صفحه 1:
۶
فایده تدوین رسالت :
/ ایجاد گرایش واحد در ساز مان
/الهامي در ارتباط با فعالیت هاي روز مره
/ هدایت و انگیزش پرسنل در جهت ارزش
ها و عقاید ساز مان
صفحه 2:
نحوه تدوین رسالت :
/ گرفتن عقاید افراد dale» 5) colitul b 4
/مصاحبه
/تشکیل حلسات کمیته استراتغیک
/بارش افکار
/ توحه به دید گاه مدیر ارشد
/توجه به دیدگاه ذینفعان
/ توحه به بررنامه توسعه اقتصادی اجتماعی
/ توحه به دیدگاه کار شناسان
صفحه 3:
شناخت محيط :
/ محيط رقابتى
۳ محیط درونی
صفحه 4:
صفحه 5:
محیط درونی :
/مالی § هد
/ نیرروی انسانی
/ عمليات
/ تحقيق و توسعه
/بازاریابی
/مدیرریتی
صفحه 6:
مثال : 4
ماس آنيم بآ توسعه مديريت متمس ن أمورشى و
ارتقاى كينيت خدمات آموزش سلامت»؛ توسعه
منابع اناسنى ماهر و توانمند » توسعه منابع مالى »
اطلاعاتى و تجهيزاتى » توجه به مناسب ترين
تکنولوژی و الگوهای آموزشی» باعث ارتقا
جايكاه تشكيلاتى آموزش سلامت در استان
٠ شويم
صفحه 7:
له
طراحی ؛ al وارزشیابی برنامه های آمورش
سالامت ؛ تررویج مشا CS مدمی و چند بخشی »
جلب حمایت همه جانبه اضراد و گروه های ذینفع»
تلاش در جهت تدوین فوانین و سیاستهای حامی
سلامت از ديك مسئو ليت هاى ماست .
صفحه 8:
ما خواستار بالاتررین حد استاندارد های اجرابی
ممكن و رعايت كامل نظام نامه اخلاقى
آموزشگران سلامت هستیم .
ما با علم به ارزش تنوع اجتماعی و پدیرش
رويكرد جند oa از ارزش» شان » توانایی
بالقوه ؛ خصوصيات ars به فرد تمام افرراد
جامعه » حريم خصوصی و ارزش های اعتقادی
صفحه 9:
ا 4
آنالیم ذینفعان :
ذینفع اضراد یا گروه هایی که به نوعی در
عملكرد ساز مان باعث نفع یا ضرر شوند .
. / به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم میشوند
صفحه 10:
ماحل شناخت ذينفعان :
je شناخت مقدماتى
/تشخیص دید گاه و روابط ميان ذينفعان
/بررسی اهمیت نسبی آنها
/بررسی اهداف و طبرح های ذینفعان
/ بررسی فعالیت های اجرایی - شناسایی مینزان
ام گذاری آنها در روند فعالیت های ساز مان
/ رتبه بندی آنان بر اساس دو معیار علاقه و
قدرت
صفحه 11:
۶
میتوان برای کمی کردن متفیر های کیفی ؛
علاقه و قدرت ببرای هر کدام معیار هایی را در
/ معیار را درجه بندی نمود
/ بر اساس 1S جمع به علاقه و قدرت ؛ عدد
داد
صفحه 12:
*
مثال ييشنهادى :
معيار هاى علاقه:
/تشانه دورنماو رسالت دو ساز مان
/میزان علاقه رهبران ساز مان به همکاری
/تشابه عملکرد دو ساز مان به یکدیگر
صفحه 13:
ا ل 4
معيار هاى ييشنهادى قدرت :
/تعداد پرسنل موش و موجود
/منابع مالی در اختیار ساز مان
/نقش و جايكاه اجتماعی سیاسی ساز مان
صفحه 14:
0 SWOT ANALYSIS
قوت منبع » مهار تا مزیتولستنسبتبه سای
ساز مانها
ضعف؛
دیتیا ک مبود منابع و مهارنها و تولنایی
. هايواستكه جدا مانع عملكرد اش بخشمیشود
صفحه 15:
4
موقعیت مطلوب عمده در محیط خارج
ساز مان
3
موقعیت نامطلوب عمده در محیط حارج از ساز
مان
3
صفحه 16:
قوت
4 SWOT ANALYSIS
فرصت
لاو - استراترورشد:
تهاجمی
- استراتی باز
پروری؛ ثبات ۷۷۵
تهیدی
ST لستراتزی
- ۷۷۲ استرراتتی
تدافعی ؛ کاهش
صفحه 17:
a en
نمه میدهیم .
/ جمع جبرى عوامل داخلی را در خط عمودی و
جمع ce عوامل خارجی را در ستون افقی
نشان می دهیم .
از تلاقی این دو خط » چهار ناحیه به دست می
. اید
صفحه 18:
صفحه 19:
منطقه ۱: محیط و منابع خوب 7 استراتژی
تهاجمی و رشد
/ کار های مطلوب : ( تداوم رشد - از بین
برردن ضعف 7 بهتر کدن نقاط قوت 7 نواوری
به منظور پیشتازی در رقابت و بهتر کدن BB
O38 تاکید بر ارزش Athy براى مشتترى )
صفحه 20:
ب له
استرراتژی مناسب ثبات و باز پروری
/ کارهای مطلوب :
( باز سازی تقاط ضعف - تالاش بررای ادطام -
سرمایه گذاری مشترک به منظور افنرایش توان
رقابتی - خروج از کسب و کار » ضروش و
بستن )
صفحه 21:
ی یی ده
استرراتنری تنوعو ثبات
کار های مطلوب :( خروج - فروش 7 تعطیل
نمودن #استتازون يه تنوح بيه متظور استفاده
مجدد از منابع محدود ث شركت - كاهش هرزينه ها
به منظور سود اورى - ادامه وضع موجود به
منظور تامين هزينه هاى سس بارى )
صفحه 22:
منطقه :محیط و منأبع هر دو نامناسب
استرراتثری تدافعی و کاهش
کارهای مطلوب : ( به کار گیری و تجدید
ارزیابی نقاط فوت به منظور غلبه بر شرایط
تساه جازار - اسفاهه ان طاط قیقد سیر
تامین هزینه های سر باری 7 خروج» فروش ؛
بستن
صفحه 23:
محیط عالی
متایع عالی
محیط عالی
الت سات
محيط عالى
منابع بد
محيط عالى
منابع خيلى بد
محيط خوب
منايع عالى
محيط خوب
منابع خوب
محيط خوب
منابع بد
محیط خوب
منابع خيلى بد
محیط نامناسب
محیط نامناسب
منأبع بد
محیط نامناسب
منابع خيلى بد
محيط بسيارنامناسب
محيط بسيار نامناسب
منابع بد
محيط بسيار نامناسب
منابع خيلى بد
صفحه 24:
— يق
بى اش تحلیل داحلی و تحلیل حارحی و تلافی
انها » موضوعات ( حریانات استراتتریک ٩ به
دست مى ايد .
در قدم بعد موضوعات مشابه را ميتوان در هم
ادغام نمود . هدف هاى كلى و هدف هاى
. اختصاصى در قدم بعد مشخص ميشوند
صفحه 25:
ا 4
در سیر از اهداف کلان به اهداف جزیی تم می
بایست یک شبکه به وحود آید
ilt ی اس تقرس سم
. مدت باشد
صفحه 26:
bas ce اختصاصى : ل
SMART-P
( wales) احختصاصی
قابل اندازه گیسی
قابل دست یابی
زهان مشخص
صفحه 27:
*
مثال هدف اختصاصى :
تدوين درسنامه هاى آموزش كروهى و ضردى
جهت گروه های مختلف مردم سالیانه به مینران
۰ بیش از وضعیت موجود از نیمه دوع سال
۲ پایان سال ۱۳۸۵
صفحه 28:
ساز مان بدون هدف سس گردان است . 4
جدول فعاليت جه خصو پاتی دارد !
در جدول فعالیت به تمام حرییات يرداحته
و پاسخ این سوالات داده میشود .
چه کسی ؟ کحا ؟ چه کاری را ؟ در چه زمانی ؟
به چه نحوی ؟ با چه امکانات مادی » انسانی و
تجهیزاتی ؟
صفحه 29:
در قدم بعد نحوه پایش و ارزشیابی مشخص
پاسخ سه سوال می بایست در هم مورد داده
شود :
/وسيله يايش يا ارزشيابى جيست ؟
/فرد مسئول يايش و ارزشيابى كيست ؟
/زمان انجام پایش یا ارزشیابی چیست و تناوب
انجام ان کدام است
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39: