سایر آموزش

درس یازدهم دین و زندگی یازدهم- عزت نفس

din-zendgi-11

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس یازدهم دین و زندگی یازدهم- عزت نفس”

درس یازدهم دین و زندگی یازدهم- عزت نفس

اسلاید 1: یکی از مهم ترین قدم ها در مسیر کمال، تقویت عزت نفس است. عزت از صفاتی است که قرآن کریم بیش از ۹۵ بار خداوند را بدان توصیف کرده است. معصومین بزرگوار این صفت را از اركان فضایل اخلاقی دانسته اند که اگر در وجود ما شکل بگیرد، مانع بسیاری از زشتیها خواهدشد.این درس را به شناخت این صفت اختصاص میدهیم تا با آگاهی بیشتر، برای کسب این فضیلت بکوشیم .

اسلاید 2: عزت به معنای «نفوذ ناپذیری» و «تسلیم نبودن» است. وقتی می گویند خداوند «عزیز» است، معنایش این است که کسی عزت و ذلت عترت به معنای «نفوذناپذیری» و «تسلیم نبودن» است. وقتی نمی تواند در اراده او نفوذ نماید و او را تسلیم خود کند.واژه «ذلت» درست مقابل «عترت» قرار دارد و به معنای نفوذپذیری و مغلوب و تسلیم بودن است.بنابر تعاریف فوق، «انسان عزیز» کسی است که در برابر مستکبران و ظالمان و همچنین در مقابل هوی و هوس خویش می ایستد، مقاومت می کند و تسلیم نمی شود. او زیر بار عملی که روحش را آزرده کند و او را حقیر و کوچک سازد، نمی رود .انسان ذلیل» نیز کسی است که در برابر مستکبران و زورگویان تن به خواری می دهد و هر فرمانی را می پذیرد؛ همچنین تسلیم هوی و هوس خویش می شود و هر کاری را که موافق هوی و هوس او باشد انجام می دهد، هر چند که آن کار روحش را به گناه آلوده کند .اکنون باید ببینیم چگونه می توانیم صفت دوست داشتنی «عترت» را در خود تقویت کنیم و از «ذلت و خواری» دوری کنیم؟عزت و ذلت

اسلاید 3:

اسلاید 4: قرآن کریم و سیره معصومین راه های زیر را برای تقویت عزت نفس بیان می کنند :1- شناخت ارزش خود و نفروختن خویش به بهای اندک اگر کالای گران قیمتی، مانند طلا داشته باشیم، اما ارزش و قیمت آن را ندانیم، به آسانی فریب می خوریم و آن را به بهای اندک می فروشیم. اما اگر ارزش آن را بدانیم، آن را عزیز میشماریم و به قیمت واقعی می فروشیم و بهایی برابر با ارزش آن به دست می آوریم .از همین رو خدا وند جایگاه ما انسانها را در خلقت بیان می کند و می فرماید : ما فرزندان آدم راکرامت بخشیدیم... و بر بسیاری از مخلوقات برتری دادیم .و خطاب به انسان فرموده: ای فرزند آدم، این مخلوقات را برای تو آفریدم و تو را برای خودم.راه های تقویت عزت

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید