صفحه 1:
انا
Fast Learning Organization
حفظ و تداوم ce jo رقابتى «
صفحه 2:
تنها oly ۱
آن» آموختن با سرعتی بیش از رقباست.
صفحه 3:
هم سازمان را میتوان حتی با منابع مالی اندک » بعنوان
یک سازمان تندآموز اداره کد.
صفحه 4:
PPL EN [rma EO ا
يا دكيرى ل Lee
WA ec aOnS تر الات ee
صفحه 5:
On PORES ل ال اكه
کارشان ا PP
OTD ieyern ل لس س0
صفحه 6:
Pe Ye hey rece
عملکرد فرردا نییز محصول یاد گیری امروز خواهد بود.
صفحه 7:
Learning) six 6 Sob glo.
۱9۳ رارف
YT OED Lie ل
صفحه 8:
از آنجا كه سازمان عملكرد مدار از سرمايه كذارى
محدد در امس ياد كيسى دريغ مى ورزد , در نهایت
بر 0 0
صفحه 9:
۱
بودن كاهش اوليه عملكردشان و اطمينان از بهبود
دراز مدت عملکرد سازمان ؛ به تند آموزی سازمان تن
میدهند 5
صفحه 10:
1 تند آموزی از rp
ee :
7 تقويت توان - 4
تغییسپذیسی i a
ار
۲ ا
۱ 2
7 ی سا
صفحه 11:
۳ افزايش قابليت راهبردى
تندآموزی بر قابلیت راهبمدی سازمان افزوده و باعث میشود که
tlk.
RCS peor CSS EP)
؟-بس هدف نهايى خود تاكيد كند.
ات تا
صفحه 12:
۱ Leto
0 ale ice Lee eee
۱-به دانش مشتری پسند دست مییاید.
0
۳-اززمان چرحه کار میکاهد.
1 Sein Tas
0 ل
0
صفحه 13:
۳ بهبود عملکرد
REECE) PCIE ys Seen yy ot eerie BY Inti CS OOS)
عملکرد به دو صورت تدریجی و يا یکباره تحقق می يابد و كا ركنان
نين در مى يابند كه هيج يادكيرى بدون كار بروز يا بهبود عملكرد
PASS ا ل م ل
م
صفحه 14:
eres ل ا م
موجوديت خود را بازبينى ودرذات خود سريعش از رقبا عمل
م ىكند سرعتى كه جبران آن براى رقبا ممكن نيست ٠
صفحه 15:
ی ۳
گروههای کاری و یادگيررنده های فردی) مهارتهای نوینی را کسب
ا 1
صفحه 16:
۱
عملکد بهبود یافته است .
صفحه 17:
0
0
صفحه 18:
صفحه 19:
ا EEO
Pea ons eae onc oe CO EIS 001
ديدكاههاى متفاوت آشنا واز برخورد با ارزشها وعقايد
reac ااا لت ل ل 0
هوشيار بود و با ديكّران با حساسيت بورد كرد
صفحه 20:
سطوح يادكيرى
١-اكساب :
و 0-0
"3 بهس كيس :
بر« گیری بای وا 00
9 Ee Jy
err ens) beeen ees مسائل مورد نظس باسخ مود ی د كم
ك2
oom 8
5 gee يا دكي ريهاى جئى. لور
OE SOE IN Lene م aera
صفحه 21:
۳
۱-یادگیری وظینه:
1
سیادگیری منم ۲
7 ۳ 7 eee
-یادگیری فرهنگی: ۳
بارزشها نید و گرشهاییاتوار ست که اساسبهر»وری کار را تشکیل یدهند.
*-یدگیری رهیری:
9 eee eee ere
cee eee
SO SES ee ا ee er Re eee nea
00 Eas
Sore re LSS rr bE ers ee Sie ad
1210111
Be erat ons eae ادي oe
yen
1۱ aie ey ee nee aed
سید گیری تحولن
برش ایجاد ا کر اس
صفحه 22:
000 Tec ۳
تندآموزى به دو عامل بستكى دارد:
Orr a ل 0
Benen ل ال reer as
TOSS eyo OTe EST INCE Se
0 ا Tere OP eL ste)
0 ا ل
با كار برد ا م كاهنده درام
ياد كيرى ميشود.
صفحه 23:
مود ۳
چهار گروه از سازمانه متضمن بیشترین توان بلقوهبرای تحتق تندآموزی هستتد:
۱- سازمانهای مبتدی:
wes ۱
سازمانی خاصی ندارند.
۲- سازمانهای مربوط به صنایع دارای سرعت پیشرفت زیاد:
سازمانهای صنعتی هستند که در آنها ء تندآموزی بای بقا الزامی است(مانند دیتا وموبایل )
Ee eer San
SS ays occa nce SO ee LOS TOE CLC EY aloe LC coee Tent Slay
6- سازمانهای مواجه با رکود :
en et eS) ey (Yor tee) Cet PS 9
ناگریر از تلاش برای یافتن شیوههای جدید کسب و کار بودهاند.
صفحه 24:
صفحه 25:
یرای تحقق سازمان تندآموز - لازم است با بهسه گیسی از
eee لا ا ۳
re eee Ee mene) ل سين
صفحه 26:
1 COSTES) TID] Tee eS
احتمال دارد از طى مسافت ديكرى كه امروزه لازمه
موفقیت است سم باز زنند.
(Bill walsh)
صفحه 27:
0 ١
هبرانى كه إز ياد كيرى 0
ee on ee د مقطعی و موجود
توحه دارند.
"- رهبران eee Ul
ل در عمل ب سل
ree
كات Pec ae et 3
ا قات تود به ۱
Bos a
صفحه 28:
7
Pier ecru ccua=m hire te
. را نسم تعیین کند
صفحه 29:
فرد فاقد اطلاعات قادر به قبول مسئولیت
«9
(oad ale)
صفحه 30:
۳9 نوعی فرهنگ سازمانی ایجاد کرد
ae 9
" ne 1101011007
Fy eg Bee ی ao طليا
prec ery IBN) bg
بكي ان وظايف رهس سازمان
آسست +
صفحه 31:
ا 9
بهترین رهیرران: ا سر هبري م ىكنند جنين رهبرانى توان ايجاد جالش و
راز هت راد
=e) DR arg 55 0 58 |
مک مج و 00 6 0
Cn aaron
Deen be pe te hayriy crane ney cna ere aaa
1 bes Peres CeCe De Perec ae
DSTO
PESTS SETS Perens ee OTe =e eC D Sree remy
111111111
حمایت از تصمیمات کار کنان -۳
Sere tees) RY CLS ee ee ne} ane
رهبان و بيروان باتفاق هم ميبايست يذيراى امس ياد كيررى باشند. -
aaa ay
۳ - بان ید باه ات زمیههای چا از مایت از ار هر هی نگیزشی وس
صفحه 32:
: تندآموز بر اساس سه راهبرد استوار است كه عبارتند از coe
an ا
۲ راهبرد ترویج
i "- راهبرد تحول
ve eye Sr Pel Yorn yr pee ال ار
ااا را CE Me Nig
١ د Ke
راهيردى ترغيب میکنند ل ل ام
ae ا LA ۱
eran Been ۱
صفحه 33:
(Surge Strategy) راهبرد غلتان ۳
BRE Cry d DI SD YSe |e Po
الف-تعهد و النرام مدیرریت عالی به اممتندآموزی بعنوان مسیم اصلی بهبود
oc
9 5 60 ا ee)
Pere RINE
نه و مهم تسریع مب ند و مبتنی بر هدایت مدیریت ارشد است.
استعدادي در مديريت ارزشمندتم از احاطه بس حقايق نيست» البته نه
ee es Es a
Fal iS go
صفحه 34:
(Cultirate Strategy)~;,i o,.!, ۳
كت
شده و الگوی مناسبی از فد قندآموز بدست می دهد تا بتوان
از آن در يمرورش و بكا ركيرى افر ادتند اموز بهره كرفت .
eyes) holm Ce DIN ieee اشيم
اطلاعات ذامى موثقبراى شركت مهم است .
صفحه 35:
۳ راهبرد و تحول(/لا© روت تیا ور
بوسیله رهبران و اعضاى كروههاى کا رآفرین هدایت شده و
محیطی را بوجود 0000 اظتدايوزى ضمن
مواجهه با os ل
صفحه 36:
errr aerr te ۱۳ شى اودر
الي 2 الم Bil
mer: i(k RTT
يا آن رابه هدر داده ايد "ادن ور ديك 1
شما از بهمه هوشی او در همین روز از بین رفته است.
صفحه 37:
۳ ee
و 0 تکامل می
CRRA be Si ‘ian
ass یکسان برای تحقق هدف و رویهر: سس
fire irs yrs CE epee urertian
PECR Cena Se وومتضين اعضاني 9
0072-3-8
een ۳ es Ss تي كردكه
۳ بان نهادن دا owes
ae ,دازش موازی,باز. ۳
۱۹ امم سس
و
صفحه 38:
بر برای ترغیب اعضای گروه در خصوص یادگیری با
یکدیگ می بایستی بر این نکته تاکید ورزد که معیشت آناق
به یاد گیری جمعی بستگی دارد ضمنا باید کار گروه را
حال و هوایی از شور و شوق همراه کند و کار یاد گیری را
بای آنان حذاب و خوشایند سازد .
صفحه 39:
هى كسب و كارى كه داده يا اطإلاعات توليد كند ويا از تبادل
LD eS eta Toon
Rov STO
صفحه 40:
تدابیر ارتقاء دهنده اثربخشی و کار آبی یادگیری
در صو رتيكه بضواهيم ياد كيرى الرربخش و مفيد باشد مى بإيست تداي, ذيل را به كار برردة
أ
ل 1
؟- حذق و از مين بردن ب هدطى دريلد كيمرى 5
ren م ا م we)
0
۳-گذرازیک مره :
و
peered
BEERS و
Eon te eae. Sere Peer re ee ee LURE ١
St rene هه ری
naa aaa ested ال
COURS LT Cava ane eta See
جلسه رویارویی و پاسخگویی مدرن و کارکنانبدون الاحظات اداری و اه پیشنهادات کارکنن.
/-كررهمائى كرروههاي مشالق :
Fe Nie ee ea ei cae ek Pee oe eee eres وی و سین
te Et ON fe fic he on Nae eee
صفحه 41:
خيلى Eerie yea) 0
گیری از فرصتها مستلرم مرحله بالاتری از یمان است و به
برنامه دیری ۳
صفحه 42:
تنها زمانی که مشتریان از محصول شما استفاده گرده و در مورد
Bre rE eye Sars Pend
ميرزان توليد و نوع محصول مناسب را مشخص كنيد.
صفحه 43:
۳
rer es 1
مديريت بالاى سازمان منتقل كرد .
صفحه 44:
oe ede ۳
ا ا الت
و ۵ | ee
۱
Oe OED ECC ee ym الل ل رصت
0
Bl Ecsta 9
هشدار دهنده نی به همین اندازه دوستانه هستند زرا شما
را در نحوه ارائه واکنش و نحوه تفییس و محل انجام هزینه
1
صفحه 45:
ee esd ۳
سازمان تندآموز به نوعيى مديريت عالي نيازمند است كه دارا
ره ار و ياره رای
ا رن aes ۰ درن PE
عملی و مدلسازی ذهنی باشد.
صفحه 46:
۳ ا 2
CEO aL T en Sone DEES
فراهم كا فآیندي مداوم است.
صفحه 47:
۳ هدايت كفت وكوى كاربردى
ا 0
كيس باشند »كشن Lacs قلمو راهبردى Ae وظینه
ore tr aes oie ree
كاملا تعاملى يعنى از يه 5
1
صفحه 48:
ee ۳
همانا عملی کردن وعده ها است ؛ که بسیار سخت است ؛ هیچ
جيرزى ضد انكي رو تر از اين نيست كه مدير ارشد سازمان
Ur eeppees 0
بسیاری از مدیران ارشد حتی از مفایررت اعمال وحرفهای خود
اطلاعی ندارند آنان می توانند این آ گاهی را از طریق
oun SUSY |= Teer eS) ESS
Sy Cis ial ۳
۲ کاری را انجام دهند که انتظار انحام RSs Ly a)
دای
صفحه 49:
Pe ۳
| Pee et Tere
Paine rote i ers en eer) Pow eee eee)
ee Ae erie eB Ey ELS
را مدلهای ذهنی مدیران ارشد به Eels lis js Col, .2
. دنیای کوچک سازمانی مفهو می بخشد
صفحه 50:
۳ مهار تهای رهبری
1
جوى براد بمرای تندآموزی - ازتوان به چالش واداشتن و
earl od ۱
تسهیل فررآیند گروهی » ce
ا
صفحه 51:
۳ تسهیل ف رآیند گروهی
۱ er SIP tee LECT Sa
| 1 كروه در اتخاذ تصميم
ا ter
اتخاذ تصميم براساس توافق همكانى در مقايسه با اتخاذ آن از سوى
| ا
ياى تى است.
