صفحه 1:
م4
en
۳ 20
صفحه 2:
صفحه 3:
و ترمز سیالی است که تحت دما و فشار بالا کار میکند و بدون آن اتومبیل شما قادر
تخواهد بود در زمان فشردن پدال ترمز متوقف شود.
این روغن که همچنین سیال هیدرولیکی نیز نامیده میشود مسئول حرکت دادن اجزای مختلف
سیستم ترمز خودروی شما است.
رو غن ترمز نیز یک عمر مفید داشته و پس ازطی آن مدت زمان بايد نسبت به تعويض روغن
او مود بیشتر مکانیکها پیشنهاد میکنند که هر 4 تا 0 سال تعویض کنید یا هر( DIGS
گیومثر یکبارانجام شود. رنگ مایع سالم کهربایی روشن؛ ولی رنگ مایعی که باید تعویضص
شود تیره شبیه به قهوه تیره است
صفحه 4:
مایع ترمز نباید در دماهای خیلی پایین یخ بزند یا سیالی بودنش را از دست بدهد و نباید در
دماهای بالا تبخیر شود. مایع ترمز» اجزای سیستم ترمز را روغنکاری می کند و مانع زنگ
زدگی و خوردگی آنها می شود. نقطه جوش از ملاکهای بسیار مهم برای مقایسه مایع
ترمزهاست و هر چه بالاتر باشد» طاقت بیشتر مایع ترمز در حرارت بالا را نشان می دهد. در
مرور زمان» مایع ترمز رطوبت جذب می کند و در نتيجه سیالی بودن مایع ترمز در هوای
سرد کاهش می یابد؛ یعنی مایع سخت نر به جریان می افتد. رطوبت باعث می شود دمای
جوش مایع ترمز پایین بیایده یعنی در دمای پایین تری در مقایسه با مایع بدون رطوبت. تبخیر
می شود و همچنین رطوبت نقش خورنده اجزای سیستم ترمز را بازی می کند
دو نوع اصلی وجود دارد:
بر پایه سیلیکون فقط در Jase های بدون تکنولوژی :»۵ به کار میروند.
مبتتی بر گلیکول معمولاً در وسایل نقلیه با سیستمهای ترمز 6۵ به کار میروند.
صفحه 5:
روغن ترمزها دارای نوع گوناگونی هستند که دربسته بندیهای مختلفی نیز عرضه میشوند. روغن ترمزها
با استانداردی به نام07 تقسیم بندی میشوند که از 6-00شروع شده وبا 00 ادامه پیدا کرده
ونهایتا به 0.0 00 ختم میشود.اين معیاربراساس نقطه جوش عمل میکند.
نکته ) استفاده از روغن ترمز با برل_بالاتر لزوما بهتر نیست...
ی ا و
صفحه 6:
9 = نقطه جوش 606 گلیول
© 000 = نقطه جوش ۵60 . el گلیول
09 = نقلهجوش 660 بننش سيليكون
0 - _ نقله جوش گلیول
صفحه 7:
مایع ترمز مناسب و مرغوب خواص زير را دارا می باشند:
داشتن گرانروی مناسب در دمای پایین
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
DOs
= کیش یمیایلیزنوعمایع متفاوناز ۳ نوعدیگ و بمپایه سیلیکوزلستو بههیچ وجه نمتولونآن 2۱
"نوع ديك لضافه کد. استفاده از 5 07 در سیستم ترمزهاییکه از 073 و۱014 بهد میب
1 1 واشرهاوپاشتیکیسیستم تمرم آسیبمیزند. رینگ3 90۲ وه ۲07 از رنگروشرتاک بای ۰
اد ولیة 007 به رنگارخولنیست اینهمایت؛ رنگرا پاکنمیک ند و به همینجهتب یش در موتور سیکلتها
تاد میشود. 5 07 بسرخلظ؟ نوع ديك جاذبآبنیست ولی۳ برلبس سایر مایع ترمزهاء هوا در حود وی
كد نا لفزايشبماء حبابهاوهوا در 5 207 منبسطمیشوند و پدا(ترمز به علتفشرده کردنهوا كلل
خنجیه خود میگبرد. 5 701 بسلوتمزهای۸85 مایع مناسبینیست جوزدر سيستم 4135 بسبغار كود
دارند که مایع ترمز 5 01 را هوا دهیمیک نند و حبابهایهوا مانع روغکاریم طلوباجزایسیستم ۸5 میشوند.
در آرتناع و دماویا-لاسیستم تمرمزیکه از 015 لستفاده میکند بد کار میک ند. دراریتفاع زییاه فسمتی
ازمای تم 3 میشود و حبابهاوجديد كاز در سيستمتسرمز به وجود میآیند. دمایجوش3015 حدود ۲۳۰
دررجه سانتیگراد i pal ed بيشت بإ وإستفادم در ماشین].لافظامیط راحوو تولید شده است
صفحه 12:
صفحه 13:
مد ان شدن یا کم بودن روغن ترمز
صفحه 14:
چک کردن سطح روغن تررمن
پیشنهه مشود کب مر ی ۳۱ کبار سطح روفن را جك ’
صفحه 15:
سیستم ۸۳5 است. چندین بار پدال ترمز را فشار دهید.
صفحه 16:
صفحه 17:
