صفحه 1:
‎we 5 3‏ رضايت شغلی و پبامدهای آن ۳ (001 05 سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران معاونت ‎lt‏ برنامه و بودجه ‏تیر۱۳۸۶

صفحه 2:
ke :علي (ع) قِيمَهُ ‎Js‏ امر اء مايّحسّنه ارزش هر انساني : به آن چيزي است كه ‎hol‏ نيكو ميدارد ۰ به کار مي‌برد رضایت شغلي و پیامدهای آن 2 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 3:
شمای كلي طرح جامع نظرسنجي معاونت آمار و مهندسي اطلاعات رضایت شغلي و پیامدهای آن معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 4:
هر سازمانی با نیروی انسانی ایجاد و بدون آن هیج سازمانی قادر به ‎GLa cols}‏ نخواهد بود. بنابراین شنا نیازهاء انگیزه‌هاء تمایلات. عوامل رضایت و عدم رضایت کارمندان نه تنها لازم است بلکه جهت اتخاذ سیاست‌های صحیم. راهبردهای مناسب و برنامه‌های موّثُر ضروری می‌باشد. رفایت شغلي و پيامدهاع آن 4 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 5:
بر فهرست مطالب شغل رضایت‌بخش چیست؟ "2 نظربه‌هاي رضایت شغلي ‎ve‏ ‏* . عوامل موثر بر وضایت شغلي * _. پيامدهاي رضایت شغلي و عدم رضایت شغلي * . رضایت شغلي و عملکرد ‎ *‏ رضایت شغلي و مشتریان سازمان ‏* سيستم اندازه گيري رضایت شغلي دس ‎ ‎ ‏رضایت شغلي و پیامدهای آن معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 6:
تعریف * اکر انگيزههاياصلي و مهم فرد در زمینه شنل و با کارهايي که انجام مي‌دهدارضاه شون رضایت شفلي نیز زیاد خواهد بود. 7" 5 5 5 هرچه فاصله بین تيزهاي شخصي فرد با درك با تگرش او تسبت به ‎ene aly‏ شغل براي ارضاء این تيازها كمتر باشد رضايت شغلي نيز زياد خواهد بود. ‎١‏ رضايت شغلي را مفهومي بيجيده و جندبعدي تعريف م يكند كه با عوامل رواني. جسماني و اجتماعي ارتباط ‎hs‏ * 2 تنه يك عامل موجب رضایت شغلي تمي‌شودبلکهترکیب معيني از مجموعه عوامل گوناگون سیب ميگردند كه فرد در لحظه معيني از زمان از شغلش احساس رضايت نمايد. فرد با تأكيدي که بر وامل مختلف از جمله درآمد ارزش اجتماعي شفل. شریط کار و فرآوده‌هاي اشتتال در زمان هاي متفلوت هارد. يمطرق كوناكون اسه رشابت أن ش م ينمايد. رفایت شغلي و پیامدهای آن 6 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 7:
رضایت شغلي و پیامدهای آن معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 8:
۴ شمااحساس مي‌کنید آنچه که انجام مي‌دهید ارزشمند و متفاوت از سایر کارهاست. 5 به نظرات و پیشنهادات شما توجه مي‌شود. "02 شمابا افرادي كه دوستشان داريد كار ميكنيد ‎١‏ ‏از اينکه به سر کار مي‌روید خوشحال و راضي هستید. | تعادلي بین کار و زندگي در منزلتان برقرار است. | ‎e‏ ‏* . کارهاي روزانه شما و وظیفه‌تان متنوع است. ‎SP‏ / ۴ ارزش کار کارفرماي شما به ارزش کار شما نزديك است ۴ شما احساس زيركي و باهوشي هنكام كار ميكنيد. آيا روابطتان با موسسهاي كه ذر آن كار ميكنيذ خوب است؟ آيا وضعيت كاري خوبي داريد و حقوق خوبي نيز دریافت مي‌کنید؟ با فرصت‌هاي آموزشي راهي براي رشد و پیشرفت کردن دارید. شغل شما در درازمدت باعث رسیدن به اهداقتان مي‌شود. رضایت شغلي و پیامدهای آن 8 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 9:
‎ide‏ نظريه‌هاي رضایت شغلي ‎aad‏ ‏نظريه نيازها ‎Call‏ ‎ *‏ نظریه انتظارات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏نظريه‌هاي انگیزش و رضایت شفلي ‏* . نظریه ۷ و لامك گریکور ۴ نظریه ۴86 ‎ ‏رضایت شغلي و پیامدهای آن 9

صفحه 10:
هري تيازفا ‎ji‏ 10 نت اطلاعات ‎cuts,‏ شغلي و پیامدهای آن معاوتت آمار و مهندسي ‎ere oP

صفحه 11:
‎Ze‏ عوامل موّثر بر رضایت شغلي * عوامل سازماني ور * عوامل محيطي * ماهیت کار ‏* عوامل فردي ‎ ‏ماهیت کار ‎cals,‏ شغلي و پیامدهای آن 11 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 12:
تغییر مثبت در حقوق (حقوق ‎BML‏ ‏* جالش كاري بيشتره مسئولیت بیشتر و ‎ *‏ آزادي در تصميمگيري لست. بعلت اينكه ارتقاء ميزان ارزش فرد را براي سا افزایش روحیه وي میگردد. 1 *_ خط مشيهاي سازماني ‎hfe tele ©‏ * _ خط مشيهاي سازماني أن نشان ميدهد (يويزه در سطوح il cit ‏ات‎ 12 62

صفحه 13:
سبك سرپرستي رفتار حمايتي و دوستانه كروه كاري ‎ *‏ اندازه گروه و کیفیت ارتباطات متقابل شخصي در گروه. نقش مهمي در خشنودي کارکنان دارد. هر چه گروه كاري بزرگتر باشد رضایت شغلي نیز کاهش مییابد. زیرا ارتباطات متقابل شخصي ضعیفتر شده و احساس همبستگي کم رنگتر و در نهایت شناخت تمامي افراد مشکل ميشود. شرايط كاري هرجه شرايط كاري مطلوبتر باشد باعث رضايت شغلي ميشود. چرا که در شرايط كاري مطلوب. آرامش فيزيكي و رواني بهتري براي فرد فراهم ميشود. رضایت شغلي و بيامدهاق آن 13 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 14:
کار به خودي خود نقش مهمي در تعیین سطح رضایت شغلي دارد. \y رضایت شغلي و پیامدهای آن 14 معاونت آمار و مهندسی اطلاعات

صفحه 15:
طول 2 عوامل فرده بم عوامل فردي * سطح بلوغ « ۴ نوع نگرش ۰ * سطح نيازهاي غالب . ۴ و غیره ‎Putas eth‏ 15 تنل مس تفا

صفحه 16:
۳ پیامدهای رضایت شغلی ‎aed‏ 1 " افزايش بهره وري فرد ‎٠‏ تعهد سازماني فرد. تضمین سلامت فيزيكي و ذهني فرده افزايش روحيه فرد. * افزلیش رضایت از زندگي و 2۵3 افزایش سرعت آموزش مهارتهاي جدید فلي ere. 16 Pinan ‏س‎

صفحه 17:
۳ پيامدهاي عدم رضایت شغلي * کاهش روحیه کارکنان رضایت شغلي و پیامدهای آن 17 معاوتت آمار و مييندسي اطلا

صفحه 18:
لك رضایت شغلي و عملکرد ۴ سه دیدگاه مختلف در این مورد وجود دارد: * رضایت شغلی باعث افزايش عملکرد می شود. * عملکرد شغلي موجبا یت شغلي را فراهم مي آورد. * ارتباط ذاتی بین رضایت شغلی و عملکرد وجود ندارد. بلکه پاداشهاي متغيري هستند که مداخله می کنند. رضایت شغلي و پیامدهای آن 18 معاوفت آمار و میتی اعا فا

صفحه 19:
رضایت شغلي و مشتربان ساز وقتي شرکتها به دنبال یافتن راههاي بهبود در ارائه خدمات به مشتري مي افتند معمولا سعي مي کنند امکانات بيشتري دراختيار مشتري قرار دهند و نيازهاي آنآن را سریعا برطرف سازند. اما سازمانهاي هوشمند و آینده نگر قبل از هر اقدامي در نحوه رفتار و ارتباط با کارکنان تجدیدنظر مي کنند و درگام اول آنان را راضي نگه مي دارند. مطالعات نشان مي دهد رضایت کارکنان يعني رضایت مشتري. رابطه مستقیم میان رضایت مشتري و کارکنان ۴ مطالعات شرکت آي‌بي‌ام که هرساله مطالعه اي در زمینه سنجش میزان رضایت مشتري و کارکنان انجام مي هد. «کوپرز» و «لاي براند» در سالهاي 1996 و 1997 با بررسي بسياري از شركتهاي بزرگ به این نتیجه رضایت شغلي و پیامدهای آن 19 معاونت آمار و مهندسی اطلاعات

صفحه 20:
4 سیستم اندازه گيري رضایت شغلي رضایت شغلي و پیامدهای آن معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 21:
‎Ze‏ اندازه کيري رضایت شغلي ‎ ‎ ‏رفایت شغلي و پيامدهاع آن 21 معاونت آمار و مهندسی اطلاعات

صفحه 22:
رضایت شغلي ناشي از جنبه هاي مختلف شغل همچون: پرداخت: فرصت هاي ترفیع. سزيرستة همكاران و عوامل محيط كاري همجون ۴ تیاه تویرسستان: ۴ خط مشي ها و رویه هاء * تعلق گروه كاري. " شرايط كاري و ۴ مزاياي شغلي است. رضايت شغلي و پیامدهای آن 22 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 23:
برداخت: ميزان حقوق دريافتي و انصاف و برابري در پرداخت. * شغل: حدي که وظایف شغلي. فرصت را براي آموزش و پذیرش مسئولیت فراهم مي آورد. * فرصتهاي ارتقاء: قابلیت دسترسي به فرصتها براي پیشرفت سرپرست:توانايي هاي سرپرست براي نشان دادن علاقه و توجه به کارکنان * همکاران: حدي که همکاران. دوستانه. شایسته و حمایتی ‎J‏ : رفایت شغلي و پيامدهاع آن 23 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات fy

صفحه 24:
نمونه سیستم سنجش رضایت شغلي آتهیه "گزارش عوامل موثر در رضای رضایت شغلي و پیامدهای آن 24 1 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 25:
مدير امكاناتي كه شغل فعلي براي ييشرفت به يستهاي بالاتر امكاناتي که براي ارتقاء به گروه‌هاي بالاتر وجود دارد شغل. مورد تصدي بهبود کیفیت کار و بازدة کار رضایت شغلي و پیامدهای آن 25 معاونت آمار و مهندسی اطلاعات

صفحه 26:
‎ie,‏ استیفن. مبانی رفتار سازمانی ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی انتشارات دفتر پژوهشهای فرهتكى ۱۳۷۶ حميمي اد علي ةف اتإوفسبروس مدل فپ رشایت شین ردان انا رد ۱۳۹ ‏فتوت. احمدرضا. مقاله روانشناسى صتعتى و سازماني (رواتشناسى كار) نشزية علمى. يزوهشى: اطلاعرسانی مدیریت انجمن مدیریت ابان شمره ۲۵ سال نهم اردييهشت ۱۳۷۸ ‏ديويس «كيت جان نيواستورم. «رفتار انسانى در كار: رفتارسازمانى, ترجمه محمد على طوسى. مركز آموزش مديريت دولتى. چاپ دوم. ۱۳۷۲ ‏مدرس تهران» ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ly‏ استيفن بى . مديريت رفتار سازمانى . ترجمه على بارسابيان و سيد محمد اعرابى, مؤسسه مطالعات و دوهش هلى بازركائى . 15106 ‏هرسى. يال و بلانجارد. كنث. مديريت رفتار سازمانى و كاربرد منابع أنسانى ترجمه على علاقهبئد. انتشاراث کیب ۱۳۷۲ ‏ساعتجى. محمود. مقاله نكرش كاركنان درباره عوامل موثر در رضایت شغلی و مرکز خدمت مطلعات مدیریت ‎we‏ ‏رابينز : | ستيقن«تفورى سازمانى. ترجمه سيد مهدى الوانى و حسن ذانايى قرد, انتشارات مرواريد. 151/5 برهيزكار. كمال. روابط انسانى در مديريت انتشارات اشراقى جاب اول تهران ۱۳۶۸ ‏رفایت شغلي و پیامدهای آن 26 ممازنت آمازو مهس لاناك

صفحه 27:
0. مورهد.ج و آرگریقین. «رفتار سازماني»؛ مترجمان سيد مهدي الواني و غلامرضا معمارزد.اتشارات مرورید.1374 1 ربینزاستیفن. فتار سازماتي.مفهیم. نظریه‌ها و کارپردهاجلد اول ترجمه عليپارسایان و سید محمد ‎Nel‏ ‏انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگي, 1377 12 خشويي .پیانه .رضایت شفلي کارکنان وزارت داريي 1382 13 كلهري. محسن. «تجزيه و تحلیل عوامل موثر بر وضایت شغلي کارکنان: سازمان تبلیغات اسلامي , 1374 14. متاني. مهرداد. مقاله بررسي زميندها و علل ضعف اشتياق به كار در سازمانهاي دولتي در ايران: نشريه علمي يزوهشي اطلاعرساني مدیریت آنجمن مدیریت ایران شماره 45 : 1379 ‎IS‏ میچل, ترانس آره «مردم در سازمان‌ها؛ مترجم حسین شکر شکن, تهران. انتشارات رشد.1373 ‏6. جزني» تسرین, مدیریت منابع انساني,نشر تي. 1378 ‎ ‎ ‎ ‎1384۰164 ‏سیروسءرشایت کرک يت وشات منتري: یر شاه‎ ANY ‏سمي بورج قي وت صاب لاخر انحن متي كرك شير ره وا و198‎ IGT ‏ع اع ا‎ ‏0 شاكري نباء يرج هامنيت ورشايت شفلي و بهداشت زواني. تدبير: شماره 77 1376 ‎lle 21‏ محمدرضاء «سطح شفل ‎gh‏ نسبت به كار وخشنودي شفلي ». تدبير شماره 77.1376 ‎ ‏رفایت شغلي و پیامدهای آن 27 معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

صفحه 28:
منابع 1 The Effect of job satisfaction on job serch:not just whether,but also where,Josse Delfgaanw,Erasmus University,and Tinbergen Instiute,2006. > Internet 28 رضایت شغلي و پیامدهای آن معاونت آمار و مهندسي اطلاعات

51,000 تومان