صفحه 1:
معاونت کیفیت مدیریت تضمین ‎SS‏ ‏اداره ارزشيابي فروش و خدمات پس از فروش

صفحه 2:
انواع روغن هاي موتور روغن هاي موتور خودرو به 3 دسته تقسیم مي شون 1- مینرال (ارگانيك) 2- سنتتيك 3 - نیمه روغنهاي مینرال : روغني که بر پلیه نفت خام ساخته مي شود و همان روغني است که سالهاست در خودروها به عنوان روغن موتور استفاده مي شود. روغنهاي سنتتيك : از ترکیبات شيميايي یا پلیمریزاسیون هیدروکربنها تولید مي شود . از بين انواع روغنهاي سنتتيك نوعي ‎PO al » af‏ ساخته مي شود داراي كارايي و مقبولیت بيشتري است: مزاياي روغنهاي سنتتيك : كاهش مصرف روغن به دليل عمر بيشتر روغن - غير خورنده و غير سمي بودن 7 تبخیر شوندگي پایین 7 دماي سوختن بالا 7 قاومت ذر برابر اکسیداسیون بالا - عکس العمل سریع در براب ‎‘OA I 920-0500 0 gg ei‏

صفحه 3:
تنها عیب روغنهاي سنتتيك قیمت بالا و عدم تطابق کامل با موتورهاي با تكنولوژي قديمي است. روغنهاي نیمه : مخلوطي از روغنهاي سنتتيك و روغنهاي مینرال است ء لين روغنها در شرليط سخت مانند دماهاي بالا و 2 بار زياد عملكرد بهتري نسبت به نوع مينرال دارند و بيشتر براي 09000 ها استفاده مي شوند. اينكه جه روغني براي خودروي شما مناسب است در دفترجه راهنماي خودرو مشخص مي كردد اما در صورتيكه نوع روغن مشخص نشده معناي آن استفاده از همان روغنهاي مينرال است. بسياري از متخصصين استفاده از روغنهاي سنتتيك را براي موتورهاي قديمي به دلايل زير خطرناك مي دانند : ممكن ست روغن با واشرهاي موتور که از جنس لاستيك ها و الاستومر هستند نداشته باشد .با خوردگي در آنها سبب نشتي روغن شود > روغنهاي ك در مقايسه با مينرال فيلم نازك تري از روغن را بر سطح قطعات موتور تشكيل مي دهند و اين باعث استهلاك بيشتر قطعات موتور مي شود - ممكن است رسوبات يخته شده حاصل از مصرف روغنهاي مينرال در اثر استفاده از ‎ul ۰‏ کته یه هدیا وه وف كشن

صفحه 4:
در موتور آنرا از کار بیندازند. ویسکوزیته روغن : انتخاب ویسکوزیته مناسب براي روفن بستگي به شرایط لب و هوايي دارد ۰ استفاده از روغنهاي با ویسکوزیته بالا در زمستان روانكاري موتور را تا زمان گرم شدن با تاخیر مي اندازد و باعث مي شود روغن به تمام قسمت هاي موتور نرسد. همچنین استفاده از رقشتهاي با ویسکوزیته پایین در تابستان باعث سایش قطعات موتور مي گردد که لين مشکل با وجود روغنهاي ‎Dut rare‏ برطرف گردیده است . این روغنها علاوه بر افزايش عمر قطعات موتور سبب مي شود مصرف سوخت نیز تا حدي کاهش يابد. ) ‎GOOG‏ ‏0-0 کد 66۳0 : براي طبقه بندي و جداسازي روغنها بر اساس کیفیت و فناوري ساخت است. حرف اول بعد از 8 ‎OPT.‏ يعني براي خودروهاي بنزيني و حرف © يعني براي خودروهاي ديزلي حرف دوم بعد از 9671) نشان دهنده کیفیت و فناوري ساخت روغن است که براي خودروهاي بنزینی از (شروع شده و تاکنون به () رسیده است. (00۳1) ‎(GO‏ ° 5

صفحه 5:
زمان تعویض روغن موتور : در تعویض روغن موتور تنها میزان کارکرد خودرو ملاك نیست بلکه با افزایش هر يك از موارد زیر باید روغن زودتر تعویض گردد : 1 - کارکرد در شرابط سخت مانند دورهاي بالاي موتور 2 - کار کردن در ترافيك هاي سنگین 3 - تعداد استارت ها در هوای سرد 4 - تنظیم نبودن موتور

صفحه 6:
نکات مهم : 1- با هر بار تعویض روغن ۰ فیلتر روغن هم حتما تعویض گردد. 2- از ترکیب چند روغن از برندهاي مختلف و یا سطوح کيفي مختلف پرهیز گردد. 3 - پس از استارت زدن حداقل 15 ثانیه موتور در حالت درجا کار کند. 4- از اضافه کردن افزودنيهاي مختلف موجود در بازار به روغن پرهیز شود زیرا ممکن است با ادتیوهای موجود در روغن سازگار نبوده و مشکل ایجاد کند . 5- از روغني که بیش از 3 سال از تاریخ تولید آن گذشته استفاده نشود ( براي حالتي که روغن در ظروف مخصوص بسته بندي قرار دارد) 6- سیاه نشدن روغن دلیل مرغوبیت آن نیست بلکه بدین معناست که روغن قابلیت جذب ذرات اسيدي و ناخالصی ها را نداشته است

صفحه 7:
.به علت تخریب احتمللي عناصر موجود در روغن و یا واکنش آنها با یکدیگر در اثر قرار گرفتن در شرایط سکون نباید از روغني كه بيش از سه سال از تاییخ تولید آن گذشته استفاده کرد البته در صورتیکه روغن در ظرف مخصوص و بصورت پلمپ باشد و در صورتیکه روغن در موتور خودرو باشد و در طول یکسال خودرو هیچ حركتي نداشته بهتر است تعویض گردد زیرا در این حللت احتمال تخریب عناصر و واکنش آنهابا یکدیگر تحت شرایط دمايي و رطوبتي متغیر بیشتر مي باشد.

صفحه 8:
با تشکر از توجه شما

62,000 تومان