صفحه 1:
۱۷۷/۷۷۸۵۵۵۵۲
صفحه 2:
صفحه 3:
:تعريف قوه
«قوه» صفت مؤثر در غير و اقتدار بر صدور افعال به قدر امكان است
mbna eter t - بنتی و تال
See ده
صفحه 4:
أن جو نه هت بقاق شخض ات تفه قیج ات
تأثیر قوّه. يا به جهت بقای شخص است و يا به جهت بقای شخص با نوع هر دو.
صفحه 5:
:دلیل حصر قوا به سه قوه
7 دلیل آن که افعالی که از انسان صادر میگردد یا با شعورند یا بی شعور
و آن که بی شعورند یا مختص به حبوان است یا اینکه مختص به حیوان HS Le
ونبات را نیز شامل می شود.
با شعور: . . قوه نفسائیه
اختصاص به حيوان دارده قوّه حيوانيه
صفحه 6:
سا قتوه نفسانیه: قوّهاى است در بدن كه منشأ و مبدأ و باعث ظهور و صدور ح و جركت
جميع بدن و ادراک صور و معانی است
سا قتوه حیوانیه: قّهای است که منشأً و مبداً و باعث حیات کل بدن است
الا og طبیعیه: قوهای است که مبدا و منشا تغذیه و تتمیه و تهیه و ایصال بدل ما یتحلل کل
1a اعضاست.
صفحه 7:
حسْ و حرکت و ادراک صور و معانی همه متعلّق به اوست
” مهدا وهصير ظهور وَصِدَور أفقال أن دماخ ات کهاز اعضاء م رکب ات
1 آلت و خادم آن: اعصایاند که از اعضاء مفردهاند
صفحه 8:
+حیات جمیع بدن تعلقق بدان رد
۲ ماو صدر ظپور و صنور اققال آن, قلب ادن که از اعضاه مرگبه أت:
آلت و خادم آن: شرائین (است] که از اعضاء مفردهاند
صفحه 9:
باهر جتميدزو تغذيه و بدل ما يتخال جميع يدن لبذان كملق قارد
” مهدا وهصدر ظهور و صدور اققال آن. کید است که از اعضاء مرکبه کت
آلت و خادم آن: «اوزدهاند» که از اعضاء مفردهاند
صفحه 10:
باهر جتميدزو تغذيه و بدل ما يتخال جميع يدن لبذان كملق قارد
” مهدا وهصدر ظهور و صدور اققال آن. کید است که از اعضاء مرکبه کت
آلت و خادم آن: «اوزدهاند» که از اعضاء مفردهاند
صفحه 11:
اما به جهت بقاء نوع باشخص, به همان سه قوّه است با «فوه مولده ماه آن و قیسه
هضوره» آن
مبدأ و منشأ آن. انقیان مرد و زن و اجتماع و ترکیب آن هر دو باهم در رحم