00 S\, رهس براى و
ضرآیند تصمیم کي ي و طح سئوال تشويق مى كند .جو اعتماد
|
استقبال از چالش را افزایش مي دهد.
صفحه 52:
۳ الك
7 DBT crs eee
مهارتهای ار خود استفاده ميكند 5 می تواند
. بربهبود ويا توسعه تاكيد ورزد
صفحه 53:
5-8
مد پر ب
بيش يك نمي
زه دد 3
i Bare
شود - se ۳
جب تحول ee #23202
ere 7 تحولات همزمان ب
م
صفحه 54:
۳ تفکر راهبردی
تفكى راهبمدى بمعناى يرسش و به زيى سئوال بردن فرضيات
است » این نوع تفکم بمعنای تنظیم تصمیمات معمولی به
هدف نهايى ء رسالتء ارزشهاء راهبرد وصلاحيتهاى
و
صفحه 55:
۳ مهار تهای عضو گروه
a) ل ل
yes ه است و اين مهارتها عبارتند از : كار برد صلاحيت فنى
- مشا ركت بعنوان عضو كوه رهبرى كروههاء اداره a
( اك :
صفحه 56:
۳ کاربرد صلاحیت فنی
ee is OS eee eee مهارتهاى مهندسى )را دارد
كه بيوسته بايد صيقل داده شود» ركنا ات و
را با اضرا cee yen ecco 000
یک ETC SS) ee Te Tee DD ات
ا الى وک که کرو اصی و روزمه
ل كك درو ox =
0 ثانوی رد است و
FUP Shr Seer oer ۱
صفحه 57:
۳ همكارى و مشاركت بعنوان عضو كروه
تك تك اعضا كروه نيازى به احمراز جميع مهارتها ندا رند ولى كل
كروه بايد واجد مجموعه اى از مهارتها باشد. با اين حال مهارتى كه
0[ 0000 اهم تصميم ب ند
ees ere 1
صفحه 58:
۳ هدایت گروه
SO EOE ape POST STAD TY PLCS Ee
چرا که همزمان باید نقش عضو و رهبر گروه را ایفا کند.
Baw ا STATS
که گروه را با اطلاعات دانش و تحرییات جدید آشنا
[۳ on eel Pe T=) helen A enc
einen Dy IP See ee era rand
هم با أحجساس و هم با تذكى ود سخن مى كويند ودر نتيجه آن»
CM ipa CC EAT Te
Seer BIO geen) ا Bye = م
صفحه 59:
111100
POP Bis er Cec ee Sree hs ae Been
مسئوليت ياد كيرى مداوم خود را بعهده بكيررد .سازمان مى تواند ضراكيران را
SON pe Tone eres Soe CaS ie ee
|
|
۱
edie
SIRS el Pe nS
الف )ي_سيدن - شنيدن تامل
ب )خواندن » نوشتن» حساب كردن
اج )تنفيذ وتقويت دانش
د )ياد كرفتن ذحوه يا دكيرى
صفحه 60:
حفظ فرآیند تند آموزی یک سازمان eal جالش eM
است که الرام و تعهد فرد فرد کا رکنان را مى طلبد .
صفحه 61:
پیشرفتهای فن شناسی ء رقابت > سازماندهی مجدد.ء اصالت نفس
و جهانى شدن دلالت بس ضرورت ۷ مادام الحم
دار ی
( استيفن ال كوهن )
صفحه 62:
حفظ ممزيت رقابتى از بدست آوردن آن دشوارقم است زيما اين
کار حا ا رو مس سس
ار ن بودن اين جالش - افراد عالاقه مند شده و
Sy yn ae 00
صفحه 63:
رهنمودهایی برای حفظ موقعیت
١-هدف وجا رجوب راهبروى سازمان راه رتبامورد تجديد نظ قرار دهيد .
و بادگسری چاو EEL) |
اطمینان حاصل كنيد.
00 esr Un انگیزاننده 9 a yer viens
. نظیر قابلیت ارتقاء و استخدام پیوند دهید
OST IS Ce ETS Crew DE acre
برای کسانی که از اد گیری خود برداشت منفی دارند برنامه مربیگری -
بارانه ترتیب دهید.
CBI EY Been Tot pene a 0
See PU LE 15S See ered ese es SEE Ca