جغرافیا و نجوم

درس یک جغرافیای یازدهم

dars-1-joghrafia-11

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس یک جغرافیای یازدهم”

درس یک جغرافیای یازدهم

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: فصل اولناحیه چییست؟

اسلاید 3: بندر پیرائوس-یونانمزرعه ای در سوئیس

اسلاید 4: دو تصویر اسلاید قبل را با یکدیگر مقایسه کنیدمزرعه ای در سوئیس:این ناحیه،یک ناحیه ی مرطوب،با پوشش گیاهی غنی و فعالیت دامداری می باشد.بارندگی زیاد و رطوبت کافی به وجود آمدن چمنزارهای وسیع ایجاد شرایط مناسب برای دامداری و پرورش گاونوع خانه ها و شکل سقف ساختمان ها نیز با ریزش های جوی و نوع فعالیت های اقتصادی ساکنان ناحیه یعنی نگهداری دام و علوفه تناسب دارد.بندر پیرائوس در یونان:ناحیه ای ساحی است فعالیت ها مربوط به تجارت و گردشگری در اینجا انجام می شود.امکان تجارت دریایی موجب به وجود آمدن شهری با نقش بندری در کنار دریا شده استجذب جمعیت زیاد،رونق فعالیت های مربوط به تجارت و گردشگری و حمل و نقل بار و مسافر موجب پدیدآمدن ساختمان های بلندمرتبه شده است.

اسلاید 5: ناحیههر مکان بر روی زمین ویژگی هایی دارد.میان اجزا و پدیده های هر مکان نوعی پیوستگی و هماهنگی وجود دارد که آن مکان را از سایر مکان ها متفاوت می سازد.ناحیه،بخشی از سطح زمین است که ویژگی های جغرافیایی(طبیعی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و ..)همگون و خاصی دارد.به طوری که با بخش های مجاور خود متفاوت است.از این تعریف می توان نتیجه گرفت:ویژگی اصلی هر ناحیه،وحدت و همگونی نسبی عناصر طبیعی و انسانی در آن است.(وحدت یابی)هر ناحیه ی جغرافیایی به درجه ای از همگونی رسیده است که از سایر بخشهای پیرامون خود با آن ها تفاوت دارد.

اسلاید 6: ناحیه بندیوقتی یک محیط جغرافیایی را بر اساس معیارهایی به واحد های کوچک تر تقسیم می کنیم،به طوری که هر واحد با واحد مجاور تفاوت داشته باشد،در واقع ناحیه بندی کرده ایم. این تقسیم بندی نواحی برای شناخت بهتر و آسان تر مکان های مختلف،علمی کردن مطالعات و تحقیقات درباره ی این مکان ها به منظور برنامه ریزی صحیح انجام می گیرد.جغرافی دانان با توجه به معیارهایی حدود و مرزهای هر ناحیه را روی نقشه رسم می کنند و نواحی مختلف را روی نقشه نمایش می دهند.انتخاب این معیار و ملاک ها برای ناحیه بندی به هدف مطالعه و تحقیق جغرافی دان بستگی دارد.ناحیه بندی کاری صرفاً جغرافیایی است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید