سایر تحقیق و پژوهش

زوج درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی

zoj-darmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زوج درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی”

زوج درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی

اسلاید 1: زوج درمانی مبتنی بر طرح واره درمانی ارائه:

اسلاید 2: زوج درمانی چیست؟زوج درمانی  یکی از رویکردهایی است که به زوجین کمک می کند تا رابطه خود را بهتر کنند . همچنین تنش ها و تعارضاتی که بین آنها وجود دارد بدین وسیله به حداقل برسد .

اسلاید 3: اهداف زوج درمانیزوج درمانی در دو راستا به زوجین کمک می کند :زوجینی که تعارض و تنش جدی در رابطه خود ندارند اما می خواهند کیفیت رابطه شان افزایش پیدا کند . با این روش می خواهند صمیمیت بیشتری در رابطه داشته باشند .زوجینی که تنش و اختلاف نظر دارند به طوری که رابطه خوبی با هم ندارند . زوج درمانی به آنها کمک می کند تا چرخه های ناکارآمدی که در رابطه دارند را بیشتر بشناسند تا بتوانند رفتارهای کارآمدتری داشته باشند و بتوانند تنش ها و اختلافات را برطرف کنند .

اسلاید 4: چه زمانی زوجین به زوج درمانی نیاز دارند ؟بسیاری از زوجین در سالهای اول دچار تنش و اختلاف می شوند که روند طبیعی در رشد رابطه محسوب می شود . در واقع منشا تنش ها تفاوت های فردی زن و مرد می باشد . در برخی موارد زوجین نمی توانند  این تنش ها را حل کنند و این تصور را می کنند که شاید انتخاب درستی نداشته اند و ازدواج ناموفقی داشته اند . در حقیقت یک رابطه روند و رشد خاص خود را دارد . معمولا وقتی دو نفر در ابتدا با هم آشنا می شوند، شاید تنش ها خود را نشان ندهد . اما هر چه رابطه به سمت جلو حرکت می کند شاهد افزایش تنش ها می باشیم . مهم اینجاست که زوجین چطور می توانند تنش ها را به خوبی مدیریت کنند . نکته مهم اینجاست که زوجین مهارت های لازم را برای کنترل و مدیریت تنش ها دارند یا خیر . در این راستا زوج درمانی به زوجین کمک می کند مهارت هایی را برای مدیریت تنش بیاموزند .

اسلاید 5: طرحواره چیست؟طرحواره یک ساختار هیجانی منفی، پایدار، ناهوشیار و پویا است که به دلیل ناکامی در ارضاء از دوران کودکی در فرد شکل می‌گیرد. ناکامی در ارضاء نیازها با افراط یا تفریط در پاسخ به نیازها، الگوبرداری از محیط و پشت سر گذاشتن تجارب ناراحت کننده اولیه ایجاد می‌شود. هر فردی با یک خلق و خوی خاص به دنیا می‌آید، این خلق اولیه در کنار تجربه‌های ناکام کننده باعث شکل گیری طرحواره می‌شود. بررسی طرحواره‌های فردی در روش‌های روان درمانی و طرحواره درمانی کاربرد زیادی دارد؛ به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان منشأ باورها و افکار فرد را جستجو کرد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید