آموزشسایر

سبک های یادگیری

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
تعریف سبک یادگیری 0 ‏اا‎ FP SOP TPO FORCE Ce ‏ا‎ DO ‏تعريف مى شود و تعاريف كوناكونى دارد و ليكن عمدتا همه تعاريف بر اين نكته تاكيد مى ورزند كه سبكهاى يادكيرى شامل‎ 0 ‏ا ا ا ا ااا‎ اكنند. اصطلاح سبكهاى يادكيرى كاملاً جديد است. نتليج مطالعات نشان مى دهد افراد در جكونكى كرليش به يك تكليف متفاوتئد و ‎ey cel‏ ل ا ا ا ا ‎FORCE‏ ‎Ag BU eo nee pe vee Fh ger pce oe Ferrer]‏ ا ص ۰۴۶ به نقل از نوروزی» ۱۳۸۲) برای مثال افراد خاصی به بیشتر موقعیتهابه سرعت پاسخ می دهند و افرادی دیگر به طور آهسته و تاملی .با وجود این که ممکن است هر دو كروه اطلاعات و دانش يكسانى در ارتباط با آن تكليف داشته باشند . (وولفولك [9], 1998 ).

صفحه 4:
‎SOT OER CPPCC Eon‏ ا ما م ا ل ‏و ا ‏اين :وو «قطالعات مر مورك سبكياى يادكيزى و ازتباط با يادكيري: يخشن عظيض ار وواتفاسى أفرور را يه شود اختساض حادم ست ‏جون سبك يادكيرى از نظر دكتر سيف همان ترجيحات فرد هستند و بنابراين او هم از سبك يادكيرى يا ترجيح يادكيرى به صورت ‏معادل استفاده می ‏روشهای انفرادی مورد استفاده یادگیرنده برای پردازش اطلاعات در یادگیری مفاهیم تازه استراتفی هر فرد برای کسب معلومات یا ‎TOA Coane SOIT Peas Oa PEC SPIN Pea FP SOC Pe SOON Face oO PSE PNR EOL NO ‏ا‎ En ‎Browne rae geek eer ‎BREE ‏ا‎ Poe ‎OE ‏ا م ل‎ Swe ee Rete ae Rome ‏باطلاعات هر موضوع‎ ‎00 eves Wea epee eee Fee 9 IPT ‏ا‎ RE TREC ‏روش دیداری: مطالب پیشتر از طریق مطلعه. دیدن نموداره و اشکال در ذهن ثبت می شوند. روش شنیداری: ۳ اطلاعات ‎ror‏ ‎۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
۱ EC ene) ‏روش انفرادی: مطالب بیشتر توسط خود فرد مطالعه کننده و به صورت انفرادی مطالعه می شوند.‎ روش جمعی: مطالب بیشتر از طریق بحث های بین گروهی آموزش داده می شوند. روش اتفاقی: یادگیری مطالب در این روش هیچ نظم و قانونی ندارد. روش پلکانی: مطالب در چندین مرحله و به صورت تدریجی آموزش داده می شوند.

صفحه 6:
ل ا ا ا ا ا 200 اساتيد نيز تأثير مى يذيرد, براى مثال افراد ساكن در أمريكاى شمالى و يا آسياى ‎ery‏ ا ا ‎ROSS‏ ‏شنیداری ‎a‏ دارند. ‎Yiugy a Grote Yluw sp5ob oS yal (So UG aS‏ 7 157[ دختران بيشتر شنيدارى است,ء به اين دليل است كه دختران بيشتر تمايل دارند 1

صفحه 7:
‎S ec) eer re)‏ 520 ا ‎wou? sl Pad DP) ‏اساس‎ ‏_ ا مم ما ‎Pr Pore‏ بايد بدانيم سبى يادكيرى مان كدام اسث.

صفحه 8:
‎Saw‏ ديدارى ‎Sra iy‏ ا ا ا | قرار زير است: * با مشاهده و ترکیب تصاویر با اطلاعات, اطلاعات را بخاطر می سپارند * براى برقرارى ازتياط 7 ۳ ‎Pa apr Trees eae BOAT RY OT‏ نمودارها استفاده می کنند ‎ar ed rear Pe eae & -Pntr ee er eae ben Pare‏ 1077 ‎een‏ ‏ا ‎vi‏ ‏* اينكونه افراد در تجسم اشياء. طرحها و نتايج در ذهن ‎ere] eee Pees‏ * معمولا در كلاس درس نيمكتهاى رديف جلو را اشغال مى كنند. ‎٠ Selon oily a bles *‏ هاى مفصل و با جزئيات فراوان دارند. * جذب كتابهاى مصور * در بخاطر آوردن لطیفه ها مشکل دار ‎EY‏ ‎Petre OPO oe FT Cor Pee PONT eC caCe ORM SNON‏ 1[

صفحه 9:
تکنیک های یادگیری [1 ‏م‎ ot Pa co ‏برآی یادگیری بهتر به حرکات و چهره آموزگار نگاه کذ‎ -۲ | Ra eg ‏ا‎ aeRO

صفحه 10:
7 sp SolL Saw درصة جفعيت :را شامل فى كتزدد. حخصوضيات اين كوتة افراذبة قزاز زيز است: ‎٠» ١‏ * تمايل :دارزثة بيشعن با اضوات و موشيقى سو كار داشتة باشقة: * قادرند ريتم و تن صدا را تشخيص دهند. | ‎Be oe are er oa Pn Pee Fe 1 eT a‏ * در محیطهای شلوغ و پر سرو صدا تمرکز خود را از دست می دهند. ‎rae A Pe nee PpveeT nT‏ 0[ * تمایل دارند مطالب را با صدای بلند بخوانند. * برای بخاطر سپردن مطالب دروس خود را با صدای بلند مکررا روخوانی میکنند

صفحه 11:
تکنیک های یادگیری Ci RESO ‏اال‎ | FEES) BUST SY TnTe RCS SSSR nro wer rr] ia a ‏.#عوض نت بردارى از ضبظ صوت براى نيت مطألب كمف كيريد‎

صفحه 12:
سبک یادگیری جنبشی- بساوايى بر ‎ie‏ ا ‎eee Meare‏ * به فعاليتهاى ‎wal‏ و ورزش علاقه مندند. ‎BCS PCCP ee Bri‏ ا م ا 0200 چمازیه نی استفاده میکنند. * از آنکه در کلاس درس بی حرکت بنشینند و به درس گوش دهند بيزارندة * برآى يادكيرى و بخاطر سيردن اطلاعات به تحر و تمرينات عملى نيازمندند. ‎FeSO AUNTS ENEN | RSUUNA ote‏ اي ‎Spears NES FN Fa SPS‏

صفحه 13:
Pe ery ‏ل‎ Px) rc rs go bl Gree sree ear Cee Pe wre ‏قطالب می آندینشند:وحسایل را جلفی کند.گفتة قی‌تود‎ 0 ‏م ا‎ 0 ‏سبك وابسته به زمينه‎ ‏سبک مس‎ Pe tere eee ere ‏مل‎ ‎See OU rrr Stn Fl Fay TST b et See OTet Met SM it] ROT Serre CST Ce ‏پاسخ تاکید می ورزند.تقل از زمینه‎

صفحه 14:
سبکهای یادگیری عاطفی * در برگیرنده ویژگیهای شخصیتی وهیجانی یادگیرنده مانند پشتکار تنها با دیگران کاربردن ‎ort) INT STAC Mp MOrry Tee Fee pes eT)‏

صفحه 15:
سبکهای یادگیری فیزیولوژیک 7 Pierced Mi orne gE red ‏مانند ترجیح دادن مطالعه در شب وروز‎ peared ‏اا‎ Setar ‏ا‎ Darter ‏ااا اا ا ا‎ OT Perri 00 ‏ا ا ا لما ا ا‎ 0 ‏ا ا ی ل او‎ 0 ‏اال‎ 1 1 0 FR Ae aperett) ...هايى كه در ارتباط با دي كران است را اتتخاب مى كتند مانتد معلمى - ‎wSlizl pole‏ 9 | ‏ل ا‎ ne itu ano) a taimuslg aS Qh » ‏ا‎ TE mere a vinta ave Smee Menvgry | mort rym tarvre gis eC MCI Cy ‏دارند. سوال کردن را مهمترین وسیله آموزشی می دانند.‎ dail Sp5ab ‏اا ااا‎ Jlgw ainoj a aimul w ‏خود بكار مى برِند معلمان فارغ از زمينه بر روش خود تاكيد مى كنند و اصول اموزشى را‎ 0 2-07 ‏ال ا ا ا ا ا‎ -t Niet d ‏.دهند‎

صفحه 16:
سبک های تکانشی و تاملی Pa peer ang ere CRP Rt rere LO CPP FCP CRC ‏اشتباهات زیادی مرتکب می شوند یادگیرندگان تاملی هستند اما اشتباهات کمتری مرتکب‎ ‏می شوند. هر دو سبک عمدتا در محیط خانه شکل می گیرند ولی مدرسه نیز تأثیر دارد و‎ هیچ یک از دو سبک بر دیگری برتری ندارد وسنجش این سبک به وسیله آزمون همتا یابی ۳ ب 01000

صفحه 17:
۰ ‏در کاربرد عملی اندیشه‎ | BCs ede Tree Re RSC EET ‏ها قوى است-غير هيجانى است وترجيح ميدهند با اشياء كار كنند بسيارى از مهندسين داراى‎ 0 vil سبك ياد كيرى وأكرا:شيوه يادكيرى تجربه عينى ومشاهده تاملى است. در توانایی تخیل ‎P95 AC TSR Te a‏ ا ل ا ‏وهنر های زیبا دارای این نوع سبک یاد ۰ ‏سبک یادگیری جذب کننده :شیوه یا گیری مفهوم سازی انتزاعی ومشاهده تاملی است. ‎1 ‎Pee SCS Sree meet Ten ‎

صفحه 18:
سبک انطباق دهنده Sa rECEVES ERCETY Pst) Ta DEO FES ‏م‎ CEC SMSL FET oy Ly Saisie 9 9 whyLjl aiile Uébline WEE cul Sie ULSo w ole! Uw ‏زینند‎ 1 ITEC! WR TC OCT ‏كفته مى شود. (اكر معنى را ياد بكيرد عمقى واكر حفظ كند سطحى)‎

صفحه 19:
سبى هاى تفكر PCT eee Tm Fer ‏م م ل‎ eee br pe renee 17۱ ۳ 7 ۳] ‏ا م ل‎ Frau ene corte BUS nee pte Ten Ce TH 0 ‏ا‎ Ee CG PSC S blr ‏ا‎ CS By ۱۳۹ OP] | PP] POON int vet CORSE ‏ا ب لا‎ VE ‏ا و‎ er ET ‏ا ا‎ mT POO rn ‏عي اا‎ 6 ‏.باشيد و سيس براى أنها مصداق هايى در واقعيت آشنا بيدا كنيد‎

صفحه 20:
Ea Fy Deg ven] FRPRE CPOE FOU Po nS) PPO Peart] Cee PC Pa مى افتذ. أكر شما نتوانيد مهارت خود ذز اين زهينه را نهبود بخشيد بة ميزان قابل توؤجهى FeO Pes DORE ‏ا‎ Agr Vr fra rex Ts OVOP Oaunenn1 ry Pree vve PITS ETSI EVEN PO ‏استفاده‎ slo alin jl SaaS ‏وه بندئ كنيد و براى ارتباط دادن مقاهيم با‎

صفحه 21:
as يادكيرندكان جزء نكر ا ال ا ا ا ا ا ا ال ان فرایند حل مسئله مشارکت کنید. اما در برخی موارد می تواند مانعی بر سر راه در ‎rit]‏ ا ا لس وادار كنيد به اين 0 ا 00

صفحه 22:
‎Sle‏ نكر ‎Cas CRUSE S) RTE Taste ae) Row] alow] POC PROSE TINT CROC OCI TBP IN| ‏را 0 بهتر است زمانی را اختصاص دهید تا به همه جزئیات بپردازید و‎ ‏ا ا اا‎

صفحه 23:
۰ ‏بر توانائيهاي افراد تاکید مي‎ AACR CP Orel ae Rerec vary ve vas Rea re شود و مطمئنا توانائیها ‎ae‏ موفقیت درمدرسه, موة و زندگي بعدي مهم و ضروري ‎percent n ae‏ 0[ ار عامل بلكه بايد سبكهاي يادكيري را هم به عنوان يكي أز عوامل مهم و ث فردوسبك موقعيت , يا تكليفي كل با آن مواجه شده است ا ‎pete‏ . عدم توافق بين سبك يادكيري فرد و سبك آموزشي مي تواند علت ناتواني فرد در يادكيري باشد. . عدم توجه به سبکها در موقعيتهاي مختلف مي تواند منجر به اين شود که برخي از .بهترين و باارزشترين استعدادهاً ‎mee arr eget)‏ 1

صفحه 24:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان