سایرورزشی

رسانه های نوشتاری در ورزش ،کتاب

صفحه 1:
#9 ty ty a 1399/04/27 فعالیت های رسانه ای در ورزش ورسانه ها ي: رسانه های نوشتاری در ورزش »کتاب

صفحه 2:
1 9 ©. 8. 9 ©: 10. ae, 16. a. 90. ‏لت‎ ‎99. ‎ee. امه 99. 6 eo ee

صفحه 3:
مقدمه: جهان ما » جهان نشانه هاست . نشانه هايى كه الفباى ادبيات ديدارى و شنيدارى رسانه هاى فراكير برياية آن ها شكل مى كيرد. جهانى كه زبان الكن كفتارى به دليل بيجيدكى هاى هجايى و تنوع زبان ها و لهجه ها و كويش ها درساختار هاى مختلف فرهنكى در اقصى نقاط جهان ديكررهكشاى ارتباط انسانى بين اقوام و ملل مختلف در ابعاد پیام های مسلسل وار و بلاانقطاع از گوشه های دوردست دورافتاده ترین کشورها درشکل های متتوع رسانه ای ظاهرشده و هریک طیف مخاطبان خود را می جویند. اين پیام ها اینک برسوار برمحملی استوار و تأثیرگذار به نام «رسانه ها» پا به عرص بی مرز رسان های ارتباط جمعی نشانه بدل شده و گشايندة صندوق پررازو رمز فرهنگ های اصیل وریشه دار و ایضاً خرده فرهنگ هایی است که میلیاردهاانسان امروز به واسطه آن را می شناسند و می بینند و از احوال هم با خبر شده و به تبادل اطلاعات و دانسته های و دیده ها و شنیده ها می پردازند. حالا گنجینه ای از اسرار سرزمین های ناشناخته » تمدن های گمشده و نمادهای فرهنگی فراموش شده درمیان انبوه سیگنال های ارتباطی یافت می شوند که به سادگی در دسترس همگان قراردارند.

صفحه 4:
در لغت به معنی رساندن است و به آن دسته از وسایلی گفته نتقال‌دهنده فرهنگ‌ها و افکار عده‌ای باشد» رسانه از تمدن‌های جديد بوجود آمده و مورد توجه است. اکنون آنچه که مصداق این تعریف است وسایلی همانند: روزنامه‌هاء مجلات» رادیو» تلویزیون» ماهواره. اینترنت» ‎ACD‏ ویدئو و... می‌باشد. رسانه در نوع آموزشی آن به کلیسه امکاناتی گفته می‌شسود که می‌توانند شرایطی را در محیط آموزشی بوجو-د آورند که تحت آسن شرایط فراگیران» اطلاعاست؛ رفتار و مهارت‌های جدیدی را با درک کامل بدست آورند.

صفحه 5:
رسانه‌ها بستر و مجاری طبیعی تهیه و توزیع اطلاعات در جامعه برای شهروندان هستند و موجب می‌شوند که نیروهای اجتماعی ضمن وقوف و آگاهی به حقوق خویش» سهم خود. را از قدرت طلب نمایند. نگاهی اجمالی به تلاش‌های در حال انجلم در حوزه رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی؛ این واقعیت تلخ را آشکار می‌سازد که تقریبا تمامی رسانه‌های مسلط جهان اعم از مکتوب» صوتی و تصویری ‎She‏ بهابزاری برای استکبار جهانی تبدیل گردیده اند؛ در جهت ترسیم سیاست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و ترویج فرهنگ غربی و لیبرالیسم سکولاریسم و نفی تتوع فرهنگی و تشویق به تمرد از اصول و ارزش‌های اسلامی و ملی,

صفحه 6:
اهمیت کاربرد رسانه‌ها: ۱- شکل‌دهی تجارب یادگیری دست اول و یا نزديك به آن ۲- ايجاد انكيزه يادكيرى و كمك به تداوم آن ؟- صرفه جويى در زمان آموزش "- ارتباط آسازتر و تفهيم بهتر ۵- شكلدهى يادكيرى سريعتر ؛ عميقتر و بايدارتر ۶- شکل‌دهی تجارب يادكيرى ناممكن

صفحه 7:
مهمترین رسانه‌ها: مهمتریین رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی؛ فرهنگی» اجتماعی و در راستای فرهنگ‌سازی و هدایت افکار عمومی و جهت‌دهی رویکرد سایر رسانه‌ها عبارتند از: ۱- رسانه‌های شنیداری: رادیو» نوار شنیداری(حلقه‌ای» کاست» سىدى)؛ صفحه: راديوء تلفن و کارت شنیداری, امروزه کمتر کسی است که به نقش رادیو در شکل‌دهی به افکار عمومی و تقابل رسانه‌ای میان کشورها و جمعیت‌های سیاسی واقف نباشد برخی صاحب نظران تا آنجا پیش رفتهاند که یکی از دلایل فروپاشی بلوک شرق و شوروی سابق را فعالیت رادبو آزادی دانسته‌اند ۲- رسانه‌های دیداری: تلویزیون و ماهواره انواع تصاويرء كتابهاء مجلههاء راهتماهای مطالعه؛ نمودارهاء نقشههاء بوسترهاء کاریکاتورها» روزنامه‌ها» سينما و فيلم» اينترنت؛ منبر,

صفحه 8:

صفحه 9:
رسانه ها دو نوع مخاطب دارند: «مخاطب فعال» و «مخاطب منفعل». میدانید فرق اين دو نوع مخاطب در چه مواردی است؟!سواد رسانه ای اصرار دارد که مخاطبان منفعل؛ فعال؛ مخاطیان فعال» هوشمند وحتی مصرف کنندگان تولید کنندگان خلاق شوند. پژوهش ها در مورد ‎٩۰‏ محصولی که بين سالهای 10660 تا 0000 شمسی فروششان در جهان به سرعت افزایش يافته استء نشان داده که مهم ترین عامل» عنصر «خلاقیت» در تولید» طراحی و تبلیغات بوده است.پیام اصلی این است که هر مخاطب فعال و خلاق در رویارویی با هر پیام رسانه ای» پنج پرسش کلیدی را مانند پنج گذرواژه یا نگهبان در ورودی در نظر می گیرد و با نگاه دقبق و درک عمیق» با آن رو به رو می شود. که عبارت است از: از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب استفاده شده است؟ (قالب/ چهار جوب) چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می کنند؟ (مخاطبان گیرندم) ‎os ee‏ بيام وا ترا هرت( و مولق) ‏چرا اين پیام فرستاده شده است؟ (هدف/ انگیزه) ‏چه سبک زندگی» ارزش ها و نظریاتی در اين پیام ارائه شده يا از آن حذف شده است؟ ( محتوا/ بيام) ‎ ‎

صفحه 10:
رسانه مکتوب ونوشتاری در حوزه کتاب نشریات مکتوب که جزء اولین رسانه های دنیا در جهت امر اطلاع رسانی است که به دست بشر همانند سایر دستاوردهای تاریخ ابداع کشته و تا کنون اخبار و وقایع بسیاری را در دل کاغذهای بیشماری برای نسل های آینده چاپ و منتشر نموده است تا آیندگان از وضع دیروز خود مطلع شوند . می‌توان پیدایش رسانه را از زمان غارنشینی مشاهده کرد. چراکه نقل و انتقال بيام قبل از هر نوع زباننی انجام می‌شد؛ کتاب در دوره های نه چندان دور به عنوان تنها راه ارتباط علمی مطرح بود و بخشی عمده ای از ارتباط اجتماعی و فرهنگی» انتقال آثار و انديشه ها از طریق مکتوبات و مجلات صورت می پذیرفت. پس دایره رسانه فراتر بودهء چراکه بعد از قرن 09 دو قرن طول کشید تا کتاب به فرهنگ تبدیل شود. در دوران رنسانس عصر کتاب و کتابخوانی شروع شد؛ که وجهه اقتصادی به خود گرفت و به دنبال آن روزنامه؛ مجله و مطبوعات خلق شد. فرهنگ‌سازی و ترویج در اين حوزه در حد مسئولیت چند وزارتخانه و مسئولان فرهنگی و آموزشی است و برنامهریزی اساسی را می‌طلبد تا درجامعه افرادی کتاب‌خوان تربیت شوند.کتاب به عنوان یک رسانه جایگاه ویژه ای دارد وتوجه به حوزه فرهنگ می‌تواند نشر کتاب را گسترش دهد. 10

صفحه 11:

صفحه 12:
بطور کلی برای توليد يك رسانه (نيشتارى) و ارائه آن به جامعه مخاطب لازم است مراحلى طى شود. اين مراحل عبارتند ازة نیاز سنجی فکر رسانه (موضیع ‎Cah‏ پیش نویس رسانه (متن فنی) برنامه‌ریزی مقدماتی بررسی در شورای فناوری نگارش متن نهایی ويرايش ادبى تهیه منابع تصويرى لازم طراحی و گرافیک صفحه آرایی کنترل نهایی چاپ توزیع میان مخاطبان مورد نظر انجام مراحل فوق بر عهده پیمانکاربخش خصوصی است که با هدایت اداره رسانه‌های آموزشی صورت می‌گیرد. البته در مواری که برای انجام فعالیت خاصی. با بخش خصوصى قرارداد منعقد نمیگردد و فقط از طریق ارنه فاکتر توسط شرکت مجری. فعالیت می‌شود. اجرای مراحل ‎ab‏ شده بر عهده اداره رسائههاى آموزهی است. a 88280000500 12

صفحه 13:

صفحه 14:
کتاب (وامواژه از زبان عربی؛ جمع: کب) مجموعه‌ای از صفحات نوشته‌شده: مصوّرء چاپ‌شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نلوشته)؛ ساخته‌شده از جوهر» کاغذ (ورق)» بوست حيوانات يا مواد ديكر (جسبء نخ و...) است که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می‌شوند. هر برگه در کتاب» ورق و هر سمت یا روی هر ورق» صفحه نامیده می‌شود.به جلد کردن کتاب به اصطلاح صحافی گفته می‌شود. کتاب در اندازه‌های گوناگون دیده می‌شود. در ایران» قطع رحلی» وزیری و جیبی از مشهورترین قطع‌های کتاب است. کوچک‌ترین کتاب دنیا یک انجیل است که در موزهٌ كليساي وانک اصفهان نگهداری می‌شود. اولین کتاب به زبان فارسی در هند و به دست يك ارمنى به زيور طبع آراسته شده‌است. از انواع دیگر کتاب» کتاب دیجیتالی ‎AS cual) (Book)‏ کتاب در قالب بسته‌های نرمافزاری مانند پی‌دی‌اف یا ثی‌پاب رائه می‌شود که وسایلی نیز به نام کتابخوان الکترونیکی مانند آمازون کیندل برای خواندن آن به کار می‌رود. نمونة ديكرى از كتاب غيرٍ چاپی کتاب صوتی است کتاب خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین بک است.تعریف دیگری که به نظر می‌رسد مناسب باشد» محتوای تولید شده توسط نویسنده که هدف مشخصی را دنبال کند و کتاب حول محور هدف مشخص شده توسط نویسنده مطالبی ارائه دهد و در پایان کتاب» نویسنده به هدف خود برسد و در اين مجال؛ ارجاع کلّی به کتاب دیگر یا مقله نداشته باشد. 14

صفحه 15:
ساختار و اجزای کتاب به صفحه اول هر کتاب؛ جلد و به صفحه بعدی آن آستر بدرقه گفته می‌شود. به اولین برگ از هر کتاب پیشواز گفته می‌شود که نام کتاب و نویسنده نوشته شده‌اند. تنماک یک ‎US‏ محمولی = * تواد دوک حلد ** لب‌یرگردات 2*۶ آستر محوکه #۶ روکیتی ‎FL OS ate‏ جلو عد قب ماییت ۶ صفحه سهت داست. # صفحه سمهت ‎We‏ # حاشنیه حعطف 15

صفحه 16:
اندازه کتاب ویرایش کتاب معمولا در اندزه‌های مختلفی چاپ می‌شود و بستگه, به حجم کتاب 3 دارد و بیشتر یک امر سلیقه‌ای می‌باشد. اما كتابها در اندازههاى زیر چاپ می‌شوند 1 (ابعاد به سانتی‌متر هستند): میاضی قطع جیبی ۱۵:۱۱ قطع پالتویی ۲۱۷۱۲ قطع رقعی ۲۱۰۱۴ ‎Bi iene‏ بیاضی ۲۲,۲۹ (در این 5 بشثر أست ا ا و قطع بیاضی بزرگ ۲۴,۳۴ قطع رحلی کوچک ۲۹۲۲ قطع رحلی بزرگ ۳۴,۲۴ قطع سلطانی ۲۴ب,۲۹ البته بیشتر کتاب‌ها در اندازه وزیری چاپ می‌شوند رقعى | / srs 16

صفحه 17:
آمار کتاب در ايران آمار کتاب در ايران بهطور دقيق روشن نيستء ولی طبق آمار مسئولان وزارت ارشاد/خانه كتاب بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ حدود ۷۰۰ هزار عنوان کتاب در ايران به جاب رسيدهاست. آمار كتابهاى جاب شده در سال ۱۳۹۱ به ترتیب. زیر است: چاپ اول:۳۴۲۳۷ عنوان - چاپ مجدد: ۲۹۷۴۳ عنوان - تألیف: ۹ عنوان - ترجمه: ۱۲۷۲۱ عنوان - کودک و نوجوان: ۱۰۲۴۷ عنوان - کمک درسی و آموزشی ۵۸۵۰ عنوان که مجموعاً ۶۳۹۸۰ عنوان در سال ‎٩۱‏ ‏به چاپ رسیده‌است.بنا به آمار شمارگان کتاب در ايران از دولت‌های پنجم تا دهم همواره رو به کاهش بوده‌است. در این میان بیشترین متوسط شمارگان مربوط به دور ریاست‌جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی (دولت‌های پنجم و ششم) و کمترین شمارگان مربوط به دور ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد بوده‌است 17 متوسط سالانةٌ شمارگان نشر کتاب در ۲ جمهوری اسلامی ایران (بین سال‌های ۷ :۷ ۱۳۹۲)

صفحه 18:
کتاب های حقوق کتاب های ورزشی کتاب های رسانه ای کتاب های منطق کتاب های موسیقی کتاب های فنی مهندسی کتاب های نظامی کتاب های نقد نمایش نامه ها کتاب های غیرداستانی کتاب های هنری کتاب های بهودستیزانه کتاب های آشپزی کتاب های آموزشی کتاب های آموزشی و پرورشی 18 کتاب های اختربینی کتاب های اخلاق کتاب های ادبی کتاب های اقتصادی کتاب های ایران شناسی - کتاب های پرنده شناسی کتاب های پزشکی کتاب های تاریغ کتاب های تاریخی رمان های درباره تن فروشی کتاب های شعر کتاب های طنز کتاب های درباره عشق

صفحه 19:

صفحه 20:
مراحل چاپ کتاب در اتشارات مختلف مراحل زیر روند چاپ کتاب در انتشارات های مختلف را نشان داده است که از امضای قرارداد شروع و به تجدید چاپ و کارهای دیگر ختم می شودتقریبا در تمام انتشارات مراحل چاپ به همین شکلی هست که در زیر نوشته شده: ‎-١‏ تنظيم قرار داد: در اين مرحله بين نويسندهإمترجم و ناشر قراردادی منعقد مى شود .البته براى دوستانى كه در شهرستان هستند وبراى آنها تردد در دفتر انتشارات مشكل است شرايطى مهيا مى باشد ومى توان غير حضورى قرارداد را منعقد كرد. البته بصورت حضورى يا غير حضورى حتما اطلاعات مفصلى در اختيار مولفين قرار داده ميشود تا آكاهانه تر نسبت به جاب أثارشان اقدام نمايند. در تنظيم قرارداد دقت كنيد كه حتما امتياز كتاب براى شما حفظ شود شايد شما در سالهاى بعد خواستيد كتابتان را در انتشاراتى ديكر به جاب برسانيد . ‎20 ‎

صفحه 21:
- تايب و صفحه آرايى كتاب: در اين مرحله متن آماده شده توسط مولف به تأيبيستى كه در زمينه تايب كتاب تخصص دارد داده می شود. و تایپیست هم با توجه به سایز کتاب, که معروفترین آنها عبا رتند از (جیبی ؛رقعی»وزیری ورحلی ) می باشد صفحه آرایی می کند و چک پرینتی به مولف ارائه می گردد» تا چنانچه ایرادی هست مرتف گردد( البته ممکن است با صلاحدید ناشر و مولف متن صفحه آرایی شده به ویراستار ارجاع داده شود تا از نظر فنی و ادبی اصلاح گردد)- اکثر کتابهای شعر در سایز رقعی چاپ می شوند یعنی همان اندازه کاغذ آ۵ و کتابهای علمی در سایز وزیری کمی بزرگتر از رقعی چاپ می شوند. بهتره کتابها رو خود نویسندهتایپ کنه و فایل تایپ شده رو تحويل انتشارات بدهتوصيه ميشه اكه با صفحه ارايى اشنايى نداريد خودتون كتابو صفحه ارايى نكنيد جون ظاهر كتاب خيلى مهمه . در ضمن هزينه ى صفحه ارايى هم اونقدرا نميشه که بخاطرش کتابتونو خراب کنید 21 3-355 ااا

صفحه 22:
22 ۲۳- تعیین عنوان کتاب: دوستان عزیز یکی از برجسته ترین شاخص های کتاب عنوان آن است متاسفانه به آن کمتر توجه می شود حتما در انتخاب عنوان کتاب نهایت دقت را ملاحظه فرمایید تا خوانندهبه راحتی بتواند از عنوان کتاب به موضوع کتاب پی ببرد. در بسیاری از مواقع پیش آمده مولفین با چه مشقتی متن را فراهم کرده اند ءوقتی از آنها عنوان کتاب را هنگام عقد قرارداد می پرسی میگن هنوز به اسمش فکر نکردیم / گاها پیش آمده موضوع کتاب رمان است اما عنوان آن بيشتر به كتاب شعر مياد و بر عكس بس لازم است براى كتابتان جندين اسم در نظر بكيرد . واز نظرات ديكران نيز بهره مند شويد . عنوان كتاب. بايد جورى انتخاب شود كه وقتى خوانند ان كتاب را در ويترين كتابفروشى ها ديد ناخودآكاه انرا بردارد و نكاهى به كتاب بيندازد.دوستانى كه يايان نامشونو ميخوان كتاب كنن حتما يه عنوانى انتخاب كنيد كه با عنوان يايان نامه فرق داشته باشه حتی کلماتشم شبیه به هم نباشنسعی کنید عنوان های خیلی طویل برای کتاب انتخاب نکنیدعنوان کتالب رو مثل عنوان پایان نامه یا مقاله انتخاب نكنيد كه خيلى طویل باشه و عارائی مثل بررسی و نقش فلان چیز و ... داخلش باشه

صفحه 23:
23 : اين مرحله از اهميت به سزايى برخوردار 5 لذا لازم است مولف وطراح انتشارات در اين مرحله با هم تبدل نظر بيشترى کنند . و مولف مى بايست در جند سطر كتاب را در يشت جلد به مخاطب معرفى كند. (كتابى با طرح جلد كيرا و محتواى ضعيف فروشش از كتابى با محتواى قوى و طرح جلد ضعيف بيشتر بودم). عزيزان حتما با ناشر و طراح جلد در باره جلد صحبت كنيد و جيزى كه خودتان دوست داريد را براى طرح جلد انتخاب كنيد.جلد كتاب مهمترین قسمت یک كتابهشما وقتى يه فرد رو ميبينيد بدون اينكه بفهميد تفكراتش و رفتارش جيه اول به ظاهرش دقت ميكنيداكه ظاهرش نامرتب و ژولیده باشه شاید اصلا بهش نزديك هم نشيد . كتاب هم دقيقا همين طورى هست يك جلد خوب ميتونه محتوا رو يوشش بده و يه جلد بد ميتونه محتواى خوب كتابو بد نشون بدهجلد هاى كتابو خیلی با دقت طراحی و انتخاب كنيد اگه کتابتون جامعه دانشگاهی و اکادمیک داره باید یه جور جلدش طرحی بشه اگه هدفتون درامد زایی و جامعه کتاب بازاری هست کتاب یه جور دیگه بایدجلاش طراحی بشه

صفحه 24:
۵- دریافت شابک: اولین قدم دریافت شابک از اداره شابک است. به طور معمول ناشران شابک را به صورت گروهی از اداره شابک دریافت می کند. به إين ترتيب برای هر کتاب رسیده یکی از شماره های شابک دریافتی را اختصاص می دهند و پس از تکمیل فرم شابک ( جدولی که برابر هر شماره شابک نام کتاب چاپ شده قرار گرفته است) را به انضمام كتاب هاى جاب شده به شابک ارائه می نمایند. اما برخی از ناشران که مجوز نشر ندارندهبه صورت موردی از ادره شابک» شماره شاب را دريافت و در كتاب درج مى نمايند. اين ناشران نيز بعد از جاب كتاب» بايد 4 نمونه از كتاب را به اداره شابك تحويل دهند.كسانى كه خودشان ميخواهند كتابشان را جاب كنند بايد خودشان شابك براى كتاب بكيرند در واقع خودشان ناشر كتابشان ميشوند كه به اين حالت ناشر مولف ميكوينداز نظر زمائى معمولا شابك يكروزه توسط خود ناشر به كتاب اختصاصا داده ميشه 24 j ‏سس ت۱۳‎ a ‏ميمه‎ | << 7 ۱ — ~ |Group Publisher = > | Publisher Tie | o = 2 | 55 fu & Check digit

صفحه 25:
۶- دریافت فیرست نویسی کتابخانه ملی (فپا): بعد از درج شماره شابک در شناسنامه کتاب» پرینت کتاب (صفحه آرایی شده) به همراه سی دی و فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی به کتابخانه ملی تحویل داده می شود. به طور متوسط فیپا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از ارائه به متقاضى تحويل داده مى شود. متقاضى بايد همه اطلاعات فیپای دریاقتی را در صفحات اولیه کتاب (جایی که برای شناسنامه در نظر گرفته شده است) درج کند.البته در انتشارات خودشان فیپا را وارد میکنند و کتاب را در اختیار نویسنده میگذارند تا یکبار دیگر کتاب را چک کند تا مشکلی از نظر نگارشی و صفحه ارایی و ... نداشته باشد چون بعد از این مرحله کتاب برای اخذ مجوز به ارشاد فرستاده میشود.وقتی فیپای کتاب از سوی کتابخانه ملی صادر میشود ناشر ان را در داخل کتاب صفحه ارابی شده قرار میدهد و برای نویسنده ارسال می‌کند تا یکیبار دیگر کتاب را چک کند و هر مشکلی از نظر نگارشی و صفحه ارایی دارد برطرف کند ,چون بعد از این مرحله کتاب برای ارشاد فرستاده ميشه و ديكه نميشه محتوای کتاب رو دستكارى كرد و كتاب بايد به همون صورتی كه براى ارشاد فرستاده شده به همان صورت هم نسخه ى جاب شدش تحويلشون داده بشهيس خوب دقت كنيد و از كتابتون مطمئن باشيد چون وقتى كتاب به اداره ارشاد فرستاده بشه ديكه نميتونيد محتواى كتابو عوض كنيد 25

صفحه 26:
- دريافت مجوز از ارشاد: سى دى کتاب» نسخه پرینت کتاب (که اطلاعات فیپا در آن قید شده) به همراه پرینت جلد برای گرفتن مجوز به اداره کتاب وزارت ارشاد تحویل داده می شود. بسته به موضوع کتاب» پس از یک هفته تا ۲ ماه بعد از تحویل» مجوز کتاب در اختیار متقاضی قرار می گیرد. گاهی اوقات مواردی در کتاب جهت اصلاح به اطلاع متقاضی می رسد و پس از درج یا حذف تغییرات مجوز کتاب صادر می شود.در اين مرحله عزیزان دقت داشته باشند اشعارشان نباید مشکل سیاسی و اخلاقی داشته باشد چون مجوز نمی گیرد يس قبل از انکه کتابتان را به ناشر تحویل دهید اشعار و مطالب مورد دار را حذف کنید . کتابهای علمی در دو روز مجوز می گیرند ولی کتابهای شعر و رمان شاید یک ماه طول بکشد تا مجوز بگیرند و اکثرا اصلاحیه می خورند یعنی باید بعضی قسمت ها را یا عوض کنید یا حذف کنند. در اين مرحله ارشاد خیلی به كلمات كتاب كير مى دهد. 26

صفحه 27:
۸ تهيه فيلم و زينك متن: البته اكر كتاب بصورت ديجيتالى جاب شود نيازى به تهيه زينك ندارد جنانجه كتاب افست جاب شود از متن و جلد كتاب زينكى را تهيه مى کنندزینک چیست: ورقى فلزی» بلاستيكى يا كاغذى با ابعاد مشخص است که در لیتوگرافی طرح مورد نظر برای چاپ را روی آن کپی می‌کنند و در چاپ افست از آن استفاده می‌شودچاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال برای کتابهایی که هدفش درامدزایی هست به صرفه ترهفیلم و زینک کتاب اگه تهیه بشه ميشه جند بار ازش استفاده کرد . البته دیگه نمیشه محتوای کتاب رو تغییر داد چون برای تغیر بايد كلا زینک عوض شهولی در چاپ دیجیتال میتونید در هر چاپ سما کتاب رو ويرايش كنيد و هزينتون هيج تفاوتی نمیکنه چون فیلم و زینکی رفته نشدهتمیه فیلم و زینک برای کتابهای بالای ۱۰۰۰ جلد مناسبه. 27

صفحه 28:
28 ‎-٩‏ چاپ متن وجلد کتاب: ‏پس از تهیه زینک در لیتوگرافی جهت چاپ به چاپخانه ارسال می شود ناشر پس از كرفتن مجوزء به جاب کتاب اقدام می کند. بعد از دریافت مجوزء ناشر حق هیچ گونه دخل و تصرفی در محتویات کتاب ندارد. تیراژ و صفحات و سایر موارد آمده در شناسنامه ید با دقت مورد نظر قرار گیرد. گاهی اطلاعاتی از فیپا یا شناسنامه در چاپ حذف می شوند که بعد از مطابقت ارشاد» ناشر موظف است اطلاعات حذف شده را در کتاب درج نماید. ‏۰ - انتخاب سلفون و یووی: در این مرحله جهت جلوگیری از خط وخش معمولا روی جلد یک پوششی از سلفون ویا مواد شمیایی بصورت مات يا براق مى كشند كه برای محافظت از جلد کتاب بسیار مثمره مر می باشدالبته بعضی افراد دوست دارند جلد کتابشان مات باشد و نیازی به سلفون ندارند ‏۱- صحافی کتاب: مرحله پایانی و آماده سازی کتاب می باشد که در آن پس از عمل تا و ترتیب فرم های چاپ شده متن کتاب بوسیله چسب سرد ويا كرم به جلد وصل می شود (لبته روش های متنوع ومتعددی در صحافی وجود دارد)برای کتابهای معمولی بهتره از چسب کرم استفده بشه . صحافی کاب باید با دقت و بدون عجله انجام بشه ‎

صفحه 29:
۲ - اعلام وصول: پس از چاپ کتاب» ناشر ۴ نسخه از کتاب چاپ شده را جهت دریافت اعلام وصول به ارشاد تحویل می دهد. با دریافت اعلام وصول پروسه اداری چاپ یک کتاب پایان می پذیرد. این قسمت خیلی مهم است چون اگر کتابی اعلام وصول نشود یعنی چاپ نشده و هیچ ارزشی برای شما ندارد چون کتابتان در کتابخانه ملی و ارشاد ثبت نشده است . این در حالی است که شما فکر می کنید کتابتان چاپ شده است چون نسخه چاپی ان در دست شما هست برای اینکه مطمثن شرید کتابتان اعلام وصول شده است شش ماه پس از چاپ کتابتان یا نهایتا یکسال پس از چاپ کتابتان به سايت کتابخانه ملی بروید و اسم کتابتان را سرج كنيد در قسمت فهرست بركه به وضعيت فهرست نويسى نكاه کنید اگر فیپ(فهرست نویسی پیش از انتشار) به فابا(فهرست نويسى يس از انتشار) تبديل شده بود مطمئن شويد كتابتان اعلام وصول شده است .راه ديكر مطمئن شدن از اين كار خانه كتاب است به ادرس زير برويد و اسم كتابتان را سرج كنيد حتى ‎١5‏ صفحه ى اول كتاب را هم ميتوانيد در اين سايت ببينيد :// )!ليك بار ديكه هم ميكم حتما دو ماه بعد از جاب كتاب اسم خودتون و كتابتون رو تو كوكل سرج كنيد تا مطمئن بشيد كتاب اعلام وصول شده. اكه كتاب رو براتون اورد التبه تو سايت خانه كتاب كه بالا كفتم مطمئن شيد كتاب اعلام وصول شده اككه نياورد با ناشر خودتون تماس بكيريد و بكيد كتاب من جرا اعلام وصول نشده 29

صفحه 30:
چاپ: اگر ناشر بخواهد کتابی را تجدید چاپ کند» در صورتی که در کتاب تغییراتی اعمال نشده باشد» مجوز چاپ بدون سیر مراحل فوق و تنها با گرفتن مجوز ارشاد ( كه سريعا به متقاضى تحويل مى شود) انجام می شود. اما اگر ناشر قصد اعمال تغییرات محتوایی در متن کتاب داشته باشد» باید همه مراحل قبلی را پشت سر بگذارداگه در چاپ جدید کتاب تغیراتی در کتاب صورت نگیره صرفه ی اقتصادی هم داره چون نیازی نیست از نو فیلم و زینک تهیه بشه که خودش کلی هزینه دارهالیته در چاپ دیجیتال فرقی نمیکنه هزینه هادر هر صورت در چاپ مجدد هزینه ها کمتر میشن چون شما دیگه هزینه ی مجوز صفحه ارایی طرح جلد و .. رو نمیدید 30

صفحه 31:
هزینه‌ی چاپ کتاب هزینه چاپ کتاب با توجه به تبراژ و سایز و تعداد صفحات متغیر است . ولی هزینه چاپ یک کتاب شامل موارد زیر میشود. صفحه آرایی و حروفچینی و طرح جلد و خدمات اداری شامل شایک فیپا و مجوز » اعلام وصول که به تیراژ بستگی ندارد. اين هزینه ها برای کتاب یک جلدی و ۰ جلدی یکسان است هزینه کاغذ و چاپ و جلد و صحافی که با توجه به تیراژ و تعداد صفحات و سایز كتاب تعيين می شود. دقت کنید که در چاپ کتاب با تیراژپایین(زیر ‎٠٠١‏ جلد)به دليل اينكه جاب ديجيتال انجام می شود و چاپ دیجیتال هزینه بالایی دارد فروش کتاب در اين روش مقرون به صرفه نمی باشد . و در تیراژهای خیلی پایین ممکن است هزیته انجام شده بر روی هر جلد حتی از قیمت پشت جلد هم بیشتر شود یعنی به عبارتی اگر بخواهید کتابتان را بفروشید ممکن از ضرر کنید یا نهایتا هزینه خرج شده را بدست اورید 31

صفحه 32:
‎os‏ اه ‏باتوجه به ماهیت وهدف ورزش ونوع مطلب مورد نظر کتاب های ورزشی نوشته و توزیع ونشر می شود. ‏امروزه فعالیت در حوزه ورزش موجب شد تا نواع کتاب های علمی ورزشی ‏وتحقیقی و آموزنده به دست مخاطب خاص خود برسد ودردسترس همگان شود ‏.وبا استفاده از بيام هاى اين كتاب ها هر شخصی در زمینه تخصصی هر کدام از آن ها * بهرمند شود ‎ ‎ ‎ ‎ ‎32

صفحه 33:
ليست كتاب هاى ورزشی به تفکیک ناشران» انتشارات المپیک ورزش ۰ اتتشارات اندیشه آرا » انتشارات آوای ظهور » انتشارات آونگ (ناشر همکار نشر علم وحرکت) * انتشارات بامداد کتاب (ناشر همکار نشرورزش) ‎٠‏ انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» انتشارات پیام ورزش ۰ انتشارات توپ ۰ انتشارات حتمی » انتشارات رسانه تخصصی + انتشارات سازمان تربیت بدنی » انتشارات سمت (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها) 33 ‎٠‏ انتشارات شعاع دانش ‏ات شمال پایدار ‏انتشارات طنین دانش ‏نتشارات علم و حرکت (ناشر همکار نشرآونگ) انتشارات علم و ورزش ‏« انتشارات علوم ورزشی ‏* انتشارات فدراسیون دو و میدانی ‎٠‏ انتشارات کمیته ملی المپیک ‏انتشارات نرسی ‏+ انتشارات ورزش (ناشر همکار نشربامداا کتاب) 1۳ » انتشارات وزارت آموزش و پرورش - آداره کل توبیت,یدنین: ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏رهاى غذايى

صفحه 34:
انواع کتب ورزشی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی» آسیب‌شناسی ورزشی» بهداشت و ورزش, اصول» مبانی» تاريخ و فلسفه؛ بیومکانیک ورزشی» جامعهشناسی ورزشی» روانشناسی ورزشی از انواع کتب ورزشی هستند. اما بی‌شک جذاب‌ترین گرایش در کتاب‌های ورزشی به فوتبال تعلق دارد. ورزشی که طرفداران زیادی دارد و در سال‌های اخیر با ورود پول‌های هنگفت و تبدیلش به صنعت به پدیده‌ای اجتماعی» سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است. کتاب‌های فوتبالی را می‌توان به چندین دسته تقسیم کرد. دسته‌ای از این کتاب‌ها کاربرد آموزشی دارند. از آموزش قوانین فوتبال به زبان ساده تا آموزش پیچید‌رین تاکتیک‌های روز فوتبال. دسته‌ای دیگر کتاب‌هایی هستند که درمورد مربیان و بازیکنان و باشگاه‌های بزرگ تاریخ فوتبال نگاشته شده و دسته‌ای دیگر شامل اتوبیوگرافی‌های مربیان و بازیکنان مشهور فوتبال هستند. 34

صفحه 35:
نقش کتاب در پیشرفت ورزش قهرماني مدرس دانشکده تربیت بدني و علوم ورزشي دانشگاه گیلان با بیان ارتباط تنگاتنگ رشته هاي ورزشي با علوم كاربردي تربيت بدني تاکید کرد: حرفه اي شدن ورزش» نیازمند نظارت هرچه بیشتر عم ورزش است و انتشار کتاب در حوزه ورزش, نقش بسزایی در این امر خواهد داشت. دکتر بهمن میرزایی در كفت وكو با خبركزارى كتاب ايران (ايبنا)» عنوان كرد: رشته هاي ورزشي به ‎es‏ ‏دو شاخه گروهی و انفرادي تقسیم مي شوند که روند تمرینات در هر یه از این گروه ها شرایط خاص و ویژه دارد. ‘ تهیه و انتشار کتاب های كاربردي براي هر يك از اين گروهها نیز امري ضروري به شمار مي رود. ‎=a‏ وى گفت: تحقیقات دانشگاهي و مطالب علمی روز جهان» کلیدانتشار کتاب های مناسب محسوي ‎Sy‏ ‏مي شونده اما متسفته پروزیه هاي تحتيقي دانشجویان گرایش های مختلف رشد تههاي تربیت بدني و علوم ورزشي. 1 کشورمان آغلب تخصصي اند و نمي توان أز آنها براى جاب كتاب های کاربردی بهره برد. مدرس دانشکده تربيت بدنى و علوم ورزشى دانشكاه كيلان اضافه كرد : برای کار بردى شدن مطا لب ‎٠‏ بايد آنها را در مسير فعاليتهاي عملي و تحقيقات اجرايي ورزش قرار داد له با همكاري نکردن باشگاه هاي ورزشی» سازمانها و نهادهاي ورزشي» جنين امرى ميسر نمی شود.دانشیار دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي تاکید کرد:اگر همکاری دو طرفه دانشگاهیان و اهالي ورزش حرفه ای صورت پذیرد. پروژه های کاربردی علوم ورزشي براي هر يك از رشته هاي ورزشي علمي مي شوند و مي توان امیدوار بود که تا جند سال آينده در سطح ورزش) : قهرمانی جهان بدرخشیم. 1 3 35

صفحه 36:
مثال از کتب ورزشی سس در مورد کتاب فوتبالی چه می دانید؟/ ‎ALEX Mee‏ گی‌نامعمن ‎we‏ ‏ادبیات ورزشی گونه‌ای جدید از ادبیات در دنیاست که از دهه 90 میلادی در لس رو انگلستان شکل گرفت و اواخر همان دهه در اروپا هم‌گیر شد. اين سیک ادبی بسیار راحت‌خوان؛ جذاب و اخلاقی بوده و با کمک المان‌های واقعی (مثل ورزش و قهرمانان) کشش بسیاربالایی را برای مخاطبان به‌رجود آورده است. برای مثال کتاب «زندگی‌نامه من» نوشته سر الکس فرگوسن؛ سرمربى شهير تيم منجستريونايتد انگلیس به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال انگلستان شناخته شد و در سال اول بيش از یک میلیون نسخه در اروپا فروش داشت. یا کتاب زلاتان ابراهیموویج به نام «من زلاتان هستم» که به بیش از ۲۲ زبان ترجمه‌شده است. با این وجود ادبیات ورزشی در ايران خاو هم كناف ازا متف حار ليا سح علاقه‌مند دارد. 36

صفحه 37:
کتاب‌های جواد و عادل جواد خیابانی و عادل فردوسی‌پور از چهره‌هایی هستند که کتاب‌هایی با ترجمه آنها منتشر شده است. خیابانی که انگلیسی صحبت کردنش با مربی بولیوی حاشیه‌ساز شده بود» برای اولین‌بار «سه گانه‌ای از پپ گراردیولا» که سه کتاب «تولد اسطوره». «محرمانه با پپ» و «تکامل جوزپه گواردیولا» در آن گنجانده شده که روی هم رفته 000 صفحه دارد را ترجمه کرد. نکته جالب این کتاب» مقدمه علی فتح‌اشزاده» مدیرعامل اسبق باشگاه استفلال تهران بود. «حواستو جمع کن یورگن» درباره یورگن کلوپ» «سقوط امپراتوری فیفا» و«باشگاه ميلياردرها» کتاب‌های دیگری هستند که با ترجمه خیابانی به بازار آمده است. داستان عادل اما متفاوت است. «کتاب جامع فوتبال» از دیوید کلدبت» «فوتبال عليه دشمن» از سایمون کوپر» «هنر شفاف اندیشیدن» و «هنر خوب زندگی‌کردن» از رولف دويلى کتاب‌هایی هستند که فردوسی‌پور ترجمه کرده است؛ دو کتاب روانشناسی و دو کتاب فوتبالی, 37

صفحه 38:
با توجه به ساختار نادرست و غيرشفاف توزيع و پخش کتاب» نمی‌توان آمار دقیقی از فروش كتابها بهدست آورد اما با نكاهى به برفروشهاى انتشارات و كتابها براساس مدارك و مستندات موجود؛ فهرست كتابهاى برفروش فوتبالى را در سالهاى اخير تهيه كرديم كه صدرنشینانش در ادامه می‌آیند. بدیهی است که اين فهرست می‌تواند محل اشکال باشد. دوزی روزگاری فوتبا! ‎GH‏ 1 حمیدرضا صدر فده ند 38

صفحه 39:
زندگی‌نامه زلاتان ابراهیموویچ» مهاجم اسبق بارسلونا؛ آژاکس و یوونتوس که همراه با دیوید لاگرکرنتز» نویسنده مشهور سوئدی نوشته شده است. اين کتاب تنها در 9 هفته بیش از ۵۰۰ هزار نسخه در سوئد فروش داشت و رکورد را ثبت کرد. کتاب در سال ۲۰۱۳ فینالیست جایزه ویلیام هیل شد و تا به امروز به بیش از ۳۰ زبان در دنیا ترجمه شده است, ترجمه اين كتاب در ايران هم مورد توجه علاقه‌مندان این چهره پرحاشیه قرار گرفت. نکته جالب کتاب این است که استقبال داخلی و خارجی از آن بیشتر از ساير فوتبلیست‌ها بوده و همچنان هست و مهم‌ترین دلیل این اتفاق به زندگی شخصی و فوتبالی زلاتان برمی‌گردد. کتاب آندره پیراو» تقریبا همزمان با کتاب زلاتان منتشر شد. اما شاید نجابت و بی‌حاشیه‌بودن زندگی پیرلوء دلیل کمتر فروختن کتاب هافبک ایتلیابی بود. زلاتان در محله فقیرنشین مالمو بزرگ شده و البته در دوران بازی‌اش نیز کم‌حاشیه نداشته است. «من زلاتان هستم» سرگذشت‌نامه زلاتان ابراهیموویچ» بازیکن سوئدی تیم فوتبال منچستریونایتد به قلم خودش و با همکاری دیوید لاگرکرنتز است. 39 ZLATAN “ob ‏هس‎ | ier oe

صفحه 40:
40 روزی روزگاری فوتبال حمیدرضا صدر را پیش از مهاجرتش به آنسو با حرف‌زدن‌های پرشورش می‌شناختیم دست‌هایش به القای حرف‌هایش کمک می‌کردند. او در حوزه کتاب ورزشی» کارنامه نسبتا قابل توجهی دارد. «روزی روزگاری فوتبال» یکی از آ تالیفی بسیار خوب در زمینه فوتبال است که صدر تلاش کرده نگاهی جامعه‌شناسانه در اين کتاب به فوتبال داشته باشد. فوتبال در اين كتاب تمام يهنههاى جغرافيايى را طى مىكند؛ از زمينهاى خاكى تهران تا تركيه؛ از ايتاليا و اسپانیا تا آلمان و انگلیس» از برزیل و آرژانتین تا مكزيك. صدر در اين كتاب از فرهنگی به فرهنگ دیگر می‌رود» فوتبال و مردم» فوتبال و سیاست و فوتبال و زندگی را در نگاهی موشکافانه به هم پیوند می‌زند. مس روزی روزگاری فوتبال حمیدرضا صدر گوینده: حمید محمدی

صفحه 41:
رهبرى عملكرا كتاب «رهیری عملگرا-تسخیر قلوب اذهان و فتح مسابقات» کتابی بسیار جذاب و کاربردی در زمینه کتاب‌های مدیریتی از کارلو آنچلوتی» كريس بردی و مایک فورد است. اين کتاب بازتاب افکار و فلسفه‌های کارلو آنچلوتی» فوتبالیست و مربی مطرح جهان در مورد رهبری است. درس‌هایی که در یک فضای فوتبالی آموزش داده می‌شود اما در هر مکان دیگری هم می‌توان از آن استفاده کرد. چراکه رهبران بزرگ در هر جایی که باشند ویژگی‌های مشترکی دارند. رهبری اين کتاب توسط «الکس فرگوسن»؛ مربی سرشناس فوتبال بریتانیایی و مربی سایق تیم «منچستریونایتد» نوشته شده است. کتاب رهبری دربرگیرنده درس‌ها و تجربه‌هایی است که الکس فرگوسن در طول زندگی و فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال به دست آورده و این درس‌ها را با کمک مایکل مورتیز؛ کارآفرین سیلیکون به رشته تحریر درآورده است. مقامات دانشگاه هاروارد اعتقاد تجربیات فرگوسن در فوتبال ورای پیروزی‌های کسب شده از سوی اوست و دستاوردهای مدیریتی گرانبهایی دارد. اين کتاب فقط درباره فوتبال نیست؛ درباره مدیریت زندگی و کار است. 41

صفحه 42:
و جهان مخاطبان شبیه به‌هم دارد. آنهایی که می‌خواهند از زا بایان چهز عجرب با مهن اطلاعات بیشتری داشته باشند یا از پشت‌پرده بازی‌های مهم سردریباورند. اما همه ناشران فوتبالی و ورزشی شبیه. به هم نیستند. مافیای اینجا دست‌کمی از مافیای فوتبال ندارد. 42

صفحه 43:
بخش عظیمی از رسانه جمعی است. وموجب آگاه سازی هر قشر مطالعه کننده از هر نوع مطلب ورزشی و افزایش سطح آگاهی درجامعه وبیداری وبینش فکری می شود .واين بستگی به سطح علاقمندی خوانندگان وجذابیت متن است هرچقدر قلم نویسنده گیراتر باشد ؛خوانندگان بیشتری به سمت کتاب وکتابخوانی درحیطه ورزش سرازیر خواهد شد 43

صفحه 44:
44 منبع [۱] عباس گیلوری؛ اینترنت و جامعه» صن۲۰. [۲] رک: شورای فرهنگی اجتماعی زنان» ش۰۸ ص۶۰ [۳] مجید محمدی» سینما و زندگی» ص‌۷۵, [] نگاه حوزه ش ۸۰-۸۱ ص۵۲

صفحه 45:
45

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
30,000 تومان