پزشکی و سلامت بیماری‌ها

رشد جسمانی کودک

roshd-jasmaani-kodak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رشد جسمانی کودک”

رشد جسمانی کودک

اسلاید 1: رشد جسمانی کودک

اسلاید 2: مشاهده کودک در حال رشد که ابتدا می نشیند,بعد می ایستد امری است شگفت انگیز و بدن کودک به مرور زمان رشد می کند.برخی از سلول ها تقسیم می شوند,برخی دیگر تقسیم شدن را متوقف می کنند و تعدادی نیز ثابت می مانند.میزان رشد اندام های مختلف بستگی به رشد سلول های تشکیل دهنده ی آنها دارد که خود دارای سه شکل متفاوت است.برخی از سلول ها مانند سلول های پوششی روده و خطوط چهره و خون به صورت مداوم از بین می روند.سلول های غدد و بخش هایی از کبد و کلیه مدت های طولانی زنده می مانند.از سلول های عصبی,عضلانی و چربی تنها در طول دوره های خاصی از رشد شکل می گیرند.

اسلاید 3: بررسی میزان رسشاندازه ظاهری قد و وزن کودکان شاخص دقیقی از رسش جسمانی آنان نیست,بلکه شاخص مناسب,طول قد,ضخامت و سختی استخوان های کودکان است.رسش اسکلتی کودکان را می توان از طریق عکسبرداری با اشعه ایکس مورد بررسی قرار داد.در اولین مرحله ی کودکی هر سال حدود 5تا 7/5 سانتی متر به قد و2تا 2/5 کیلو گرم به وزن کودکان افزوده می شود و در حالی که میزان بیشتری از ذخیره ی چربی در دختران وجود دارد و پسران از حجم عضلانی بالاتری برخوردار هستند.

اسلاید 4: عوامل موثر بر رشد جسمانیعوامل ژنتیکیرشد جسمانی تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است.غده ی هیپوفیز هورمون رشد و سایر هورمون های موثر بر رشد را ترشح می کند.هورمون رشد یک هورمون عمومی است که تقریبا تمامی بخش های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.کمبود ترشح این هورمون قبل از بلوغ سبب دوارفیسم یا کوتولگی می شود و زیادی آن نیز ژیگانتیسم یا غول پیکری ایجاد می کند.هورمون رشد در حین خواب ترشح می شود که میزان خواب کودک می تواند بر رشد آن تاثیر بگذارد.غدد دیگری که بر رشد انسان تاثیر می گذارند عبارت اند از:ایپی فیز.هر نوع اختلال در این غده موجب رشد سریع و نا متناسب در دوره کودکی,تحریک پیش از موقع غدد تناسلی و حتی منجر به مرگ شود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید