صفحه 1:

صفحه 2:
له دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی رفسنجان دانشکده پزشکی گروه خدمات بهداشتی و ارتقای سلامت جلب حمایت همه جانبه در سلامت ‎Health Advocacy‏ "= دکتر محمد اسدپور

صفحه 3:
سر فصل هاى اين جلسه تعریف جلب حمایت همه جانبه چرا جلب حمایت همه جانبه فرآیند جلب حمایت همه جانبه عناصر اساسی در جلب حمایت همه جانبه چهارچوب فکری جلب حمایت همه جانبه ارزشهای کلیدی جلب حمایت همه جانبه ملزومات جلب کننده حمایت همه جانبه (زمینه های فردی و دانشگاهی) شناسایی و تحلیل موضوعات تدوین اهداف قابل اندازه گیری اسایی و تحلیل دست اندرکاران تولید پیام های اصلی جلب حمایت همه جانبه توليد راهبرد (رويكردها. فنون. مواد و بيام ها) تهيه طرح عمل براى جلب حمايت همه جانبه برنامه ريزى براى يايش,

صفحه 4:
جلب حمایت همه جانبه ‎Advocacy‏ — له هدایت سیاست عمومی به سمت پیشرفت زند گی افرادی که معمولا صدای ضعیف تر و قدرت کمتری دارند. ‎Oxford Dictionary‏ ‎"Driving public policy towards improving the lives of‏ those who concentionally have a weaker voice and less power”. فرهنگ لغت آکسفورد:

صفحه 5:
جلب حمایت همه جانبه ‎Advocacy‏ حمایت همه چانبه یکی از راهیردهای اننا سیاست هاء موضع گیری ها و یا برنامه های هر نوع نهاد: ایجاد یک تغییر کار ارائه راه حل برای آن و به دست آوردن حمایت اقدامی است در جهت تغییر د کار با مردم و سازمان ها بر قرار دادن یک مشکل در دستو رفع آن مشکل روند مشارکت مردم در فرایند های تصمیم گیری در مسایلی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد راهبردی است که به وسیله سازمان های غیر دولتی. فعالان برنامه های حمایتی و حتی خود سیاست گذاران به منظور ایجاد تغیبر در سیاست ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار مى > یر رای اقدام در زمینه مجموعه ای از مهارت ها که برای ایجاد تغییر در نظرات عمومی و بسیج منابع و توان مورد نیاز برای حمایت از یک موضوع. سیاست یا حوزه کاری خاص به کار می رود. روشی برای سازماندهی جامعه است تا با مشارکت در قدرت و یا چالش با آن. دستیابی به اهداف مورد نظر را امکان پذیر سازد.

صفحه 6:
چرا جلب حمایت همه جانبه ؟ جلب حمایت همه جانبه می تواند: از حقوق گروه های آسیب پذیر دفاع کند سیاست های زیان آور را متوقف سازد مسایل و مشکلات را در دستور کار و در معرض افکار عمومی قراز دهد کیفیت زنذگی افرا گروه‌ها و جوامعی که در شرایط نامطلوب زندگی می کنند را بهبود بخشد بسیج اجتماعی را به حرکت در می آورد سیاست هارابة اجرا درآورد سياست هاء قوانين و بودجه هاى جاری را اصلاح کند(با جلب حمایت سایرین که در رده بالاتر و تاثیرگذارتری قرار دارند. به ویژه سیاستگزاران برنامه های جدیدی را ایجاد نماید صدای به حق مردم را منعکس کند

صفحه 7:
Advocacy on all levels: (Where relevant)

صفحه 8:
فرآیند جلب حمایت همه جانبه Process Input ‏ادج‎ .رویکردهاء فنون 5 ‎ue)‏ جاري) مواد و ييام هاي ای

صفحه 9:
اهداف داده‌ها مخاطیین پیام ها ائتلاف بیان و ايراد سخن جلب منابع مالى ارزشيابى (Objectives) (Data) (Audiences) (Messages) (Coalitions) (Presentation) (Fundraising) (Evaluation)

صفحه 10:
10 انتخاب هدف اختصاصی برای اينکه اقدامات جلب حمایت همه جانبه موفقیت آمیز باشند. هدف کلی باید به اهداف اختصاصى خرد شود. اهداف اختصاصی باید در پاسخ به سوالات زیر طراحی و تدوین شوند. آیا مسأله/موضوع می‌تواند گروه‌های مختلفی را در یک ‎GIS‏ نیرومند دور هم جمع کند؟ آيا به هدف اختصاصى تدوین شده می‌تو آيا هدف اختصاصى تدوين شده مشكل را به درستى عنوان و مطرح مىكند؟ ن دست يافت؟

صفحه 11:
استفاده از داده‌ها در حلب حمایت همه جانبه * داده‌ها و نتایج تحقیقات در فرآیند انتخاب آگاهانة مشکل. شناسایی راه حل ها و تعیین اهداف واقعی ضروری هستند. ۴ همچنین از داده‌های خوب در بحث های متقاعد کننده دو و یا چند جانبه می‌توان استفاده نمود. 11

صفحه 12:
12 شناسایی مخاطبین برنامه جلب حمایت همه جانبه پس از انتخاب و اهداف برنامه و شناسایی مشکل, تلاش ها باید به سوی افرادی که قدرت تصمیم گیری دارند. معطوف شوند. همچنین افرادی که می‌توانند تصمیم گیران را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مخاطبین ثانويه ما تلقى می‌شوند. اين افراد ممکن است در میان پرسنل, مشاورين؛ رهبران مؤثر. رسانهها و يا عامه مردم باشند.

صفحه 13:
13 طراحی و ارایه پیام های جلب حمایت همه جانبه مخاطبین گوناگون به پیام های مختلف واکنش متفاوت نشان می‌دهند. برای مثال. ممکن است در یک سیاستمدار هنگامی که متوجه می‌شود عده زیادی از مردمی که تابع حوزه وی هستند. نسبت به مشکل معینی اهتمام و توجه دارند انگیزه ایجاد شود ويا وزیر بهداشت در هنگامی که با داده‌های تفصیلی شیوع یک مشكل مواجه مىشود. ممكن است دست به اقدامی بزند.

صفحه 14:
14 ایجاد اتتلاف قدرت راهبردی جلب حمایت همه جانبه. اغلب در تعداد افرادی که از یک هدف حمایت می‌کنند تجلی پیدا می‌کند. مشارکت فعال عده زیادی از مردمی که منافع گوناگونی را نمایندگی می‌کنند در برنامه‌های جلب حمایت همه جانبه می‌تواند امنیت و پشتیبانی سیاسی از آن را فراهم کند. ی مور درون یک سازمان اییاد افتلاف «اتعلی چاه ادارهببزای تفوین یک بزنامه جنیده مى تواند توافق جمعی مورد نیاز برای اقدام را به وجود اورد.

صفحه 15:
15 بيان مؤثر و قانع کننده فرصت ها و موقعيت ها براى اثر گذاری بر مخاطبین اغلب محدود می‌باشند. یک سیاستمدار ممکن است تنها فرصت یک بار ملاقات برای بحث و گفت و گو به شما بدهد و ممکن است یک وزیر فقط ۵ دقيقه وقت صحبت با شما در یک کنفرانس را داشته باشد آمادگی دقیق و كامل شما برای بحث های قانع کننده و شیوه بیان مزثر می‌تواند موقعیت های کوچک را به موفقیت برنامه‌های جلب حمایت همه جانبه تبدیل نماید.

صفحه 16:
جلب منابع مالی * بیشتر فعالیت ها و از جمله فعالیت های جلب حمایت همه جانبه. به منابع مالی نیاز دارند. * پایداری و ادامه تلاش های موثر جلب حمایت همه جانبه در دراز مدت به معنی اختصاص زمان و انرژی برای جلب منابع مالی و سایر منابع مورد نیاز می‌باشد. 16

صفحه 17:
17 ارزشیابی اقدامات و تلاش های جلب حمایت همه جانبه چگونه می‌دانید که در دسترسی به اهداف اختصاصی برنامه جلب حمایت همه جانبه موفق شده‌اید؟ چگونه می‌توانید به راهبردهای جلب حمایت همه جانبه‌ای که اتخاذ کرده‌اید بهبود ببخشید؟ برنامه‌های جلب حمایت همه جانبه موثر نیاز مبرم به پس خوراند و ارز: و اقدامات انجام شده دارد. بی مستمر فعالیت

صفحه 18:
18 چهارچوب فکری جلب حمایت همه جانبه جلب حمایت همه جانبه فرآیندی است پویا که شامل مجموعه‌ای از افراد متعهد. افکار و عقاید, دستور کار و سیاست ها می‌باشد. مجموعه هميشه در حال تغییر و تکامل مستمر است. فرآیند جلب حمایت همه جانبه چند بعدی است و به پنج مرحله مهم تقسیم می‌شود. این مراحل شامل شناسایی مشکل پا مسأله. انتخاب و تدوین راه حل, آگاه سازی, اقدام در زمینه تدوین تغییر و یا پویا سازی یک سیاسیت معین و در آخر ارزشیابی. می‌شود. مراحل را باید به صورت سیال و متغییر دید چون ممکن است همزمان و يا به صورت تکاملی رخ دهند

صفحه 19:
19 ارزشهای کلیدی جلب حمایت همه جانبه پذیرفتن و احترام: حمایت کنندگان باید برای همه به طور برابر ارزش و احترام قایل شوند و به پذیرفتن و مشارکت افراد اعتقاد داشته باشند. توانمند سازی: حمایت کنندگان باید از روش و یا روش هایی استفاده کنند که تا حد امکان موجب ایجاد و توسعه اعتماد به نفس در مردم شود و مردم بتوانند خطرات و ارزوهاى خود را بیان نموده و در دراز مدت روی پای خود ای و مستقل زندگی وفادارى: فرد حمایت کننده نباید بی طرف باشد. نقش كليدى او جانبدارى و طرفدارى از آنهایی که مورد حمایت قرار ‎cee at‏ کیفیت: طرح ‎cl‏ جلب حمایت همه جانبه, به حفظ و پایش استانداردها و بهبود مستمر کیک فرآیندها نازداود: استقلال: حمایت کننده‌ها نباید به وسیله تضاد منافع. خود را محدود و مقید سازند. دشواری های جلب حمایت همه جانبه: در ‎ge‏ دشواریها و بن بست های جلب حمایت همه جانبه مسایل و مشکلاتی هستند که به آسانی قابل حل نمی‌باشند و ممکن است جواب «درستی» نداشته باشند.

صفحه 20:
20 ملزومات جلب کننده حمایت همه جانبه (زمینه های فردی) يك سخنگو و شنونده خوب برقرار کننده ارتباط خوب علاقمند به کار با مردم در سطوح مختلف مشتاق آموزش و پیشرفت حرفه ای بیشتر متعهد نسبت به پرنامه

صفحه 21:
21 ملزومات جلب کننده حمایت همه جانبه (زمینه دانشگاهی و مهارت ها) 4 زمینه تحصیلات دانشگاهی و مهارت فردی در ارتباط تجربه کاری در زمینه مساله مورد نظر تجربه در سازماندهی و به حرکت درآوردن گروه ها توانایی و مهارت صحبت کردن و تسهیل کار گروهی توانایی و مهارت نت برداری و نوشتن مقالات تجربه کار کردن با رسانه های جمعی اشراف به انجام پژوهش و توانایی تبدیل اطلاعات حاصل از پژوهش به پیام های جلب حمایت

صفحه 22:
22 رویکردهای کلیدی مورد استفاده در جلب حمایت همه جانبه درگیر کردن رهبران جامعه در برنامه ها ایجاد اتلاف (یا شریک سازی) خلق یک راهبرد رسانه ای به حرکت درآوردن گروه های اجتماعی ظرفیت سازی

صفحه 23:
32 تدوین راهبرد جلب حمایت همه جانبه دخ شناسايى و تحليل موضوعات تدوين اهداف قابل اندازه كيرى شناسایی و تحلیل دست اندرکاران توليد ييام هاى اصلى جلب حمايت همه جانبه توليد راهبرد (رويكردهاء فنون؛ مواد و ييام ها) تهیه طرح عمل ‎Ole ky‏ حمايت همه جانبه برنامه رینی برای پایش و ارزشیابی

صفحه 24:
۰ ‎.١‏ تعیین مشکل و دستور کار برای برنامه جلب حمایت همه جانبه در حوزه سلامت ‎35

صفحه 25:
36 تصور كنيد = شما مسئولیت سامان دهی برنامه های سلامت در یک منطقه با چهار هزار نفر جمعیت و یک هزار خانوار را پذیرفته اید. مقام مافوق انتظار دارد که شما تمام توان خود را بیای رفع مشکلات سلامت منطقه به کار بگیرید برنامه شما برای شروع کار چیست؟

صفحه 26:
اولین گام ۴ شناخت دقیق محیط منطقه و کسب اطلاعات کافی از آن است تا از اين طریق مشکلات سلامت منطقه به دست آید. برای ارزیابی محیط چه خواهید کرد؟ چه راه هایی برای اين ارزیابی سراغ دارید؟ 37

صفحه 27:
بررسی وضع موجود و ارزیابی محیط 4 تحليل و ب ل ‎SWOT‏ ‎٠‏ جمع آوری داده ها ‎Demographic 5 KAP Analysis ‎Issue ‎Analysis ‎Policy ‎Consultation ‎ ‎38

صفحه 28:
39 گام بعد = شما برای پرداختن به تمام مشکلات وقت و توان کافی ندارید. اگر بخواهید از بین این مشکلات و موضوعات چند مورد را مشخص کنید. چه خواهید کرد؟ از چه معیارهایی برای این انتخاب استفاده می کنید؟

صفحه 29:
چارچوب انتخاب موضوع برنامه جلب حمایت همه دش معيارهاى انتخاب موضوع ‎-١‏ افراد يا كروه هاى بزركى از جامعه را تحت تاثير قرار مى دهد. ‏۲- سلامت جامعه را تا حد زيادى تحت تاثير قرار مى دهد. ‏۳- برخورد با مشکل مورد نظر با ماموریت سازمان تناسب دارد. ‏۶- با جلب حمایت همه جانبه قابل جوابگویی است. ‏۵- افیاد یا گروه های زیادی تحت تاثیر آن قرار می گیرند يا از آن متاثر می شوند. ‎40

صفحه 30:
سوال * راه حل تمام این مشکلات یکسان نیست. * بخشی در درون بخشی که شما مسئولیت آن را دارید قابل اجراست و بخشی به عوامل خارجی و بین بخشی بستگی دارد. اگر مشکل اولویت دار شما از گروه دوم بود. چه می کنید؟ * بخشی به رفتارهای گروه مخاطب برمی گردد و در دسته عوامل رفتاری طبقه بندی می شود و بخشی در گروه عوامل غیررفتاری قرار می گیرد. (مانند فقدان شرایط فیزیکی. نیروی انسانی, مالی و مدیریتی) اگر مشکل اولویت دار شما از گروه دوم بود. چه می کنید؟ 41

صفحه 31:
فراموش نکنیم 4 برای تمام مشکلات سلامت. جلب حمایت همه جانبه راه حل اصلی به شمار نمی رود. * تعیین راهبرد جلب حمایت همه جانبه و طراحی و اجرای برنامه 42 مبتنی بر آن تنها یکی از راه حل های موجود برای برخورد با مشکلات سلامت است.

صفحه 32:
43 ۰ ۲ تعیین اهداف کلی و اختصاصی برای برنامه جلب حمایت همه جانبه

صفحه 33:
هدف کلی #اموضوع اصلی برنامه حمایت همه جانبه است. #ارسيدن به آن نياز به دوره هاى طولانى مدت دارد. #اجمله اى شبيه دورنما در بينامه راهبردى است. 45

صفحه 34:
اهداف اختصاصی + قرار است چه چیزی(سیاستی) تغییر کند؟ ‎What(Policy Action or Decision)‏ جه كسى عامل اين تغییر خواهد بود؟ ‎Who(Policy Actor or Decision-maker)‏ پرنامه در چه محدوده زمانی اجرا می شود؟ ‎When(Timeline)‏ میزان تغییر مورد نیاز چقدر است؟ How Much(Degree of Change) 46

صفحه 35:
ویژگی های اهداف اختصاصی ۳ * بر اقدام مشخص و ویژه ای متمرکز باشد ‎(Specific)‏ * قابل اندازه گیری باشد ‎(Measurable)‏ (Attainable) (Reasonable) 47

صفحه 36:
48 مثال هایی از اهداف اختصاصی برنامه جلب حمایت همه جان افزایش ۱۰درصدی تعداد مراکز تسهیلات زایمانی شهرستان ...استان ... تا پایان سال ۱۳۹۲ افزایش ۳۰ درصدی فعالیت اساتید مشاور در دانشکده پزشکی تا پایان سال ۱۳۹۰ ادغام برنامه آموزشی تنظیم خانواده در دروس پیش دانشگاهی در طی دو سال آینده تامین بودجه لازم برای دو برابر کردن تعداد مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در استان افزایش تعداد ساعت درس ورزش در مقطع دبستان از ۲ ساعت به ۶ ساعت اجرای مداخلات آموزشی جهت تغییر رفتار دانش آموزان مدارس رفسنجان تا پایان سال ۱۳۹۰ تامین نیروی مراقب بهداشت برای ۸۰ درصد مدارس ابتدایی و راهتمایی رفسنجان تا پایان سال ۱۳۹۰ تجهیز کلیه پارک های سطح شهر رنسنجان به وسایل ورزشی تا ایان سال ۱۳۹۰ تدوین/ اجرای قانون استفاده از رادیو و تلویزیون برای نمایش کلیپ های آموزشی رفتار درست رانندگی افزايش ‎٠١‏ درصدی شرکت اعضای یقت علمی دانشگاه علوم پرشکی رفسنجان در فعالیت های ورزشی

صفحه 37:
49 ۰ ۳ تحلیل دست اندرکاران در برنامه جلب حمایت همه جانبه

صفحه 38:
= Gj 1 Cas " افياد. گروه ها یا سازمان هایی که از نتایج یک برنامه به طور مستقیم یا غیرمستقیم تاثیر می پذیرند یا بر آن تاثیر می گذارند. ۴ گروه های اصلی دست اندرکاران عبارتند از: ‎-١‏ ذى نفعان ‏۲- شرکا ‏۳- تصمیم گیرندگان ‏۶- مخالفین ‎50

صفحه 39:
* اطلاع از افراد یا گروه های تاثیرگذار بر برنامه ‎Ih ale He‏ انسانی و پشتیبانی مورد نیاز برنامه ۴ شناخت مخالفت ها و تلاش برای کاهش آنها ۰ تدوین برنامه متناسب با دست اندرکاران برنامه 51

صفحه 40:
Obstacle ‎ee‏ افتتمعكمم ‎Se a ‏سس‎ ‎attitude on ‏0 هط اتن ‎pete‏ ‎efforts sy ‎ ‎ ‎52 ‎ ‎oe toad ‏دصحي صل خاو‎ ‎ ‏ان ‏رز ‎ ‎5۱ ‎ele) ‎ ‎Beneficiaries ‎Decision ‎makers ‎Partners ‎Adversaries ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 41:
اندازه و مکان گروه ها + * اطلاع از اندازه (بزرگی) هر گروه و مکان دستیابی به آنها نقش مهمی در تحلیل آنها دارد. شناخت زیرگروه های هر دسته و جلیی که می توان آنها را برای جلب حمایت همه جانبه پیدا کرد. 53

صفحه 42:
دانش و نگرش آنها نسبت به موضوعات ‎of‏ ۴ اطلاع از میزان آگاهی و سطح نگرش هر دسته از دست 54 اندرکاران در تدوین برنامه های جلب حمالیت همه جانبه موثر است. نوع رویکرد. تکنیک و پیام مورد استفاده در هر گروه بر اساس نتايج حاصل از پژوهش بر روی دانش و نگرش آنان متغیر خواهد بود.

صفحه 43:
تاثیر بالقوه گروه ها بر جلب حمایت همه جانبه 1 ۴ هر دسته و زیرگروه های آن دارای تاثیرات بالقوه ای بر روی فعالیت های جلب حمایت همه جانبه هستند. ۴ شناخت لین تاثیرات نقش مهمی در تحلیل درست دست اندرکاران خواهد داشت 55

صفحه 44:
موانع و نحوه برخورد با آنها 2 كار با هر دسته و زيركروه هاى لَن محدوديت هاى خاص خود را دارد كه بايد به درستى شناخته شوند و براى حل آنها جاره انديشى شود. 56

صفحه 45:
57 ۰ تسولید پسیام بسرلیلستفاده در بسرنامه جلبحمایتهمه جلنبه 4۰

صفحه 46:
4 9 "ييام همان افکان نظرات ويا ياسخ هاى ما به شرايط است که قصد ابراز آنرا داریم. "پیام های کلامی: شامل تمام جنبه های گفتاری است "پیام های غیرکلامی: شامل رفتارهای صوتی غیرکلامی و غیرصوتی مانند حالت های چهره است

صفحه 47:
59 ينج عنصر کلیدی پیا + محتوای پیام زبان پیام فرستنده پیام/ منیع فورمت پیام/ رسانه زمان و مکان انتقال ‎pls‏

صفحه 48:
+ (Content) py ‏محتواى‎ *ایده اصلی پیام است و در آن مشخص می شود که قرار است کدام دیدگاه را به مخاطب خود منتقل کنید؟ *و قرار است مخاطب از پیام شما چه بفهمد؟

صفحه 49:
۳۹ (Language) ‏زبان‎ * کلماتی که برای ارتباط پا مخاطب به کار مي گيريم» زبان را شکل می دهد. مطمئنا ارتباط با یک پژوهشگر با ارتباط با یک گروه از جوانان زبان متفاوتی خواهد داشت. *آیا کلمات مورد استفاده در پیام روشن و واضح هستند یا افراد مختلف. برداشت های متفاوتی از آن دارند؟ *آيا زبان به کار رفته در پیام متناسب با گروه هدف است؟ 61

صفحه 50:
+ (Messenger/Source) qb ply ‏فرستنده‎ *فردی که پیام را منتقل می کند. ۴آیا فرستنده پیام مورد وثوق مخاطب است؟ "آيا امکان آن وجود دارد که برای انتقال پیام به مخاطبین» از مشارکت نمایندگان یک جامعه کمک گرفته شود؟

صفحه 51:
شکل انتقال پیام ‎(Format/Medium)‏ *مجرایی که برای انتقال یک پیام مورد استفاده قرار می گیرد. کدام فورمت برای انتقال پیام به مخاطب تاثیر بیشتری دارد؟ برای هر یک از دست اندرکاران و مخاطبین برنامه کدام فورمت يا رسانه مناسب تر است؟ ارتباط چهره به چهره بیشتر تاثیر می گذارد يا یک طومار امضاشده يا یک برنامه رادیویی تلویزیونی؟

صفحه 52:
زمان و مکان 4 #کجا و چه زمان قرار است پیام جلب حمایت همه جانبه به مخاطب منتقل شود؟ #در بسیاری موارده جلب حمایت کنندگان از مراسم روزهای خاص در سال استفاده می کنند. روز مادر روز جهانی بهداشت. روز کارگر و ... از جمله این زمان های مناسب است.

صفحه 53:
ویژگی های پیام اثربخش + روشن و واضح سازگار و غیرمتناقض سر ترغیب کننده جلب توجه کننده پیشنهادگر اقدام بعدی متناسب با فرد جذاب متناسب با فرهنگ تنوع از نظر شکل پیش آزمون شده منتقل با کانال های مناسب

صفحه 54:
66 له رویکردها و فنون ترغیب کننده در جلب حمایت همه جانبه

صفحه 55:
67 Persuasion ie g ترغیب (اقناع) یک فرآیند ارتباطی دوسویه است که با هدف نفوذ در گیرنده پیام طراحی و اجرا می شود و یک نظر و یا رفتار را به صورت داوطلبانه به گیرنده ارائه می دهد و انتظار می رود که اين پیام در مخاطب یا گیرنده پیام موثر واقع گردد. در ترغیب تلاشی برای تغییر نگرش در افراد است.

صفحه 56:
انواع فنون ترغیب سازی + Pressuring 3 . ازع 56051121۳ + + Negotiating ‏منلکرد‎ + Petitioning at's * Lobbying s,iibel * Debating ‏مناظرد‎ * Dialoguing sis بسسیج لجتماعی ‎Mobilizing‏ * فنون‌رسانه لی65 66۳۳0 ‎٠ Media‏ 68

صفحه 57:
فنون قصد پیش فرض نوع حضور حساس سازى | ترويج موضوع ارائه بيش فرض ها مشاركت فيزيكى مناظره اثبات نظر تاکید بر پیش فرض ها مشارکت حساس انتقال نظر تفهیم پیش فرض ها مشارکت خلاقانه مذاکره توافق با مخاطب توافق بر پیش فرض ها مشارکت فعالانه اعمال نفوذ اقناع مخاطب تفهیم پیش فرض ها مشارکت نقادانه

صفحه 58:
70 عوامل موثر در انتخاب فنون ۴ ماهیت موضوع جلب حمایت همه جانبه * ماهیت گروه های دست اندرکار برنامه (ذی ‎GLH‏ شركاء تصمیم گیران و مخالفان) * میزان دسترسی به منابع

صفحه 59:
انواع فنون ترغيب سازى كروه هاى دست اندركار

صفحه 60:
72 دست اندركاران ۵ تعيين راهبرد جلب حمايت همه جانبه رويكرد فنون ترغيب ply ‏محتوای‎ مواد جلب حمایت مه ایند

صفحه 61:
73 تهیه طرح عملیاتی برای اجرای برنامه جلب حمایت همه جانبه + تعیین فرآیندها جدول ژمانی انجام فعالیث ها تعیین نقش افراد درگیر در برنامه نقش سازمان های متحد و شریک منابع مورد استفاده

صفحه 62:
شها متشكرم از همكارى و همراهى

39,000 تومان