مهارت‌های شخصی

روش تحقیق ۳

tahghigh_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تحقیق ۳”

روش تحقیق ۳

اسلاید 1: انواع مطالعات: - مطالعات اکولوژیک - مطالعات مقطعی - مطالعه مورد / موارد - مطالعات مورد-شاهدی

اسلاید 2: 3تجربيمشاهده ايتحليليCross-SectionalCase SeriesCase ReportCohortCase-ControlRandomized Controlled Trialشبه تجربيتوصيفيانواع مطالعاتمداخله اي

اسلاید 3: 4کدام روش مطالعه مناسب تر است؟Which Design Is Best?

اسلاید 4: 5این موضوع بستگی دارد به:زمانی که برای انجام مطالعه در اختیار داریم.چقدر راجع به ارتباط متغیرها با یکدیگر آگاهی داریم؟چقدر بودجه در اختیار داریم؟

اسلاید 5: 6The Evidence Pyramid

اسلاید 6: مطالعات اکولوژیک: نخستین رویکرد برای تعیین وجود ارتباط می تواند شامل اجرای مطالعات ویژگی های گروهی باشد که اصطلاحاً مطالعات اکولوژیک خوانده می شود. مانند مطالعه چربی رژیم غذایی و سرطان سینه: در کشورهایی که میانگین مصرف چربی غذا در آنها بالاتر است مانند کانادا و آمریکا بروز سرطان سینه بالاتر از کشورهایی است که سرانه کالری حاصل از چربی در آنها پایین تر است مانند ژاپن.

اسلاید 7: مشکل این گونه مطالعات چیست؟بزرگترین مشکل مطالعات اکولوژیک سفسطه اکولوژیک (Ecologic Fallacy) است : نسبت دادن ویژگیهای گروهی به افرادآیا افرادی که دچار سرطان سینه شده اند واقعاً میزان چربی بالاتری در رژیم غذایی داشته اند؟

اسلاید 8: آیا مطالعات اکولوژیک ارزشی دارند؟این مطالعات می توانند مسیر پژوهش های آینده رامشخص کنند ،پژوهش هایی که به کشف روابط سبب شناختی منتهی می شوند.با این وجود مطالعات اکولوژیک فی نفسه و به طور قاطع نمی توانند وجود روابط سببی را نشان دهند.

اسلاید 9: انواع مطالعات اکولوژیک:Multiple-group comparison studyTime-trend studies

اسلاید 10: Case Reports / Case Seriesاین مطالعات تجربه یک بیمار یا گروهی از بیماران را با تشخیص یکسان بیان می نمایند.11

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید