harkaat-ritmic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
      بازي فرايندي لذت بخش ، محرک و غير مستقيم است که کودکان در جريان سيال آن به اکتشاف مفهوم " خود" مي رسند . بازي هايي که محور آن حرکت است راحت ترين و سريع ترين مسير را براي کشف دروني و تحرک قابليت هاي مغزي کودکان فراهم مي سازد . حرکت از يک سو اصلي ترين بازي و از سوي ديگر بنيادي ترين ابزار عصب شناختي رشد دوران کودکي است در درون حرکت ويژگي هايي چون ريتم ، هماهنگي ، آهنگ و موسيقي وجود دارد . بخصوص بازي هاي قاعده دار که وجه ساده نمايش ، موسيقي و شعر و ترانه است . اين نوع بازي ها ظرفيت هاي حسي و حرکتي کودکان را به گونه اي هدفدار به کار مي گيرد . حرکات ريتميک بدليل برخورداري از دو ويژگي " حرکت " و " ريتم " از اهميت ويژه اي برخوردارند .        اگر حرکت را به عنوان عامل تاثير گذار بر رشد همه جانبه کودک در نظر آوريم . از دو منظر مي توان به آن نگريست . يکي به معناي عام آن که از حرکت هاي به ظاهر بي هدف دوره ي نوزادي و جنب و جوش و فعاليت هاي کودکانه گرفته تا بازي ها و حرکت هاي هدفمند سنين بعدي را شامل مي شود و ديگري حرکت به معناي خاص و دقيق تر آن که در بر گيرنده ي ويژگي هايي است که از کاربرد آن به نتايج خاص و مورد نظر مي توان دست يافت مانند حرکات موزون
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
516 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حرکات ریتمیک برای کودکان”

حرکات ریتمیک برای کودکان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع: حرکات ریتمیک برای کودکانگردآورنده: رقیه حسین پور

اسلاید 2: مقدمه      بازي فرايندي لذت بخش ، محرک و غير مستقيم است که کودکان در جريان سيال آن به اکتشاف مفهوم خود مي رسند . بازي هايي که محور آن حرکت است راحت ترين و سريع ترين مسير را براي کشف دروني و تحرک قابليت هاي مغزي کودکان فراهم مي سازد . حرکت از يک سو اصلي ترين بازي و از سوي ديگر بنيادي ترين ابزار عصب شناختي رشد دوران کودکي است در درون حرکت ويژگي هايي چون ريتم ، هماهنگي ، آهنگ و موسيقي وجود دارد . بخصوص بازي هاي قاعده دار که وجه ساده نمايش ، موسيقي و شعر و ترانه است . اين نوع بازي ها ظرفيت هاي حسي و حرکتي کودکان را به گونه اي هدفدار به کار مي گيرد . حرکات ريتميک بدليل برخورداري از دو ويژگي حرکت و ريتم از اهميت ويژه اي برخوردارند .       اگر حرکت را به عنوان عامل تاثير گذار بر رشد همه جانبه کودک در نظر آوريم . از دو منظر مي توان به آن نگريست . يکي به معناي عام آن که از حرکت هاي به ظاهر بي هدف دوره ي نوزادي و جنب و جوش و فعاليت هاي کودکانه گرفته تا بازي ها و حرکت هاي هدفمند سنين بعدي را شامل مي شود و ديگري حرکت به معناي خاص و دقيق تر آن که در بر گيرنده ي ويژگي هايي است که از کاربرد آن به نتايج خاص و مورد نظر مي توان دست يافت مانند حرکات موزون     ناگفته پيداست گيرايي کلام و حرکات موزون براي کودکان تا حدي است که کودک بارها و بارها به تکرار مي پردازد و از تکرار خسته نمي شود و اين تکرار البته مي تواند مسيري باشد براي ايجاد فضاي تمرين در جهت تسلط مهارت هاي ادراکي – حرکتي .       به همين صورت جهت پيشرفت حافظه توالي ديداري و شنيداري ، افزايش آگاهي موزون فيزيکي ، پيشرفت هماهنگي چشم و دست و حرکات درشت مي توان از کودک خواست تا با يک روند منظم با انگشتان بشکن بزند ، با دست هايش کف بزند . بطور مثال : دو بار بشکن زده و سه بار کف بزند ، و يا از کودکان بخواهيم فعاليت را بصورت دو تايي با استفاده از موسيقي انجام دهند  جهت اجتماعي شدن کودکان نيز با استفاده از موسيقي و نوعي بازي مشارکتي مي توان اهداف مهمي را دنبال نمود به عنوان مثال با پخش موسيقي کودکاني را که در دو گروه درون و بيرون يک دايره ايستاده اند در جهت هاي متفاوت به حرکت واداشته و با قطع موسيقي فرمان ايست و گرفتن دست نفر مقابل انجام مي شود فرامين آموزگار در طي بازي جنبه ي ادراکي – حرکتي داشته و هماهنگي و دقت کودک را مي طلبد .

اسلاید 3:       در مورد اهميت حرکات موزون يا ريتميک نيز نظرات فراواني بيان شده است شايب لاور که از پيشگامان روش آموزش ريتميک مي باشد معتقد است که حرکت دروازه اي است که از طريق آن مي توان به درون آن ها نگريست. حرکت هاي ريتميک ترجمان احساس هاي دروني کودکند . احساساتي که نمي توان آن را بيان کرد و تنها بوسيله ي انجام اين حرکت ها قابل وصفند . کيپارت مشکلات يادگيري را معلول عدم رشد بهنجار حرکتي مي داند و در مورد حرکت هاي موزون اعتقاد دارد که اين حرکت ها موجب تعاملات و ارتباطاتي در ذهن مي شود که کودکان را به ادراک صحيح از خود و محيط شان مي رساند . در حرکت هاي موزون به دليل حاکم بودن وزن – نظم و هماهنگي بر اجزاء و عناصر آن و نيز برخورداري اين حرکت ها از تجارب حسي – حرکتي غني ، محرک هاي موسيقيايي – شنيداري ، ديداري و ظهور توالي محرک ها و پاسخ ها ، شرايط و موقعيتي براي کودکان ايجاد مي شود که علاوه بر پرسش ذهني ، شناختي ، ادراکي و حرکتي زمينه هايي براي رشد و فراگيري موفق مهارت هاي تحصيلي در آينده مانند خواندن ، نوشتن ، حساب کردن ايجاد مي شود . اهميت حرکات موزون

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید