صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
تعریف سبک یادگیری
0 اا FP SOP TPO FORCE Ce ا DO
تعريف مى شود و تعاريف كوناكونى دارد و ليكن عمدتا همه تعاريف بر اين نكته تاكيد مى ورزند كه سبكهاى يادكيرى شامل
0 ا ا ا ا ااا
اكنند.
اصطلاح سبكهاى يادكيرى كاملاً جديد است. نتليج مطالعات نشان مى دهد افراد در جكونكى كرليش به يك تكليف متفاوتئد و
ey cel ل ا ا ا ا FORCE
Ag BU eo nee pe vee Fh ger pce oe Ferrer] ا ص ۰۴۶ به نقل از نوروزی» ۱۳۸۲) برای مثال افراد
خاصی به بیشتر موقعیتهابه سرعت پاسخ می دهند و افرادی دیگر به طور آهسته و تاملی .با وجود این که ممکن است هر دو
كروه اطلاعات و دانش يكسانى در ارتباط با آن تكليف داشته باشند . (وولفولك [9], 1998 ).
صفحه 4:
SOT OER CPPCC Eon ا ما م ا ل
و ا
اين :وو «قطالعات مر مورك سبكياى يادكيزى و ازتباط با يادكيري: يخشن عظيض ار وواتفاسى أفرور را يه شود اختساض حادم ست
جون سبك يادكيرى از نظر دكتر سيف همان ترجيحات فرد هستند و بنابراين او هم از سبك يادكيرى يا ترجيح يادكيرى به صورت
معادل استفاده می
روشهای انفرادی مورد استفاده یادگیرنده برای پردازش اطلاعات در یادگیری مفاهیم تازه استراتفی هر فرد برای کسب معلومات یا
TOA Coane SOIT Peas Oa PEC SPIN Pea FP SOC Pe SOON Face oO PSE PNR EOL NO ا En
Browne rae geek eer
BREE ا Poe
OE ا م ل Swe ee Rete ae
Rome باطلاعات هر موضوع
00 eves Wea epee eee Fee 9 IPT ا RE TREC
روش دیداری: مطالب پیشتر از طریق مطلعه. دیدن نموداره و اشکال در ذهن ثبت می شوند. روش شنیداری: ۳ اطلاعات ror
۱
صفحه 5:
۱ EC ene)
روش انفرادی: مطالب بیشتر توسط خود فرد مطالعه کننده و به صورت انفرادی مطالعه می شوند.
روش جمعی: مطالب بیشتر از طریق بحث های بین گروهی آموزش داده می شوند.
روش اتفاقی: یادگیری مطالب در این روش هیچ نظم و قانونی ندارد.
روش پلکانی: مطالب در چندین مرحله و به صورت تدریجی آموزش داده می شوند.
صفحه 6:
ل ا ا ا ا ا 200
اساتيد نيز تأثير مى يذيرد, براى مثال افراد ساكن در أمريكاى شمالى و يا آسياى
ery ا ا ROSS
شنیداری a دارند.
Yiugy a Grote Yluw sp5ob oS yal (So UG aS 7 157[
دختران بيشتر شنيدارى است,ء به اين دليل است كه دختران بيشتر تمايل دارند
1
صفحه 7:
S ec) eer re) 520 ا
wou? sl Pad DP) اساس
_ ا مم ما Pr Pore
بايد بدانيم سبى يادكيرى مان كدام اسث.
صفحه 8:
Saw ديدارى
Sra iy ا ا ا | قرار زير است:
* با مشاهده و ترکیب تصاویر با اطلاعات, اطلاعات را بخاطر می سپارند
* براى برقرارى ازتياط 7 ۳ Pa apr Trees eae BOAT RY OT
نمودارها استفاده می کنند
ar ed rear Pe eae & -Pntr ee er eae ben Pare 1077
een
ا vi
* اينكونه افراد در تجسم اشياء. طرحها و نتايج در ذهن ere] eee Pees
* معمولا در كلاس درس نيمكتهاى رديف جلو را اشغال مى كنند.
٠ Selon oily a bles * هاى مفصل و با جزئيات فراوان دارند.
* جذب كتابهاى مصور
* در بخاطر آوردن لطیفه ها مشکل دار EY
Petre OPO oe FT Cor Pee PONT eC caCe ORM SNON 1[
صفحه 9:
تکنیک های یادگیری
[1 م ot Pa co
برآی یادگیری بهتر به حرکات و چهره آموزگار نگاه کذ -۲
| Ra eg ا aeRO
صفحه 10:
7 sp SolL Saw
درصة جفعيت :را شامل فى كتزدد. حخصوضيات اين كوتة افراذبة قزاز زيز است: ٠» ١
* تمايل :دارزثة بيشعن با اضوات و موشيقى سو كار داشتة باشقة:
* قادرند ريتم و تن صدا را تشخيص دهند.
|
Be oe are er oa Pn Pee Fe 1 eT a
* در محیطهای شلوغ و پر سرو صدا تمرکز خود را از دست می دهند.
rae A Pe nee PpveeT nT 0[
* تمایل دارند مطالب را با صدای بلند بخوانند.
* برای بخاطر سپردن مطالب دروس خود را با صدای بلند مکررا روخوانی میکنند
صفحه 11:
تکنیک های یادگیری
Ci RESO اال | FEES)
BUST SY TnTe RCS SSSR nro wer rr] ia a
.#عوض نت بردارى از ضبظ صوت براى نيت مطألب كمف كيريد
صفحه 12:
سبک یادگیری جنبشی-
بساوايى
بر
ie ا eee Meare
* به فعاليتهاى wal و ورزش علاقه مندند.
BCS PCCP ee Bri ا م ا 0200
چمازیه نی استفاده میکنند. * از آنکه در کلاس درس بی حرکت بنشینند و به درس گوش دهند
بيزارندة
* برآى يادكيرى و بخاطر سيردن اطلاعات به تحر و تمرينات عملى نيازمندند.
FeSO AUNTS ENEN | RSUUNA ote اي Spears NES FN Fa SPS
صفحه 13:
Pe ery ل Px) rc rs go bl Gree sree ear Cee Pe wre
قطالب می آندینشند:وحسایل را جلفی کند.گفتة قیتود
0 م ا
0
سبك وابسته به زمينه
سبک مس
Pe tere eee ere مل
See OU rrr Stn Fl Fay TST b et See OTet Met SM it] ROT Serre CST Ce
پاسخ تاکید می ورزند.تقل از زمینه
صفحه 14:
سبکهای یادگیری عاطفی
* در برگیرنده ویژگیهای شخصیتی وهیجانی یادگیرنده مانند پشتکار تنها با دیگران کاربردن
ort) INT STAC Mp MOrry Tee Fee pes eT)
صفحه 15:
سبکهای یادگیری فیزیولوژیک
7 Pierced Mi orne gE red
مانند ترجیح دادن مطالعه در شب وروز
peared اا
Setar ا Darter ااا اا ا ا OT Perri
00 ا ا ا لما ا ا
0 ا ا ی ل او
0 اال 1 1 0 FR Ae aperett)
...هايى كه در ارتباط با دي كران است را اتتخاب مى كتند مانتد معلمى - wSlizl pole 9
| ل ا ne itu ano) a taimuslg aS Qh »
ا TE mere a vinta ave Smee Menvgry | mort rym tarvre gis eC MCI Cy
دارند. سوال کردن را مهمترین وسیله آموزشی می دانند.
dail Sp5ab اا ااا Jlgw ainoj a aimul w
خود بكار مى برِند معلمان فارغ از زمينه بر روش خود تاكيد مى كنند و اصول اموزشى را 0
2-07 ال ا ا ا ا ا -t Niet d
.دهند
صفحه 16:
سبک های تکانشی و تاملی
Pa peer ang ere CRP Rt rere LO CPP FCP CRC
اشتباهات زیادی مرتکب می شوند یادگیرندگان تاملی هستند اما اشتباهات کمتری مرتکب
می شوند. هر دو سبک عمدتا در محیط خانه شکل می گیرند ولی مدرسه نیز تأثیر دارد و
هیچ یک از دو سبک بر دیگری برتری ندارد وسنجش این سبک به وسیله آزمون همتا یابی
۳ ب 01000
صفحه 17:
۰ در کاربرد عملی اندیشه | BCs ede Tree Re RSC EET
ها قوى است-غير هيجانى است وترجيح ميدهند با اشياء كار كنند بسيارى از مهندسين داراى
0 vil
سبك ياد كيرى وأكرا:شيوه يادكيرى تجربه عينى ومشاهده تاملى است. در توانایی تخیل
P95 AC TSR Te a ا ل ا
وهنر های زیبا دارای این نوع سبک یاد ۰
سبک یادگیری جذب کننده :شیوه یا گیری مفهوم سازی انتزاعی ومشاهده تاملی است.
1
Pee SCS Sree meet Ten
صفحه 18:
سبک انطباق دهنده
Sa rECEVES ERCETY Pst) Ta DEO FES م CEC SMSL FET
oy Ly Saisie 9 9 whyLjl aiile Uébline WEE cul Sie ULSo w ole! Uw
زینند
1 ITEC! WR TC OCT
كفته مى شود. (اكر معنى را ياد بكيرد عمقى واكر حفظ كند سطحى)
صفحه 19:
سبى هاى تفكر
PCT eee Tm Fer م م ل eee br pe renee
17۱ ۳ 7 ۳] ا م ل Frau ene corte
BUS nee pte Ten Ce TH
0 ا Ee CG PSC S blr ا CS By
۱۳۹ OP] | PP] POON int vet CORSE ا ب لا VE
ا و er ET
ا ا mT POO rn عي اا 6
.باشيد و سيس براى أنها مصداق هايى در واقعيت آشنا بيدا كنيد
صفحه 20:
Ea Fy Deg ven] FRPRE CPOE FOU Po nS) PPO Peart] Cee PC Pa
مى افتذ. أكر شما نتوانيد مهارت خود ذز اين زهينه را نهبود بخشيد بة ميزان قابل توؤجهى
FeO Pes DORE ا
Agr Vr fra rex Ts OVOP Oaunenn1 ry Pree vve PITS ETSI EVEN PO
استفاده slo alin jl SaaS وه بندئ كنيد و براى ارتباط دادن مقاهيم با
صفحه 21:
as
يادكيرندكان جزء نكر
ا ال ا ا ا ا ا ا ال ان
فرایند حل مسئله مشارکت کنید. اما در برخی موارد می تواند مانعی بر سر راه در
rit] ا ا لس وادار كنيد به اين 0
ا 00
صفحه 22:
Sle نكر
Cas CRUSE S) RTE Taste ae) Row] alow] POC PROSE TINT CROC OCI TBP IN|
را 0 بهتر است زمانی را اختصاص دهید تا به همه جزئیات بپردازید و
ا ا اا
صفحه 23:
۰ بر توانائيهاي افراد تاکید مي AACR CP Orel ae Rerec vary ve vas Rea re
شود و مطمئنا توانائیها ae موفقیت درمدرسه, موة و زندگي بعدي
مهم و ضروري percent n ae 0[ ار عامل
بلكه بايد سبكهاي يادكيري را هم به عنوان يكي أز عوامل مهم و
ث فردوسبك موقعيت , يا تكليفي كل با آن مواجه شده است
ا pete
. عدم توافق بين سبك يادكيري فرد و سبك آموزشي مي تواند علت ناتواني فرد در
يادكيري باشد.
. عدم توجه به سبکها در موقعيتهاي مختلف مي تواند منجر به اين شود که برخي از
.بهترين و باارزشترين استعدادهاً mee arr eget) 1
صفحه 24: