صفحه 1:
سرویس پیام کوتاه
صفحه 2:
تار یخچه پیام کوتاه
سرویس پیام کوتاه (اس ام اس)؛ بتدا در سال ۱۹۹۱ در اروپا و در شبکه بیسیم بهکار
گرفته شد و از سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷)در جایگاه واقعی خود قرار گرفت.
اولین SMS 22
ماه سال ۱۳۸۱ اولین پیام کوتاه (91118) ارسالی در ایران به وسیله یک سیستم كاملاً
ایرانی وابستهبه دانشگاه صنعتی شریف آزملیش شد و دریافت کننده ن خلنم جولنی بود که
اين بيام عجيب را چیزی جز یک مزاحمت تلفنی نمیتوانست قلمداد کند.
به همین دلیل اقناع او و پدرش که ناخواسته اولین مشترکانی بودند که به دنیای تازهای از
فناوری اطلاعات و ارتباطات راه پیدا کرده بودنده امری بس دشوار مینمود.
ولی بصورت عملی سرویس پیام کوتاه در بهمن ۱۳۸۱ با خرید سیستم مورد نیاز از یک
شرکت
در سیستم مخابرات راه اندازی شد
صفحه 3:
5 در اطلاع رسانی
v بالای 1/۳۰ می باشد و
افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه به طورى که در جهان حدود 0۰ و در ایا
این روند بشدت رو به افزایش می باشد.
اطلاع رسانی سریع به نبوهی از مخاطبان از طریق پیام کوتاه
ارتباط دو طرفه با ابوهی از مخاطبان در کمترین زمان
ارتباط ميان شبكه موبايل و ساير شبكه هاى كامبيوترى كه یکی از ویژگیهای اصلی سرویس پیامکوتاه
است كه نقش اصلى را در محبوبيت خارج از حد تصور 591/15 در كل دنيا بازى مى كند
ويؤكى ارتباط رايانه اى و بخصوص اينترنتى يبام كوتاه باعث شده كه بيام كوتاه در اغلب سازمانها و نهادها رسوخ کرده
بطورى كه با استفاده از نرم اقزارها و قابليت بردازش بر روى يبام كوتاه, قابليتهاى جديد در جهت تسهیلامور سازمانی
بخصوص در ارتباط با مخاطبین سازمان ايجاد نمايند كه به بخشى از أن اشاره مى گردد.
صفحه 4:
کاربردهای ساز مانی
اطلاع رسانی فردی و گروهی به مخاطبين از قبيل ارباب رجوع :سهامدارن و کارمندان
اعلام شماره صندوق پیام کوتاه جهت دریافت انتقادات: پیشنهادات و شکایات مردمی
7 اطلاع مخاطبان از آخرین وضعیت پرونده؛ نامه ها و ...از طریق ارسال کد مربوطه
ارسال بيام هاى كوتاه تبليغاتى تبريك و... به مناسبتهاى مختلف
برگزاری نظرسنجی جهت اطلاع از نظرات مخاطبان در مورد عمكردهاى متفاوت سازمان
۲ بركزارى مسابقات از طريق بيام كوتاد جهت افزایش سطح معلومات عمومی جامعه
v
صفحه 5:
قابلیتها و توامندی های نرم افزار TSMS
** سیستم اطلاعات فردی
** ارسال پیام کوتاه
* صندوق پیام کوتاه
برگزاری نظر سنجی
برگزاری مسابقات ۲
** پاسخ خودکار تس یات
** ينل تحت وب
** سیستم هشدار سریع(امدادی)
~~
صفحه 6:
لا اطلاعات شناسنامه ای افرد
اطلاعات فردی
¥ اطلاعات اضافی
” تلفن ها
"7 آدرس ها
یکی از امکانات کاربردی این بخش جستجوی سریع و پیشرفته جهت
يوأ یافتن افراد مورد نظر می باشد
صفحه 7:
ارسال پیام کوتاه
*ارسال تکی پیام کوتاه اق ای اضر سوت ای واه دادعت گر pet
*ارسال گروهی و 0 ف پ تا a] a) fp) BP 09
*ارسال پیشرفته
لها ان
لالا 5
الاارسال زماتيدى شيدة
ارسال فارسى و انگلیسی ارسال به پیش شماره های خاص به صورت انبوه
۷ ارسال به گروه های انتخاب شده
یز قابلیت ارسال پیام های چند تکه ای
صفحه 8:
صندوق پیام کوتاه
دریافت پیام های ارسالی مخاطبین به شماره اختصاصی شما
|
جستجو در پیامهای دریافتی
آرشیو پویای پیامهادریافتی
نمودارهای آماری متفاوت
"قابلیت گزارزش گیری و پرینت
۷بدون نياز به اتصال دائم به اينترنت
دریافت پیام های فارسی و انگلیسی و...
صفحه 9:
برگز اری نظر سنجی از طریق پیام کوتاه
این بسته جهت
ويا شركتها مى توا
طریق پیام کوتاه ار
تعریف گزینه های سوالات
نمایش شرکت کنندگان
sie آماری با قا:
"امکان آرشیو نظرسنجی های بر زا شده
صفحه 10:
برگزاری مسابقات از طریق پیام کوتاه
این بسته جهت برگزاری مسابقات چند سوالی چند گزینه ای می باشد , بگونه ای که سازمانها و یا
شرکتها می توانند از مخاطبان خود بخواهند تا شماره
طریق يبام كوتاه ارسال نمايند .
تعریف گزینه های سوالات
7 تعیین پاسخ صحیح سوال
شرکت کنندگان مسابقه
نمایش شرکت کنندگان
صفحه 11:
پاسخ خودکار
*سیستم پاسخ خود كار به گینه ای تعریف شده تا سازمانهابونند از طریق پیام کوتاه در ارائه
اطلاعات به مخاطبان بصورت خودکار توسط ماشین عمل نمایند؛ بدین صورت که با حساس كردن
سیستمبه کلمات خاص, پیام های از پیش تعریف شده برای مخاطبلنی که لین کلمات را ارسال نموده
اند به صورت خودکار ارسال می گردد.
*به عنوان نمونه اگر کلمه 51۷15 رابه شماره ۳۰۰۰۷۹۲۲ ارسال نمایید کارت 5 را
به صورت اتوماتیک دریافت می نمابيد. لازم به ذكر است يس از تعريف بيك باسخ خودكار ديكر نيازى
به اتصال به اينترنت و يا حتى روشن بودن رايانه نمى باشد.
صفحه 12:
پنل تحت وب
استفاده همزمان از پنل وب و نرم افزار
۷ دسترسی به سرویس پیام کوتاه از مکانهای مختلف
کار سید
تاک سس[
eb
سس الج
سطچ دسترسی زٍ
stn EI با واه
ع مشاهدة يام شاك ارسائق
(ol ia pl sual]
صفحه 13:
سیستم هشدار سریح(امدادی)
*لين سيستم ويقِه سازمانهايى طراحى كرديده كه نيازمند اعلام هشدار يا خبر به صورت فورى بدون
دسترسی به اینتینت می باشند بگونه ای که برای مثال مسوول واحد رولبط عمومى سازمان بتولند به كروه
خاصی از موبایلها که قبلا در سیستم وارد گردیده پیامی را ارسال نماید.
*ایجاد گروههای متفاوت
*ایجاد هشدار های متفاوت
*برای مثال یک سازمان می تولندبا تعیین کد ۱۱۰ برای یک پیام هشسدار خاص تن پیام راجه گروهی
خاص که قبلاتعیین ده ارسال نملید و همچنین می تواننداجازه ارسال هشدار را تنها برای یک یا چند
موبایل خاص فعال نماید.
صفحه 14:
شرکت سامانه فناوری طوبی
ار انه کننده سر ویسهای مبتنی بر پیام کوتاه