صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
۲ 98 بحث جديدي نیست. 7 ضرورت مشارکت همه کارکنان سازمان آنچه شما را در دا یب خود گرفتا كندء آساني است: ص یس ۲ شرکتهايي که درست کار نمی کنند در ‎She! 1‏ ۵6 مشکل دارند. (ویزگگ هاي ان 7 اصلاح بجاي پيشگيري زمان زيادي از ما مي كيرد. ۲ تاكيد بر اصول اوليه كار > خانه و محل کار (کیفیت زندگي و محل ‎J‏ 7 نشت شاى ده

صفحه 5:
روشهاى رسيدن به بهره ورى ” پرهزینه (خرید ماشین 000) 7 کم هزینه (اصلاح قفسه بندي انبار) ۲ بي هزینه (اجراي 96)

صفحه 6:
6 یکماز مباحثعمدم در مدیرینزژاپنیاستکم ازلبتدا درژلینو سپس‌در سایر کشورها بكاركرفتص شدم است اين سيستمء براي اولين بار بعد از جنگ جهاني دوم در زاين شكل كرفت . زابني ها با الكوبرداري از برخي ‎ee‏ آمريكايي تمودن آن این سیستم را ارائه تمواصدل

صفحه 7:
الگوبرداری ژاینی ها 1- صنایع بهداشتي ودارويي یا صنایع ميكروالكترونيك كه ما نبازمند بحت عنوآان ‎Rove‏ تجسال بودند » بدلیل الزام رعایت جدانشت اسان ار دهای مرتب 2- سازمانهاي خدماتی مانند هتل ها , سو کتابخانه ها و تفريحي , بدليل م نزديك بأ مشتريان . 3- سازمانهای پیشرو که به اهمیت مباجتي مانتد انسان - ‎eet‏ اسان کاروا حرط را هی زا نموده و تلاش کرده ‎ils‏ مت ارت هی سا ‎ne‏ ن - ماشین ‎as‏ ۰ و هم اکنون 5 ان ل ژي ري هستچم»: اه 8 به شدت مر توبن تکنوا

صفحه 8:
N DauUAW . استفاده از چرخه 600 به صورت فرهنگ سازمانی قابلیت شناسایی و حل مسائل سازمان به صورت بويا رهبری قوی استراتژیک هوشیاری و آگاهی از بهبود مستمر استاندارد کردن فعالیت ها و نتایج مورد انتظار سیستم جامع کیفیت (۲۵۵) 66

صفحه 9:

صفحه 10:
‎SO‏ سیستميب رایب هسازیو آراستگیدر محیط کارميباشد. به عبارتي دیگر : 68 فني است که به منظور برقراري و در يك سازمان به کار گرفته مي شود و وجه تسمیه آن پنج کلمه ژاپني است : ‎Ghisuke , sehetu , sev , vein , vert‏ ‎0

صفحه 11:
‎Joleo‏ 200 ا 6 زاينى ‏000 60)10006) 2ران -سع 6 -, 6 ‏1100 ))))) )ا 090-09 ‏5 را )رس 5:28) ‏25 واو اج 5:26) ‎Go=Chisuke=TROIM10G & OIGINO1PLIDEG ‎a

صفحه 12:
ابعاد 5 كانه ©© 1- ساماندهى تفكيك و تعمير ‎(Gett)‏ 2- نظم و ترتيب ‎(Getoa)‏ ( Geter) ‏باكيزكى‎ -3 4- استاندارد سازى تداوم و ايمنى (بدداد© ) 5- تعلیم و انضباط (علحبا۵ )

صفحه 13:
۹ Sort ig mle Ni, 115 3 ۳1 \ HEAVEN 7 ‏و‎ aS ‏ون‎ 2

صفحه 14:
کارکنان ظاهري خسته و آشفته دارند کارکنان صميمي نیستند غیبت ‎caw VL Feats‏ كا اي ‎Mol‏ رفت ‎nis‏ رن ی پيشنهادي براي اج و پیشر Ws rg US GOO als yo een 9 تجهیزات و محیط کار کثیف و آلوده اند ضایعات, دوباره كاري و بر گشتي بالاست ابزار و اقلام بدون نظم و ترتیب پراکنده ند دي انبا كالاي نیم ساخت موجودد ارو حجم ي نيم ساخته تعداد حوادث بالاست

صفحه 15:
مزاياى استقرار 66 در سازمان 1- ايجاد يك نظم فراكير 2- زمينه سازي و برقراري انضباط سازماني 3- زيبا سازي محيط كار 4- همه افرادء محبط کار تمیز و مربب را دوست پارند 5- ثمرات تلاش براي همه افراد قابل مشاهده است 6- فضاي موثر بيشتري ایجاد مي شود 7- مدت زمان جستجو كاهش مي يابد 8- طول عمر ماشينها و تجهيزات افزايش مي يابد 9- كاهش و حذف ضايعات و اتلاف ها 0- محيط كار به يك مكان بهداشتي و ايمن تبديل مي كردد as

صفحه 16:
مزاياى ديكّر استقرار 96 .. ‎I‏ , کاربرد سازما جمعي دارد بلكه ين سيستم نه تنها / ربرد سازماني و ار سازي در سطح فردي و منزل مسكوني نيز مي باشد ‏©© فضاعمناسب بهره ور ف فعا.ل زیبا , شاد و ليمن ‏علاوه بر اين » تداوم بياده سازي ۵6 موجب نوسازي تصویر سازمان در بین مشتریان شده و فرصت هاي تجاري روز فزوني ‏براي محصولات آن فراهم مي نماید . ‎06

صفحه 17:
به 4 دلیل زیر , 568 انتظار مشارکت افراد ا در اجراى برنامه هاى مرتبط رآ دارد: ‎ON ee -1‏ كليه شر كت هار قرارد ارد : كوجك » ‎٠‏ بزرگ ‏2- مي توان آن را در هر حوزه كاري بکار گرفت : توليدي :» تجاري و خدماتي ‏3- درك فاسفه آن ن براي همه آسان است و نيازي ‏حات پیچیده ندارد . ‏4 همه به يك محیط کار پاکیزه , راحت و سازماندهي شده عشق مي ورزند.

صفحه 18:
ت9۳ مرح ‎SG‏

صفحه 19:
1. قبل از شروع ‎lS a:‏ با مفاهیم -۵کاملا آشنا شوید ۲ باور داشته باشید که پیاده سازي این سیستم به نفع شماست . ۳ هدف گذاري نموده و با برنامه کار کنید . ۴ از كارهاي ساده تر که نتیجه آن ها سرین مشخص مي شود شروع ۵ محیط کارخود را به چند قسمت ( مثلاً میر کار, فایل هاء كمد اداري» كمد كتاب و ... ) تقسيم كنيد . ۶ هر بار يك قسمت از محیط کارتار را ساءاندهي 06

صفحه 20:
7 از قسمتي شروع کنید که دورترین فاصله را از شما و میز کارتان دارد . ۸ همه افراد را در این کار مشارکت نمایند ‎٩‏ بدون اجازه و اطلاع مدیر و همکارانتان اقدام به اجراي:٩‏ در مورد وسایل مشترك يا لوازم ‎a‏ مربوط به آنان ننمایید . . هر كاري را که شروع کردید کامل کنید . . فوراً تصميم كبري نماييد و كار وكير ‎plas‏ ,)1 به صورت بلاتكليف رها نكنيد. ‏2.هر كس مسئول بباده ساريدة در رابظكا حاد و وسايل مربوط به خودش است. ‎eo

صفحه 21:
5 شناسایی اقلام ضرور از غیرضرور طبقه بندی اشیا و دسته بندی تعیین اولویت نگهداری برای اشیاء ذخیره سازی مناسب بر<سب نباز, دور ریختن اقلام زاید

صفحه 22:
۸. ESE Ie PE} ‏للتفكلات موجود‎ كند كردن عمليات اشغال فضاي مفيد معطلي سرمايه استهلاك اقلام مفيد ايجاد اتلاف وقت براي

صفحه 23:
رعایت مقررات استقرار نتايج ‎yi‏ كردن اشیا به سادگی ‏یافتن اشیا به سرعت (زمان) ‎9 ‎

صفحه 24:
مكانيابي در دسترس خود قرار داده یا با خود حمل كنيد در محل كار و در نقطه كانوني (ميز يا تابلو ابزار ) قرار دهيد و بس از استفاده به جايش بركردانيد در محل كار و در نقطه كانوني قرار دهید و پس از استفاده به جايش برگردانید دور از دسترس و در انبار نگهداري کنید نگهداري نکنید یا دور از دسترس و در انبار نگهداري نمایید نگهداري نکنید اقلام ضرورى از نوع ١ه‏ در واحد زه بسیار ضروري .| کمتر از يك ساعتیکبار استفاده شود ضروري از يك ساعت تا یکروز یکبار استفاده شود نیمه ضروري از یکروز تا یکماه یکبار استفاده شود كمترضروري ‏ | از یکماه تا ششماه یکبار استفاده شود غیر ضروري .| بیش از 0 ماه یکبار استفاده شود مطلقاغیرضروری | مورد استفاده آن مشخص نیست og

صفحه 25:
2-000 5 دوم سهولت بيدا كردن اقلام سرعت ييداكردن اقلام (زير 30 ثانيه) هماهنكي بين كاركنان در ناميدن اقبا م هماهنكي بين كاركنان در تعيين مئان اقلام بهبود ايمني بهبود فرايند بهبود لي اوت آراستگي و دلپذیرتر شدن محبط es

صفحه 26:
4ه 055 يك ساعت ‎le‏ يك صفحه گزار ش يك دقیفه مکالمه تلفني يك پرونده براي هر مو يك نام براي ناميدن اقلام 93 يك مكان براي قرار دادن هرجيز ‎de‏ كپي از هرا نامه هتم وجود مدارك يك كار روي ميز بكار بررضي نامه وارده

صفحه 27:
هو حذف ‎oe‏ و آلاینده ها ‎Spl posse‏ كنيفي» و پاکیزه نگاهداشتن ۳ آلاینده ها مي باشد . ۰ پاكسازي محیط سازمان ‎٠‏ پاكسازي تجهیزات و وسایل . پاكيزگي کارکنان

صفحه 28:
پاکسازی محیط سازمان "انجام هماهنگیها و اطلاع رساني لازم *تفكيك محیط کار و تقسیم کار ‎eee‏ مصادیق 3 ها رفع آلودگي *تعیین دامنه, مصادیق و راههاي رفع آلودگي صوتي 5 *تعیین دامنه, مصاديق و راههاي رفع آلودكي 1 مصا اهها فع آلودگي ۰ ¢ دامنه» ديق > مس ود شام *تعیین دامنه» مصادیق و راههاي رفع آلودگي هوا *تعیین دامنه, مصادیق و راههاي رفع آلودگي آب “تعبينن دامنهء مصادية. 9 راههای رفع آلودگی

صفحه 29:
تعیین تجهیزات و وسایل موجود تعیین شرایط محيطي و نگهداري تجهیزات و وسایل تعیین مصادیق آلودگي براي تجهیزات و وسایل تعیین آلاینده ها تعیین شیوه هاي پيشگيري از آلودگي تعیین شیوه هاي رفع آلودگي تعیین ابزارهاي رفع آلودگي زمانبندي اجراي پاكسازي e9

صفحه 30:
مزایای 4 ۳ تاثیر مثبت بر بهداشت محیط کار تاثیر مثبت بر بهداشت رواني محيط كا ‎J‏ رفع نواقص اجراي دو 6 قبلي پيشگيري از خرابي و از کار افتادگي ماشین آلا ت 90

صفحه 31:
-تمام کارکنان از هر رده» مسئول محيط كاري خويش هستند -باكيزكي مي بايستي با ابزار مناديب انجام شود تا مفرح بوده و مشقت بار نباشد -نيروهاي خدماتي بر باكيزه سازني مكانهاي عمومي متمرکز گردند -پاكيزگي فعاليتي مستمر است -در پاكيزگي اصل بر جلوگيري شدن است از آلوده 60

صفحه 32:
1 ۲ استانداردسازي 5 8 \ ~ ” تداوم 6ه 7 7 برقراري سلامت و ايمني در ‎a~| iV P‏ محيط كار

صفحه 33:
رئوس فعالیت های ء چهارم : استانداردسازی استانداردسازي:استاندارد نمودن وضعیت حاصله از اجراي ‎yaw‏ ‏قبلي - تعیین چگونگي,زمان و مسئولین انلجام دوره | ي. انه اماب نيه | © قبلي = بده كبرق از یت مقر داد سر 7 - تهیه آیین نامه اجرايي با ترکیب سا کر 0 2 ‏حك‎ ‎he fT

صفحه 34:
انضباط:زمینه سازي (ایجاد آگاهي و تعهد) فردي و گروهي براي انجام دقیق.درست و بموقع استانداردها توسط کارکنان اموزش فرهنگ سازي مميزي (خود مميزي و مميزي ره.مي ! ایجاد عادات صحیح که

صفحه 35:
5 محیط کار آراسته ابزار و اقلام آراسته 59 همكار آراسته ‎٠‏ رفتار آراسته ‏2 پندار اراسته ۳ 1 عم ‎٠‏ فرايندهاي اراسته -

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:
وضعیت قرار گرفتن لیبل در کازیه ها

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:
نصب لیبل شناسایی برای قفسه ها *

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
وضعیت میز بعد از ساعت کار

صفحه 45:

صفحه 46:
بعد از اجرا

صفحه 47:

62,000 تومان