صفحه 1:
De ie) Value Added Services CG سرویس های ارزش افزوده 1۷۰ ls eel

صفحه 2:
تعریف کلی = « فرمات ارزش‌افزوره » در مقابل «فرمات پایه» مطرح می‌شوند. در واقع آل هکمی به عقب برگرریم و سرویس پایه ر له تلفن همراه را سرویس علالمه در ‎eal‏ فور فرماتى نقير 510/15 و ‎MMS‏ به نوعی فرمات ارزش‌افزوره هستند. به عبارت ویلر. شبله تلفن همراه از ابترا به منظور ارائه سرویس ملالمه ایبار شره است و همچتان سرویس اصلی آن سرویس نلالمه است, اما ابراتورهاى شبله و همهنين تدوينكنتركان استائراررهاى اين شبله با استفاره از تجهیزات این له و یا اضاف هگررن بفشهاى لوجلى (رر مقايسه بأكل شبله) به آن املان ارائه غرمات «يّلر به مشتركير به اين ترتيب به رست آوررن سور بيشتر توسط ابراتور شبله را فراهم ه ىآورند. رر نتيهه. اين فرمات به نوعى ارزش بيشترى را نسبت به فرمات پایه ایا دگرره و به همین رلیل فرمات و ارزشافزوره امیره می‌شونر.

صفحه 3:
age 9 © ریعضی مواقع می توانن فور برفی از سرویس های ارزش افزوره را بعنوان سرويس بايه مطر حعكرر و براى آن سرويس هاى ارزش افزوره ايهار تمور. بعنوان مثال ألر فرمات 51/15 , ۱۸۳5 شفصس به شفص را به عنوان ‎bs‏ بايه رر نظر ‎unl‏ خرمات ىله باعث شوثر ارزش اين فرمات نسبت به هالت بايه ايهار شوثر. فرمات ارزشلفزوره مسوب مى شوثر. يعنى ارائه اين فرمات باعث می‌شو رکه از طریق فرمات 50۷15 و 0۷15 علاوه بر ررآمر ييامهاى شفص به شفس درآمر ریلری نیز ایبار شره و علاوه بر افزایش ررآمر و سور اپراتورهای شبله. موجب ايهار هوسات و شرگت‌های ویر یکه در سور این فرمات شریک هستتر نیز فواهر شر.

صفحه 4:
سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی موبایل 9 © MMS : Multimedia Messaging Service SMS : Short Message Service

صفحه 5:
مقایسه 515 و 1۳15 از نظر خدمات بایه 9 © ‎MMS‏ به عنواننسلبعر از سرويس51/15 و به نوعب هرفجايلزينك رمدةن ‏ايجار شره اسمتاما نوع شيل زكلربرااشبله و ملاهقاتى نقير قيسفرما تك يفيمتنها و ‏سپولسلستفاره از آتها باصفره اسرکمه با وبو رگزشچنر ساللز ارانه سرویس ‎MMS‏ » بشتيبانىكث رکوش‌هایموبور در بسلزار از ابنسرویسکلربران‌همهنانت هی رهر که برایآلشر ارتباطاءعشففمريه شفمرفور از سرويس 51115 استفلي مكشتر و تنها در کلربردهایب سیار مهروریاستفلره از ۷1]۷15] را برایاینمنظور تسرهیح وهر. ‏این‌موضوع باعشفره اسمكده تمامىمهاسباطوليه ايبلوكنئكانسرويس5 011/1 و همينين ‏ارائهكننركانآن[ابراتورهاىشبله تلفروهمراد) رر مورر موفقيد-9 |ا]]/] اشتبام ‎Hl wt jl‏ ‎ ‎

صفحه 6:
راه چاره 4 © پس از موابه شرن با ان وضعیت, سرماگزاران روى سروبس 1]/15/ل] به كلر بير اكررن جارءاى براى عل اين مشّلل و ترغي بكاربران به استفاره از سرویس ۱۷1۷15 افتارنر. بس از مطالعا تكسترره در اين زمينه و بررسى علاي قكاربران. اين نتيهه به رست آم ركه بهترين روش براى ‎Oly Ly‏ به اتفاره از این سرویس, نه رر سرويسهاى شفص به شفصكه رر سرويسهاى ارزشافزوره است. رر نتيهه. عرل تگسترره‌ای در ایبار و ارئه سرویس‌های ارزش افنزوره ۷1]۷15] اهار شر. تا بای یکه پیشتر هب مکنفرانس‌ها و نمایشگاههای مرتبط با اين موضوعء به ارائه سرويسهاى متنوع از اين نوع اقتصاص یافت. مشابه با 51۷15 عمره سرویس‌ها مربوط به بفش سركرمى يا :131 81166162119133 می‌شور. در واقع این نوع از سرویس‌ها هست رکه با استقبال بسيار بالابى از سوى هشترکین مواجه می‌شوند و «رتعر زیاری را به سوی سرمایگزاران و اران‌رهنرگان سرازیر می‌کنند. اما رکنار سرویس‌های سرگرمی, سرویس‌های اطلاع,سانی, تباری و صنعتی نیز ور این زمینه مطرح شره و بفشی از بازار را به فور افتعياص وارهائر.

صفحه 7:
خدمات سرگرمی 9 © همان طو ركه كفتيم با توجه به علاق هكاربران. عمره فرمات ارزشافزوره ايهار شره برلى 111015 رر رسته فرمات سركرمى قرار م ىكيرنر. از ايجار بازىهاى يل نفره و پنرنفر هگرفته تا سرویس‌های به اشتراک‌گزاری علس, ان هک تون‌ها یکوپک به مشترلین» و فرماتی از | ل ری ری قرو در ین رم کوک و بزرک زیاری هست هکه در این زميز نوع همه رر رسته فرمات صور تگرفته است و شرلت‌های فعالیت می‌گنتر تا در آینره ریگ به نوعی در سورهای پیش‌بینی شره برای این فرمات شریک باشنر.

صفحه 8:
خدمات اطلاع‌رسانی رسته ‎laa jl (5 phy‏ فرمات اطلاع,سانی هستنم. این رسته از فرع تکه ور بستر 51۷15 هم رارای موفقیت فراوانی پوره‌اند, از بستر ۷1۷15 برای انتقال اطلاعات مور به طور مثال می‌توان از فرمات اطلاعات شهرى نام برر. همان‌طو رکه با استفاره از 51115 كاربران املان ارسال يك تقاضا به شماره مفصوص فرمات و ارانه اطلاعات مورر نیز (منترآررس‌هاء شماره تلفنهاء يا به طور متال وضعیت ترافیک نقطه‌ای از شهر) را دارئر, 5 ب پرفر فکرون همه معروريتهاى موجور رر 51015 املان ارانه اطلاعات بسيا ركامل تر و مفیرتری را برای کاربران فراهم می‌کند. كلته قابل توجه رر اينها لیب 50۷5 و ۷8۷15] است. همان‌طو رکه مشفس است در این نوغ فرمات معمولا تقاضا ىكاربر به ملل يل 51/15 ارسال مى شور اما باسخ سيستم به اين تقاضا مى توائر يك ۷1]۷15] باش. به فور مثال در هورر اطلاعات ترافيك رر هلام تقاضا ىكاربران به جاى ايئله اطلاعات تنها به صورت هتن ارسال شوند, با استفاره از ۷18۷15 امئان قرار رارن يك علس از وضعيت ترافيك فيابان مور نظ ركاربر ثيز وجور فواهر راش تكله می‌توائم اغلاعات مفیرتری را برا یکاربر فراه مکند. یاچ رکاربرری مشابه در صورت یک هکاربر نیاز به رائستن هناسب ترين و غلوت‌ترین مسیر برای رسیرن از نقطه‌ای از شهر به نقطه ريلرى باشر, باز هم به جاى رسال متن تنها آل هكاربر ثاآشنا با سيرها را مملن است سرررك مكنر) املان ارسال بفشى از نقشه شهر و مشف ص كرون مسير رر آنا وجور فواهر راش تكه قطعا سرويس هناسب ترى برا ىكارب ران هحسوب مى شور.

صفحه 9:
خدمات اطلاع‌رسانی 9 مثال متفاوتى از اين نوع سرویس, ترج كلما ت( ل1 11013 ©1©) است. با استفاره از 1/015 5كاربر مى توائر يك کلمه را ارسا لکرره و معنی ‎OF‏ را به صورت هتن «رياف تكتر. لما رر صورت استفاره از 0/1115 براى اين سرويس. ‎lw! UG‏ تلف کلمه مورر نظر به صورت صرا یز وهور فواهر راشت. هثال مشابهى. سرویس آیات قرآن اس تکه د رآشورهای اسلامی از همله ایران رر بستر 51۷15 راه‌اندازی شره و قابل استفاره است. با استفاره از ‎٩1۷15‏ این سرویس به این صورت اس تک هکاربر شماره سوره و شماره آیه را ارسا لکرره و سپس ‎af wis‏ ,| به مورت 51۷15 دریافت می‌کند. اما با توبه به طولانی بورن برفی آیات و معروریت 5۷15 در را یامط این سرویس به ‎sd‏ هبل اراک قيست. اها با استقاره از ‎a MIMS‏ خرمات م توائد عااوة بر متي كامل آيه قرانت آن را به صورت صدا رر ييام باسخ لنهائره و رر افتيا ركاربر قرار رهد به این ‎QUE SUI)‏ انتقاب. قارى هورر علاقه توس طكاربر و ارسال قرانت آيه با صراى آن قارى به سرويس ركه مى توائر ب هكامل تر شرن و مطلوب تر شرن آن برا ىكاربرا نكمك ثماير. از اين نوع فرمات. مثالهاى بسيارى را هى توان مطر حكرر و بس ا زکنار هم قرار دادن این مال‌ها نتيهه! ىله به ساولى. هى توا نكرفت. برترى غيرقابل اللار و اميروا/كننره 1115 بر 51۷15 در موزه فرمات ارزش‌افزوره است.

صفحه 10:
خدمات تجاری صنعتی 9 ۰ كاربرر ويكر ىكه شاير بر فلا فکاربررهای مطرح شره در اسلای قلی باکارپران گسترره سروگارنررر ما سردایگزاری رو آن توهیه شره است. استفاره از ۷15 ۷1] و فرمات ارزشافزوره آن د رکاربررهای تفصصی, تهاری و صنعتی است. در واقع بستر یکه 1۷1915 برای تبارل اطلاعات در افتیر قرار می‌رهر ب هگونه‌ای اس تکه توبه مرآکز تهاری و صنعتى را به فود يلب فيكت بيان دل هاى از اين قوع مات به ریک بو لک منم مقل اول, استفاره از ۱۷۸۷15 به عنوان «زوئير است. رر اي نكاربررء يك رسكلاه شامل «وربين و تههيزات ارتباط با شبله تلفن همرله(از جمله سي مكارت) رر مهل هورر تظرإسافتمان) يا اتومبيل) نصب مى شور. ابن رسئلاه به مهش تشفيص «ارن يك اتغاق غيرعارى رر مهل يك علسكرفته و از طريق ‎oT MMS‏ را ‎Sta!‏ ىكند. به اين ترتيب املان پلیری مشّلل به وجور آمره وجور فواهر راشت.

صفحه 11:
خدمات تجاری صنعتی 9 ۰ مقل ویگری از ای نکاربرد. سرویس‌های الارینگ است. با روشی مشابه روش قبلى اين سيستم با قراركيرى در يك سايت منعتی(من رگارفانه) در زمان‌های یکه بروز ففایی در یک رستلاه صنعتی یا موارر مشابه رخ رهر علسی از مهیط یا رستگاه تهیه شره و از خریق 8۷18۷15 به مسئولین این «ستگاه ارسال می‌شور تا از بروز فا و نوع آن آلله شره و اقرامات لام را برای پرطر فکرون آن انهام رهند. مثال آفر اين نوخ فرمات, مربوط است به روزناه‌گاری و وباگ‌نویسی. سرویس یکه هم به نوعی سرویس عمومی مضسوب می‌شور و هم سرويس تهارى صنعتى. در شبلههاي ىكه اين سرويس ارانه شره است, با استقبال غراوائى توس كاربران شبله تلفن همراه مواهه شره است. رر هر روى اين سرويسها ویژلی اصلی این اس تکه روزنمه‌تاران, وبلاگ‌نویسان و هتی افرار عاری, به معض موابه شرن با هعنه فاصی رر شهر و مسیر فور لافاصله با رورپین تلفن همراه فور علس ‎OF‏ راگرفته و به شماره اعلاح شره برای این فرمات ارسال می‌کنند. این شماره‌ها معمولا هربوط به فبرگزاری‌ها ‎bl‏ ‏ان ترتیب د رکمترین زمان معگن. مسئولین آن فبرگزاری یا نشریه به افلاعات مورر نظر رست يدا م ىكنند و مى توائنر ‎OT‏ را منتش رکننر. مشفس بورن شماره تلفن همراه فرستتره در این فرمات نیز باعث می‌شو رکه املان ارسال اطلاعات تاررست توسط افرار و سوءاستفاره از این سروی سکاهش, یابد. در مورر وبلاک نیز وضعیت مشابه است. وبلاگ‌نویسان «ر هتلام هکت در شهر و برون یله نیز به اتهال به هه باش مي‌توانتر علس, متن و هر نوع افلاعات مورر نظر فور را به وبلاک فور ارسا لکنند. این سرویس به هری مورر تومه و استقبا لکاربران قرا رگرفته اس تکه ۴ موبلاگ(۷۱۵۵109) یز بر روی تن نهاره شره است.

صفحه 12:
جمع‌بندی z ‏فرمات ارزش‌افزوره 9۷1815 در ما لکسترده‌تر شرن هستتر. به نظر می‌رس رکه به زوری موفقیت یکه‎ ‏برای ۷1۷15] پیش‌بینی می‌شر ولی معقق نشره بور با استفاره از این فرمات به رست آیر و‎ ‏به مرور بایگاه فوبی را در میان فرمات له پیراکنر. متاسفانه در ایران هنوز(و قطعا عتی در‎ 5 ‏یلی رو سال آینره) هیچ تجربه‌ای در استفاره از ۷1]۷15] و در نتیبه فرمات ارزش‌افزوره تن نرا‎ ‏بر مهرو كر نكاربران(يه اشقاص و چه صنعت) از این فرمات. املان تشّليل‎ agile ‏این موضوع‎ ‏شرگت‌های تولیرکنتره و اراکنتره این فرمات را نیژ از ها ه ىكيرر. با روند فعلى به نظر هى رس ركه‎ ‏در جهان به بلو خکامل فور رسیر و نسل‌های بعری آن نیز ایبار و ارلثه شرئرء‎ ٩۷۱0۷5 ‏زان یکه‎ ‏شبله‌های تلفن همراه ایران تازه به اراثه ۷1815 ب هكاربران ببررازئرا‎

صفحه 13:
لیستی از سرویس های 55 ۳ © اه از فرمات ياه كوتاه به عنوان رسانه برلى اطلاع رسائى ور سطح انيوه. استفاره از فرعات پیامآوتله رای تبلیغات و ‎GAB spel‏ #رعوت از اشقاص برای شولت رر سمرار هه همايش ها . هشن ها و تمايشّلاه ها به طور رسمی و با اطميتان از رريافت يبام توس كزارش. ‎(Delivery Report),‏ 0 *لملان شيط و كلورارى يبام ها در #مطلع شرن از آفریی وضعیت آپ و هواء برواز هوابيماها : وضعيت ترافيك *ارسال مطالب زيبا وفوائرتى و تاثي ركزار و هائرئى برلى روستان #ارسال فوركار يبام تبريك روز تولر و مناسبت هاى مفتلف براى روستان به ظور برنامه ريزى شرهء ور روز و ساعت مشقس. * مظلع شرن راتشيويان و انش آموزان و اولياى آنن ها از وضعيت نعصيلى و هم جنين ألاهى يافتن آثان از آفرين اطلاعيه ها و بفثناهه ‎obo‏ ‏آموزشى در قصوص نموه و تاريخ ثبت فا" و نات #انقام مراسلات ارارى ,كنترل ‎٠‏ نظارت و كلورارى قط تولي ركارقانه ها از طريق ارسال يام هشرار به مسؤولان *ارسا لگزارش های تفلفات رانترگی توسط پیگوتاه *افلع مشترگین قبل از قطع تلفن فور از طریق پا کوتاه با پیا گونام-رار شرن صنروق های شفسی پست: ورور مرسولات چریر پستی به صامبان سنروق اغلاع راره می شور *ارانه مات باگگی از ریق یا کوته هم پون افلع از موبوری ساب ها

صفحه 14:
سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی تلفن ثابت 4 © FSMS :Fix Short Message Service UMS | ‏سیستم یلپارچه مبارله پیاع های سوتی‎ ADSL :Asymmetric Digital Subscriber Line

صفحه 15:
55 9 ‎ily agp ae‏ تلفن ثبت (51/15 1). زيرسافت لازم را ور شبله تلفن ثابت براى ارسال و افت پیامك فراهم می ساژر و ممل سیستم ارسال ‎Sly‏ تلفن همراه است. مهمترین قابلیت های این ‎ ‏رال و ریافت ‎٩85‏ ره تضی ‎ETSI-ES-201912 «te! wily cu?‏ تلفن ثبت ۰ |8۳0۵ و اینترنت . ‎ ‏املان مباركه 51415 بين شبله تلقن ‎(bs yan‏ قابليت بفش ‎Ply‏ براى مشترك هاي ىله ههوز ب هكوشى رريافت 51105 زيستئر . ت ارسال و رريافت 00 511152 © ©5 براى هر سرور . ‏سفت افزار و نر۴ افزار سيستم بومى سازى شره است ‏قابليت رمرّلزارى وزفيره سازى بيام ها رر سرور اصلى ‎Web Customer Care wii ‎IVR Customer Care. wid ‎Law Interception wu ‎

صفحه 16:
سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی قلفن ثابت

صفحه 17:
سرویس های ارزش افزوده در بستر شبکه ی قلفن ثابت 9

صفحه 18:
UMS 4 oyu com ned ‏عمل م‎ Application Service ‏بو سورت.‎ ste cay ont tener ly lel cab) ‏مهممه‎ ‏ری هک ول رد مرت سر كبر رم تم‎ OMS ras Gh app ‏روايظ‎ سیستم صنرق صوتی وپامگیر سوتی (/۱۹1 ۷۵166 سرویس املع هی سروس شرمی ساره Cogs سيعتم كوا اعلام كد يستى وك على حم بع يلك wes اوقت شرعی Contact Center ‏یس‎ ay 9 oie ‏تقاط‎ ‎it‏ ما تس ‏سید افع رسال ‎SMS ‏سل‎ ‎IMA ‎Noc

صفحه 19:
UMS

صفحه 20:
ADSL 4 © ‎DSL vty, wy!‏ امتقارن امیره شره و رلیل آن هم تفاوت سرعت «ريافت و ارسال است. ‏این روش برون ایبار فط جریر و با استفاره از پهنای بانر استفاره ثشره فط تلفن ارایه می شور. ‎Ce I,‏ اتی در ۰ در ففل استقرار كاربر هورر استغارة قرار ف ىليررء از ويزلى هاى اين خطوظ عرم استفارة از فط تلفن است بعبارتی ریلر در زمان استفاره, تلف نکاربر اشفال نمی‌شور و هزینه‌های تلفن را به همراه ثرارر و ررهمین ‎Slo‏ سرعتی معارل ۴۰ پرابرفطوط عاری را راشته باشر, شما می تواثیر تا ۶۱ ملاپیت بر انیه «ریافت و #۴۰ کیلوبیت بر ثانيه ارسال راشته باشير. ‎

صفحه 21:
ADSL a cn ae, Internet. ‘Service Provider

صفحه 22:
Page ADSL DSLAM <---- owiagj DSLAM & jl ‏نمونه ای‎

صفحه 23:
DSLAM 9 ۰ Digital Subscriber Line Access Gu Multiplexer رسئلاه فوق رر مرالز ارائه رهنره سرويس 51 9] نسب و املان ارائه فرمات مبتتی بر را فراهم مى نماير. |/لآط الا 5 0آ اتسالات مربوط به تعرارى از مشتركين را گرفته و آنهارابه یف اتصال با ظرفیت بالا برای ارسال بر روی اینترنت تبریل مار رسّاههای 251۷ رارای انعطاف لازع در فسوص استفاره از فلون ‎SL‏ ‏متفاوت ۰ بروكلل های متفاوت و مرولاسیون متفاوت ) ‎(Cap, DMT‏ باششر. در برفی از مرل های فوق املان ‎PUI!‏ عملیات فاصى نظیر افتماص پویای آررس های به ‎onl fa‏ نيز وجور رارر

صفحه 24:
سرویس ارزش افزوده در شبکه هوشمند در بستر شبکه های دیگر 4 © IN : Intelligent Network لاي ۱ تس / ez ~~“ ‘SSP Switch Layer

صفحه 25:
IN 4 ۰ له هوشمنر ((8]) سافتاری اس تکه به وسیلقٌ آن مشترکین مقابرات می‌توانتر از پن رگونه از قرمات مرتبط فن‌آوری اطلاعات با سهولت بیشتری استفار ‎AS‏ اين شبله ا زكرههاى سفت اغزارى و ثر|اغزارى تطّليل شره تا با استفاره از پرولل‌های فاص املان ارائه سرويسهاى ويرهء براى مشتركين تلفن ثابت و تلفن همراه فراهم شور . ب هک رگیری پایگاههای اطلاعاتی در شب و فراهم نمورن املان رسترسی برای مشترکین و اپراتورهای فسوصی, افزایش درآعر برای اپراتورهاء بل بررن تعرار ملالمات موفقء استفاره موثر از منابع شبله. مريريت قابل انتقال بر روی سرویس‌ها و ‎AAS OU‏ پارامترهای ارائه سرویس توسط مشترک از همله مزایای پیاره سازی له هوشمنر است.

صفحه 26:
:مهمترین سرویس‌هایی که شبکه هوشمند اراثه می‌کند عبارتنداز 4 © | سرویس منروق پست صوتی ۲ سرویس ملالمات انبوه ۳ سرویس نظر سنبی 5 ۴ سرویس كارت اعتبارى ۵ سرویس شبله فسوصی مبازی ا.۵ سرویس یک هزینه یا فرمات مشاوره‌ای ۵۲ اینترنت هوشمثر نرم تلفن عوشمثر

صفحه 27:
تج سرویس صندوق پست صوتی 9 © صنروق بست صوتى (به اللليس: |لآأ111 © ©1©لا) قارر به ثبت بيامهاى تلفنی نمابر و ایمیل برای مشتركين است. از اين سرويس به عنوان تلفن مبازی نیز می توان بهره لرفت.

صفحه 28:
سرویس مکالمات انبوه 4 © به اللايس: رع ألاع 5 ود أااة© 8/1355 با استفاره از این سرویس اپراتور شب می‌تواثر به طور موقت یک شماره تلفن را ‎cage‏ استفار هکنثره از سرویس افتعاص رهر و هر زمان یکه یک علالمه بالین شماره بر قرار شور, استفار هگنثره یک پا را وریافت نموره ‏ نسبت به وارر 7 ; كررن اعرار بيشترى جهت نشان رارن يك الويت يا تقرم اقراع نمایر.

صفحه 29:
سرویس نظر سنجی ۰ © ‎(Tlevoting) . uli «‏ ۳ ۳ 3 2 Poe ‏این سرویس یلی از سرویس‌های زیرگروه سرویس ملالمه انبوه می‌باش رکه شامل‎ ‏سرویس ۷/6۵۲ نظرسنهى تلفنى است. در این نظرسنبی پواب سوال‎ اهمیت نرارر و فقط رارن رای و جمع آوری نظر مور توبه‌است

صفحه 30:
سرویس کارت اعتباری 4 © ره آگلیی: 56۳۷۱6۵ 6۵۲0 ۳۳۵۵۵10 براى استفاده از ايبن سرويس» باي رکارت‌های اعتاری بهمبلغ ۲۰ هزاریال را از رفاتر مور مشترگین و فرمات ا,تباطی با بفش فصوصى توي ه كرد و سبس ‎LY‏ تلقن معمولى ‎ian)‏ -ثايت أمى توان باهر نقطه از کشور رج از گشور با هتی رافل شهر تماس پر قرار مور و ‎ats‏ تعاس از كارت اعتبارى هربوط هلسر ره شور .بس از فریر كارت رو شماره شامل يك شماره رقم ىله شماره كارت است ويك شماره چهاررقمی له ‎jay‏ عبور است رو یکارت نوشته شر هکه برای برقراری ارتباط مورر استفاره قرلر ‎ihe‏ برای برقراری ارتباط ابترابایستی شماره يا عرر ‎٩۰۰‏ را روی هر نوع تلفن (هملائى يا ثابت أل هكر ورورى به شبله هوشمنر می‌باشر را شما هگیر یگرر سپس با توبه به تژگرات راهنما با انقاب شماره یک (فارسی )۲(تگلیسی)۳(عربیآزبان مورر نقر را انقا پیگرر. سپس شمارهکارت مندرج ر رکارت اعتبارى را وا دگرره وگلیر پونر(#او بعر از آن رمز عبور را ور رگرره و سپ سکلیر پونر (#)را فشار رهیر و ور نهایت شماره مفاطب را وار رگروه وگلیر پوثر (#) را فشار رهیر.

صفحه 31:
سرویس شبکه خصوصی مجازی 4 © با وجور شبله هوشمئر و با استفاره از املانات شْبله عمومى مى توان يك له افتصاصى مجازى برقرار ثمور. سرويس شيله فسوصى مجازى براى يك شبله افتصاصی برای شرکت‌ها یا سازمان‌های رارای واعرها یگسترره در سطح شهر و شهرستان یا فارج ا زگشور می‌شور. ا-سرویس حفْلی هزینه یا فرمات مشاوره‌ای ۲-اینترنت هوشمتر ۳-تلفن هوشمنر

صفحه 32:
سرویس تفکیک هزینه یا خدمات مشاوره‌ای 4 © (Premium Rate Service «uf (به ‎a ee 5 2 :‏ اين سرويس برای اپراتورها این املان را فراهع می‌سازر له اطلاعات فروش و عرضه معصولات یا فرمات مشاوره‌ای فور را با یک روش اقتساری ارائه نمایر. سم ۰ ۳ ۳ 1 عمره فرماتی له در عال حاظر از طریق این سرویس اراثه می‌شوثر فرمات مشاوره است. استفاره از فرمات مشاوره ای یلی از استفاره‌های بهینه از این 7 شبله است.

صفحه 33:
اینترنت هوشمند 9 © اینترنت ‎Premium Rate Service ovo isis‏ به جای مشاوره امکان رسترسی به اینترنت را معیا می‌کنر. نرخ ملالمه برای این 7 fae 1 fs ۳ wg ‏سرویس رقیقه‌ای ۵ تومان می‌باشر له برفی از شرگت‌های سرویس رهثره‎ ‏هزینه پااس تلفن را نیز تقب لکروه‌انر و برفی ویر تقبل گلرره‌اند.‎

صفحه 34:
تلفن هوشمند 9 © تلفن هوشمنر اينترئتى همان سرويس «1|©لا اس تكه از طريق ۵ ۳6۵۲6 ۲۵۲۱۷۸۲۰ ارائه ‎si‏ اين روش هم ‎See. ۳‏ ره ‎ai ae‏ وا عت هم مشابه اینترنت هوشمنر است با این تفاو تکه نرخ آن بسته به شرکت و مقصر ملالمه متقاوت است و شرکت‌های سرویس رهنره ملالمه با برفی تقاط 3 2 ای به قسوص را املان ‎Bled nix‏ ترخ ملالمه اين سرويس بر اساس) لرانترين مقصر قابل ملالمه رر نظ ركرفته شرهاس تكه عملاً هزينه ملالمه را نسبت به ملالمه عارى 12 © لا بسيا رگران تر می‌کنر.

صفحه 35:
اختصار ها ۰ © ‎MMS : Multimedia Messaging Service‏ ‎SMS : Short Message Service‏ ‎VAS : Value Added Service‏

صفحه 36:
منابع 9 © ا-مقاله با عنوان سرویس های ارزش افزوره مبتتی بر ۱۱5 وشته:مهنرس عمیر یوسف زاره ناشر: رنیا یکامپیوتر و ارتباطات ۲- مصامبه با آقای مینرس مریر یکارشاس پنش 6 6۵8۷1 مرکز استقلال ع ۱۱۵۲۱۷۷۵۲۲۲۵۲۱۱9 ۷۵2۵0۲۵۷۵۰۱6۵۳۸۴

صفحه 37:
Thank you End

29,000 تومان