sakhti-giri-zarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سختی گیر رزینی”

سختی گیر رزینی

اسلاید 1: عنوان: سختی گیر رزینی درس: تاسیسات مکانیکی و برقی رضا قاسمی ده‌چشمه 9629253

اسلاید 2: سختی آب چیست؟واژه آب سخت و سختی آب زمانی به کار برده می شود که در آب یون های کلسیم و منیزیم وجود داشته باشد. البته عوامل دیگری نیز به همراه کلسیم و منیزیم در آب وجود دارند اما به علت غلظت پایین آنها می توان از آنها صرف نظر کرد. با این حال در منابع مختلف علمی سختی آب را مستقیما، با وجود یون های کلسیم منیزیم مرتبط می دانند.:سختی آب که حاصل وجود یون های کلسیم و منیزیم در آب است به دو نوع زیر تقسیم بندی می شودسختی موقت یا سختی کربنات : این نوع از سختی آب را می توان با حرارت دادن از بین برد، نمونه بارز این سختی وجود لایه های سفید و گچی در ظروفی مانند سماورها و کتری ها می باشد.سختی دائم یا غیر کربنات : این حالت از سختی را نمی توان از طریق حرارت دادن از بین برد و سختی دائم فقط با مصرف مواد شیمیایی ممکن است کم و یا حذف گردد.

اسلاید 3: مشکلات ناشی از سختی زیاد آبایجاد رسوب در دیگهای بخار فشار بالا، كه باعث كاهش راندمان بر اثر انتقال حرارت پایین و در نتیجه بالا بردن دمای كاری دیگ توسط كاربر برای جبران كسری انتقال حرارت و به تبع آن افزایش مصرف سوخت، كاهش تولید یا تركیدگی آن بر اثر بیش از حد گرم شدن سطوح فلزی، خرابی زود هنگام دیگ و توقفهای ناخواسته آن خواهد شد. بنابراین برای آب خوراک دیگهای فشار بالا و بسیاری از سیستمهای فرآیندی، لازم است كلیه یونهای دی اكسید كربن و سیلیس تقریباً حذف گردند.ایجاد رسوب در برجهای خنك كننده، چیلر و سایر سیستمهای حرارتی و برودتی و كاهش راندمان آنها و یا از كار افتادن كل سیستم.به علت سختی موجود در آب، قدرت شویندگی انواع مواد صابونی كاهش می‌‌ یابد بطوریكه بازدهی شوینده‌ها در آب سخت نصف بازدهی آنها در آب نرم است.در صنایع نساجی و رنگرزی باعث افت كیفیت رنگ می‌‌شود.سختی بیش از اندازه در آب شرب بیش از ppm 500 برای سلامتی انسان مضر بوده که تشكیل انواع سنگهای كلیه، مثانه و سوء هاضمه از آن جمله می‌‌باشد.نتیجه اینکه عدم استفاده از سختی گیر سر راه آب ورودی به منازل مسکونی ، واحد های تجاری و اداری و … باعث بروز مشکلات فراوانی می شود .

اسلاید 4: انواع سختی گیرتا کنون روش های گوناگونی برای حذف سختی از آب ارائه شده که می توان به روش هایی مانند اسمز معکوس ، تبادل یونی ، سختی زدایی با سختی گیر مغناطیسی، روش های حرارتی و... اشاره کرد.سختی گیری آب توسط روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود که هریک دارای مکانیزم و اجزای تشکیل دهنده خاص خود هستند. انواع مختلف سختی گیر به شرح زیر می باشد:سختی گیر رزینیفیلتر کربناسمز معکوسسختی گیر مغناطیسیسختی گیر الکترونیکی

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید