ریاضیعلوم پایه

ریاضی دوم دبستان

فصل 4 ریاضی دوم دبستان تا صفحه 63 با جواب

فاطمه رجبی

16 صفحه
494 بازدید
15 اسفند 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
۱- آموز گار دسته‌های ده‌تایی و یکی را به گروه‌های ۲ تفره مى د ‎٩‏ دسته‌ی ده‌تایی را کنار هم بگذارید. چه عددی ساخته می‌شود؟ دیگر کنار آن قرار دهید. حالا عدد صد عدد را به صورت ۱۰۰ می‌تویسند. حالا از ابتدا دسته‌های ده‌تایی را یکی یکی بشمارید و کنار هم بگذارید و عددها را بتویسید. oP o30_ 45060-710 8. 1 ۰-100 ۳- #دستهی ده‌تایی (لگتار هم بگذارید. از یکی‌ها یکی یم پردارید وکنار آن بگذارید. حر بار عددی را که ساخته می‌شود. یتویسید. ۳ ۳ ۳۳ 5 5۵ ۵ ۵ 9 ۰-۹۱-۹۲93 94 95969798-0

صفحه 3:
۲ در هر شکل چند تا مربّع کوچک وجود دارد؟ تعداد آن را بنویسید. شکله شکل۴ شکل۳ شکل۲ 4 9 16 25 شکل‌های چهارم و پنجم را با خطکش کامل کنید. تعداد مریّع‌های هر شکل را زیر آن بنویسید. حدس می‌زنید شکل دهم چند تا مربّع دارد؟ 10 0 شکل دهم را با خط کش کامل کنید و تعداد مربّعها را بنويسيد.

صفحه 4:
فعالیّت واحد پول کشور ما ریال است. شکل مقابل سکّهی یک ریالی را تشان می‌دهد. مول به شکل سکه و اسکتاسن با ارزش‌های مختلف وجود ذاره: شما هم حتماً پول‌های مختلف را دیده‌اید. هر کس ۱۰ سکه‌ی ۱ ریالی به بانک بدهد. می‌تواتد یک سکه‌ی ۱۰ ریالی تحویل یگیرد. ۱-اگر علی ۲۰ سکه‌ی ۱ ریالی به باتک بدهد. چتد سکه‌ی ۱۰ ریالی می گیرد؟ 2 ۲- هرا ۸۰سگه‌ی ۱ ریالی به بانک داده است. چتد سگه‌ی ۱۰ ریالی تحویل ب كوكم 8 ۳ - حسین ۱۰ تا سکه‌ی ۱۰ ریالی به باتک داد. یاتک می‌تواند چه سکه‌ای یه او یدهد؟ تک ‎aS‏ 100 رمال ۴ -اگر قاطمه ۱۰۰ تا سکه‌ی ۱ ریالی | ‎SL‏ تحویل دهد. یاتک چند سکه‌ی ۰ اریالی تس کدی 10 وال1۵ پبصسصسصس۳«ح اگر به باتک ۱۰ تا سکه‌ی ۱ ریالی بدهیم و يا ۱۰۰ سکه‌ی یک ریالی بدهیم. یانک به ما یک سکه‌ی ۱۰۰ ریالی می‌دهد. قکر می‌کنید چرا در حال حاضر سکه‌های ۱ ریالی یا ۱۰ ریالی کم است. در این مورد در کلاس گقت وگو کنید.

صفحه 5:
الگوهای عددی را ادامه دهید. .3 ‎Z a‏ لس جک مه ‎os‏ ‏6 a ‏ابا‎ 8 25 8 1 4 که اس ان اوديعي i 7 2 9 6 3 در مورد روش‌های مختلفی که برای پیدا کردن عددها استفاده کرده‌اید. با دوستان خود گفت وگو کنید. 9

صفحه 6:
۱-روی محور زیر عددها را بنویسید. le Ye Me 4 50 6 79 80 9 100 ۲- با توجه به محر بلا جاهای خالی ‎ses LL‏ 0 تمرین ‎Pop Aom 10 Po470 mloo Fo460. mloo‏ 0 ‎loo_Fom40 Yoo lom90 loo Qom 50‏ ۳- ارزش سگه‌های هر قسمت را بنویسید. 0 رل 4 ‎w‏ سین 30

صفحه 7:
ابتدا عددهای ساعت را کامل کنید. سپس به سوّال‌های زیر پاسخ دهید. ۱- ۳۰ دقیقه بعد از ساعت ۱۲:۰۰ چه ساعتی است؟ 12:30 ۳- ۱۵ دقيقه بعد از ساعت ۶:۰۰ چه ساعتی است؟ 6215 ۱۰-۳ دقبقه بعد از ساعت ۲:۲۰ چه ساعتی است؟ید,ر

صفحه 8:
‎VY‏ معرّفی عددهای سه رقمی ‎6 © ‏سعيده از مادرش تعدادی سکه گرفت.‎ -١ ‏او می‌خواست بداند چقدر پول دارد. پول‌هایش را ‏به مدرسه برد و مانتد شکل روبه‌رو روی میز ‏قرار داد. ‏او با دسته‌های صدتایی. ده‌تایی و یکی که از ‏آموز گار گرفته بود. همان عدد را به صورت روبه‌رو ‎a‏ ‏درست کرد و به معلّم خود نشان داد. ‎ ‏امّا آموز گار یک وسیله‌ی دیگر به کلاس آورده بود. به سعیده گفت: حالا از چر تکه استفاده کن و با انداختن مهره در میله همان عدد را درست کن. سعیده هم دست به کار شد. ‎ ‏آموز گار از او خواست با کامل کردن جدول, عدد را بسازد تا کم کم متوجّه شود که چقدر يول دارد. سعیده عدد را از جدول خارج کرد و نوشت: 231 ‎‘se 4 i‏ ‏آموژگان هم ان سدد را یزاین رانم و گفنتء دویست وسی وک لو ات2

صفحه 9:
۲- آموز گار دسته‌های صدتایی. ده‌تایی و یکی را به گروه‌های ۲ نفره‌ی کلاس داد. سپس از آن‌ها خواست به تعداد دسته‌هایی که او می‌گوید. از هر کدام بردارند و یک عدد درست کنند. شما هم این عددها را درست کنید و در جدول ارزش مکانی قرار دهید. سپس عدد را از جدول خارج کرده و با رقم و با حروف بنویسید. ۳دسته‌ی صدتایی ۴ دسته‌ی ده‌تایی و ۷ تا یکی. به عدد: ‏ 347 به حروف: . سیصد و چهل و هفت ۵ دسته‌ی صدتایی ۳ دسته‌ی ده‌تایی و ۴ تا یکی. به عدد: 534 به حروف: پانصد و سی و ۳- الگوها را ادامه دهید. چهار 0 0 ۰60۰70 ۰۱۳۵۰۰40۰50 ۵:۲ ۵ ۱ صدء دویست؛ سیصد چپارصرا)پانصلا تللصدل) هنتملد 02 هشتصد » نهصد

صفحه 10:
اكنون براى درست كردن عددهاى مختلف مى توانيم از يكان؛ دهگان و صدگان استفاده کنیم. al. ee Th ara.

صفحه 11:
عددی را که هر شکل نشان می‌دهد. در جدول قرار دهید و سپس يا رقم و حروف 3 بنویسید. sities as ۳3 2-۳ ۴۳ ‏ضنك‎ ‏سیصد و پنجاه و دو‎ u wile | ll | etl 3-1-7 ‏37و‎ ‏پانصد و سی و هفت‎ NK oh wii 203 دویست و سه عات | دكات شتات سيصد وجول 340 3124-8 © © جه

صفحه 12:
‎١‏ به حروف بنویسید. ‏سیصد و چهل و ع(س۳ مه ‏چهارضد و بسبت .. مع تمرین . ۲-به رقم بتویسید. اس قزیده باق 87 سشتصم و حنتاد و پنچ 95 دریست و پنجاه ‎a: BO‏ ب ی زیر راید تاسگه‌ی ۱۰۰ یی وچند هی ۱۰ یی می وان موض 0 ‎Poo ‎ ‏یا ررتالی و 5 سکه‌ی ۱۰ ریالی ‏۴- پدر علی سگه‌های زیر را یه او داده است. علی چند ریال دارد 6 5 ‎ ‏۵- دبستان شما حدوداً چند داتش آموز دارد؟ ‏یه عدد: به حروف:

صفحه 13:
۱-باسه کارت که روی آن‌ها رقم‌های ۲و ۳و ۵ نوشته شده است, تمام عددهای سه رقمی را که می‌توان ساخت. درست کنید و مانند نمونه بنویسید. چند عدد سه رقمی درست شد؟ Oa... 25.53.52... 32... 352 5 3 2 3 ۲- حالا با سه کارت که روی آن‌ها رقم‌های ۷ و ه و ‎٩‏ نوشته شده است. تمام عددهای سه رقمی را که می‌توان ساخت درست کنید. ‎G20 90 709....79....97‏ 0 0 7 این بار چند عدد سه رقمی درست شد؟ 2 در هر دو حالت ۳ کارت داشتیم. چرا تعداد علددهای سه رقمی کمتر از مسئله‌ی قبلی است؟ چون در سوال دو یکی از عدد ها 0 صفر بود و نمی توانست در ا عدو نا

صفحه 14:
1 کلب ۱ ۲- هر شکل از چند کاشی مربع شکل درست شده است؟ الگوی آن را ادامه دهید. +

صفحه 15:
۱-با کارت‌های رقم‌های ۴. ۳ و ‎٩‏ تمام عددهای سه رقمی را بسازید و بنویسید. 93 94 34 39 43 49 4 3 بين عددهايى كه تایه عددی ‎as‏ که: الف) کوچک‌ترین عدد ‎Qu‏ 34 ب) رقم دهكان آن بيشتر از رقم يكان باشد و رقم صدكان كمتر از رقم یکان باشد.9 39 ج) رقم صدگان کمتر از رقم یکان باشد. ۰ 39 43 4 4 9 ۲- تمام‌عددهای سه رقمی را که با رقم‌های ۲ و ۴ و ۶ می‌توان نوشت. بنویسید به گونه‌ای که جمع رقم‌های یکان و صدگان آن برابر رقم دهگان باشد. اين مسئله چند جواب دارد؟ 26 46 4 2

صفحه 16:
به سوال‌های زیر جواب دهید. ۵ دقيقه بعد از ساعت ۲:۲۵ چه ساعتی است؟ ‏ 2:3 ۰ دقیقه بعد از ساعت ۱۰:۰۵ چه ساعتی است؟ 101 ۵ دقيقه بعد از ساعت ۷:۴۵ چه ساعتی است؟ 58:0 نیم ساعت بعد از ساعت ۳:۳۰چه ساعتی است؟ 40:0 یک رع بعد از ساعت ۴:۱۵چه ساعتی است؟ 4:3 0 از

39,000 تومان