ram_hafeze_bios

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حافظه های BIOS”

حافظه های BIOS

اسلاید 1: 13- حافظه (Memory)حافظه های BIOSBIOS نرم افزار خاصی است که بعنوان اینترفیس بین عناصر سخت افزار نصب شده بر روی سیستم و سیستم عامل ایفای وظیفه می نماید. BIOS این اطمینان را به عناصر سخت افزاری نظیر : تراشه ها، هارد دیسک، پورت ها ، پردازنده و ... خواهد داد که به درستی عملیات خود را در کنار یکدیگر انجام دهند. مهمترین وظیفه BIOS استقرار سیستم عامل در حافظه است. نرم افزار فوق در حافظه ای خاص از نوع ROM و بصورت یک تراشه بر روی بورد اصلی نصب می گردد.

اسلاید 2: 24- هارد دیسک (Hard Disk)يک حافظه با ظرفيت بالا و دائم که از آن برای نگهداری اطلاعات و برنامه ها استفاده می گردد.  بر روی هر کامپيوتر حداقل يک هارد ديسک وجود دارد. برخی از سيستم ها ممکن است دارای بيش از يک هارد ديسک باشند. هارد ديسک يک محيط ذخيره سازی دائم برای اطلاعات را فراهم می نمايد . اطلاعات ديجيتال در کامييوتر می بايست بگونه ای تبديل گردند که بتوان آنها را بصورت دائم بر روی هارد ديسک مغناطيسی ذخيره کرد.

اسلاید 3: 34- هارد دیسک (Hard Disk)هارد ديسک در سال 1950 اختراع گرديد. هارد ديسکهای اوليه شامل ديسک های بزرگ با قطر 20 اينچ بوده و توان ذخيره سازی چندين مگا بایت بيشتر را نداشتند. هارد ديسک ها دارای يکPlatter (صفحه) به منظور نگهداری محيط مغناطيسی می باشند. عملکرد يک هارد ديسک مشابه يک نوارکاست بوده و از يک روش يکسان برای ضبط مغناطيسی استفاده می نمايند. هارد ديسک و نوارکاست از امکانات ذخيره سازی مغناطيسی يکسانی نيز استفاده می نمايند. لایه مغناطیسی بر روی یک نوار کاست بر روی یک سطح پلاستیکی نازک توزیع می گردد. در هارد دیسک لایه مغناطیسی بر روی یک دیسک شیشه ای و یا یک آلومینیوم اشباح شده قرار خواهد گرفت.

اسلاید 4: 44- هارد دیسک (Hard Disk)بمنظور افزایش ظرفیت هارد دیسک می توان تعدادی از صفحات را استفاده کرد. شکل زیر هارد دیسکی با سه صفحه و شش هد خواندن/ نوشتن را نشان می دهد.

اسلاید 5: 54- هارد دیسک (Hard Disk)اطلاعات بر روی سطح هر يک از صفحات هارد ديسک در مجموعه هائی با نام سکتور (Sector) و شيار (Track) ذخيره می گردد. شيارها دوايرمتحدالمرکزی می باشند (نواحی زرد) که بر روی هر يک از آنها تعداد محدودی سکتور با ظرفيت بين 256 ، 512 بايت ايجاد می گردد. زماني که يک درايو تحت عملياتی با نام Low level format قرار می گيرد، شيارها و سکتورها ايجاد می گردند. در ادامه و زماني که درايوHigh level format  گرديد، با توجه به نوع سيستم عامل و سياست های راهبردی مربوطه ساختارهائی نظير : جدول اختصاص فايل ها، جدول آدرس دهی فايل ها و...  ايجاد، تا بستر مناسب برای استقرار فايل های اطلاعاتی فراهم گردد. 

اسلاید 6: 65- کارت گرافیک(Graphic Card) اطلاعات دیجیتال تولید شده توسط کامپيوتر را اخذ و برای نمایش توسط نمایشگر به اطلاعات آنالوگ تبدیل می نماید. در کامپیوترهای Laptop اطلاعات همچنان دیجیتال باقی خواهند ماند چون این کامپیوتر اطلاعات را بصورت دیجیتال نمایش می دهد. اگر از فاصله بسیار نزدیک به صفحه نمایشگر یک کامپیوتر نگاه شود مشاهده خواهید کرد که تمام چیزهایی که بر روی نمایشگر نشان داده می شود از “نقاط” تشکیل شده اند که به آنها “پیکسل” گفته می شود. با توجه به اینکه چشم انسان قادر به تشخیص ده میلیون رنگ متفاوت می باشد ، هر پیکسل می تواند تا این تعداد رنگ را قبول کند.

اسلاید 7: 75- کارت گرافیک(Graphic Card)يک کارت گرافيک پيشرفته، يک برد مدار چاپی بهمراه حافظه و يک پردازنده اختصاصی است. پردازنده با هدف انجام محاسبات مورد نياز گرافيکی، طراحی شده است.اکثر پردازنده های فوق دارای دستورات اختصاصی بوده که به کمک آنها میتوان عمليات گرافيک را انجام داد.

اسلاید 8: 85- کارت گرافیک(Graphic Card)کارت گرافيک از سه بخش اساسی زیر تشکیل شده است:حافظه: رنگ مربوط به هر پیکسل را در خود نگهداری می نماید. با توجه به وضوح تصویر نمایشگر ، باید قادر باشد رنگ تمام پیکسل های قابل مشاهده بر روی صفحه را ذخیره کند.اینترفیس کامپیوتر: جهت تغییر محتویات حافظه کارت گرافیک با اتصال آن به پورت مربوطه بر روی برد اصلی ، کامپیوتر قادر به ارسال سیگنال از طریق پورت مربوطه برای تغییر محتویات حافظه خواهد بود.اینترفیس ویدئو: سیگنالهای رنگی لازم برای مانیتور را ایجاد می کند.

اسلاید 9: 95- کارت گرافیک(Graphic Card)استاندارهای کارت گرافیک:اولین کارت گرافیک در سال 1981 توسط شرکت IBM عرضه گردید. کارت فوق بصورت تک رنگ بود. مانیتورهایی که از این کارت استفاده می کرند متنی بوند. رنگ نوشته سفید یا سبز و زمینه سیاه بود.در ادامه کارتهای چهار رنگ HGC ارائه گردید.سپس کارتهای هشت رنگ CGA و کارتهای شانزده رنگ EGA ارائه شدند.در سال 1987 شرکت IBM کارت VGA را معرفی کرد که استاندارد جدیدی در این راستا مطرح گردید و قادر به ارائه 256 رنگ و وضوح تصویر 400*720 بود. یک سال بعد استاندارد SVGA مطرح شد که قادر به 16/8 میلیون رنگ با وضوح تصویر 1024*1280 است.

اسلاید 10: 106- کارت صدا(Sound Card) مسئول پخش و ضبط صوت از طريق تبديل اطلاعات ديجيتال به سيگنال های آنالوگ صوتی و بالعکس است. در سال 1980 استفاده از کارت صدا در کامپیوتر آغاز شد. قبل از آن برای پخش صدا صرفا از بلندگوی داخلی کامپیوتر و بصورت محدود استفاده می شد. کارت صدا قادر به انجام چهار عملیات خاص در رابطه با صدا است:پخش موزیک های از قبل ضبط شده(نظیر Mp3 و Wav)ضبط صدا با حالات متفاوتترکیب نمودن صداهاپردازش صوتهای موجود

اسلاید 11: 116- کارت صدا(Sound Card)یک کارت صدا دارای بخشهای متفاوت زیر است:یک پردازنده سیگنالهای دیجیتال (DSP) که مسئول انجام عملیاتهای مورد نظر است.یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC)یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) حافظه برای ذخیره سازی دادهیک اینترفیس دستگاههای موزیکال دیجیتالی (MIDI) برای اتصال دستگاههای موزیک خارجیکانکتورهای لازم برای اتصال به میکروفن و یا بلندگویک پورت خاص بازی برای اتصال Joystick

اسلاید 12: 127- گذرگاه داده(Data Bus)در کامپيوتر از عناصر سخت افزاری متفاوتی استفاده می گردد. تمامی عناصر فوق نيازمند ارتباط سريع با يکديگر می باشند. در صورتيکه عناصر سخت افزاری موجود که دارای پتانسيل های اختصاصی خود می باشند، قادر  به ايجاد ارتباط با يکديگر نباشند، عملا از امکانات  موجود استفاده درستی نخواهد شد. گذرگاه (Bus) با نيت کمک به هدف فوق ارائه شده اند. گذرگاه ، يک کانال ارتباطی و يا مسير بين عناصر سخت افزاری موجود در يک کامپيوتر است . يک کامپیوتر شخصی دارای دو نوع گذرگاه است : نوع اول را گذرگاه سيستم و يا گذرگاه محلی می گويند. گذرگاه فوق پردازنده و حافظه را به يکديگر مرتبط می نمايد. نوع دوم  گذرگاه  اشتراکی ناميده می شود. از گذرگاه فوق برای ارتباط عناصر اضافی ديگر به کامپيوتر استفاده می گردد. گذرگاه فوق به علت فراهم نمودن امکان دستيابی چندين دستگاه از يک مسير يکسان به حافظه و پردازنده اشتراکی ناميده می شود. دستگاه هائی نظير : مودم ، هارد، کارت صدا، کارت گرافيک ، کارت کنترل کننده  و اسکنر نمونه هائی در اين زميه میباشند.

اسلاید 13: 137- گذرگاه داده(Data Bus)

اسلاید 14: 147- گذرگاه داده(Data Bus)گذرگاه PCI در سال 1990 شرکت اينتل، استاندارد جديدی با نام PCI را  معرفی کرد. در گذرگاه فوق دستگاهها قادر به  دستيابی مستقيم به حافظه سيستم می باشند. . برای ارتباط با پردازنده  از يک پل ارتباطی جهت  ارتباط گذرگاه فوق، با گذرگاه FrontSide استفاده می گردد. تراشه پل ارتباطی PCI سرعت مناسب برای گذرگاه را مستقل از سرعت پردازنده تنظيم مینمايد.گذرگاه های PCI در ابتدا 32 بيتی و دارای سرعت 33 مگاهرتز بودند. درادامه با اعمال تغييرات سرعت آنها به 66 مگاهرتز و 64 بيتی شدند. اخيرا نيز سرعت گذرگاه فوق تغيير و به 133 مگاهرتز رسيده است.( در چنين حالتی سرعت ارسال داده به يک گيگا بايت در ثانيه خواهد رسيد ). کارت های PCI دارای 47 پين می باشند.

اسلاید 15: 157- گذرگاه داده(Data Bus)گذرگاه AGP به منظور ارسال تصاوير ويديوئی ، نمايش بازيهای کامپيوتری ، به کارت هائی با بازدهی بمراتب بيشتر از PCI نياز است . در سال 1996 شرکت اينتل AGP(Port Graphics Accelerator) را که نسخه اصلاح شده ای از گذرگاه های PCI است، عرضه نمود. هدف از طراحی تکنولوژی فوق، ارائه تصاوير ويدئويی و انجام عمليات گرافيکی با سرعت  بالا است. تنها دستگاهی که از طريق  AGP به پردازنده و حافظه ، مرتبط می گردد ،  کارت گرافيک است . يک گذرگاه 32 بیتی با سرعت 66 مگاهرتز است . اين بدان معنی است که در يک ثانيه میتوان 32 بيت  داده  را 66 ميليون مرتبه  انتقال داد.

اسلاید 16: 16گذرگاه ISAدرسال ١٩٨٢ گذرگاه فوق به صورت شانزده بيتی و با سرعت ٨ مگاهرتز مطرح گرديد. طراحی گذرگاه ISA بگونه ای بود که امکان ارسال داده را با سرعت ١٦ مگابايت در هر ثانيه فراهم می کرد. کارت های گرافيک اوليه از کارت های Monochrome (ارائه شده در سال ١٩٨٠ ) تا کارت های SVGA (ارائه شده در سال ١٩٩٠ ) ازيک اسلات ISA موجود برروی برد اصلی استفاده می کردند. به موازات افزايش رنگ و وضوح تصوير در نمايشگرها، کارت های گرافيک ISA کند شدند. گذرگاه های ISA قادر به تامين مناسب داده های گرافيکی برای پردازنده با سرعت مناسب نمی باشند.در ادامه استاندارهای ديگری در رابطه با گذرگاه ها مطرح گرديد. گذرگاه های EISA (32 بیتی و 8 مگاهرتز) نمونه هایی در این زمینه می باشند.7- گذرگاه داده(Data Bus)

اسلاید 17: 178- اتصالات شبکه و اينترنت 1- مودم (Modem)واژه مودم از ترکیب کلمات Modulator-Demodulator آمده است. مودم از سال 1960 در کامپیوتر بمنظور ارسال داده های دیجیتال از طریق خطوط تلفن مورد استفاده قرار گرفته است. سرعت مودم اولیه 300 بیت در ثانیه بود.از سال 1998 سرعت 56 کیلوبیت در ثانیه استاندارد شده است. از سال 1999 مودم های ADSL با سرعت 8 مگابیت در ثانیه متداول شده اند.

اسلاید 18: 188- اتصالات شبکه و اينترنت 2- کارت شبکه (LAN Card)مهمترین عنصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی یک شبکه است. کارت شبکه ارتباط بین کامپیوتر و کابل شبکه را فراهم می آورد. وظایف کارت شبکه عبارتند از: برقراری ارتباط لازم بین کامپیوتر و محیط انتقال تبدیل داده ها کامپیوتر از حالت موازی به سریال جهت انتقال در کابل شبکه و بالعکس ارائه یک آدرس منحصر بفرد سخت افزاری

اسلاید 19: 199- پورتها 1- موازی (Parallel)پورت موازی توسط شرکت IBM بمنظور اتصال یک چاپگر به کامپیوتر طراحی گردید. از این پورت می توان برای اتصال تجهیزات جانبی دیگر مثل اسکنر، درایوهای Removable و ... استفاده کرد. در هر لحظه 8 بیت اطلاعات بصورت موازی ارسال می گردد. پورت موازی 25 پین می باشد.

اسلاید 20: 209- پورتها 2- سریال (Serial)پورت موازی یکی از متداولترین روشها جهت اتصال یک دستگاه به کامپیوتر است. اغلب کامپیوترها دارای دو پورت سریال می باشند. پورت سریال داده ها را بصورت “دنبال هم” ارسال و دریافت می کند.پورتهای سریال COM Port نیز نامیده می شوند.پورت سریال بصورت 9 پین یا 25 پین می باشد.

اسلاید 21: 219- پورتها 3- USB ( Universal serial Bus )کامپیوترهای جدید دارای یک و یا چندین کانکتور USB می باشند. تجهیزات جانبی مانند پرینتر، اسکنر، ... از این طریق می توانند به کامپیوتر متصل شوند. ویژگیهای USB:سرعت انتقال اطلاعات 12 مگابیت در ثانیهحمایت از کابل تا طول 5 مترکابل USB دارای 4 سیم که 2 تا برای تغذیه( 5 ولت) و 2تا برای انتقال دیتا

اسلاید 22: 2210- دستگاههای ورودی 1- صفحه کلید (Keyboard)متداولترین وسیله ورودی اطلاعات در کامپیوتر است. شامل مجموعه ای از سوئیچ ها است که به یک ریزپردازنده متصل می گردند. پردازنده بمنظور عملکرد صحیح صفحه کلید می بایست قادر به شناخت و آگاهی از موارد زیر باشد: آگاهی از موقعیت کلید در ماتریس کلیدها میزان جهش (Bounce) کلید و نحوه حذف آنسرعتی که اطلاعات برای Typematics ارسال می گردند. کانکتورهای متداول: PS/2( 6 پین) و USB

اسلاید 23: 2310- دستگاههای ورودی 2- ماوس (Mouse)جهت سهولت در استفاده از نرم افزارها استفاده می شود. ماوس قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس از تشخیص لازم اطلاعات مورد نیاز برای کامپیوتر ارسال تا عملیات لازم انجام گیرد.کانکتورهای متداول: PS/2( 6 پین) و USB

اسلاید 24: 2410- دستگاههای ورودی 3- CD Driveديسک های فشرده رايج ترين رسانه ذخيره سازی برای انتقال وجابجائی نرم افزارها و ... میباشند. يک CD قادر به ذخيره سازی 74 دقيقه موزيک است .ظرفيت ديسک های فوق معادل 783 مگابايت است. قطر اين ديسک ها 12 سانتيمتر است. CD دارای يک شيار حلزونی (مارپيچ) داده است. دواير از قسمت داخل ديسک شروع و  بسمت بيرون ديسک ختم می شوند. CD Player مسئوليت يافتن و خواندن اطلاعات ذخيره شده بر روی يک CD را برعهده دارد.يک CD drive دارای سه بخش اساسی است : يک موتور که باعث چرخش ديسک می گردد. چرخش موتور فوق200 و 500 دور دردقيقه با توجه به شياری است می بايست خوانده شود. يک ليزر و يک سيستم لنز که برآمدگی های موجود بر روی CD را خواهند خواند. يک مکانيزم رديابی به منظور حرکت  ليزر بگونه ای که پرتو نور قادر به دنبال نمودن شيار حلزونی باشد.

اسلاید 25: 2510- دستگاههای ورودی4- اسکنر استفاده از اسکنر در ساليان اخير در اغلب ادارات و موسسات متداول شده است . ایده اولیه تمامی اسکنرها تجزیه و تحلیل یک تصویر و انجام پردازشهای مربوطه است. اسکنرها دارای مدلهای متفاوتی می باشند . اسکنرهای مسطح متداولترین نوع اسکنر بوده و اسکنر روميزی نيز ناميده میشوند. هسته اساسی يک اسکنر، CCD است . CCD رايج ترين تکنولوژی برای اخذ تصاوير در اسکنرها است . CCD عمليات تبديل تصاوير ( نور ) به الکترون ها ( شارژ الکتريکی ) را انجام میدهد.کانکتورهای متداول: USB

اسلاید 26: 2611- دستگاههای خروجی1- مانیتوررايج ترين دستگاه نمايش اطلاعات در کامپيوتر است. اغلب صفحات نمايشگر از CRT (Cathode Ray Tube) استفاده می نمايند .کامپیوترهای Laptop و ساير دستگاه هایمحاسباتی قابل حمل ، از LCD (Liquid Crystal Display) استفاده می نمايند. استفاده از مانيتورهای LCD با توجه به مزايایعمده آنان نظير : مصرف انرژی پايين بتدريج جايگزين مانيتورهای CRT میگردند.از سال 1970 که اولين نمايشگر ها ( مانيتور های مبتنی بر متن ) برای کامپيوتر های شخصی عرضه گرديند، تاکنون مدل های متفاوتی مطرح و عرضه شده است :· شرکت IBM در سال 1981 مانتيورهای   CGA را معرفی کرد. مانتيورهای فوق قادر به نمايش چهار رنگ با وضوح تصوير 320 پيکسل افقی و 200 پيکسل عمودی می باشند. · شرکت IBM در سال 1984 مانيتورهای EGA را معرفی کرد. مانيتورهای فوق قادر به نمايش شانزده رنگ و وضوح تصوير 350 * 640 بودند. · شرکت IBM در سال 1987 سيستم VGA را معرفی کرد. مانيتورهای فوق قادر به نمايش 256 رنگ و وضوح تصوير 600 * 800 بودند. · شرکت IBM در سال 1990 سيستم XGA را معرفی کرد. سيستم فوق با وضوح تصوير 600*800 قادر به ارائه16/8 ميليون رنگ و با وضوح تصوير 768 * 1024 قادر به نمايش 65536 رنگ است .

اسلاید 27: 2711- دستگاههای خروجی1- مانیتورحداکثر وضوح و دقت تصوير : دقت (Resolution) به تعداد پيکسل های  نمايشگر اطلاق می گردد. دقت تصوير توسط تعداد پيکسل ها در سطر وستون، مشخص می گردد.  مثلا يک نمايشگر با دارابودن 1280 سطر و1024 ستون قادر به نمايش 1024 * 1280 پيکسل خواهد بود. کارت فوق دقت تصوير در سطوح پايين تر 768 * 1024 ، 600 * 800 و 480 * 640 را نيز حمايت می نمايد. مصرف انرژی : ميزان مصرف انرژی در مانيتورها بستگی به تکنولوژی استفاده شده دارد. نمايشگرهای با تکنولوژی CRT ، از 110 وات  استفاده می نمايند. مانيتورهای با تکنولوژی LCD دارای مصرف انرژی به ميزان  30 تا 40 وات  ، می باشند. در يک کامپيوتر شخصی که از يک مانيتور با تکنولوژی CRT استفاده  می نمايد ، 80 درصد ميزان مصرف انرژی سيستم متعلق به مانتيتور است !

اسلاید 28: 2811- دستگاههای خروجی2- پرینترانواع آن عبارتند از: پرینتر سوزنی پرینتر لیزری پرینتر جوهر افشان 

اسلاید 29: 2911- دستگاههای خروجی- پرینتر سوزنی

اسلاید 30: 3011- دستگاههای خروجی- پرینتر لیزریچاپگرهای ليزری با توجه به ويژگی های منحصربفرد خود طی ساليان اخير با استقبال عموم کاربران کامپيوتر در سراسر جهان مواجه شده اند. استفاده از الکتريسيته ساکن در تکنولوژی چاپگرهای ليزری، يکی از اصول مهم و اوليه  است . الکتريسيته ساکن يک شارژ الکتريکی است که توسط اشياء عايق ايجاد می گردد. بدن انسان نمونه ای در اين زمينه است که می تواند باعث ايجاد الکتريسيته ساکن گردد. انرژی حاصل از الکتريسيته ساکن باعث ايجاد چسبندگی بين اشياء می گردد. چاپگر ليزری از پديده فوق به عنوان يک نوع چسب موقت استفاده می نمايد.  هسته اساسی سيستم فوق ، دستگاهی با نام نورپذير (Photoreceptor) است . ماهيت فيزيکی دستگاه فوق، يک استوانه و يا يک سيلندر است. دستگاه فوق از مواد هادی نور تشکيل شده که توسط کوانتوم نور تخليه می گردند. در ابتدا ، استوانه يک شارژ مثبت را از طريق يک سيم حامل جريان الکتريکی (Corona Wire) ، پيدا می کند . همزمان با چرخش استوانه ، چاپگر يک پرتو نور ليزری نازک را بر سطح استوانه به منظور تخليه الکتريکی بخش مربوطه، می تاباند. در ادامه ليزر حروف و تصاير را  بر سطح استوانه خواهد نوشت .( يک الگو از شارژ الکتريکی ) . سيستم فوق می تواند با شارژ معکوس هم کار نمايد، در اين حالت يک شارژ الکترواستاتيک مثبت بر روی يک شارژ منفی بعنوان زمينه در نظر گرفته خواهد شد.  پس از عملکرد الگوی موردنظر ، چاپگر سطح استوانه را  با گرد جوهر ( پودر مشکی رنگ با کيفيت مناسب ) شارژ شده مثبت، می پوشاند. با توجه با اينکه پودر فوق دارای شارژ مثبت است ، تونر به ناحيه تخليه شده استوانه ( بار منفی ) چسبانده می گردد.( در اين حالت شارژ زمينه مثبت نخواهد شد ) .

اسلاید 31: 3111- دستگاههای خروجی- پرینتر لیزریپس از چسباندن پودر مورد نظر ، استوانه حول يک کاغذ می چرخد .قبل از اينکه کاغذ زير استوانه قرار بگيرد ، يک شارژ منفی توسط سيم انتقالی Corona به آن داده می شود. شارژ فوق بمراتب قويتر از شارژ منفی الکترواستاتيک مربوط به تصوير بوده و کاغذ قادر به رها کردن پودر مربوطه خواهد بود. همزمان با حرکت کاغذ (با سرعت معادل استوانه)  بر روی کاغذ تصوير مربوطه درج خواهد شد. به منظور ممانعت از چسبيدن کاغذ به استوانه ، بلافاصله پس از درج تصويرعمليات تخليه شارژ توسط يک سيم Detac corona انجام خواهد شد. درنهايت ، چاپگر کاغذ را از بين يک Fuser ( يک زوج غلتک گرم ) عبور  داده می شود. در حين انجام فرآيند فوق، گردجوهر پاشيده شده  در کاغذ تنيده می گردد. غلتک ها باعث حرکت کاغذ به سمت سينی خروجی خواهند شد. Fuser باعث گرم شدن کاغذ نيز خواهد شد بهمين دليل زمانيکه کاغذ از چاپگر خارج می گردد ، داغ است .

اسلاید 32: 3211- دستگاههای خروجی- پرینتر جوهر افشانچاپگرهای جوهر افشان از اواسط دهه 1980 مطرح و به سرعت متداول گرديدند. شايد يکی از مهمترين دلايل رشد سريع اين نوع از چاپگرها قيمت مناسب آنها نسبت به کيفيت و کارآئی آنان باشد. يک چاپگر جوهر افشان ، چاپگری است که برای ايجاد تصاوير ، قطرات ( ذرات ) بسيار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ  پخش می کند ( پاشيدن ) .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید