روغن موتور سوخته
اسلاید 1: موضوع : مواد زائد خطرناک(روغن موتور استفاده شده یا سوخته)مقصود امیرپوردانشجوی سال آخر دکترای تخصصی(PHD) مهندسی محیط زیستبه نام خدا
اسلاید 2: مواد زائد خطرناکمواد زايد خطرناك، مواد زايد جامد يا مايعي هستند كه به علت كمّيت، غلظت و يا كيفيت فيزيكي، شيميايي و يا بيولوژيكي ميتوانند باعث افزايش ميزان مرگ و مير و يا بيماريهاي بسيار جدي شوند. براساس تعريف آژانس حفاظت محيط زيست Environmental Protection Agency : EPA)) زباله هاي خطرناك به مواد زايدی اطلاق ميشود كه بالقوه خطرناك بوده و يا اينكه پس از طي مدت زماني موجبات خطر را براي محيط زيست، فراهم ميكنند. زباله هاي خطرناك معمولا يكي از مشخصات قابليت انفجار، احتراق، خوردگي، واكنش پذيري و سمي را دارا بوده و اغلب تحت عنوان مواد زايد راديواكتيو، پس مانده هاي شيميايي، زايدات قابل اشتعال، زايدات بيولوژيكي و مواد منفجره دسته بندي ميشوند. یکی از این مواد که بصورت روزانه با مقادیر زیاد در حال تولید می باشد روغن موتور سوخته می باشد. در این تحقیق سعی شده است تا ضمن بررسی کیفی و کمی این پسماند، روشهای نگهداری ، حمل، پالایش و دفع نهایی آن مورد بررسی قرار گیرد.
اسلاید 3: :روغن موتورتولیدذخیره سازیجمع آوریحمل و انتقالپردازشدفع نهاییاز ترکیب روغنهای پایه و ادتیوها (افزودنیها) بدست می آید. روغنهای پایه استفاده شده در تولید روغن موتور ها انواع مختلفی دارند و میتوان آنها را به پنج گروه دسته بندی کرد. روغنهای پایه معدنی روغنهای پایه سنتتیک روغنهای نیمه سنتتیک روغنهای پایه گروه 3(GIII که به روغن های پایه نسل جدید معروفند و به نوعی از بهینه سازی روغنهای پایه معدنی بدست می آیند و در تولید روغن موتور های جدید از آنها استفاده میشود)آخرین گروه نیز روغنهای پایه تصفیه ای هستند که در ایران جهت تولید روغن موتورهای مونوگرید وروغنهای با سطح کیفیت پایین استفاده میشود.
اسلاید 4: انواع ادتیوهاي مصرفی در روغن هاي موتور:تولیدذخیره سازیجمع آوریحمل و انتقالپردازشدفع نهایی افزایش دهنده هاي اندیس ویسکوزیته VI-IMPROVERS پلی متااکریلات PMAپلی ایزوبوتن هاالفین کوپلیمرهااستیرن – دي ان کو پلیمرها - معلق کننده هامعلق کننده هاي پلیمري با وزن مولکولی زیادمعلق کننده هاي با وزن مولکولی کمتر
اسلاید 5: :روغن موتورتولیدذخیره سازیجمع آوریحمل و انتقالپردازشدفع نهاییوظايف روغن موتور به طور كلي شامل موارد زير مي باشد : 1.كاهش اصطكاك قطعات متحرك موتور2.كاهش سايش قطعات موتور3.خنك نمودن قطعات داخلي موتور4.تميز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و تركيبات حاصل از تجزيه روغن و رسوبات بين قطعات5.آب بندي كامل بين سيلندر و پيستون6.محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگي7.كاركرد بهينه قطعات متحرك موتور در دماهاي مختلف
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.