومي است..

صفحه 63:
محاسنة تشانه دشتن بازيكن با كيفيت بالاست. برای دقع همین و فشرفة انيم حرف وب ات پرتری ددی دار یادگیری آن بای بازيكنان آسان است: برای قد حمله خوب است. معایب: افاصله زياد بين دو ثفر جلو و دو ثقر عقب. Ip ad jo Lk sp ‎ely‏ ها اشتاه امکان ضد حمله براي عريف اجا مى كند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 64:
محاسن: حمایت برايبازکنان وجود دارد سازماندهی مجده آن آسان است: فضای آزاذ زياد اسث. مهم اترين نياز ابن سيستم بازيكن رأس است. معايبة به ذليل مسدود بودن زاويه ديد كلر ديد خوبى تارف كر رأس خوب نباشد كار هجومى موققيث آمیز یست. ][ ‏بازيكن ياست دار براي رأسن خر سيستم اناا استفاده كنيد‎ ewe

صفحه 65:
ويزكى هاه امك فكان حتريك بأشيع حوب لدج ‎(Sind Geet Lah st‏ به توئیی فیزیکی و هن بالابی نیازمند است. Ete ‏غاناً‎ أزمان از دست دادن توپ, سازماندهي مشکل است. آمادگی بدنی بالایی نیاز درد تیازمند توانایی حفظ توپ بالا توسط بازیکنان است. نیز هماهنگی بلابی است, 6 ارتباط و ييام ها در سيستم ها الین نیز و یک اهر تیاتی است 0۵

صفحه 66:
عليرغم جرخش هاى زا دنر حمله ین سیستم شید 1-1-9 سعد شکل آن وزی دانی است. در زمان از مبت دادن ترپ ساماندمی آن ان است. فضای آرد زیادی داد معايبة ابه ليل مسدوة بودن زاويه ديف ديد كثر كم لست هميشه به يك عقب كيرو يك رأس خوب نياو دار يتوق ‎asta aly gle‏ یسم اد استد هه بازيكن رأمن بايذ بوئد ف انيه توب راع ‎sees‏

صفحه 67:
اتمرين واهداق أكاهى از موقيت توب و جرش در ‎Ee‏ ‏بل كذ به عناك وأس و سوثير طبرور نت كتول توب باهر هو با شروري لنت ذكات اصلى مرييكرى ‎Bw asi‏ يت ين لياط كلام (fae

صفحه 68:
8 در آموزش سیستم ها (گر نکات مربیکری (نبام نشدنه قطع و (صلاع داده شود. وه

صفحه 69:
تمرین چجرخش در سیستم هاء ها را در ابندا يا مان و در ادامه بدوث مانع انجام دهيد. * تمونه تمرین چرخش ها در سیستم ۱-۲-۱

صفحه 70:
ایرادات گرفته شده در روز کوجینک: موقع دیدن و مشاهده داخل فضای تمرین بازیکنان نشو. به همه گروه ها توجه کن و به یک گروه توجه بیش از اندازه نکن. هنگام قطع و اصلاح. اول یکبار خودت اجرا کن. هنكام قطع و اصلاح. اصلاح توسط بازیکنی که مرتکب اشتباه شده دو بار انجام شود و بار دوم تمرین ادامه می یابد. با صدای بلند تمرین را قطع کن (صدای بلند غوغا می کند).

صفحه 71:
جلسه توجیهی داوری * جدید ترین قوانین و نکات داوری

صفحه 72:
ابعاد زمین: حداقل و حداکثر طول زمین در مسابقات بین المللی ۳۸ و ۲؛ است. حداقل و حداکثر عرض زمین در مسابقات بین المللی ۲۰ و ۲۵ است. حداقل و حداکثر طول زمین در مسابقات ۲۵ و ۶۲ است. حداقل و حداکثر عرض زمین در مسابقات ۱۱ و ۲۵ است.

صفحه 73:
* شروع بازی با سه نفر امکان پذیر است که یکی از ‎OT‏ سه نفر دروازبان است. * اگر در حین بازی تیمی ۳ نفر باشد و مربی برای کنسل شدن بازی به هر شکلی دو نفره کند و در همان حال تیم حریف حمله کند. داور آوانتاژ می دهد تا بازی در آن لحظه به نتیجه برسد. سپس بازی را لغو می کند.

صفحه 74:
هل دادن و جابجایی تیر دروازه توسط بازیکن تیم مهاجم نقض قوانین است. اگر گلی زده شود مردود است و بازیکن خاطی جریمه می شود.

صفحه 75:
اگر بازي يكن ذخيرهاى به ليست اضافه تشده باشد. قبل از شروع بازی می توان لیست بازیکنان را تکمیل نمود و آن را اضافه نمود.

صفحه 76:
وسایل اضافی و زیور الات اگر برای خودش و دیگران خطر نداشته باشد. بلامانع ‎ate!‏

صفحه 77:
رنگ پیراهن گلرها می تواند همرنگ باشد.

صفحه 78:
شروع بازی. شروع مجدد از وسط زمین و ضربه پنالتی خطای ۶ ثانیه ندارند. اگر تعلل داشته باشند فقط می توان اخطار داد.

صفحه 79:
نقطه ينال لتى د وم خطا SL 3G بيه دارد.

صفحه 80:
در دراب بال محدودیت تعداد نفرات وجود ندارد.

صفحه 81:
اگر تیم گل زننده بازیکن اضلفی در زمین داشته باشد. در صورتی 8 که آن بازیکن اضافی در زدن گل نقش داشته باشد گل تبول نت 550] و اگر نقشی نداشته باشد گل قبول است. همچنین اگر تیمی که گل خورده است بازیکن اضافی داشته باشد گل قبول است.

صفحه 82:
در وقت اضافی خطاها پاک می شوند.

صفحه 83:
تا فت يم | وت ب د ر وقت اذ ضاذ فه و جود ذ ندارد.

صفحه 84:
در زمان تایم اوت بازیکنان راحت می توانند از زمین بیرون بروند و روی نیمکت بنشینند.

صفحه 85:
تعویض از سوت تا سوت قابل انجام است. یعنی در زمان

صفحه 86:
فاصله نقطه پنالتی اول " متر و نقطه پنالتی دوم ۱۰ متر است. گلر تا ۵ متری توپ می تواند جلو بیاید و جلو آمدن گلر ربطی به قوس ندارد.

صفحه 87:
اگر بازیکن اخراج شد و زمان کمتر از دو دقيقه به پایان بازی بود. مابقی وقت به نیمه بعدی می رود. یعنی آن تیم نیمه بعدی را با بازیکن کمتر شروع می کند.

صفحه 88:
داور در هنگام ضربه اوت. بعد از رعایت مسافت ۵ متر

صفحه 89:
كلر در 5 ثانيه مالكيت توپ را دارد و هر کاری می تواند با توب انجام دهد.

صفحه 90:
گلر هنگامی که در نیمکت ذخیره ‎Coal‏ نباید کاور پوشد. بقيه بايد كاور را دست به دست کنند.

صفحه 91:
اوت مستفیم به دروازه خودی کرنر و به دروازه حریف اوت دروازه است.

صفحه 92:
گلری که توپ را از بیرون می آ قت کسی توب ادا وی و یت ‎te 5-07 5 5‏ 1 توب و ادامه ان نيز جزء ؛ ثانيه محسوب مى شود.

صفحه 93:
گلر اگر توپ را بیندازد و خودش با پا ضربه بزند دو بار

صفحه 94:
هر گونه پیام يا ابهام خود درباره پاورپوینت را به ایمیل «زير ارسال نمایید ‎mzsbina@gmail.com‏ پایان

200,000 تومان