تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 49 اسلاید از مباحث كسرها در شش بايه هستش

mahla

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم

صفحه 2:

صفحه 3:
سم رتم

صفحه 4:
(8 پیدلکردن‌حاصل‌جمع. کسرها با مخرج مساووه سحل‌مستله های‌جمع. کسرها. + -طرح مسئله ك عبار تجمع كسرها با مخرج مساوى + درككسرهاويرلبر ولحد به كمكجمع كسرهاو .نوشتن‌پ اسخ های‌مختلفب رلیآن نز

صفحه 5:
در تصویرعنوانی از موقعیت راهپیمایی برای طرح نسبت های مختلف جمعیتی از جمله نسبت دخترها و پسرها و نسبت جمعیت دانش آموزان به کل و موارد مشابه آن مورد استفاده قرار گرفته .است

صفحه 6:
جمع و شريق ۲ ۱-مانندشکل زیر با کاغ رنگی ۳ تش ضامی درست کنید. یکی از آنها ره دو قسمت مساوی؛ یکی را به سه قسمت مساوی و آخری را به شش قسمت مساوی تقسیم کنبد. اکنون به کمک قطعه‌هایی که در اختبار دارید. جمع‌های زیر وا با رسم شکل بسازید و حاصل را بيدا كنيد 60 Of ۶ Or Oe Os .با استفاده از شکل مفهوم جمع کسر هارا توضیح داده است استفاده از تصاویر منفصل و متصل حل مسئله با استفاده ز شکل رام ذشت ورزیاازن فكت رإطلق و کاغز رنگی استفاده می کنیم. 4

صفحه 7:
۲- برای هر شکل» عبارت جع یا تفریق موردنظر را بنویسید و شکل را کامل کنید. sos WEE

صفحه 8:
۳- حاصل جمع و تفرین‌ها را به کمک محور به دست آورید.

صفحه 9:
‎ay‏ محصول یک کارخاه‌یقنده استان گیلان و آنب استان مازندران حمل شد. جه كسرى از محصول این ‏کارخانهبه این استن‌ها حمل شده است؟ ‎i +‏ از تولیدات مرغداری باید به شهر حمل شود. ‎i‏ از اين توليدات قبلاً حمل شده است. چه ‎pS‏ ديكرى بايد به شهر حمل شود ۴- دانش‌آموزی جمع دو کسر را به صورت زیر نوشته است. با رسم شكل يا هر روش ديكر, اشتباه او را توضیح دهید. ۵ ۳ ۲ دلب ‎oP ۴‏ ‏جواب درست را بهدست آوزید. ‎

صفحه 10:
۱- حاصل جمع‌های زير را به دست آورید و روی شکل نشان دهید. ©ه (] 1 از مقایسه‌ی حاصل جمع کسرها چه نتیجه ای می‌گیرید؟ | ۱ i با استفاده از شکل به جواب سوال می رسیم و سپس با مقایسه جواب ها به اين نتیجه ‎ALLL! thls (LLL) [sible ch ble eins UST Rony ae‏ اه ‎CAV NES lida‏ .برابر 1 خواهد شد فعالیت صفحه32

صفحه 11:
استفاده ازجمع کسرها با مخرج مساوی با داشتن مخرح هی مساوی فقط کافیست صورت هارا .باهم جمع کرده و یکی از مخرج ها را نوشته / کاردرکلاس صفحه 32 <>

صفحه 12:
‎#٠‏ حاصل جمع و تفريقها را به دست أوريد. ‎ry ‎ ‎ ‏بدست آوردن حاصل جمع ها با مخرج مشترک ان مضه وا ضورت ها ‏.باهم جمع مى شوند ‏ا ارت و ور 9 28 ‎Cre)‏ £50 ‏هستند باز هم بايد صورت هارا باهم جمع ‏کرد یکی دیگر از بدفهمی ها همین است ‎

صفحه 13:
۳-بانوشتن کسر در جاهای خالی: تساوی‌ه را كامل كنيد. جند پاسخ مختلف برای این سوال بنویسید. — —+—=)\

صفحه 14:
ن را توردوزى كردهاند. آنها روى هم جه كسرى از رومیزی را توردوزی کرده‌اند؟ چه کسری باقی مانده است؟ ۳ ی ا بروين ب دور یک رومیزی و زها مد اند تحتود 2 ‎i alae By lyatl S she‏ ازآنرا اعد رنگ گردهایست: چزد کسری از دیوار اتأق را محمود رنگ کرده است؟ چه کسری باقی مانده است؟ =

صفحه 15:
بدست آوردن حاصل جمع این کسرها و رسیدن به اثبات برابر بودن صورت و

صفحه 16:
۸- تساوی‌های زیر را کامل کنید. 4 براى هر كدام از عبارت‌های زیر یک مسئله بنویسید و آنها را حل کنید. 5 ‎vo‏ دب ‎5 ‎

صفحه 17:
۲- مانند نمونه, حاصل جمع و تفریق‌ها را به دست آورید جمع کسرها با مخرح های نامساوی گرفتن ک.م.م ‎shy‏ بدست اوردن حاصل که اگر اعداد مخرج برهم بخش پذیر باشند .می توان این عمل را انجام داد #م ‏ | کاردکلاس \ صفحه 36

صفحه 18:

صفحه 19:
حل عبارت ها با استفاده از شکل که ابتدا مخرج ها را مساوی می کنیم و سپس با توجه به مخرج کسر شکل را تقسیم کرده و به تعداد صورت ان را ,رنگ می زنیم

صفحه 20:
بدفهمی رایج در ‎Bie‏ آموزان که صورت ها راباهم و مخرج .هارا باهم جمع او

صفحه 21:
1 حمن التحیم يسم الله ال

صفحه 22:
.عدد مخلوط را بای کدیگر جمع می‌کند-

صفحه 23:
اين تصوير به موضوع رت 9 اختصاص دارد .هدف اين تصوير علاوه بر لبخاد الماطا لين ‎Sibel‏ للا ايم نشان دادن اهميت و مفيد بودن اموختن .اين يديده ها است

صفحه 24:
جمع و تفریق عدد های مخلوط رزا ل فمالييك جمع 2 عدد كسرى با مخرج نامساوى آموزش داده شده ‎cul.‏ مى توان اين سوال را با استفاده از ‎Sis ALN Visca‏ و حتی از خلاقیت دانش اموزان بهره SEE iN

صفحه 25:
» كار در كلاس م در اين كاردركلاس جمع كسرها با مخرج ۵ ا السك که انشا نیازا باهم برابز کرده و سپس اگر کسر بزرگتر از واحد بود ان را به صورت عدد مخلوط می

صفحه 26:
خمع و تفریق اغدادمخلوط با روش های مختلف

صفحه 27:
كلتل با ارانه مثال هایی از دانش اموزان خواسته می شود که جمع و تفریق مشابه خود را انجام .دهند

صفحه 28:

صفحه 29:
آنها یوی هی حند ساعت رانندگی کرد‌ند؟ بدست اوردن حاص جمع اعداد مخلوط

صفحه 30:
‎Sail 1‏ $ مّت بیشتر از صدیقهرانندگی کرده است؟ ال مريم 72 ساعت و صديقه ‎١7‏ ساعت راتندكى كردند. مريم جه مدّت بيشتر از صديقه رانندگی کرد آنها روی هم چند ساعت رانندگی کرده‌اند؟ ‏۳ یک ماه وید هرن آن ال ۱2۰۲3 شند. حاصل جع را تست رد ‏؟- مينا ا كيلوكرم كاغذ باطله و سماته 7 كيلوكرم كاغذ باطله يه مدرسه تحويل دادتد ‏مینا چه مقدارپیشتر کاغذ تحویل داده اسث؟ ‏۵- کدا یک از تساوی‌های زیر درست است؟ توضیح دهید ‎ ‏رس 5 ار دانش آموزان خواسنه دم او .تا مسئله ای طرح کنند

صفحه 31:
‎ind‏ گر ٍ لیت آب سرد را با + لیترآب گرم مخلوط کنیم. روی هم چندلیتر آب خواهیم داشت! ‏+۲1 یک مسئله بنویسید که در آن از کلمه‌های ساعت کمک ‎ ‏و اد مجلوظ با مخرج نامساوعاستکه -1 تارباخم بل لیر کنند سلپس‌ص ورت‌ها .باهم جمع شوند ‏طرخ مسئله براإوعبارتكه در ان3 كلماتىكه-2 .داده استاورده شود

صفحه 32:
يسم الله الرّحمن الرّحيم

صفحه 33:

صفحه 34:
LY ‏ایح‎ یادآوری مفهوم واحد کسر 9 عدد مخلوط یادآوری جمع کسرها در حالات مختلف یادآوری پیداکردن کوچکترن مخرج مشترک در جمع .کسرهایی که اعداد آن نسبت به هم اول نیستد

صفحه 35:
a | 4_5976435060964853771.pdf 252 0 : ۰ © a ‏جمع و تفریق کسرها‎ ° culled ۰ ا با توجه به آنجه از كسر آموخته|يد. مثالهانى از كسر در اطراف خود طرح و با دانش‌آموزان دیگر در اینبره گفت وگو

صفحه 36:
یادآوری مفهوم کسر بزرگ تر از واحد_عدد مخلوط و ارتباط ‎yy‏ آنها همراه با بازنمایی های مختلف تصویری و نمادین است. همچنین دانش آموزان با آوردن مقوا می توانند فعالیت را با دست ورزی .انجام دهند و باعث خلاقیت در آنها می شود

صفحه 37:
۳- حاصل‌جمع و تفريقها را بيدا كنيد. هرجا لازم است عددهاى مخلوط را به كسر تبديل كنيد. 5 1 + 1 1 معا ماه

صفحه 38:
sl LS J ‏لا 10ل‎ ‏.مساوی‎ ‎wo‏ توان اين فعالیت رابا رسم شكل ويا اا .محور ان را رسم کرد نت

صفحه 39:
‎al)‏ کرچک تین مخرج مشترک دوکسر را ماد مه دا ند و سپس جمع با تفر را نجام دید ‎ ‎a‏ فقلیتقبل کافی است مضرب‌های ۱۸ و ۱۷ را بهدست آوریم ,۸۶,۴ : مضرب‌های ۱۸ ‏,۲۴,۳۶ ,۱۲ : مضرب‌ها ‎ ‏کوچک‌ترین مضرب مشترک ۲۶ است. نی کوچک‌ترین مخرج مشترک ۱۸ و ۱۲ عدد ۳۶ است. ‎ ‎ ‎wa ‏بدست اوردن کوچکترین مخرح مشترك بين دو کسربا استفاده از ‏کوچکترین مضرب مشترک بین مخرح آن ها ‎

صفحه 40:
۲ حاصل جمع يا تفريق عددهاى مخلوط را به ررید. اگر لازم است عدد مخلوط را به کسر تبدیل کنید 3 0 wae yee ۴ ۶ ۱۲ ۶ در این کاردرکلاس هم اشاره به جمع کسرها با مخرح نامساوی کرده است

صفحه 41:
ه تمرین م = = ال حاصل جمع يا تفريقهاى زير را بددست أوريد : ۱ ‏سلمة ند‎ y-ro= 1 ar ۵ ۲ Woot Neel Aaya. sore ۳ nF ۱۲ ۹ ۸۸ بدست اوردن کوچکترین مخرج مشترک بین دو کسربا استفاده از .کوچکترین مضرب مشترک بین مخرج آن ها

صفحه 42:
۲-اعداد زیر را از کوچک به بزرگ (و از چپ به راست) مرتب ۹۹۵ ‎ol‏ - + په کدا ل سوه تام الف) ۳ ب) ۱۰ پ) ۱۸۵ ت)۵ ‎We‏ یک از عددهای زیر نزدیک‌تر است؟ ۱ ۱ ۴- طول یک باغچه‌ی مستطیل شکل , ۲۲ متر و عرض آن ۱۲ متر است. مخیط و مساحت این باغجه را بهدست آورید. هدف سوال 3 بدست اوردن جواب به طور دقیق نیست بلکه دانش .آموزان باید تقریب بزنند تا سریع به جواب برسند

صفحه 43:
۵- کدام‌یک درست و کدا‌یک نادرست محاسبه شده است؟ هر جا لازم است راه حل را اصلاح كنيد ۱۵+۲۰ ۵ ۳ ۴ ۳ ‏لبیل‎ ‎oY *- براى جمع روبهرو يك مسئله بنويسيد و آن را حل كنيد : ۱ ‎Ss ۱‏ 0 ا ی ییآ مب دیق 1ران أشاراء کر یه زر سس کسزها با آن كام دا شيل ورا ذل بسع اضيا ل ل ل سيار كا ان نور با .نوشته و مخرج هارا باهم جمع می كنند

صفحه 44:
هدف این سوال طرح مسئله توسظ دانش یت کی رم لشسله باعت کشف و لت قفا جدید او امتنوع می شود و فرصتی برای بروز افکار دانش اموزان ‎sly‏ .راجعبه مفاهيم مختلف ايجاد مي شود , اگر نگینم7 ساعت و امروزم/* ساعت تمرین ریاضی انجام داده باشد. او در مجموع چند ا انام ااه ادك

صفحه 45:
در این سوال به یکی از بدفهمی های رایج در دانش آموزان که اگر صورت ها بوابر باشند یکی را نوشته و .مخرج هارا جمع مى کنند

صفحه 46:
در این تمرین می خواهد عبارت را باروش های مختلف اما با جواب همسان به دانش آموزان نشان دهد تا به درک عمیقی از جمع کسرها برسند

صفحه 47:
ليذ مر یاج را ره ۹ بر 3:۵ رئع روب‌رو > است. سه تا از کسرهاداده شد بقیه را بيدا کنید. | ‎oe 4‏ کسرهای سطرها. ستون‌ها و قطرهای ] دانش‌آموزان می‌توانند با زدن حدس‌های مختلف و بررسی آنها جواب درست را بيدا كنند. ۲ | + | ۴ || ae || ye | ve | te vo | ve | ۵ ۲ | ‏د‎ ۷ ۱ vo | ۳۰ | ۰ ro | ۶ | ۰ ۶ | ۱ | ١ ١ ۵ | ۲۰ | ۵ م ]م ‎re‏ در این سوال مجموع قطرها و ستون ها بید راربا 2 با 5 شود 30

صفحه 48:
دانش آموزان هنگامی که می خواهند حاصل عبارت كلت آورند وقني مي خواهند مخرج کسرهارا باهم برابر کنند فقط مخرج هارا در یک عدد ضرب می کنند و صورت را به همان شکل اولیه باقی می گذارند و عبارت را به صورت لپت ایند لا ان بدفهمی درک نادرستی از کسرهای مساوی است 3 7 پ 31 2 31 +5 14 14

صفحه 49:
مطی مر بوظه :سر کار خانوم پاک نظر/۲ عملیات روی کسرها ل 922

39,000 تومان