پرستاری و پیراپزشکی

سبک گفتار و ارتباط

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
The meaning of communication >» exchange of thoughts , ideas or information > verbal & nonverbal > the reciprocal process of sending and receiving messages between two or more people 4

صفحه 4:
نياز به برقرارى ارتباط خووياية نيازهاى مادى » نياز به امنيت 000 علق واحترام نياز به صميميت 1 نياز به حمايت و تاييد

صفحه 5:
دف برقراری ارتباط: انتقال احساسات بيان نيازها و خواسته ها انتقال اطلاعات

صفحه 6:
اجزای ارتباط: ‎ely‏ ‏فرستنده ‏5 نده وسیله ارسال پیام(کا بازخورد شرایط و محیط ارسال پیام

صفحه 7:
The Communication Process

صفحه 8:
feedback > your audience has understood your message.

صفحه 9:
x @ © oO 3-2 SURVEY FEEDBAC ‏دص‎ Ap Ane co “YT . COMMENT aallll ess RESULT RATING

صفحه 10:
اتسهيل ‎gla oat‏ ارتباط: ‎cos claves ous alee‏ ‎Sa‏ تلاش براى درك نياز هاى فرد متقابل توص خومش راك روش دن موصو رفتار هاى غيركلامى مناسب

صفحه 11:
Therapeutic communication in short is an interaction between a nurse and a p: of the patient. Therapeutic communication is an active process. The nurse uses various strategies to help the patient express their ideas and feelings in a manner that establishes respect and acceptance. nt that helps advance the physical and emotional health

صفحه 12:
this,in turn,enhances the patient’s comfort levels,encourages a feeling of safety,and increases their trust in the nurse.that”s because good therapeutic communication helps the patient feel that someone truly understands and cares for them.

صفحه 13:
کلیدهای برقراری ارتباط: دوستانه رفتار کنید. نیت تان سازنده باشد.

صفحه 14:
Message receipt skill *observe *listen *response

صفحه 15:

صفحه 16:
انواع ارتباط -کلامی 2 مربوط به کلمات بیان شده و دیگر اصواتی هستند که اطلاعات و معنی را میرسانند. ۲ كلامى مربوط به حرکات سر و بدن هستند که قسمتی از .اطلاعات را تشکیل میدهند

صفحه 17:
Channel of Communication verbal writing Face to face Non verbal

صفحه 18:
یر کلامی ‎Wau: alee dell mises‏ رفتار نان ‎pls Sins‏ ‎

صفحه 19:
نوع ایتباط غیرکلامی3 زبان اشاره : شامل فرم هاي رمز شده مثل حرکت شست دست یا علایم راهنمايي زبان عمل : شامل حركاتي که براي رفع نیازها بکار مي رود مثل نشستن - دویدن - خوابیدن ربان اشیاء : شامل نمایش اشیاء مادي همراه با بدن یا بدون آن مثل لباس پوشیدن - وسایل منزل

صفحه 20:
راههای ارتباط غیرکلامی جالت چهره : شامل حرکات ابرو ودهان وصورت زستها : شامل حركاتي در بکاربردن دستها,انگشتان,سر و تنه, پاها حالات بدني : شامل مثل نشستن - ایستادن-راه رفتن - دویدن - خوابیدن تماس چشمي

صفحه 21:
Nonverbal communication skills > Involves use of facial expressions, gestures, eye contact and touch.

صفحه 22:
احرای ارتباط کلامی: 1/محتواق کلام موسَوع ‎(65a‏ ‎bs alee‏ كلام امک سا ریت بان متا حالت يان ‎Sa‏

صفحه 23:
Verbal communication skills

صفحه 24:
The meaning of assertive communication Assertiveness is key to successful relationships for the client , the family , the nurse , and other colleagues. It is ability to express your thoughts , your ideas and your feelings without anxiety.

صفحه 25:
Aspect of Assertiveness Eye Contact Language

صفحه 26:
Behavioural component of assertive behaviour SG c& Eye contact cg Eye contact is considered appropriate when it is intermittent. Individual feel uncomfortable when someone stares at them continuously. ~~ Intermittent eye contact conveys that massage that one| ‏ل‎ © is interested in what is being said.

صفحه 27:
Approaches to communication 1-Passive 2-Aggressive 3-Aggressive-Passive 4-Assertive

صفحه 28:
1.PASSIVE | don’t express my needs and opinions directly and | put other’s needs above my own. | lose , you win.

صفحه 29:
2.AGGRESSIVE lam direct in expressing my needs and opinions,giving no thought to other people’s needs. | win, you lose.

صفحه 30:
3.AGGRESSIVE-PASSIVE | indirectly make sure that othera are aware of my needs and opinions and give no thought to theirs. | win , you lose.

صفحه 31:
4.ASSERTIVE | clearly and directly express my needs and opinions in a way which is considerate of others. | win, you win.

صفحه 32:
vior Assertive Communication Assertive Beh Assertive Communication is communicating in a way that assures a win-win approach is important. Passive Aggressive و ‎yy‏ ‏مر ۱۳۸

صفحه 33:
Aggressive y Passive Assertive Aggressive

صفحه 34:
آنجايي که بین پيامهاي کلامی و غيركلامي تناقض وجود دارد افراد عمومًا به جنبه هاي غير كلامي بيشتراعتبار .مي دهند

صفحه 35:
توصیه هایی برای بهترکردن ارتباط کلامی: به طور مداوم و پشت سرهم صحبت نکنید. استفاده از کلمات و جملات مثبت و مناسب موقعیت,رفتار و احساس. خود را به جای شنونده گذاشته و احساس او را در نظر بگیرید. روشن و واضح صحبت کنید. ‎oe |‏ وید و آهنگ صداینان هماهنگی برقرار کنید.

صفحه 36:
Types of listening passive:watching tv and listening to music — active:taraeted

صفحه 37:
Active listening active listening involves both nonverbal and verbal communication.When actively listening a nurse needs to hear and understand what the client is saying.

صفحه 38:
What is even more important is that the nurse properly interprets the meaning behind what the patient is verbalizing.

صفحه 39:
شیوه گوش دادن فعال نگاه کردن به طرف مقابل (تماس چشمي /براي نشان دادن توجه به گوینده متمایل شدن به سمت گوینده و نزديك شدن به وي تكان دادن سر و استفاده از ات ‎<n‏ ‏استفاده از اصوات ‎awl‏ كننده :آها_ - هوم - خب - که اینطور - عجب

صفحه 40:
بصورت باز سئوال کنید . بازخورد بدهید , بازگويي کنید خلاصه کنید . به هدف گوینده از بیان سخنانش توجه كنيد . لك و نوه بيان كوينده توجه كنيد شاه ای غبر کلامي گوینده رااسعي كنيد تكراز كنيد

صفحه 41:

صفحه 42:
با زخوردمثبت : ان دسته از پاسخهاي ظاهري شنونده ‎sly aS‏ شكل كيري و اصلاح رفتار ارتباطي متعاقب كوينده به كار مي روند مثل حركات سر و صورت

صفحه 43:
بازخورد منفي : 0 ۱ رای که جنبه تنبيهي دارد مثل بي توجهي - خمیازه و . بازخورد صفر: . نشانه بي اعتمادي و ناراحتي از ارتباط است

صفحه 44:
عبارات بازخوردی 017 © | عبارات خسن در تعبير و تفسيرها : ۲ دیدم - مي بینم که - حس مي کنم - متوجه شدم - بنظر مي آید - ظاهرًا تو بازتاب افکار : بنظرم - به عقیده من - فکر مي کنم - انتظار دارم - اگر اشتباه نکنم - مقصودت این است که ‎٠‏ اب احساسات : احساس مي کنم - خوشحال از اینکه - ناراختم از ات که افتجار مي کتم- تو احساس مي کني ‏۲ ۰ دیگران بدانند شما چه مي خواهید . . من هي ‏خواهم ‏ نمي خواهم ‏ دوست دارم قصد دارم مایلم ‏بازتاب اقدامات : بيان اينكه شما جه كرده اید ‏ جه مي كنيد جه ‏. خواهيد كرد ‎

صفحه 45:
طبق يك فرضیه در يك ارتباط بین شخصي,هیچکس به تمامي با ديگري ارتباط برقرار نمي کند و معمولاً ما با تصويري که از دیگران در ذهن داریم ارتباط برقرار مي کنیم اما هرچه بیشتر در مورد وي بدانیم مي توانیم بجاي تصویر خضي با خود شخص ارتباط برقرار سازيم

صفحه 46:
انواع سبک‌های گفتار: -امرى -مودبانه -درخواستى-سوالى -سوالى ١

صفحه 47:
.بسیار رسمی است: لطفا در را ببندید > در موقعین‌هاییاستفاده میشود که جایگاه- ۶ اجتماعیدو طرفب | لاست استفاده از کلماتکلیشه ای > به کار بردن‌صیفه هاعفعلیدوم شخص- ۶ جمع به جاءمفرد: رساندن‌مفهوم احترلم

صفحه 48:

صفحه 49:
ayo) 4. ‏برقراری ارتباط‎ ثوب ومرثر

صفحه 50:

صفحه 51:
تفاوت در - زنان و مردان به هنگام گفتگو از فواعد زباتي خاص خودشان پیروی میکنند و گاه همین موجب سوتفاهم میشود رن سوت تیا هم ‎ae le a‏ یشان سکوت جاک وم 3 حرف مردان به هنكام صحبت توسط فرد دیگری قطع گردد سعی میکنند صدایشان را بلندتر کرده یا با سکوت ناراحتی خود را م میکنند

صفحه 52:
پیام انتقال 5 کلامی و 9665 غیرکلامی تاثير ييام 7 كلامى و 9638 تن صدا و لحن آن و9655 غير كلامى

صفحه 53:

صفحه 54:
How can we communicate and speak with different personalities? “Aggressive person pessimist person

صفحه 55:
Complainant person . ‏رال سایلاین‌ش خصینها بای به صحیت‌اوآنان» دقدگ وش‌کرد ه و به آناناطمیانداد كه به حرفهايشانتوجه ميشود‎ + هركز كفته هاوآنازرا نبايد رد يا فبولكرد . سلكه ستوناطهار نطر شكاينوا كوشواده و شرايطية_راهم كرده نا از روش بگشاییمسایل‌جود رأ رفع تمايتد.

صفحه 56:
Aggressive person نباید دستمه عمل‌متقابل‌زد 1 2.باید در مقابللین‌افراد قاطع بود و مسائللنها را با روشهای مشکلگشایی‌حل‌کرد

صفحه 57:
pessimist person در برقراروارتباط بالمينافراد بايد به حوادثمشابه و مثبت گذشته اشاره کرد ولي‌هرگز نباید به دلستانهای‌غیر ‎moe‏ نبايد كزينه هاهمختلفب راوح لمسايلبه او ييشنهاد كرد بلكه 1 فرصت فکر و تعمقو آزادی‌عمل‌به لمينافراد داده شود تا خود اماده حل‌مشکل‌شوند

صفحه 58:
منابع -روان پرستاری_حجتی.حمید سال 1395 - روان پرستاری بهداشت روان1_ کوشان.محسن و واقعی.سعید سال 1383 -تعیین هویت حرفه ای در پرستاری_پارسا یکتا.زهره سال 1385 -پرستاری بهداشت روان 1(تکنیک های ارتباط درمانی_جنتی. یداله و حسینی.سید جواد) سال1390 بخش مهارت های ارتباطی ‎yluw-http://arsalansabamehr.com-‏ ‎psychiatric nursing contemporary practice (mary ann boyd)-‏ ‎www.raherasesh. ir‏ ‎www.study.com-‏ ‎www.ncbi.nim.nih.gov-‏ ‎mshaheri22.persianblog.it/post/8/- |‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان