sang_haye_rosubi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سنگ های رسوبی”

سنگ های رسوبی

اسلاید 1: مـــــوضـــوع تحقیق: درباره ی سنگ ها ی رسوبینــــــام ونـــام خانوادگی:ســــــینا رشـــــــیدی زاده مدرســــــــه:شـــــــهید هاشــــمی نژاد3کـــــلاس: 203دبیر مربوطه:اســــــــتاد نورانیـــــان

اسلاید 2: 1- تعریف سنگ رسوبی2- سنگ آهک3- خواص سنگ آهک4- خواص ماسه سنگ:الف - مقاومت دربرابر آتشب – سختی - وزن ویژهج - جذب آب - مقاومت فشاری د - رنگه - طبقه بندی

اسلاید 3: سنگهای رسوبی سنگهایی هستند كه منشا خارجی دارند و در نتیجه حمل و نقل و ته نشین شدن ذرات سنگهای قبلی یا رسوب مواد محلول در محیطهای مختلف ( سطح زمین ، رودخانه ، دریاچه ، دریا و یخچال )تشكیل شده اند . و بالاخره از سیمان شدن و به هم چسبیدن ذرات سنگهای مختلف و برجا تشكیل شده اند .

اسلاید 4: ● سنگ آهك : سنگ های آهكی همیشه لایه لایه اند ، اما ضخامت لایه ها در كانسارهای مختلف و حتی در نقاط مختلف یك كانسار متفاوت است . قسمتهایی كه دارای توده بزرگتری هستند ، طبیعتا برای استخراج و تهیه سنگ در آبهای سطحی قابل انحلال می باشند ، لذا حاشیه این درزه ها كم و بیش هوازده می شود .

اسلاید 5: ▪ خواص سنگ آهك : سنگ آهك ها دارای بافت متغیری بوده ولی اكثر آنها ریزدانه اند . آنهایی كه درشت دانه هستند متشكل از بلورهای درشت یا قطعات فسیل اند . انواع ریزدانه قابلیت پرداخت بهتری دارند و پایداری آنها در برابر هوازدگی بهتر است .

اسلاید 6: سنگ های آهكی و دولومیتهای متراكم و همین طور آنهایی كه فاقد ناخالصی اند دارای دوام خوبی هستند ولی دوام آنها از گرانیتها و ماسه سنگهای متراكم كمتر است . سنگ آهك در ابتدا با فرآیند حل شدن هوازده می شود . تاثیر باران یا آب های سطحی ممكن است كند و تدریجی باشد،امااحتمالا به شكل كاملا غیر یكنواخت رخ می دهد .

اسلاید 7: ضمنا باعث رنگی شدن سنگ می گردد . كربنات كلسیم اگرچه مقاومت نسبتا خوبی به سنگ می دهد ، اما در كل سیمان ماده مناسبی نیست زیرا اولا سختی آن كم است ، ثانیا به سرعت در آبهای اسیدی حل می شود . سیمان كربناتی را می توان به راحتی با ریختن چند قطره اسید كلریدریك شناسایی كرد . مقادیر كم این ماده ضرری ندارد . سیمان رسی دارای معایبی است . رس چسباننده قوی نیست و به علاوه موجب جذب رطوبت سنگ نیز می شود ، لذا باعث تضعیف سنگ در برابر یخبندان می گردد .

اسلاید 8: مقادیر اندك آن باعث نرمی سنگ و بهبود كارپذیری آن می شود . رس ظاهر تیره و ماتی به سنگ می دهد كه چندان جذاب نیست ، در صورت موجود بودن در سنگ باید به صورت پراكنده باشد و نباید به شكل متمركز در سنگ دیده شود . ماسه سنگ های سخت و با جذب آب كم دارای عمر زیادی هستند اما انواع نرمتر آن ممكن است بر اثر یخبندان خراب شوند .

اسلاید 9: ▪ مقاومت در برابر آتش : ماسه سنگها تا دمای حدود ۶۰۰ درجه سلسیوس آسیب چندانی نخواهند دید . اما در صورتی كه در معرض اثر متوالی آتش و آب قرار گیرند متلاشی می شوند . همان طور كه گفته شد ، رگه های رس محل ضعیف سنگ هستند . دانه های میكا نیز به خصوص در صورتی كه در سطوح لایه بندی مجتمع شده باشند، باعث تضعیف سنگ خواهند شد .

اسلاید 10: ▪ سختی : سختی سنگ به سختی كانیهای تشكیل دهنده و سفتی آن به نحوه دانه بندی كانیها و سیمان سنگ بستگی دارد . لذا سختی ماسه سنگ به خاطر دانه های كوارتز تشكیل دهنده آن بالاست . اما در عین حال ممكن است به خاطر سیمان موجود در آن آنقدر سست باشد كه زیر پا خرد شود . ▪ وزن ویژه : برای ماسه سنگها معمولا حدود ۶/۲ تن بر مترمكعب است .

اسلاید 11: ▪ جذب آب : ماسه سنگها محدوده وسیعی را از نظر جذب آب نشان می دهند . انواع سخت و متراكم آن ، مانند ماسه سنگهای كوارتزی جذب آب كمتر از یك درصد است ، در حالی كه انواع متخلخل آن , ممكن است بیش از ۱۰ درصد جذب آب داشته باشند . ▪ مقاومت فشاری : مقاومت فشاری ماسه سنگها معمولا در محدوده ۶۰ تا ۸۰ مگاپاسكال قرار می گیرد .

اسلاید 12: ▪ رنگ : اگرچه به عوامل مختلفی بستگی دارد ، در كل می توان گفت كه رنگهای زرد ، نخودی و زرد مایل به قهوه ای بر اثر لیمونیت و قرمز یا رگه های قرمز ، قهوه ای بر اثر هماتیت به وجود می آیند . این ، در حالی است كه سبز مایل به آبی و سیاه به علت وجود مواد رسی یا كربناتی است . توزیع نامساوی مواد رنگی باعث لكه لكه شدن سنگ می شود .

اسلاید 13: بسیاری از ماسه سنگ ها بر اثر قرار گرفتن در معرض جو و به علت اكسیداسیون تركیبات آهنی موجود در آنها دچار تغییر رنگ می شوند . این تغییر رنگ لزوما نشانه تخریب سنگ نیست ، حتی گاهی اوقات ممكن است ظاهر سنگ هوازده جذّاب تر از سنگ نو اوّلیّه باشد .

اسلاید 14: ▪ طبقه بندی : ـ استاندارد : ASTMC ۶۱۶ سنگ های ساختمانی بر پایه كوارتز را به سه دسته صفحه ی بعد تقسیم می نمایند :

اسلاید 15: ۱) ماسه سنگ با حداقل ۶۰ درصد كانیهای سیلیسی ۲) ماسه سنگ كوارتزی با حداقل ۹۰ درصد كانیهای سیلیسی ۳) كوارتزیت با حداقل ۹۵ درصد كانیهای سیلیسی ویژگیهای لازم برای اینهادر استاندارد مذكور آمده است . اما كوارتزیت در اصل یك نوع سنگ دگرگونی است ، لذا این تقسیم بندی را چندان مناسب نمی دانیم . در طبقه بندی ماسه سنگها برای تدوین استاندارد ملی ایران ، ما گروه های صفحه ی بعد را پیشنهاد می كنیم :

اسلاید 16: ۱) ماسه سنگ با سیمان رسی ۲) ماسه سنگ با سیمان آهكی ۳) ماسه سنگ با سیمان سیلیسی با حداقل ۶۰% كانیهای سیلیسی ۴) ماسه سنگ كوارتزی با حداقل ۹۰ درصد كانیهای سیلیسی برای تعیین ویژگیهای استاندارد این گروه ها نیاز به تحقیقات بیشتری است .

اسلاید 17: با آرزوی موفّقیّت برای شما.... متشکرم....

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید