صفحه 1:
صفحه 2:
Rene cany
يرديس شهيد رجايى قزوين
ا
حسن
نو
satrap021@gmail.com
لستاد این اصری
دوسبصول ف لسفه آموزشو پسرورش
صفحه 3:
9
کارل یاسپری 7 اولدنبورگی <
كي a
حقوق و پس از آن در رشته ی پزشکی
...اج ۲:۸۲
هایدلبرگ,دکترای پزشکی گرفت و در بخش
رواندرمانى همان دانشكاه به يزوهش
i: Speen
mee. ee
.بركزيده شد و به فلسفه رو کرد
صفحه 4:
حزب ناسیونال سوسیالیسم کشورش او را از کار
بر کنار کرد.و این برکناری با شکست آلمان پایان
كرفت و به كار آموزش فلسفه در المان و سوئيس
.ادامه داد و در سال ١959 در ككذشت
که کتایهای او عبارتند: فلسفه آغاز و فرجام
تاریخ.خرد و هستیءرمز و حقیقت. فلسفه و جهان
که در بر دارنده ی زندگی او و فیلسوفان بزرگ
صفحه 5:
عقايدش
fei Ss Bk» و پرورش بدست
0 فلسفیبرای
بيدار كردن انسان است.او بزركترين
عيب اموزش و يرورش امروز را
فراموش كردن انسان و ارج او
میداند و این نگی را با توجه به
calla 21 ده ی هستی
ا Recent
ری كرت براى ناميدن كار و
۳ ال | AS se eee |
صفحه 6:
او از را اه
2
دار و برخى از نكته هايى كه براى يى
.بردن oars) ويزكن ها لازم است
jl را 2م
ا 0
Froceve] Pinecone resent] ل ال
PLE TOPE 7505 آرزش
S wh. ان eres Sts ست
صفحه 7:
< هایی که 310 Car UP ms PCr eres
0 ا Te A Se Berevre-ve-e]
است Uw folere] apy Pp] evre | یاسپرس
۳ اين جال
ا رو کردن به os بیداریست یاد می ک از
2 و خود و خداست
ا ores Tus 00
شود.اما اين شكست باعث بيدارى او و به خود آمدن او
.مى شود
ی
ا ا EEA SLOPE SPY Coe
ree) ا Done Dy een Pre ae r Mee
.از آن میابد که بتواند در شبکه ای از نسبت ها بیان کند
صفحه 8:
ا 7 07 هستی <
يعنى خدا اشكارتر است و ازين i
روست که یاسپرس,خدا ۳۳
.یا فرارونده مینامد
۳ اگر بخواهيم اين تجربه هاى ژرنی <
معنوى را به صورت قضاياى ثابت و
ver peared vrs ل بر بنیاد
See ۲۶
Uns a ouiS jloiwl! 0
Rein... | Soares
S 0yL)) 29> sla aidh L xigla ul
نمودها را ,دانشی حقیقی درباره ی
صفحه 9:
ازین رو,روانشناسی که همه چیز را <
به رقتار بر ف 2215 شيكاة نمى
تواند به ((من Ge! (Geert
3
وجود تجربى من است ولى هيجدكا
"ee given) es cls GA
i> Li کردار من | 000 نمی برد
صفحه 10:
یاسپرس که با توجه به این نکته های بنیادی,به ۶
تربيت رازن ات 17 اكروز وآموزرشن
و يرورش نوءانسان را نه جون انسان بلكه جون
نسروس توليد كننده وانرزى زنده ميبيند و او را تا
DID ا لا ا ا CRSP
ا ا ۱
Sry ا ا 0215
هایی که با سلطه ی نامحدود اداره می
شوند.شخصيت و فرد بودن خود را از دست بدهد و
0 ماده خامى شمردة شَُوَدَ براى بنياد كذارى
|
.ریزی شده است
صفحه 11:
در جهان آزاد, وضعیت به گونه اى و
است,در آنجا روشن كردن اينكه جه
Leer ered اا ل ات
roi jar. ا 0 ا
ا ا 00
به خودى خود,ءبد نيست بلكه لازم و
سود مند نيز هست ods: بشرط آنكه
هميشه ب حد آن آكاه باشيم و هيجكاه
ا ا 0
ريزى كنيم و همه ى جزئيات ان را
صفحه 12:
Berger) beer | :برنامه ریزی ot
بخواهد همه چیز را در بر گیرد و
poetry ا ا |
كشاند.ما میخواهیم به ۳1۳ آموزان
براى اينده ae مت
ho... ee
تشخیص می دهد بپردازیم.ولی نکته اين
است كه اكر همة loc arty را به
این سه هدف که هر یک به خودی خود
خوب و با اهمیت است محدود کنیم,به
صفحه 13:
ا بايد مطابق 5 توانایی های خودشان <
تربيت انسان و اعمال روانى-تنى و مراحل
رشد و ناهنجاريها را ميشناسد ,بايد بنياد
aolip. ا ا
بی شک روانشناسی در بسی از زمینه ها <
سودمند است و در مسائلى ered
0000 9 ویژگی های ۳ diilog
jluw slgaw [gil 0945 7 7
Rep] erence eg CC ee] BSGa Cp ret
از قضاوتهاى خطا 7 | Bul Prreeyp petite CY)
انسان را اميدواز كند و سس پیشامدهای
۱۱:۳۱ 1 1 ۱ od
صفحه 14:
باید کودکان را عضوهای سودمند جامعه <
بار اورد.اين به دو معنى است.يكى اينكه
روح تاريخى جامعه را در آنان بيدار كنيم
و به رمزهاى آن زندكانى بدهيمءو اين
کاری است که می تواند به وسیله ی
اك روزانه,.برخوردهاى
اجتماعی,چگونگی سخن گفتن و برخورد
با شخصیت انسانی peek iol
.كيرد
صفحه 15:
یاسپرس روشن می کند که همه جا <
سخن بر سر اموختن معلوماتى بيشتر و
در زمانهای کمتر و در برنامه هاي
فشرده است.در روش 9
نيز چنین تغییری روی داده azil.cowl به
راستى اهميت دارد بيدار كردن روح
00 ات ی ادلی
ve) 0
.كذشته؛ ممكن مى كردد
صفحه 16:
8 انسان ها سگ ها حیواناتی باوفا و مفید
اما از نظر گرگ ۲۵ ۲ 00500
تن به بردگی داده اند تا در اسایش و رفاه