پزشکی و سلامتطب سنتی

در بیان قوای بدن انسان

صفحه 1:
۱۷۷/۷۷۸۵۵۵۵۲

صفحه 2:

صفحه 3:
:تعريف قوه «قوه» صفت مؤثر در غير و اقتدار بر صدور افعال به قدر امكان است ‎mbna eter t -‏ بنتی و تال ‎See‏ ده

صفحه 4:
أن جو نه هت بقاق شخض ات تفه قیج ات تأثیر قوّه. يا به جهت بقای شخص است و يا به جهت بقای شخص با نوع هر دو.

صفحه 5:
:دلیل حصر قوا به سه قوه 7 دلیل آن که افعالی که از انسان صادر میگردد یا با شعورند یا بی شعور و آن که بی شعورند یا مختص به حبوان است یا اینکه مختص به حیوان ‎HS Le‏ ونبات را نیز شامل می شود. با شعور: . . قوه نفسائیه اختصاص به حيوان دارده ‏ قوّه حيوانيه

صفحه 6:
سا قتوه نفسانیه: قوّهاى است در بدن كه منشأ و مبدأ و باعث ظهور و صدور ح و جركت جميع بدن و ادراک صور و معانی است سا قتوه حیوانیه: قّهای است که منشأً و مبداً و باعث حیات کل بدن است الا ‎og‏ طبیعیه: قوهای است که مبدا و منشا تغذیه و تتمیه و تهیه و ایصال بدل ما یتحلل کل ‎1a‏ اعضاست.

صفحه 7:
حسْ و حرکت و ادراک صور و معانی همه متعلّق به اوست ” مهدا وهصير ظهور وَصِدَور أفقال أن دماخ ات کهاز اعضاء م رکب ات 1 آلت و خادم آن: اعصایاند که از اعضاء مفردهاند

صفحه 8:
+حیات جمیع بدن تعلقق بدان رد ۲ ماو صدر ظپور و صنور اققال آن, قلب ادن که از اعضاه مرگبه أت: آلت و خادم آن: شرائین (است] که از اعضاء مفردهاند

صفحه 9:
باهر جتميدزو تغذيه و بدل ما يتخال جميع يدن لبذان كملق قارد ” مهدا وهصدر ظهور و صدور اققال آن. کید است که از اعضاء مرکبه کت آلت و خادم آن: «اوزدهاند» که از اعضاء مفردهاند

صفحه 10:
باهر جتميدزو تغذيه و بدل ما يتخال جميع يدن لبذان كملق قارد ” مهدا وهصدر ظهور و صدور اققال آن. کید است که از اعضاء مرکبه کت آلت و خادم آن: «اوزدهاند» که از اعضاء مفردهاند

صفحه 11:
اما به جهت بقاء نوع باشخص, به همان سه قوّه است با «فوه مولده ماه آن و قیسه هضوره» آن مبدأ و منشأ آن. انقیان مرد و زن و اجتماع و ترکیب آن هر دو باهم در رحم

51,000 تومان