تجزیه و تحلیل اطلاعاتعلوم پایهمهندسی شهرسازی

روابط عمومی‌ها و اینترنت اشیا در منظر آینده

صفحه 1:

صفحه 2:
آبنده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد بلکه چیزی است که خود آن را می سازد

صفحه 3:
اینترنت اشیا چیست تاریخچه اینترنت اشیا 2 معماری و ساختار اینترنت اشیا کاربردهای اینترنت اشیا لا آينده اينترنت اشيا فرستها و تهدیدهای اینترنت ‎ae‏ ‎lan oa Ol‏ فهرست مطالب اینترنت اشیا در ایران ‎Q‏ ‏الا جمع بندی و پيشنهادها

صفحه 4:
37/1 انقلاب صنعتی سوم انقلاب صنعتی دوم انقلاب صنعتی اول 1784 0 1969 ی تولید خودکار یه‌یاری فناوری ۱ ۱ ۰ ۱ .۰۳۰ 1 ۳ تم

صفحه 5:

صفحه 6:
3/3 0 Internet of Things

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
1999 اینترنت اشیا» برای نخستین كر سال ‎yO ee‏ استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در تن هر چیزی. از جمله اشیا بی جان. برای خود هویت Kevin Ashton کامپیوترها اجازه دهند تا آن ها را سازماندهی و مدیریت کنند.

صفحه 10:

صفحه 11:
IOE Internet of Everything

صفحه 12:

صفحه 13:
\ ‏ار يه‎ Jee J 0 © 696 9 ۵ ۵ اینترنت اشیا. می تواند از نقش شایانی در حوزه هایی همچون سلامت الکترونیک. شهر هوشمند. خانه هوشمند. امنبت شهری, خدمات خودرویی, مدیریت هوشمند انرژی از جمله برق. تدارکات هوشمند. مانیتورینگ محیطی و... برخوردار باشد

صفحه 14:
5 (همه) اشیا برای هدایت و تدارکات. فعالیت‌های نظامی, نیروها در هر زمان و تسهیل در تصمیم‌گیری در ت دشوار هر

صفحه 15:
اکتشاف نانو روبات‌ها درون بدن افراد و جمع‌آوری اطاعات توسط ‎gt‏ ارسال سایر داده ها به طرق مختلف جمع بندى كليه داده های دریافتی توسط هوش مصنوعی به یاری اینترنت اشیا و امکان تشخ بیماریها نقارت بر مقدار و زمان مناسب مصرف دارو به پزشکان و جلوگیری از رفتارهای پرخطر بیمار در مصرف دارو کمک به بهبود مدیریت داروها توسط سازمان های نظارتی, مقرراتی, تولید کنندگان, توزیع. کنندگان و ارانه دمندگان خدمات بهداشتی تهیه محصولات دارویی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا برای نظارت بر رژیم دارویی و بهداشت فردی - کمک داروهای هوشمند به کاهش ریسک و ضرر شرکت های دارویسی و اران ه کنندگان خدمات بهداشتی

صفحه 16:
كاريرد اينترنت (همه) اشيا در حوزه كشاورزى و دامدارى ۱ Bhat ۳ دا

صفحه 17:
شخمی‌سازی تجربه یادگیری برای دانش‌آموزان: ایجاد فرصت‌های یادگیری منحصر به فرد و قابل انطباق با توجه به استعداد و نیازهای هر دانش‌آموز طبق تحلیل اطلاعات از متن, صوت و ویدیو ارائه دیدگاهی کلی‌نگرانه از هر دانش‌آموز در کلاس درس از جمله نمره‌هاء علایق و الگوهای یادگیری ارایه می‌دهد. و به معلم‌ها امکان می‌دهد الگوها را در گروه‌های دانش‌آموزان تشخیص دهند و هم‌چنین به نیازهای فردی آن‌ها بپردازند < امکان ثبت ورود و خروج به کتابخانه. کتابهای بازشده: الگوی استفاده آنها. زمان مطالعه کتابهای درسی الکترونیک 9 > دریافت اطلاعات از حسگرهای نزدیک دانشجویان از محیط های شهری یا مکانهای تاریخی و.. مثال نشانگرهای گیاهان تگ شده در یک باغ عمومی می‌تواند به تلفن یک دانشجو داده بفرستند و نام‌های عمومی و تخصصی, تاریخ کاشت. استفاده خوراکی. استفاده دارویی, اندازه گیاهبلغ و کشور آن را ارایه می‌دهند. ‎ -‏ امکان هماهنگ سازی فضای فیژیکی دانشگاه با استفاده از اطلاعات به دست آمده از حسگرهای جاسازی شده در اجسام از جمله منایع کتابخانه صفحه نوشتاری تخته‌ها: صفحه‌های بازی . ربات‌هاو...

صفحه 18:
ان ریسک مالی آن در ارتباط با مشتر؛ از محل سکونت و مشخصات تجاری تا داده‌های شخصی از رسانه‌های اجتماعی: عادات هزینه‌ای و رفتار اعتباری و...) - پرداخت وام (استفاده بانک از جریان داده‌های به‌دست‌آمده از اینترنت اشیا برای تصمیم‌گیری‌های حیاتی در وام دادن به کسب‌وکارها ) < امکان شناسایی مشتریان (شناسایی در کوتاه زمان ممکن به پاری ابزارهایی مانند سنسورهای بیومتریک و...) - سایر ( پب یف یا پاداش: نوبت دهی در صف بانک. ارسال اطلاعات از نزدیکترین ۸۵۰۲۷ و...) با توجه به اطلاعات ou, IN) .

صفحه 19:
سرمایه گذاری شرکتهای بیمه ای در ایتترنت اشیا با هدف کاهش هزینه هاء بهبود شیوه های کسب و کار و بهبود ارزیابی سطح خطر شتری ی گرفتن فعالیت هاى ان و إرادة تخقيف و ب) راداش ‎De‏ ‏سالم و امن (مثلا رانندگی بهتر و پرداخت حق بیمه کمتر) تلاش برای پیش اتفاقات آینده برای کاهش میزان خسارتهای وارده . افزایش سطح آمادگی برای مواجهه و امکان سیاستگذاری کمک هواپیماهای بدون سرنشین پس از حوادث در شرایط ناامن برای انجام ارزیابی (افزایش کارآمدی ۴۰ تا ۵۰ درصدی)

صفحه 20:
۵ عامل موفقیت اینترنت اشیا برای شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی توانایی گردآوری. پردازش و تحلیل حجم زیاد داده‌های دیجیتال/داده‌های بزرگ (لزوم گرایش رسانه ها به سمت دیتاژورنالیسم) ۲ چه داده‌هایی را از اینترنت اشیا گردآوری کنیم همکاری با تحلیلگران ماهر کسب و کار همكارى با فناوران ماهر 7 درک ارزش و اهمیت ایتترنت اشیا و چگونگی کار با آن

صفحه 21:
شركتهايى كه از دستكاههاى جديد و نوظهور اینترنت اشیا استفاده می‌کنند. شرکت‌های 0 ۸- دستگاه های هوشمند. اطلاعات فروش را در زمان واقعی, در لحظه و بدون دخالت و حضور متخصصان ‎IT‏ در اختیار شما می گذارند که خود در شكل دهى یک استراتژی بازاریابی قوی راهگشاست ٩-ممچنین‏ در دریافت بازخورد مشتری, اطع از خرابی دستگاههای فروخته شده و... بسيار موثر است و در عمل به ارتقای تولید و نيز افزايش كيفيت ارانه خدمات پس از فروش کمک مناسبی می کند. ۱۰- دستگاه های هوشمند از وضعیت خود به بخش پشتیبانی فنی شرکت سازنده خبر می دهند و با رسیدن یک دستگاه به پایان خود بخش فروش خود. را آماده تعویض جایگزینی و.. می کند. ۱۱- با توجه به پیوند اینترنت اشیا و شبکه هاي اجتماعی. دستگاه های هوشمند به صورت کاملاً خودکار به اشتراک گذاری مطالب و ترویج خود در شبکه های اجتماعی مختلف مشقول می پردازند. اين دستگاه ها به محض اولین اتصال اينترنتى خود؛ به جوامع استفاده کنندگان از همان محصول مشترک اتصال این دستگاه ها به شبکه های اجتماعی ‎by‏ ‏کمک بازاریابان آعده و به آنها امکان شناسایی مخاطبان و مشتریان بالقوه و نیز پیش بینی روند خرید و رفتار مصرف مشتریان در آینده را فراهم می کند

صفحه 22:
») E

صفحه 23:
‎en‏ ا ‎come ed‏ های متصبل به تترنت تا سال ۲۰۲۰ میلای به پیش از 3 ميليارد خواهد رسيد. ‎ ‎ ‎ ‏تاد دستکه ها 00 (ملبارد ‎ms 0‏ ‎ria‏ ‎ay ۰ "4‏ ۴ مبیاره ‎i‏ ع ‎mer 69‏ ‎as‏ ‏۷ | ۲ مبلیارد / ۳۰ ‎ror J‏ ‎sl ۲ 7‏ ‎Bi A‏ 4 ار ‎ie‏ ‎ve‏ 1 © 7 5 ‎y‏ 5 9 © ۷ ‎a‏ امیلیون وت هت ورزر ۳ توت ۳.۰ و رذن 9۸ ‎Pope

صفحه 24:
گاه کاربرد ایتترنت اشیا: به بلوغ برسد نزدیک به ۷۰درصد استفاده های ‎(Advantech eS Beene‏ رایج آن به مربوط به حوزه صنعتی خواهد 29 )2 7 ذومين ‎eres tee >‏ 0000 اصلى کاربرد آن به «شهر هوشمند و ‎Pen or‏ ۳

صفحه 25:
ایجاد مشاغل جدید. v مختل شدن آینده بسیاری از مشاغل ناشی از توسعه اینترنت اشیا و ایجاد مشاغل جدید در سه سطح اعم از سطح ارشد و مدیریت. سطح نظارت (اجرا :تعمیر «نگهداری, سیستم پشتیبانی فنی) و سطح کنترل به یاری ایتترنت اشیا به عنوان مثال ایجاد پست مدیر ارشد اینترنت اشیا از سال ۳۰۱۶ قوت گرفته است. از دیگر مشاغل مطرح آینده «طراحان اینترنت اشیا» (با داشتن چشم انداز روشنی از آینده کسب و کارها وتعریف و اجرای طرح های ابتکاری) و نیز کدنویسان خواهند بود ۲ از مهارتهای مهم در عصر اینترنت اشیای می توان به هوش تجاری. امنیت اطلاعات, توسعه نرم افزارهای تلفن همراه. مهندسی سخت‌افزار. شبکه و... برشمرد.

صفحه 26:
7 v v v v v v تأثیر اینترنت اشیا بر همه حوزه ها و ایجاد تغییرات اساسی در آتها صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف انرژی به یاری اینترنت اشیا کاهش تراکم ترافیک و مه دود در شهرها به یاری حس گرها انجام اتوماتیک بیشتر کارهای استاندارد در خانه (مانند کم کردن نور چراغ‌ها هنگام فیلم دیدن « نمایش مصرف انرژی و-) تبدیل دیوارها به دستگاه‌هایی متصل و پویا برای کنترل سیستم امنیت خانه و... نظارت بر سلامتی افراد خانه و ارائه گزارش از سلامتی آنها (نقش موثر فناوریهای پوشیدنی در این مسیر) دامنه تأثیر ایتترنت اشیا تا حوزه سیاسی و انتخابات نیز پیش بینی شده اینکه در انتخاب بهترین کاندیدا به انتخاب کنندگان کمک خواهد کرد

صفحه 27:
الا شرکتهای بزرگی همچون اپل . گوگل. ایتتل. سیسکو و... قدم در دنیای ! گذاشته اند ‎O‏ شرکت‌های مایکروسافت. سامسونگ. کوالکام. ایتتل و سیسکو تعدادی از اعضای تشکیل‌دهنده بنیاد اتصال آزاد 0۳1) ) با هدف یکسان سازی استانداردهای ایتترنت اشیا هستند تا تمام ابزارها بدون در نظر گرفتن شرکت تولیدکننده. سیستم‌عامل, تراشه یا روش انتقال اطلاعات با استانداردی یکسان فعالیت کنند. اپل و گوگل دو شرکت قدرتمند در زمینه ایتترنت اشیا هستند که عضو این بنیاد نشده و به‌صورت مستقل عمل می‌کنند. باید ایجاد زبان مشترک ناشی از استاند اردسازیها: ارتباط و تعامل اشیا قراهم خواهد شد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
een eS a» ‏با‎ 69 Ty we & تسهیل شیوه‌های رت a 22

صفحه 29:

صفحه 30:
راه‌های ارتباطی بیشتر با مخاطبان 37/27 ی ‎co‏ افزایش بیشتر دستگاه‌های متصل به اینترنت داده ای بیشتر برای ارتباط با مشتریان در روابط عمومی ها الا تأكيد روابط عمومی ها بر اهمیت امنیت به مشتریان مهارتهای ارتباطی موثر در همین بستر و نیز بهره گیدی فعالیت روابط عمومی ها در بستر اینترنت اث 1 ارس ‎Geert‏ بیشتر. راههای ارتباطی و دسترسی بیشتر. افزایش تعاملات رسانه های اجتماعی دوسويه بين مخاطبان و روابط عمومى خلاقیت و انعطاف

صفحه 31:
نت نت آشیا با تجربه بالای را ضرورت می يخ 0 ‎(babel, n.‏ لا كاربرد روايط عمومى با تكامل ان اشيا قدرت خواهد يا الا رهبران روابط عمومی به عنوان مشاوران کلیدی سازمان. می‌توانند پژوهش‌هایی را درباره اشیا و چگونگی 7 روش رف و ارانه توسط ذی‌نفعان آغاز و اجرا پژوهش‌ها را می‌توان با سیلوهای سازمانی (گروه‌های درون سازمانی) به اشتراک گذاشت که عبارتند از: دپارتمان‌های سیاست‌گذاری/مدیریت. باز اریابی. فناوری اطلاعات. مالی: تولید و توسعه محصول. ‎(Samanta, October 3, 2016)‏ لا روابط عمومی ها باید نند تا شان چگونگی تاثیرگذاری اٍ اشیا بر كسب و کار خود را درک کنند در آینده سوالات بسیاری در این حوزه از سوی مشتریان مطرح خواهد شد و روابط عمومی باید خود را آماده آن نماید. ‎a‏ مخاطبان توقع فردایی بهتر. هوشمندتر و قابل اعتمادتر را دارند و این کار روابط عمومی است تا چگونگی دستیابی به توقعاتش را درک کند ‏لا سرعت بالای پیشرفت ایتترنت اشیا و عدم همراهی استانداردها. سیاست‌ها و قوانین جدید با آن .لذا اطلاع از آخرین قوانین و رعایت آنها از الزامات فعالیت روابط عمومی ها در آینده خواهد بود. ‎July 18, 2014‏ ماععع0) ‎Sides‏ .2 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
ل افزایش اهمیت مدیریت محتوا به همراه پیام‌های متقاعد کننده برای ‎Ev‏ ‏كروههاى كوجكتر و حتى تكتك مصرفكنتدكان: تحليل و بهره كيرى از دادة هاى بزرك را براى روابط عمومى ها به يك ضرورت تبديل مى كند (به ويه در بسترهاى رساتدهاى اجتماعى )(2014 ,22 <اع/1/13 ,/01310أها) ألا بهره كيرى از برخى امكانات براى ارتباط موثرتر فردى با مخاطبان همجون استفاده از صدا ؛ مثال گوگل با شنیدن صدا فرمانهایی را اجرا می کند. این کار می تواند در فعالیتهای اسپانسر شده ای همچون سفارش غذا برای تحویل در خانه او.. استفاده شود (,19 الا ,۴۲۱۱۱۴5 2016(

صفحه 33:
آمادگی روایط عمومی برای مواجهه با آینده ای که دریافت و ارسال پیام از طریق اشیا صورت گرفته و ممکن است کانالهای ارتباطی آنلاین کنونی به قرجام روزنامه و مجلات دچار شوتد (,3 06006۲ ,52۴08018 2016( لزوم توجه روابط عمومی ها به اینکه ا هوشمتدانه‌تر از اطلاعات با قرار دادن امکان ارتباطات در اشیای بیشتر پر محور استفاده بنا شده است لا شکل گیری یک پلتفرم یا زبان مشترک بین اشیا و ایجاد یک فرصت نی برای متخصصان روابط عمومی برای بهره گیری از آن و ایی ایجاد شده توسط تکنولوژی و تأثیر بر اجتماع (مثال کفش: دستکش, چوب گلف و... به یاری این پلتفرم به يك كلف باز خواهند گفت که چگونه بازی موفقتری داشته باشد) ,18 لالال, ‎Jessica‏ فرصتهایی که اینترنت اشیا پیش روی روابط عمومی ها قرار می دهد: ۱ - فراهم کردن دیتا برای مختصصان روایط عمومی ۲- بهره گیری از دیتا برای ایجاد مخاطبان هدف ۳- بررسی نیازهای در بستر ا ۴- کمک به ارانه تحلیلهای دقیق و تفسیری ۵- قرار گرفتن روابط عمومی و مخاطبانش در یک بستر ارتباطی با فرصتهای مختلف بسیار (به شرط رعایت امنیت اطلاعات و عدم صدمه به مخاطبان) اشيا و تلاش برای پاسخگویی به آنها

صفحه 34:
۰ مهارت ضروری برای آینده روابط ابزارهای روابط عمومی هوشمندتر خواهند شد تحلیلگری داده‌های بزرگ که اکنون بیشتر سیستم‌های پیچیده امروزی از آن برای اندازه‌گیری نتایج گذشته استفاده می‌کنند. به تحلیل‌های پیش‌بینی کننده تبدیل خواهند شد. ما قادر خواهیم نام‌برده شدن از برند در رسانه را به محض پیش‌بینی کنیم. تحلیل‌های پیش‌بینی کننده به شیوه‌ای کاملا جدید به هدایت راهبردهای متخصصان روابط عمومی کمک خواهند کرد. (۸۵۱۱600,2014

صفحه 35:
37/52 ۳ | ی کشور استفاده‌کننده از فناوری فته اینترتت اشبا است؛ دستبند الکترونیکی ان. پرونده الکترونیک سلامت. سامانه ۹ هوشمند حمل‌ونقل و ترافیک و رفع بحران آلودگی هوا. پروژه‌های مطرح در حوزه اینترنت اشیا در ۱۳۹ 1 ایران هستند. 4 در ایران نیز طی سال های گذشته. اینترنت 8 اشياء مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مراکزی که بصورت ویژه اين موضوع را مورد بررسی قرار داده. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است اشیا» در سال ‎٩۴‏ توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر نظر ری ات یقت هرز نقشه راه و ارائه برنامه عملیاتی ایتترنت اشیاء در کشور: مطرح شد در پی انجام مراحل طرح مذکور: تصمیم به ایجاد. پارک اینترنت اشیا در کشور گرفته شده است

صفحه 36:

صفحه 37:
مهدی روحانی تژاد. دبیر فروم ایتترنت اشياء : طبق برخی آمارهای ارائه شده از شورای شهر تهران این گونه عنوان شده که برای برخی پروژه‌های هوشمندسازی شهر تهران بودجه‌ای معادل ۰۰ ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و قرار بر آن است که این سرمایه‌گذاری طی مدت زماتی حدود سه تا پنج سال انجام شود اما هنوز این طرح در ابتدای راه است و تا زمان اجرایی شدن آن ممکن است اتفاقات متعددی رخ دهد. ۲ اکنون بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش‌بینی ما آن است که طی ۵ سال آینده در حوزه بازار. سهم اینترنت اشیاء در ايران حدود ۴۰ میلیارد دلار باشد.

صفحه 38:
> ایجاد فرصتهای جدید ارتباطی. بازاریابی و... به يارى اينترنت ۱ اتصال بیشتر دستگامها < افزایش راههای ارتباطی با مخاطبان لزوم آمادگی روابط عمومی ها برای ورود به عصر اینترنت آماده سازی مشتریان و مخاطبان برای مواجهه با آن تلاش برای ارتقای محصولات و خدمات متناسب با شرایط جدید. کمک به مشتریان برای ارتقای کسب و کار خود. رصد نیازها مبتنی بر داده ها و پاسخگویی به آنها کشف فرصتهای طلایی ارتباطی و تعاعلی پیش رو ناشی از توسعه قا بهره گیری از مهارتهای نوین در عصر اینترنت اشیا اعم از فنی. داده ای و... آشنایی و استفاده از روشهای جدید تبلیغی. ارتباط با رسانه ها و شناسایی چالشهای این حوزه و تلاش برای حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی مشتریان بی به قوانین مذکور و نیز اطلاع از قوانین متعدد حاکم بر نت اشیا ورود رسانه ها به حوزه دیتاژورنالیسم و لزوم همسویی روابط عمومی ها با آنها در اين مسیر aS SAS ای اینترنت اشیا > > 3 وين قوانين براى

صفحه 39:
مزایا. معا قوانین ۰ استانداردها و. لا لزوم برگزاریهای دوره های آموزشی در اين خصوص لزوم ورود اینترنت اشیا و علم داده ها و دیتاژونالیسم به حوزه آکادمیک به ویژه حوزه های ارتباطی لزوم رصد تحولات حوزه تخصصی ارتباطی و سازمانی و ارائه تن به واحدهای درون سازمانی برای برنامه ریزی لازم در اين خصوص

صفحه 40:
16 ۲0۲ ... ۱۱۱۲۱95 01 ۱۲۱۲۶۲۲۱۶۲ 11۱۶ ,(/ 2۱1 ,لاد ۱۳۵۲۱/۵۲۷ 0۱۱۲۱[ ۲ عیاسی نیارکی: روي (۲۵ خرداد ۰/۱۳۹۵ آینده بازار کار ایتترنست اشیا؛ ‎https://www.: skillema. ir/home/profile/146/article/290/preview‏ % آیوتی بلاگ (۲۳ اسفند ‎.)٩۵‏ روند سرمایه گذاری در ایتترنت. ۱۵۸۵://۷۵۴۰۱۲/۷1470 ۲ عصریانک (۵ شهریور ‎۰٩۴‏ نمودار/ اینترنت اشیا به کمک شرکت‌های بیمه می‌آید. http://yon.ir/vmH5B ‎va‏ مداحى: سعيد (۷ دی ۰/۱۳۹۴ ایتترنت اشیا چگونه بازاریابی اینترنتی را ت قرار خواهد داد؟: ‎http://yon.ir/BVeyT‏ ‏۲ قبیل. حسین (۲۰ نير ۱۳۹۴) ۰ اینترنت اشیاء آینده صنعت بیمه را تغيير می‌دهد. ‎http://yon.ir/gEURC‏ ‎

صفحه 41:
ant itl

صفحه 42:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان