صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
# با توجه به نقش, پر اهمیت تحقیقات پزشکی در ارتقاء سلامت وتوسعه چوامع انسانی مهمترین وظیفه معاونت پژوهشی. فراهم ‎ee‏ زورهش وتولید دانش نو؛ موجبات ارتقاء سلامت برای احاد مردم را فراهم می نمایند. در این راستا تدوین وابلاغ اولویتهای پژوهشی. ارتقاء کمی وکیفی تحقیقات کاربردی» توانمند ستازي محققین وانتشار نتایج تحقیق به ذی نفعان از مهمترین ماموریت های این معاونت می باشد.

صفحه 4:
معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شه کرد ان معاوئت آموزشی ا#معاونت بهداشتی | معاونت تحمَیقات و فناوری !#معاوتت توسعه مُدیریت و منابع ‎Eos: eee‏ الامعاونت درمان #معاونت 1 ۳۰

صفحه 5:
[#اهداف ‎A‏ معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و کرد در ای رسالت این دانشگاه که هملنا تأیْن و ارتقا سلامت برای آحاد مردم استان چهارمحال ومحال است. با اقدامات زیر داتشگاه را در جهت ماموریت خویش یاری می نماید. ‎ ‎١‏ تولد دس وارلثه آن ۲- اطلاع وسانی ۳- ترانمند سازی پژوهشگران در انجام امور تحقیقاتی 5 مین منلبع علمی ۵-فراهم آور3گ#شرلیط وامکانات لازم به منظور تسهیل انجام پژوهش 1- تشویق به انجام تحقیقات تیمی وچند مرکزی

صفحه 6:
7 / كب 2# 7 ‎alte‏ | اطان اشاس ' لك مجله علمى ‎(HSR) POLL ta yt‏ تحقیقات نظام سلامت .طرحهای وید ری اطلاعات ۰ ‎Ree ES‏ وسمینارها . کمیته تحقیقات دانشجویی » روابط بين الملل

صفحه 7:
دانشكده هاى دانشكاه علوم يزشكى شهركرد ‎oI‏ دانشکده بهداشت ‎ee Asi:‏ أله دانشکده پرستاری بروجن ‎sj‏ دانشكده يزشكى ‏اه دانتعده برایزشکی

صفحه 8:
تا یخجه 4 1 دانشگاه گلرء :۶ شهرکرد فعال آموزشی خود را از سال ۱۳9۵ با پذیرش دانشجو در وشته های پزشکی . پرستاری,و مامایی آغاز نمود در سا ۱۲۷۰ پلذیرش اولین گروه از دانشجویان بهداشت در ‎aes)‏ ادلی بهداشت معط در دانشگده پزشکی شهرکرد آغاز شد و به ترتیب در سالهای بعد نیز رشته های"کاردانی بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها در قالب گروه آموزشی بهداشت در دانشکده پزشکی پذیرش گردید.

صفحه 9:
1 oe ۰۱۳۸۳ ‏در دانشگاه علوم پزتکی فهرّکرد در سال‎ — 510g) oils ‏کر‎ us ‏جدا شده و به صورت مستقل دانشکده بهداشت‎ Sty ‏كروه بهكاشت ازا دانشكده‎ ‏فعالیت آموژشی خود را در قللب سه گروه آموزشی آمار زیستی و اپیدمیولوژی:‎ ‏گروه بهداشت"محیط و گروه بهداشت عمومی آغاز نمود.درسال ۱۳۸۳ دوره‎ ‏اش 2-۸ ۱۳۸۹9۵ کارشناسی پیوسته‎ ‏مهناسی بهداشت محظ و کارشتاسی ارشد مهندسی بهداشت محیط و کارشناسی‎ ‏ار زک ۰3۱ ۱۱ 5 یی ارشد آمار زیستی به دوره های‎ re, ٩۰-4۱ ‏آموزشی دانشکده اضاقه گردید. در مجموع این دانشکده تا پایان نیمه دوم‎ ‏تعداد ۱3۹۹ نفر دانشچوی فارغ التحصیل داشته است.‎

صفحه 10:
, IEQM (Iranian Education Quality Management) “i ‏کیفیت مالکوم بالدریج ابزاری برای خودارژیلبی دانشگاه هاست که‎ Je ‏اساس‎ ‏بازنگری منظم. سیستماتیک و جامع از فعالیتهای دانشگاه,ها را فراهم می سازد.‎ ‏لین خودارزیلبی به دانشگاه ها اجازه می‌دهد بطور شفاف نقاط قوت و زمینه‌های‎ ‏قلبل بهیود خود راشناسایی کند و برنامه‌هایی جهت بهبود ابعاد مختلف خود‎ ‏تدوین نماید. در این "راستا معاونت آموزشی وزارت متبوع : در قالب طرح‎ ‏ابر برنامه را هت اجرا به دانتتکده هایی از دانشگاههای علوم‎ )۶0۵( ‏پزشکی شهید بهشتی . ایران .گازندران . اصفهاگ.. جهرم . چهارمحال و‎ ‏بختیاری ۰ همدان ۰ قزوین و تبریز که داوطلب اجرای لین طرح بوده اند واگذار‎ رده است.

صفحه 11:
IEQM ‏اهداف‎ ‎ee a‏ و ارتقای سطح دانشگاه ها در تمامی ابعاد ‎-١ 4٩‏ كسكرضا یکلم ذیفعان ‏> 2۲ ایجاد تعاگلی بین وگو ها و انتظارات ذیتفعان 3 ۶- تضمین"موفقیّت دانشگاه ها در بلند مدت ‏21 ۵- حفظ پویایی دانشگاه ها ‎a‏ - ارتقای کیفیت خدمات آموزشی

صفحه 12:
مزایای استقرار 16001 ‎eis: ۳‏ از دیدگاه سیستماتیک و فراگیر : بر فرآیندهای آموزشی ‎oo ‏۶- ارزیابیمبتنی"بر واقعیات ‏* لشاركت گسترده کارکنان ‎PS Sa 1 ‏۳- توجه وی ‏* ۷- ارائه تصویر واقعی از فعالیتهای دانشگاه ها ‏۸- تبادل تجارب درونی و بیرونی دانشگاه ها با یکدیگر ‎-٩ *‏ استفاده از رویکرد خودارژیابی به منظور تعالی دانشگاه ها

صفحه 13:
رهبری آینده نگر در موسسات آموزشی ۰ تعللی مبتنی پر توجه به مشتریان موسسات ۳ » یادگیری فردی و سازمانی در موسسات آموزشی ۰ ارج نهادن به/کارکنان و ذینفعان موسسات آموزشی ۰ تمرکز,,بر آینده موسسات آموزشی, مدیریت نوآوری در موسسات آموزشی . مدیریت بر مبای واقیت در مرّمسات آموزشی ۰ تمرکز بر نتایج درموسسات ‎egy‏ تمانیک در 9ات آمواشی.

صفحه 14:
معیارهای اساسی مورد تاکید در ‎IEQM‏ 7 رهبرى ‎be‏ و استراتزی ۰ تمرگز پر دانشجویان ۰ ذینفعان و بازار . اندازه گیری"» آنالیز و مدیریت دانش ۰ تمرکز بر نیروهای کاری . مد یت فرآیندها ؛ تم رکوبرنتیج. رای کامل این معیار ها منجر ,"۱۰۰۰ متیاز مورد انتظار مدل مدّیریت کیفیث در محیط اجرا می گردد.

صفحه 15:
كاربردهاى 1101/1 ۳ 7 ‎٩۱‏ ۱- ابواری برای خودارزیلبی دانشگاه هابه منظور تعیین موفعیْت دانشگاه ها در مسیر تعللی. کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعيتها و ترغیب به یافتن راه حلهای بهبود ‎٩‏ ۲- مبنلیی پرای"ایجاد زبان و تفکر مشترک در بین دانشگاه؛ها در تمامی حوزه ‎ese ck‏ ‏1 ۳- چارچوبی برای درگ, وضعیت فعلی دانشگاه ها . حذف دوباره کاریها و تشخیص انحراقات ‏1 6 جهت دهی دانشگاه ها به سمت استانداردهای مدیریت آموزش

صفحه 16:
تاربخچه دانشکده پرستاری و مامائی شه کرد اه 235 و وهای شهرکرد وا 13 5 6ژشکی شهرکرد در سال ۱۳۱۵ با پذیرش ۶۸ نفردانشجو دررشته کاردانی پرستاری و ۸۰ نفر دانشج در رشته کاردانی ماماثی دز ساختمان قدیمی . واقع در خیاپان ملت . نرسیده به میدان انقلاب کار خود را آغاز نمود و در سال تحصیلی ‎W‏ -,11با پذیرش 14 تفر دانشجو در رش های کاردانی اتاق عمل و هوشبری به کار خود ادامه داد و در تمسال اول سال تحخصیلی ‎٩۱‏ رشته کاردانی پرستاری به کارشناسی تبدیل گردید.

صفحه 17:
با کر بهره پرداری از ساختمان دانشگاه در سال ۱۳۷۷ 3انشکده از مکان قبلی به محل جدید واقع در رحمتیه انتقال ‎pammmeeet‏ تال حاضر (سال تحهیلی ۸۱ - ‎١ ۸٩‏ دانشکده دارای رشته های کارشناسی پرستاری پیوسته و ناپیژسته (دوره روزانه و شبانه) - کارشناسی مامایی (دوره روزلنه)کاردانی ماملئی (دوره روزلنه و شبانه) < کاردلنی تکنسین اتاق عمل می باشد و طبق آمار گرفته شده تا پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۲ - ۸۵ تعداد دانشجویان مشغول بّه تحصیل در دورةروزانه ۲۸۸ نفر و در دوره شبانه 10 نفر مى باشد. 2

صفحه 18:
| تاریخچه دانشکده پزشکی ۰ پرشکی هر کرد از سل ۱۳:8 با پذیرش ۱۱۰ دانشجوی پزشکی آغازبه کار کرد و از سال ۱۳۱ به طور مستقل و به عنوان اولین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهرکردبه فعالیت آموزشی خود ادامه داد ۰ در حال حاء دردو نیگال دا وی پزشکی می پذیرد. این دشکده دارای معاونت های آموزشی علوم آپلیه و بالیئی . معاونت اداری - مللی و معاونت پژوهشی می ‎(gle ct, SOROS. cule pas, A onthe een men‏ تحصيلات تک | 1 کار شناسی اون نگ شار هيكروب شناسى ء رنتيك انسانى و ایمنی شناسی و وه های تخصصی داتلی » اطقا#66ینان می باشد در حال حاضر بیش از ‎٩۰‏ عضو هیثت علمی تمام وقت در قسمت علوم پایه و بالینی مشغول کار هستند. مراکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی و گیاهان دارویی و ۸ آزمایشگاه و یک سالن تشریح در اين دانشکده فعال هستند.

صفحه 19:
یس مركز كامييوتر دانشكده يزشكى 00 wt ‎٩‏ مرکز تامیوثر دانشکده پزشکی شهرکرد دآرای سایت ‎pea‏ جهت استفاده دانشجویان با تعلاد ۳۰ دستگاه کامپیوتر و سایت کامپیوتر جهت استفاده اعشای هت عای ۲ : ۲۰ عدد کاب ونر و مامیپزهکانات جلنبی می باكلد ‏1 لس مرکز دارای فا بوده و در اختیار داشتن خطوط آینترنت پرسرعت در جهت خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان و اساتید محترم ایفای نقش میک ‏پشتیبانی از شبکه کامپوتری و کامپیوتر های دانشکده ها نیز بر عهده این مرکز ‏می باشد. ‎

صفحه 20:
‎aes eee,‏ «انشكره فشكا تا 3395 شروع كرد. در سال تحصيلى “88-87 برای رشته‌های کارشناسی پیوسته هوشبری . علوم آزمایشگاهیی وبرادیولوژی"پذیرش دانشجو آغاز گردید ,و دوره کارشناسی ناپیوسته هوشبری نیز از سال تحصیلی ۸۸-۸۹ شروع شد. تاسیس دوره های کارشناسی کاردرملنی. گفتار درملنی وفیزیوترلپی و نیز دوره تحصیلات تکمیلی در رشته هوشبری در دست بررسی است.

صفحه 21:
00 رشته هاى دانشكده بيرايز شكي 3 ۷ ۱ ۱ در حال /جاضر رشته های موجو tba ۱ ۲ ‏مربوطه به را‎

صفحه 22:
مراکز تحقبقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 2 و مولکولی اب گیاهان دارویی 1 بیوشیمی,بالیئی اناعوامل اجتماعی تعبین کثنده سلامت

صفحه 23:
۳ بيمارستان امام رضا(ع) اردل * بیمارستان امام جواد ناغان ‎SA‏ بیمارستان یت الله کاشّانی شهر کرد 00 ان سیلالمهدا نارگن دبمار سا سا جرنقان ‎ ‎ ‎ ‏ارستان شهداء لردگان أل بيمارستان ولى عصر بروجن بیمارستان هاج ر(س) شه ركرد

صفحه 24:
تاریخچه بیمارستان آیت اللّه کاشانی تام ممارستان :مال ۱۳۰۱ 1 بازسازیبیمارستان : بال ۱۳۸۸ 1 بیمارستان يت ... کاشللی شهرکرد با فعالیت آموزشی- دژملنی در۷ طبقه وزیر بناى كل ۲۵۰۰۰ متر مربع و مساحت کل 7 ۲۰۰۰۰ متر مریم به عنوان یکی از بیمارستانهای هیّت امنایی کشور انتخاب شده است.

صفحه 25:
‎٩‏ تعلا ‏ ۳ ۱ ی :مس ۱ ۶ 2 ‎RO‏ پزشکان عمومی و متخصصل . یروهای وسمى: پیملنی طرحی و کلیه تیروهای شرکتی بیمارستان می باشد. میانگین درصد آشغال تخت بیمارستان 1۷۰ می باشد. ‎ ‏7 بیمارستان با دارا بودن ۱۳ آناق عمل فعال ماهانه به طور میانگین ۱۵۰۰ عمل اورژانس و الکتیو انجام می دهد. بیمارستان آیت ... کاشانی شهرکرد به عنوان مرکز ارجاع بیماران تروملئی در استان آماده ار ل#4بیماران و مراجعین عزیز می باشد.

صفحه 26:
نام بخش های ارائه دهنده خدمت ‎٩‏ حتل های بستری- اورژلنس - جراحی زان و مردان -ارّتوپدی زنان و مردان "ارولژی زنل و مردان - چشم پزشکی - 2 (گوش و حلق و بینی) - نروس رجری(جراحی مغز و اعصاب) - نرولوژی(داخلی اعصاب) ‏51 - فوق تخصصداخلی - سوّختگی - ۱-۲ :)| (مراقبتهای,ویژه) ‏۳ 3 1 ام بخش های فعال پاراکلینیکی ‏1 - رادیولویی ‏ سونوگرافی - سی تی اسکن آژمایشگاه - پاتولوژی - ‎Sk‏ خرن ‎٩‏ - داروخانه - نوار قلب - نوار مغز - مدارک پزشکی - کلینیک ویژه

صفحه 27:
بیمارستان هاجر (س) شهرکرد 1 شروع عملیات ساختمانی ۱۳۹۵ 3 سال بهره"پرداری ۱۳۷۱ 1 تعداد تخت آولیه ۱۲۸ با بخشهای زنان- جراحی زنان- داخلی زنان أن توسعه ساختمان ۱۳۷۹ بلوک) با سه طبقه و افزایش تخت ای بیمارستان به ۰ تخت و انتقال بیمارستان اطفال علی اصغر (ع) به بیمارستان هاجر (س) و از سال ۱۳۷۷ با انتقال بخشهای داخلی مردان- روانپزشکی- قلب- نوزادان- لا ار ارستان یت ا... کاشانی به هاچ ر[للق) تعداد تخت های فعال به ۲۶۰ و از سال ۷۹ به ۳۲۲ تخت افزایش یافت و در حال حاضر بیمارستان با۶۸ تخت فعال و بیش از ۲۰ بخش و واحد به مراجعین و بیماران خدمات رسانی انجام می دهد.

صفحه 28:
نام بخش های ارائه دهنده خدمت 4 اك تر ی تب ‎rrr) Sis‏ +7 لاکا ی و ران دنت عل زایشگاه ۱۱خون و روي كارا عدر ‎١‏ 1.اطفال ‎١‏ ۱۶اعصات و روای۱۵#.نوزادان 1١.أندوسكوبى7/إ١.دياليز‏ 1 :تالاسمى

صفحه 29:
هنگامی که دری از خوشبختي به روی ما | 7 بسته مشود ری دیگر با می نود ول Leis aegis anaes = ‏که درهای باز را نمی بینیم‎ = ‏مس شاه‎ ات

دانشگاه آزاد اسالمی واحد شهرکرد تهیه کننده :رضا مقصودی استاد مربوطه :محمد اسماعیلی معرفی ب ا توج ه ب ه نق ش پ ر اهمی ت تحقیقات پزشک ی در ارتقاء سالمت وتوس عه جوام ع انس انی مهمتری ن وظیف ه معاون ت پژوهش ی ،فراهم نمودن بس تر مناس ب برای محققی ن اس ت ک ه ب ا انجام پژوه ش وتولید دان ش ن و ،موجبات ارتقاء س المت برای آحاد مردم را فراه م می نمایند .در ای ن راس تا تدوی ن وابالغ اولویتهای پژوهش ی ،ارتقاء کمی وکیف ی تحقیقات کاربردی ،توانمن د س ازی محققی ن وانتشار نتایج تحقی ق ب ه ذی نفعان از مهمتری ن مأموری ت های ای ن معاون ت می باشد. معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد معاونت آموزشی معاونت بهداشتی معاونت تحقیقات و فناوری معاونت توسعه مدیریت و منابع معاونت دانشجویی و فرهنگی معاونت درمان معاونت غذا و دارو معاونت پژوهشی اهداف معاون ت پژوهش ی دانشگاه علوم پزشک ی شهرکرد در راس تای رس الت این دانشگاه ک ه همان ا تأمین و ارتقا س المت برای آحاد مردم اس تان چهارمحال ومحال اس ت .با اقدامات زیر دانشگاه را در جهت ماموریت خویش یاری می نماید. -1تولی د دان ش وارائ ه آ ن -2اطالع رس انی -3توانمن د سازی پژوهشگران در انجام امور تحقیقاتی -4تأمین منابع علمی -5فراهم آوردن شرایط وامکانات الزم به منظور تسهیل انجام پژوهش -6تشویق به انجام تحقیقات تیمی وچند مرکزی بخش ها بخ ش های معاون ت شام ل :اطالع رس انی پزشک ی ،مجل ه علمی پژوهش ی ،انتشارات )HSR( ،تحقیقات نظام سالمت ،طرحهای تحقیقات ی ،واح د ف ن آوری اطالعات ،کتابخان ه ،همای ش ها وسمینارها ،کمیته تحقیقات دانشجویی ،روابط بین الملل دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دانشکده بهداشت دانشکده پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری بروجن دانشکده پزشکی دانشکده پیراپزشکی دانشکده بهداشت تاریخچه دانشگاه علوم پزشک ی شهرکرد فعالی ت آموزش ی خود را از س ال ۱۳۶۵ ب ا پذیرش دانشج و در رشت ه های پزشک ی ،پرس تاری و مامایی آغاز نمود .در س ال ۱۳۷۰پذیرش اولی ن گروه از دانشجویان بهداشت در رشته کاردانی بهداشت محیط در دانشکده پزشکی شهرکرد آغاز شد و ب ه ترتی ب در س الهای بع د نی ز رشت ه های کاردان ی بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها در قالب گروه آموزشی بهداشت در دانشکده پزشکی پذیرش گردید. ب ا تص ویب دانشکده بهداش ت در دانشگاه علوم پزشک ی شهرکرد در س ال ، ۱۳۸۳ گروه بهداشت از دانشکده پزشکی جدا شده و به صورت مستقل دانشکده بهداشت فعالی ت آموزش ی خود را در قال ب س ه گروه آموزش ی آمار زیس تی و اپیدمیولوژی، گروه بهداش ت محی ط و گروه بهداش ت عموم ي آغاز نمود.درس ال ۱۳۸۳دوره کارشناس ی ناپیوس ته مهندس ی بهداش ت محی ط و درس ال ۱۳۸۹کارشناس ی پیوسته مهندس ی بهداش ت محی ط و کارشناس ی ارش د مهندس ی بهداش ت محی ط و کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی و در سال ۱۳۹۰کارشناسی ارشد آمار زیستی به دوره های آموزشی دانشکده اضافه گردید .در مجموع ،اين دانشكده تا پایان نیمه دوم ۹۰-۹۱ تعداد ۱۶۹۹نفر دانشچوی فارغ التحصیل داشته است. IEQM ( IEQM (Iranian Education Quality Managementبر اس اس مدل کیفی ت مالکوم بالدری چ ابزاري براي خودارزياب ي دانشگاه هاس ت كه بازنگري منظم ،س يستماتيك و جام ع از فعاليتهاي دانشگاه ه ا را فراه م مي سازد. اين خودارزيابي به دانشگاه ها اجازه مي‌دهد بطور شفاف نقاط قوت و زمينه‌هاي قاب ل بهبود خود را شناس ايي كن د و برنامه‌هايي جه ت بهبود ابعاد مختلف خود تدوين نمايد .در ای ن راس تا معاون ت آموزش ی وزارت متبوع ،در قالب طرح ( )EQMای ن برنام ه را جه ت اجرا ب ه دانشکده هایی از دانشگاههای علوم پزشک ی شهيد بهشت ي ،ايران ،مازندران ،اصفهان ،جهرم ،چهارمحال و بختياري ،همدان ،قزوين و تبريز ک ه داوطل ب اجرای ای ن طرح بوده اند واگذار نموده است. اهداف IEQM -۱رشد و ارتقاي سطح دانشگاه ها در تمامي ابعاد -۲كسب رضايتمندي كليه ذينفعان -۳ايجاد تعادل بين خواسته ها و انتظارات ذينفعان -۴تضمين موفقيت دانشگاه ها در بلند مدت -۵حفظ پويايي دانشگاه ها -۶ارتقاي كيفيت خدمات آموزشي مزاياي استقرار IEQM -۱برخورداري از ديدگاه سيستماتيك و فراگير -۲مديريت مبتني بر فرآيندهاي آموزشي -۳توجه ويژه به نتايج -۴ارزيابي مبتني بر واقعيات -۵مشاركت گسترده كاركنان -۶شناسايي نقاط قوت و ضعف -۷ارائه تصوير واقعي از فعاليتهاي دانشگاه ها -۸تبادل تجارب دروني و بيروني دانشگاه ها با يكديگر -۹استفاده از رويكرد خودارزيابي به منظور تعالي دانشگاه ها اصول اساسي مورد تاكيد در IEQM رهبري آينده نگر در موسسات آموزشي ،تعالي مبتني بر توجه به مشتريان موس سات آموزش ي ،يادگيري فردي و س ازماني در موس سات آموزشي ، ارج نهادن ب ه كاركنان و ذينفعان موس سات آموزش ي ،تمرکز بر آينده موسسات آموزشي ،مديريت نوآوري در موس سات آموزشي ،مديريت بر مبناي واقعيت در موس سات آموزش ي ،تمرک ز بر نتايج درموسسات آموزشي ،نگاه سيستماتيك در موسسات آموزشي . معيارهاي اساسي مورد تاكيد در ‏IEQM ره بري ،خ ط مش ي و اس تراتژي ،تمركز بر دانشجويان ،ذينفعان و بازار ، اندازه گيري ،آناليز و مديريت دان ش ،تمركز بر نيروهاي كاري ،مديريت فرآيندها ،تمركز بر نتايج .اجرای کامل این معیار ها منجر به اخذ ۱۰۰۰امتیاز مورد انتظار مدل مدیریت کیفیت در محیط اجرا می گردد. كاربردهاي IEQM -۱ابزاري براي خودارزيابي دانشگاه ها ب ه منظور تعيين موقعيت دانشگاه ها در مسير تعالي ،كم ك ب ه درك فاصله بين اهداف و واقعيته ا و ترغيب ب ه يافتن راه حلهاي بهبود -۲مبنايي براي ايجاد زبان و تفكر مشترك در بين دانشگاه ه ا در تمامي حوزه هاي عملكردي -۳چارچوب ي براي درك وضعيت فعل ي دانشگاه ه ا ،حذف دوباره كاريها و تشخيص انحرافات -۴جهت دهي دانشگاه ها به سمت استانداردهاي مديريت آموزش تاريخچه دانشكده پرستاري و مامائي شهرکرد دانشكده پرستاري و مامائي شهركرد وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در سال ۱۳۶۵با پذيرش ۴۸نفردانشجو دررشته كارداني پرستاري و ۸۰نفر دانشجو در رشته كارداني مامائي در ساختمان قديمي ،واقع در خيابان ملت ،نرسيده به ميدان انقالب كار خود را آغاز نمود و در سال تحصيلي ۶۶ – ۶۷با پذيرش ۴۹ نفر دانشجو در رشته هاي كارداني اتاق عمل و هوشبري به كار خود ادامه داد و در نيمسال اول سال تحصيلي ۶۶رشته كارداني پرستاري به كارشناسي تبديل گرديد. با توجه به بهره برداري از ساختمان دانشكده در سال ۱۳۷۶دانشكده از مكان قبل ي ب ه مح ل جديد واق ع در رحمتيه انتقال ياف ت و در حال حاض ر (سال تحص يلي )۸ ۵ – ۸ ۶اين دانشكده داراي رشت ه هاي كارشناس ي پرستاري پيوس ته و ناپيوس ته (دوره روزان ه و شبان ه) – کارشناس ی مامايی (دوره روزان ه)كاردان ي مامائ ي (دوره روزان ه و شبان ه) – كاردان ي تكنس ين اتاق عمل مي باشد و طبق آمار گرفته شده تا پايان نيمسال دوم سال تحصيلي ۸۵ – ۸۶ تعداد دانشجويان مشغول ب ه تحص يل در دوره روزان ه ۲۶ ۸نفر و در دوره شبانه ۱۷۶نفر مي باشد. تاریخچه دانشکده پزشکی تاریخچه دانشکده پزشکی :دانشکده پزشکی شهرکرد از سال ۱۳۶۵با پذیرش ۱۱۰ دانشجوی پزشکی آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۶۶به طور مستقل و به عنوان اولین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به فعالیت آموزشی خود ادامه داد ۰در حال حاض ر در دو نیمس ال دانشجوی پزشک ی م ی پذیرد .ای ن دانشکده دارای معاونت های آموزش ی علوم پای ه و بالین ی ،معاون ت اداری – مال ی و معاون ت پژوهش ی می باشد ۰همچنین عالوه بر رشته پزشکی ،این دانشکده دارای رشته های تحصیالت تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد انگل شناسی ،میکروب شناسی ،ژنتیک انسانی و ایمنی شناسی و دوره های تخصصی داخلی ،اطفال ،زنان می باشد در حال حاضر بیش از ۹۰عضو هیئت علمی تمام وقت در قسمت علوم پای ه و بالینی مشغول کار هس تند .مراک ز تحقیقات ی س لولی و مولکول ی و گیاهان دارویی و ۸آزمایشگاه و یک سالن تشریح در این دانشکده فعال هستند. مركز كامپيوتر دانشکده پزشکی مركز كامپيوتر دانشكده پزشكي شهركرد داراي س ايت كامپيوت ر جه ت استفاده دانشجويان ب ا تعداد ۳۰دس تگاه كامپيوت ر و س ايت كامپيوت ر جه ت استفاده اعضاي هيئ ت علم ي ب ا تعداد ۳۰عدد كامپيوت ر و تمام ي امكانات جان بي مي باشد. اين مركز داراي ISPبوده و با در اختيار داشتن خطوط اينترنت پرسرعت در جهت خدمات آموزشي و پژوهشي به دانشجويان و اساتيد محترم ايفاي نقش مي كند. پشتيباني از شبكه كامپوتري و كامپيوتر هاي دانشكده ها نيز بر عهده اين مركز مي باشد. دانشكده پيراپزشكي در يك نگاه با تصويب دانشكده پيراپزشكي در سال ۱۳۸۷رشته هاي پيراپزشكي ازدانشكده پزشكي جدا گرديد و اين دانشكده فعاليت مس تقل خود را شروع كرد .در سال تحص يلي ۸ ۸-۸ ۷براي رشته‌هاي كارشناس ي پيوس ته هوشبري ،علوم آزمايشگاه ي و راديولوژ ي پذيرش دانشج و آغاز گرديد و دوره كارشناسي ناپيوس ته هوش بري نيز از س ال تحص يلي ۸۸-۸۹شروع شد .تاسيس دوره هاي كارشناسي كاردرماني ،گفتار درماني وفيزيوتراپي و نيز دوره تحصيالت تكميلي در رشته هوشبري در دست بررسي است. رشته هاي دانشكده پيراپزشكي در حال حاضر رشته هاي موجود دانشكده پيراپزشكي و مقاطع تحصيلي مربوطه به قرار زير است: مقطع تحصيلي رشته كارشناسي پيوسته علوم آزمايشگاهي كارشناسي پيوسته راديولوژي كارشناسي پيوسته هوشبري كارشناسي ناپيوسته هوشبري كارشناسي ناپيوسته علوم آزمايشگاهي مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سلولس و مولکولی گیاهان دارویی بیوشیمی بالینی عوامل اجتماعی تعیین کننده سالمت بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیمارستان امام رضا(ع) اردل بیمارستان امام جواد ناغان بیمارستان آیت اهلل کاشانی شهرکرد بیمارستان سیدالشهدا فارسان بیمارستان سینا جونقان بیمارستان شهداء لردگان بیمارستان ولی عصر بروجن بیمارستان هاجر(س) شهرکرد تاريخچه بيمارستان آیت اهلل کاشانی تأسيس بيمارستان :سال ۱۳۵۱ بازسازي بيمارستان :سال ۱۳۸۸ بيمارستان آيت ا ...كاشاني شهركرد با فعاليت آموزشي -درماني در ۷طبقه وزير بناي كل ۲۵۰۰۰متر مربع و مساحت كل 30000مت ر مرب ع ب ه عنوان يكي از بيمارس تانهاي هيأ ت امنايي كشور انتخاب شده است. تعداد پرسنل بيمارستاني در مجموع ۸۳۰نفر مي باشد كه شامل پزشكان عمومي و متخصص ،نيروهاي رسمي ،پيماني ،طرحي و كليه نيروهاي شركتي بيمارستان مي باشد .ميانگين درصد اشغال تخت بيمارستان %۷۰مي باشد. بيمارس تان ب ا دارا بودن ۱۳اتاق عم ل فعال ماهان ه ب ه طور ميانگين ۱۵۰۰عمل اورژان س و الكتيو انجام م ي دهد .بيمارس تان آيت ا ...كاشان ي شهركرد به عنوان مركز ارجاع بيماران ترومائي در اس تان آماده ارائه ب ه بيماران و مراجعين عزيز مي باشد. نام بخش هاي ارائه دهنده خدمت بخ ش هاي بس تري -اورژان س -جراحي زنان و مردان -ارتوپدي زنان ومردان -ارولژ ي زنان و مردان -چش م پزشكي ( ENT -گوش و حلق و بيني) -نروسرجري(جراحي مغز و اعصاب) -نرولوژي(داخلي اعصاب) -فوق تخصص داخلي -سوختگي ( ICU۱-۲ -مراقبتهاي ويژه) نام بخش هاي فعال پاراكلينيكي راديولوژ ي -س ونوگرافي -س ي ت ي اس كن -آزمايشگاه -پاتولوژي -بانك خون -داروخانه -نوار قلب -نوار مغز -مدارك پزشكي -كلينيك ويژه بيمارستان هاجر (س) شهرکرد شروع عمليات ساختماني ۱۳۶۵ سال بهره برداري ۱۳۷۱ تعداد تخت اوليه ۱۲۸با بخشهاي زنان -جراحي زنان -داخلي زنان توسعه ساختمان ۱۳۷۹بلوك Cبا سه طبقه و افزايش تخت هاي بيمارستان به ۲۲۰تخت و انتقال بيمارستان اطفال علي اصغر (ع) به بيمارستان هاجر (س) و از سال ۱۳۷۷با انتقال بخشهاي داخلي مردان -روانپزشكي -قلب -نوزادان- - CCUاز بيمارستان آيت ا ...كاشاني به هاجر (س) تعداد تخت هاي فعال به ۲۴۰و از سال ۷۹به ۳۲۲تخت افزايش يافت و در حال حاضر بيمارستان با۳۴۸تخت فعال و بيش از ۳۰بخش و واحد به مراجعين و بيماران خدمات رساني انجام مي دهد. نام بخش هاي ارائه دهنده خدمت .1فوریته ا و اورژان س .2قل ب .3داخل ی .CCU 5.4آنژیوگرافی .ICU 7.6جراح ی زنان .8زنان .9اتاق عمل .10زایشگاه .11خون و انکولوژ ی .12عفون ی .13اطفال .14اعصاب و روان .15نوزادان .16آندوسکوپی .17دیالیز .18تاالسمی پایان

62,000 تومان