پزشکی و سلامت

حاکمیت بالینی 2

صفحه 1:
حاكميت بالينى دکتر مجتبی صداقت دانتشكده يزشكى تهران

صفحه 2:
0

صفحه 3:
تعریف نظام حاکمیت خدمات بالینی " جارجوبى كه در آن سازمان هاى ارايه كننده ‎Renn ye‏ ل ا ‎EN ce reer‏ ‎en re eee ee) ane ele‏ ‎Ron mer ye pe Cres‏ 1۱9 Bes ee een eo

صفحه 4:
‎te eed eg‏ لين ‏"" نامتقارن بودن بازار سلامت - ضرورت سنجش جنبه هاى كيفى خدمات "" كمك به جل وكيرى از اشتباهات در مسير ارايه خدمات ا مدرد ‎fe ‎ ‎0101000

صفحه 5:
سم هب ارس ۴ حاکمیت بالیی یک فر ایند تجسسی و تیهن نیس * حاکمیت بالینی شکل جدیدی از مدیریت بیمارستان نیست "" حاكميت بالينى يك سيستم جادوبى كه همه مشكلات را حل كند نميباشد ۱ ial ‏نمیباشد‎ * عناصر حاکمیت بالینی مفاهیم جدید نیستند

صفحه 6:
Clinical Governance is about doing the right thing, at the right time, in the right way, in the right place for the right patient With the right outcome (clinical effectiveness/maximizing health gain)

صفحه 7:
Clinical Governance It is in fact the very things we do or should do, on a daily basis

صفحه 8:
بیمارستان دارای نظام حاکمیت بالینی یعنی بیمارستانی که صاحب دارد و سیستمی دائم به فکر رفع مشکلات و ارتقا خدمات در آن است

صفحه 9:
مدل هاى مختلفى معرفى شده اند و در ايران به شكل مدل هفت ستونى آن توسط وزارت بهداشت انتخاب شده است Clinical Governance 7 Pillars Model

صفحه 10:
رهبری ‎Galt‏ ارتباطات كا ار "رو وهی توجه به سیستمها ۳ ۳ SS iL, | ik ۳ HP EP 8 5 al 86 _A heer? a? ۹ 0 7 ۹ كك كر موسر سس | 8 موس اج ةكم ‎a |‏ ۱ لل | ۳ ۱ 1 5

صفحه 11:
مشاركت عمومى و بيماران ‎Patient and public involvement‏ Feel Roe BEC) Ie et) eect) SY as cD ات ا ا ات ل بيمار حق دارد خدمت را محترمانه و با رعايت شان انسانى خويش دريافت كند ی باید نظرات و ملاحظات آنان در خدمات بشکل سیستماتیک جمع ال ا ل 0 ۱ On| Peer rane eae ance ee Cone ee

صفحه 12:
یواست ‎Risk Management‏ ا ا ‎Bea ree tow We ei‏ در این راستا می باشد: Clinical Risk reduction Gay as Complaints monitoring ‏و اس رات‎ Reporting systems ‏وجود سیستم های گزارش دهی خطا‎ Audit Adverse Events 2 Reese سا رساي كد در این حوزه اسسرانوی ‏ برنامه و فعالت داشته باشد . صاح دارد

صفحه 13:
مدیربت کارکنان اصعصمه‌وعمصع 1۲۲ 6 ‏ا‎ oC ‏ال ا‎ ele Reena 000 0 ‏ا ل‎ sei آشنا سازى اف نیازسنجی آموزشی و فراهم کردن آموزش برای کارکنان به تناسب انتظارات بویژه ا ل برقراى نظام مناسب انكيزشى و جبران خدمت بیابی و باز خورد عملکرد شغلی ( اعم از حضور و غیاب . حضور در شیفت ها تا رضایت رئیس ‏ همکاران . زیر دستان و ارباب رجوعو ...) ا ات 0 ل ا ا ا 0 تنبيه صرف خروج محترمانه و آ بیمارستانی که در این حوزه استراتژی » برنامه و فعالیت داشته باشد » صاحب با شرح وظائف . مقررات » ارزش ها و هنجار های سازمان ومندانه از خدمت كاركنان در يايان دوره كارى

صفحه 14:
۳ ‏ال‎ ‎Education and Training 20 Nee ee SY ‏ا‎ ‎BC mover | ‏ل ا‎ OH en eae een RUE Pes oe DIET SETI 0 5 eo ‏کند‎ a آیا بودجه آموزش بشکل خاص برای یاد گیری کارکنان وجود دارد ‎alg‏ ار در رساك فاك كر ارت ‎ ‎ ‎Reon pe Byres ‏انا افراد دارا‎ 1" ‏ارط 2 در ابن سر السراتفی و برنامه رز فلت راشف باق د ماسي رةه

صفحه 15:
اثر بخشی بالینی ‎oe ۳‏ ‎Clinical Effectiveness‏ ‎eee tS RC ae rales eee‏ بررسی و بر اساس آن عمل می شود . خدمت را با کیفیت ارائه می دهد . وجود و استفاده از ی ‎National , Clinical‏ هر ا ل ee eee ene Res OS Sane Ree ec ‏دستیابی به فرآیندهاو نتایج مطلوب مراقبت از بیماران‎ The application of the best knowledge, derived‘ frommesearch, clinical expemence and patient ۱۳۰ ۱۵۱۱۱۱۱۱۱ sy arlecwiler me: BOLE outcomes of care for patients

صفحه 16:
عميزوبللنى411011 01121621 pe ene ee een Ey RUC ea dl econ ee De mere ea ORCL EOE) ‏رن را رای را ری ار‎ oI . ‏ارزیابی مجدد میزان موفقیت می باشد‎ *۴ از روش های بسیار مناسب تغییر و بهبود در عمکرد افراد حرق اس زر تسین کل بزیرد در کتتییت اه شلامت شراوراد ‎ad‏

صفحه 17:
استفاده از اطلاعات ‎Use of information‏ اگر هر تصمیمی در بیمارستان بر پایه اطلاعات و بر اساس داده های معتبر جمع آوری شده از محیط باشد. همچنین اطلاعات در هر جا تولید می شوند بلا استفاده رها نشده و مورد تجزيه و تحليل و مميزى قرار كيرند. كيفيت خدمت تضمين خواهد شد High level of IT usage ‏استفاده از فناوری اطلاعات‎ ۴ مديريت جامع اطلاعات Development - Comprehensive management of data ایجاد و ارایه اطلاعات برای بیماران ‎Information for patients‏ ‎Link to future agenda Pal rea een Pe‏

صفحه 18:
I'm sure glad the hole Isn'tin ourend..

صفحه 19:
منالهایی از فعالیتهای حاکمیت بالینی * شکایت بیماران * رضایت بیماران و | خطاهای دارویی ال 0 ا ل |

صفحه 20:
ی ] شده وزارت يهداشت , درمان و آموزش بزشكى) ام م 0 كمك شايانى مى كند 00 Pa een] ‎Ieee)‏ ا ا ا اا ‏وم برد ‏حاکبیت بالینی کته ای در کنارسایر کته های بیماوستانی ثیست . وراک حوزه های آن از کمته های موجود ‏بیمارستان ها بیرون می آید تفر 1۳010176106201 0۵1۵۵ 230 ۳۵116101 ( کمته تکریم رباب رجوع و ‎ss an@eiemney‏ 1۱ ‎Vip rc ln (ects leit atonal ene TA inverter ery perpoec ‎۱ ea eee oes ee vee Pry ‏ارزشیایی بیمارستائی می گردد ‎

صفحه 21:
The Message We’re very good... ...but we could be so much better!!

صفحه 22:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان