صفحه 1:
صفحه 2:
=
(&:
3
(ابلاغیه رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۲/۱۱/۲۹)
صفحه 3:
۱ تأمين شرليط و فعالسازى كليه امكانات و منليع مللى و سرمايه هاى انسانى و علمی کشوریه منظور توسعه کارآفرینی وبه حداکر رساندن مشارکت آحاد
جامعه در فعالیتهای اقتصادی با تسهيل و تشويق همكارىهاى جمعى و تأكيد بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کمدرآمد و متوسط.
نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور پیشتازی اقتصاد دانش بنیان, پیادهسازی و اجرای ۲۰
.و افزایش سهم تولید و ضادرات محصولات و خدمات دانشبنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانشبنیان در منطقد
محور قراردادن رشد بهرهوری در اقتصاد با تقویت عوامل تولیده توانمندسازی نیروی کاره تقویت رقابتپذیری اقتصاده ایجاد بستر رقابت بین ۳۰
.مناطق و استانها و به کارگیری ظرفیت و قابلیتهای متنوع در جفرافیای مزیتهای مناطق کشور
استفاده از ظرفیت اجرای هدفمندسازی یارانهها در جهت افزایش تولید» اشتغال و بهرهوری» کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخصهای عدالت ۴۰
.اجتماعى
صفحه 4:
se
5 همریعادلاه عولملدر زنجیره تولید تا مصرفمتناسیا نقشآنها در لیجد ارزش ب-ویژم با لفزلیشسهم سرملیه لنسانیاز طریق.
.ایتقاء آموزش مهارتخاقیتک ارآفرینیو تسجربه
افزایش تولید داخلی نهادهها و کالاهای اساسی (بویژه در اقلام وارداتی)؛ و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ۶۰
.ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص
مین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزايش كمى و كيفى توليد (مواد اوليه و كاله ۷۰
مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویح مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی ۸۰
.برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید
اصلاح و تقویت همهجانبهی نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی.ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی ٩۰
«در تقويت بخش واقعى
صفحه 5:
۰ حمایت همهجانبه هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق :
- تسهیل مقررات و گسترش مشوقهای لازم.
- گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساختهای مورد نیا
- تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات.
- برنامهریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی, شکلدهی بازارهای جدید, و تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به ویژه با
کشورهای منطقه.
- استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت
ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف.
زه عمل مناطق آزاد و ویژهی اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوریهای پیشرفته. گسترش و تسهیل تولید. صادرات کالا و ۱۱۰
.خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج
صفحه 6:
افزایش قبرت مقاومت و کاهش آسیبپذیری اقتصاد کشور از طریق: ۱۲۰
- توسعهی پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان.
- استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدفهای اقتصادی.
.- استفاده از ظرفیتهای سازمانهای بینالمللی و منطقهای
مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق: ۱۳۰
- انتخاب مشتریان راهبردی.
- ایجاد تنوع در روشهای فروش.
- مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش.
- افزایش صادرات گاز.
- افزایش صادرات برق.
- افزایش صادرات پتروشیمی.
.- افزایش صادرات فرآوردههای نفتی
صفحه 7:
افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بزار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیتهای تولید نفت و ۱۴۰
iF. بویژه در ميادین مشترک
(براساس شاخص شدت ۱۵۰
افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گازء توسعه تولید کالاهای دارای بازدهى ب
«مصرف انرژی) و بالا بردن صادرات برق, محصولات پتروشیمی و فرآوردههای نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع
صرفهجویی در هزینههای عمومی کشور با تأکید پر تحول اساسی در ساختارهاء منطقیسازی اندازهی دولت و حذف دستگاههای موازی و ۱۶۰
غیرضرور و هزینههای زاید
.اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی ۱۷۰
للفزليشربسا-لاه سهم صننوقتوسعه ملواز منلبع حاصراز صادراتهفتو كاز تنا قطع ولبستكىي ودجه به نفت 18
صفحه 8:
شفافسازی اقتصاد و سالمسازی آن و جلوگیری از اقدامات؛ فعالیتها و زمینههای فسادزا در حوزههای پولی» تجاری» ارزی و ۱۹۰
مولد و اعطای نشان اقتصاد_تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده تولید ثروت بهرهوری, كارآفرينى: سرمایه گذاری و اشتفال ۲۰۰
.مقاومتی به اشخاض دارای خدمات برجسته در این زمیند
لبعاد لقتصاد مقایمتیو گ فتهانبسازیآنویژه در محیطهایعلمی آموزشیو پسانهایو تبدیلنسه گفتمنفواگیر و رلیچ ملیتسبین, 21
دولت مکلف است برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با هماهنگسازی و بسیج پویای همهی امکانات کشور اقدامات زیررا ۲۲۰
وا دار
- شناسایی و بکارگیری ظرفیتهای علمی؛ فتی و اقتصادی برای دسترسی به توان آفندی و اقدامات مناسب.
- رصد برنامههای تحریم و افزایش هزینه برای دشمن.
- مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرحهای واکنش هوشمند.فعال, سريع و به هنكام در برابرمخاطرات و اختلالهای داخلی و
صفحه 9:
«شفاف و روانسازی نظام توزیع و قیمتگذاری و روزآمدسازی شیوههای نظارت بر بازار ۲۴۰
صفحه 10:
صفحه 11:
دبیر : سازمان ملی بهره وری ایران
ای بهره وری نبروی کار (زارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی)
صفحه 12:
دبیر : اموراقتصاد کلان
ates eles انزيت oe i
خهرسازی
صفحه 13:
| RE ee
‘ee
صفحه 14:
۴- برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و
توسعه عدالت اجتماعی
رئیس : وزیر تعاون. کار و رفاه اجتماعی
دبير : امور برنامه ریزی. آمایش سرزمین و محیط زیست
*,طرح عدالت بین منطقه ای و عدالت سرزميني (بازمان مدیریت و پرنامه ریزی کشور)
* طرح تحقق عدالت بين نسلى وجكونكى استفاده از انفال (سازمان مديريت و برنامه ريزى کشور)
* طرح توانمندسازى فقرا و محرومين (سازمان مديريت و برنامه ريزى كشور)
* طرح سهم برى عادلانه عوامل توليد با تاكيد برسرمايه انسانى (وزارت اموراقتصادى ودا
صفحه 15:
۵-برنامه ملی برقراری انضباط مالی در بخش
عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
رئیس : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
دبير : امور تلفيق بودجه
طرح اصلاح ساختار مالى دولت
تقویت خود اتکایی استان ها (سازمان مدیریت و
شفاف سازی بودجه هزینه ای و سرمایه ای دولت (سازمان
طرح افزایش سالانه سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام و كاز طبيعى تا قطع كامل
وابستگی بودجه به تفت (سازما
صفحه 16:
|
1
۶- برنامه ملی توسعه
۳
دبیر :امور تحقیقات و فناوری.
صفحه 17:
دبیر : آمور فرهنگ.
گر
ی و ورزش
صفحه 18:
۸- برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد
رئیس : وزیر امور اقتصادی و دارایی
دبیر : معاونت توسعه مدیریت
طرح دولت الکترونیک و همراه (معاونت توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)
طرح مبارزه پا اقتصاد زیرزمینی و قاچاق ( وزارت کشور )
طرح شفاف سازی و مبارزه با فساد مالی, اداری و اقتصادي ( وزارت امور اقتصادی و دارایی)
طرح توسعه اقدامات فرهنگی مبارزه با فساد ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
طرح توسعه وحمایت از مالکیت فکری ومعنوی و امنیت حقوق مالکیت (وزارت, داد گستري )
صفحه 19:
-٩ برنامه ملی توسعه ظرفیت تولید نفت وگاز و تکمیل زنجیره
پایین دستی و توسعه بازار
رئيس : وزیر نفت
دبیر : امور انرژی
طرح توسعه صنایع مبتنی برنفت وگاز (وزارت نشت )
طرح افزایش سهم تجارت نفت وگاز و فرآورده های نفتی در بازارهای جهانی (وزارت نفت )
طرح ایجاد تنوع در بازارهای هدف (وزارت نشت )
طرح توسعه فناوری وتحقیق و پژوهش در نفت و گاز (وزارت نشت)
طرح ایجاد ذخایر راهبردی به منظور اثر گذلری در بازارهای جهانی (وزارت نشت)
طرح افزايش ظرفيت توليد نفت و كاز از ميادين مشترك (وزارت نفت )
صفحه 20:
۰- برنامه ملی هدفمند سازی بارانه ها
رئيس : معاون اجرابى رئيس جمهور
دبير: امور اقتصاد كلان
* طرج استفاده از ظرفيت هدفمندى يارانه در فعاليت هاى توليد كالا و خدمات ( سازمان مديريت و
se ري Cp
*, طرح بهره گیری از ابزارهای قیمتی و غیر قیمتی برای کاهش میزان پارلنه مصرفی (وزارت امور
افتضاذی ودارایی)
صفحه 21:
۱- برنامه ملی مردمی کردن اقتصاد
رئيس : وزير امور اقتصادى و دارايى
دبير : امور بنكاه هاء شوراها. توسعه و مشاركت هاى مردمى
طرح توانمند سازی بخش خصوصی (وزارت امور اقتصادی و دارایی)
طرح اصلاح نظام مالی برای واگذاری فعالیت ها به بخش غیر دولتی (وزارت امور اقتصادی و دارای)
طرح تداوم و تسریع اجرای سیاست های ابلاغي اصل ۴۴ (وزارت امور اقتصادی و دارایی)
طرح محدود کردن نقش و وظایف دولت به آمور حاکمیتی و تصدی هاي اقتصادی اجتماعی اجتناب
تابذیر (فزارت آقور اقتضادی و تارانی)
و دارایی)
طرح کاهش نقش دولت در اجرای طرح های عمرانی (وزارت
صفحه 22:
۲- برنامه ملی سیاست های پولی و ارزی
رئيس : بانك مرکزی
*؟ طرج ارتقاى كارايىء شفافيت و نظارت در بازار يول
*, طرح تنظیم سیاست هاي ارزی سازگار پا اقتضائات اقتصاد مقاومتی
صفحه 23:
پروژه های برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی برای اجرا
در سال ۱۳۹۵
(مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۱۳۹۵/۰۱/۲۹)
صفحه 24:
سیاستهای پولی و ارزی
سیاستهای پولی و ارزى
سیاستهای پولی و ارزى
سیاستهای پولی و ارزی
بيش برد برونگرایی اقتصاد(توسعه صادرات غیرنفتی)
مرکز کنترل نظارت اعتباری (مکنا)
انتظام بخشی بازار پول با ساماندهی موسسات غیرمجاز
یکسان سازی نرخ ارز
اصلاح نظام بانکی و پولی
جذب ۱۰ ميليارد دلار منابع مالى خارجى (فاينانس)
صفحه 25:
تقای توان تولید ملی (درون زايى اقتصاد) عملیاتی کردن مقررات و بهبود ۸ sla رتبه کشور در سهولت کسب و کار 2
ارتقاى توان توليد ملى (درون زابى اقتصاد) تقویت نقش بازار سرمایه در تامین سرمایهبناها ۷
3
پیشبرد برونگراییاقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) | جذب ۷ ميليارد دلار سرمايه كذارى خارجى
پیشبرد برون گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) .| تدوین برنامه گسترش تعاملات اقتصادی بینالمللی و اجرای آن لیا هماهنگی وزارت امور خارجه) |
برقرارى انضباط مللى در بخش عمومى و قطع وابستكى
0 طراحى و استقرار خزانه دارى الكترونيكى eee
۲ ۲:۱ مردمی کردن اقتصاد تکمیل فرآیند واگذاری سهام بتگاههای مشمول واگذاری (بناههای باقیمانده گروه
5 برقرارى انضباط مللى در بخش عمومى و قطع وابستكى
بودجه به نفت
برقرارى انضباط مللی در بخش عمومی و قطع ویستگی رده را ۲
ده بياده سازى طرح جامع مالياتى ۸
صفحه 26:
برقراری اتضباط مللی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه
به نفت
شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد
شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت
استقرار كمرك الكترونيك و يكبارجه
كسترش كامل بستر يكبارجه تبادلات الكترونيكى و اقتصادى(بين)
ساماندهی سهام عدالت
صفحه 27:
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی (basil
توسعه اقتصاد دانش
توسعه اقتصاد دانش بنیان
شفافسازی و سالمسازی اقتصاد
توسعه اقتصاد دانش بنیان
0
ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتى يومى
إيجاد يك كريدور فناورى اطلاعات و ارتباطات
دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و IE 2
خصوصی
تال با مشارکت حداکتری بخش
افزییش سطح دسترسی کاربران تهلیی به شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ مگابیت در ثانیه و حمایت
از توسعه مراکز داده و شیکه توزیع محتوا
دولت الکترونیک و همراه
ساماندهی منابع کمیاب ملی از قییل طیف فرکانس
صفحه 28:
عنوان پروژه
,سازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی | طراحی الگو و نظام اعطای ت
اقتصاد مقاومتی ۱
2 بهره گیری از ظرفیت رویدادها و آثار فرهنگی. هنری و رسانه ای برای افزایش و جلب
انسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی | رم 5 7
مشارکت همگانی در حمایت از تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف
صفحه 29:
ارتقای توان تولید ملی (درونزابی اقتصاد
ارتقاى توان توليد ملى (درون زابى اقتصاد)
.أرتقاى توآن توليد ملى (درونزابى اقتصاد)
آرتقای توآن تولید ملی [درونزابی (has
ارتقای توان تولید ملی (درونزابی اقتصاد
آرتقای توآن تولید ملي [درونزابی افتصادا
آرتقای توان توليد ملى (درونزابى اقتصاد)
1
)
.أرتقاى توآن توليد ملى (درونزابى اقتصاد)
ارتقلى توان توليد فلى (درونزايى اقتصاد)
ارتقاى توان توليد ملى [درونزابى اقتصاد)
أى توآن توليد ملى (درون زابى اقتصاد)
أى توآن توليد ملى (درونزابى اقتصاد)
ای بهرهوری
آرتقای توآن تولید ملي [درونزابي افتصادا
وزارت جهاد کشاورزی
ays ip خودانكايى محصولات رأهبردى اساسی شامل:1- گندم ۰۰ 3 هزار تن - داههای
روغنی ۳۹۷ هزارتن, ۴- سیبزمینی ۵.۶ مییون تن, ٠٠٠١ ged هزار تن 8- ينبه 1٠١2 هزار ن» /1- شير خام اه هزارتن 8ح
وشت قرمز ۸۱٩ هزارتن, -٩ گوشت طیور ۲۱۷۹ هزار تن ١٠-تخم مرغ 581 هزارقن -١١ جغندر قند +815 هزار .تن 17- جو 51١١
هزار تن ۱۳- ذرت دانه ای ۲۲۰۰ هزار تن
حدات و تکمیل شبکههای فرعي آبباری و زهکشی به میزآن ۱۵۰ هزار هکتار
آیجاد و سآماندهی ۱۸۰ تشکل بهره برداران آب و زمین
تجهيز و توسازی وتان ماشینی بخش کشاورزی به مزان ۱۶۲ اسب بخر بر هکتار
تمین داحلی نهادههای مورد نياز بخش كشاورزى: بذر (كندم 702٠٠٠ تن برنج 5758 تن» جفتدرقند 198.٠ يونيت» سيب زمينى بذرى.
(در سطح) ١٠٠؟ هكتار: دانه هاى روغنى 452٠ تن حبوبات ۲۶۰۷ تن, پنبه ۴۱۴۷ تن ذرت ۱۶۲۰۰ تن: جو ۵۳۰۰۰ تن)
امین اخلی تهادههای موردناز بخشس کشاورزی: هالهای اصلاح شده [۱۸۶ میلیون اصله۲
تامین داحلی نهادههای مورد نیز بختی کشاورزی: سم (۲۳۵۰۰۰ هکتارا, تود [۳۲۹۵ هزار هكتارا
توسعه تولید و اصلاح بازسازی و توسازى ۱۷۲۷ هکتار از واحدهای کلخانه آی
أجراى عمليات أبخيزدارى و حفاطت خات در حوزه أبخيز سدها و حوزه هاى سار مناطق به ميزان +78 هار هکتار و تهیه وآجرای
طرح کنترل کانوتهای بحرانی, فرسايش بادى و مقابله با بيايان زابى و ريزكردها به ميزان ٠ هزار هکتار
توسعه أبزى برورى و يرورش ماهى در قفس به ميزآن ٠١٠٠١ تن در أبهاى شمال و جنوب كشور
كاهش ضايعات أز طريق فرأورى 159٠١ تن
آفزایش جذب ماده خام کشاورزی به میزان 1۹۷۲۰۰۰ تن
توسعه سآمنههایتوین آیاری در ۲۵۰ هزار هکتار
مدیریت (خبره سازی محصولات رآهبردی کشاورزی [گندم. بنج کر گوشست. روخن و ..1
صفحه 30:
SB aay
توسعه بزار
توسعه طرفيت توليد نفت و كاز و تكميل زتجيره بييندستى و توسعة
زنجيره بأييندستى و
SRT BET تست
ورس aia RT I تفت وگ ODE توسته
Bh
توسعه ظرفيت توليد نفت و كاز و تكميل زنجيره بييندستى و توسعه
توسعه رت لت وتیل موه مومت و نوس
بازار
ترس SF RG By Ey aE
بازار
as ریت ریدقت و 5[ وتیل زره بای رنه
SRT EET ae
FE سرمابة كقارى برقولي هر [رستان إخرم 1 كراستان إستتدج1 مهب get بزرک eae Hyp TET
خاي تخت جمشید هو در عسلویه arly ety, cig ped oe oct) مرودشت (ثیراز کرو
لاخ لول أيجاد كان ساخرات كريد كثبور حرلو به ظرفيته ف حيايون عي بلسي جوز
كاز به ياكستان|إدامه خط لوله هفتم سراسرى)
ال و توسعه فناورى بخش بالادست شامل بهبود توليد و ازدياد برداثشت (6019/1018)در١7 ميدان WIS 5 Gab
شامل ۵۲ مخزن با *دانشكاه و مركز تحقيقاتى با هدف ايجاد بستر دلقش بنيادى فناورى از طريق ارتباط با شركتهاى 68:8
دو راستاى انتقال و توسعه فتوری
اصلاح ساختار قرادادهای تفتی جدید UPC) بای اتقل فنوری با هدف اجرای راهبردمعاوضه بزر کشور در حوزههای
تفتى و كازى با دائش فنى عملياتى و بنبادين از طريق شركتهاى اكتشاف و تولید(۳6) بای بخشبلادست و
شركتهاى بيمانكار عمومى (©©) براى بخش بائيندست صنعت نفت وانعقاد ثنش قرارداد مهم نفت و كازى.
ge pS cab alg cab lil ia
بيع متقابل افزايش سطح توليد كاز در ميدان مشترک بارس جنوبى به ۵۶۷ ميليون متر مكمب در روز
بيع متقابل كاز رسائى به
۴ ميلارد ريال كمك به بروزههاى عامالمنفعه در مناطق نفت خيز و كازخير و محروم كشور
lis! خط لوله و صادرا
شترک غرب كارون به ميزان 5١ هزار بشكه در روز
۰مشترک جدید روستایی و شهرهای کوچک و Sip
کاهش نیم واحد درصد هدررفت گاز طبیعی از گازفرآورش شده
صفحه 31:
Sy) يهردورى
sli) بهردوری
ذارتقاى بيهردورى
See SET]
آرتقای توانتولیدملی [ درونزآیی آقتصاد)
آرتفای توآنتولیدملی [ درونزآیی آقتصاد]
آرتفای توانتولیدملی [ درون زابى اقتصاد)
sere sli)
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعى
آرتفای توانتولیدملی [ درونزایی آقتصاد)
ارتفای نوان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
sli توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
ارتفای نوان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعى
ارتفای نوان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
مردمی کردن افتصاد
were sli)
کاهش تلفات شبکه توزیع برق بد كمتر از *.
وتک رقمی شدن آن بای وین با در صنمت برق كشور
۵۰ دستگاه كنتور فهم و ۷۰۰۰ دستگاهکتور حجمی مکمل آن) و نصب ابزاهای
تصب کنتورهای هوشمند بر روی چاهها[-
أندازهكيرى مناسب در متايع أبنهاى سطحى بر روی ۱۰۰۰ ایستگاه 1
بو مساوی اه نیوج pee agai a yall MI inne ¥
احدات بخش بخارنبروگاه های کازی به ظرقیت ۷۰۰۰ مكاوات (شروع عمليات اجرابى سال 15۵ 1
تکمیل و بهرهبرداری از نروگاه برد
تكميل و بهره بردارى بيش از 10.١ مكاوات تيروكاه جديد شامل أحرارني» ابى. 3.10 و انرثىهاى تجديديذير) 3
أحداث ت اسمی تولید برق توسط بخش خصوصی[شروع عملیات اجرایی سال 19۵ ۷
اجراى سيستم 1 و شروع هوشمندسازى شبكه با تصب ۴۰۰ هزار كنتور هوشمند (طرح فهام) در سال شة؟1 إيا اولويت 75١١|
مشتركين sila صتيتى و كشاورزى)
اتمام عملیات برق رسانی به کلیه روستاهای دارای ده تا بیست خانوار 0
لبكيرى و يا افتتاح ٠١ سد با ظرفيت تنظيم أب 1828 ميليون مترمكعب [آبهای مرزی] Ye
بهرمبردارى آز 8٠.0٠ هكتار شبكدهاى آبيارى و زهكشى اصلى (أيعاى مرزى) 0
آبگیری و با افتاح ۲ سد با ظرفیت تنظیم آب ۵۰۰ میلیون مترمکمب(عمدتا با هدف تامين أب شرب)(غير طرحهای مرزی] 1
بهرهردری آز ۵۰۰۰ هکتر شبکههای آیاری و زهکنی اصلی [غبر طرحهای مرزی] bi
تلمین آب شرب بیش از ۲۰۰۰ روستا با جمعیتن بالغ بر ۲.۱ میلیون تفر 1
تگمیل و بهره براری ۲۶ تصفیهخانه فضلاب به ظرفیت ۴۲۰۰۰۰ مترمکمب در تبنم yo
واكثارى ۲۳ بروزه أب و فاضلاب به بخش خصوصى به روشهاى 8500:8077 و همقل با ازش ۱۰۰ مبارد تومان ۰ 3۳۳
أصلاح الكو مصرفه أب در بش شرب؛ [كلدش ترصد تل واححاى با مصرف لاي ١ مثر مكب در سطع كشو هه" |9
سس ۳۲
صفحه 32:
pele
ره
بيش برد برون گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) | تكميل و بهره بردارى ۵٩۱ کیلومتر خط راه آهن در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-خربی |
بيش برد برون كرابى اقتصاد (توسعه صادرات غيرنفتى) | تكميل و بهره بردارى 1١١ كيلومتر آزادراه در كريدورهاى شمالى-جنوبى و شرقى -غربى ١
بيش برد برو نكرايى اقتصاد (توسعه صادرات غيرنفتى) | تكميل و بهره بردارى 1١1+ كيلومتر بزركراه در كريدورهاى شمالى -جنوبى و شرقی-غربی ف
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) | تکمیل و بهره برداری ۳۵ کیلومتر راه اصلی در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی ۴
ارتقای توان تولید ملی ( درون زايى اقتصاد) رونق بخش مسکن 8
عدالت بنيان كردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعى |بهسازى حاشيه كلانشهرها و بافتهاى فرسوده 2
صفحه 33:
برقرارى انضباط مالى در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
برقرارى انضباط مالى در بخش عمومی و قطع وابستكى يودجه به نفت
برقرارى انضباط مالى در بخش عمومى و قطع وابستكى يودجه به نفت
برقرارى انضباط مالى در بخش عمومى و قطع وابستكى يودجه به نفت
مردمى كردن اقتصاد
طراحی مدل جامع استقرار نظام بودجه ريزى ميتتى بر عملکرد
اصلاح ساختار کلان دولت
اصلاح نظام اداری و استقرار دولت الکترونیک
اصلاح نظام درآمد- هزینه استان ها
واگذاری ۲۵۰۰ طرح ملی و استانی نیمه تمام عمرانی به بخ
صفحه 34:
را ۱۳
برقراری انضباط مللی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به | شناسایی و حذف قوانین و مقررات مللی مزاحم برای اجرای سیاستهای اقتصاد
تفت مات
اومتى
صفحه 35:
توسعه اقتصاد دانش
طراحی و پیادهسازی تظام صیانت از بازار ملی در حوزه دانشبنیان از طریق تهیه پیوست فناوری بخشی | , .
توسعه اقتصاد دانش Jes
we 9 در ۴ دستگاه اجرایی (وزارتخانه های نیرو بهداشت» کشاورزی و ارتباطات)
صفحه 36:
هدفمندسازی یرانهها
توسعه ظرفیت تولید نفت و كاز و تكميل
پاییندستی و توسعه بازار
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره
پاییندستی و توسعه بازار
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره
پاییندستی و توسعه بازار
توسعه ظرقیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره
ياييندستى و توسعه بازار
توسعه ظرفيت توليد نفت و كاز و تكميل زن
باييندستى و توسعه بازار
ساماندهی بازار آرد و نان
متلبل جایگزینی ۷۰۰۰ هزار دستكاه اتوبوس فرسوده يا اتويوس يليه كازسوز - موضوع ماده
os رفع موانع توليد
بيع متقابل نوسازى 7٠٠٠١ دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن- موضوع ماده ۱۲قانون
رفع موانع تولید
بيع مقبل جایگزینی ۴۰۰۰۰ تاکسی و ون فرسوده با تاکسی يليه
ماده (1) قانون رفع موانع توليد
کازسوز با پیمایش بالا- موضوع
بیع متقبل فزلیش کارلیی ۲۰۰۰۰ موتورخلنه و سامنه گرمایشی ساختمانهای کشور- موضوع ماده
(۱۲) نون رفع موانع تولید
بيع متقلبل برق دار کردن ۳۰۰۰۰ حلقه چاه و تمبه آب کشاورزی- موضوع ماده (۱۲) قنون رفع
موائع توليد
صفحه 37:
بيش برد برون كرايى اقتصاد (توسعه صادرات غير ن
بيش برد برو نكرايى اقتصاد (توسعه صادرات غير ن
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیر نفتی)
SES OS نی سای آزاد
ايجاد مراكز ارتقاء و انتقال فنأورى بيشرفته در مناطق آزاد تجارى- صنعتى و و'
اقتصادی
۰ درصد افزایش میزان صادرات مجدد در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی
۲۰ درصد افزایش صادرات از طریق ترانزیت در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی
صفحه 38:
انسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی
گفتمانسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی
طراحى الكوى رساتهاى تشويق مشاركت عمومی در توليد ملى و اصلاح الكوى مصرف و اجرلى آ.
طراحی و اجرای الگوی رسانه ای ترویج و تقویت رفتارهای اقتصادی بایسته در خانوارها و فعالان
اقتصادی
صفحه 39:
ارتقاى توان توليد ملى (درون زايى اقتصاد)
ارتقاى توان توليد على (درون زايى (cla
ارتقاى توان توليد ملى (درون زابى اقتصاد)
بيش برذ يرون كرايى اقتصاد
(توسعه صادرات غیرنفتی)
برد رون گراییاقتصاد
(توسعه صادرات غیرنفتی)
ارتفای
تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
رونق توید و تمین تکلیف ۷۵۰۰ واحد توليدى مشكل دار با هدف فعال نمودن Ul
ايجاد توازن زنجيره مواد اوليه مورد نياز و توسعه صنعت فولاد و مس كشور برلى توليد يايدار
ارتقاى رقابت يذيرى واحدهاى توليدى كوجك و متوسط با هدف افزايش صادرات
مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تچ
افزایش صادرات کالا و خدمات غیر نفتی به میزان ۱۰ میلیارد دلار در سال ۹۵ نسبت به سال ٩۴
تکمیل طرح های صنعتی با یشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد
تکمیل و راه اندازی ۲۳ طرح مهم و ملى
صفحه 40:
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
طراحی و پیاده سازی الگوی ایجاد اشتغال فراكير با اتصال بنگاه های محلی- منطقه ای به شرکت.
های بزرگٍ
طراحی و پیده سازیالکوهای توسعه رشته های پر اشفال منطقه ای
طراحی» تدوین و اجرای برنامه جلوگیری از نسلی شدن فقر
رتقاء مهارت های قنی- حرفه ای و كسب و كار بازار محور
تامین مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی
یجادپنجرهواحد حمایت های اجتماعی
صفحه 41:
ارتقای توان تولید ملی(درون زایی اقتصاد)
هدفمندسازی یارانه ها
تمركز زدابى» واكذارى و تفويض اخ
تهیه واگن برای متروهای تهران و کلانشهرها
صفحه 42:
عنوان يروزه
توسعه اقتصاد دانش بنيان
توسعه اقتصاد دانش بنيان
توسعه اقتصاد دانش بنیان
توسعه اقتصاد دانش بنیان
بازنگری و اصلاح نام آموزش عالی کشور در جهت ارزش أفرينى و كارأفرينى
طراحی و پیاده سازی نظام آملیش آموزش عللی و پژوهش به منظور ماموریت گرا کردن فعالیت
های موسسات آموزش عالی و پژوهش کشور
تبدیل ۵ دانشگاه و واحد پزوهشی برتر کشور به تراز بين المللی
طراحی الگوی تفیبر و ارتقای نقش دانشگاه ها در حل مشکلات کلان, دستگاهی و بنگاه های
اقتصادی کشور
صفحه 43:
ارتقای توان تولید ملی(درون زایی اقتصاد)
ارتقای توان تولید ملی(درون زایی اقتصاد)
ارتقای توان تولید ملی(درون زایی اقتصاد)
عنوان بروزة
تدوین بسته حمایت از کارگاه های تولیدی صنایع دستی و فرش و اجرای آن
ایجاد ظرفیت های جدید در هتلینگ
تدوین بسته حمایت از گردشگری و اجرای آن
صفحه 44:
نکات ضروری جهت اجرای پر
پرویُه های مصوب برای اجرا در سال ۱۳۹۵ می بایست توسط «دستگاه مجری» با اولویت و در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و
پایش اقتصاد مقاومتی» اجرا و تکمیل گردند. بدیهی است کلیه مسئولیت های پروژه از زمان ابلاغ تا اتمام بر عهده «دستگاه مجری»
خواهد بود.
«دستگاه مجری». با قيد فوریت حداکثر ظرف مدت دو روز برای تسریع در اجرای هر یک از آنها نسبت به صدور حکم برای معاون و
یا معاونین زیربط خو به عنوان مجری اقدام و به دبیرخانه ستاد معرفی نماید.
مجری منصوب از سوی وزیر و یا بالاترین مقام «دستگاه مجری» موظف است ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ این مصوبه برای هر
یک از پروثه ها در چارچوب منشور پروّه مندرج در «نظام پیشبرد و پلیش اقتصاد مقاومتی». «برنامه عملیلتی» تهیه و پس ازتایید
رین دستگاه انجراین به-دبیرخانه سکاه:|رافه تماید:
تامین منلبع مللی لازم برای اجرای هر یک از پروه های مصوب بر عهده «دستگاه مجری» می باشد و مجری می بایست در
چارچوب اعتبارات. وظلیف و اختیارات دستگاه مجری. کلیه اقدامات لازم را برای تامین مللی پروژه به نحوی به عمل آورد که پروژه
طبق زمانبندی مصوب اجرا شود.
«دستگاه مجری» موظف است هر دو هفته یکبار به طور مستمرء گزارش اقدامات به عمل آمده برای اجرای هر یک از پرویه ها و
عملکرد را در چارچوب «نظام پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» و شاخص های مصوب ستاد به د؛
صفحه 45:
duo gi های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقدام و عمل
در حوزه اقتصاد مقاومتی ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
صفحه 46:
eee 1
۱-شناسایی و تمرکز بر فعالیتها و زنجیرههای مزیتدار اقتصادی
۲-احیا و به حرکت درآوردن تولید داخلی
۳-خودداری جدی از خریدهای خارجی که قدرت تولید داخلی را تضعیف می کند
۴-مدیریت پولها و منابع مالی ایران که از خارج وارد کشور میشود
۵-دانشبنیان شدن بخشهای مهم اقتصادی
۶بهرهبرداری از بخشهایی که قبلاً در آنها سرمایه گذاری کلائی شده است مانند پتروشیمی و ساخت نیروگاه
۷-مشروط شدن همهی معاملات خارجی به انتقال فناوری به داخل ایران
۸مبارزهی جدی و وآقعی با فساد. ویژهخواری و قاچاق
٩-افزایش بهرهوری انرژی
۰-نگاه ویژه و حمایتی به صنایع متوسط و کوچک
صفحه 47:
مصوبات هبات وزیران در اجرای سیاست های ابلاغی
مقام معظم رهبری راجع به اقتصاد مقاومتی
(۲
صفحه 48:
etl
به منظور بررسی. تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرلیی آنهاه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی
به رياست معاون اول رئيس جمهور و با عضویت وزرای امور اقتصادی و دارلیی» نفت. نیرو کشور. جهاد کشاورزی, راه و شهرسازی, دفاع و
پشتیبلنی نیروهای مسلح. صنعت.معدن و تجارت. تعاون.کار و رفاه اجتماعیءرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» رئیس سازمان
میراث فرهنگی.صنایع دستی و گردشگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی لیران. رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی
جمهور. معاون عل
ايرانء معاون امور مجل ى و فناورى رئيس جمهورء مشاور اقتصادى رئيس جمهور و رئيس هيات عامل صندوق
توسعه ملی و سه نفر لقتصاددان به انتخاب رئیس ستاد با وظایف زیر تشکیل می گردد:
للف: هماهنگی جهت تدوین برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی ملی و استانی در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و
رلهبردهای مربوط و پیگیری تامین نیاز های اجرای برنامه های مصوب ستاد.
Cab, برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرلیی و نهادهای عمومی غیر دولتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بررسى و تصوي
ج:گزارش گیری منظم از اجرای برنامه ها
صفحه 49:
رتست
ات
دداعمال نظارت و مداخله جدی در موارد قصور و حل و فصل مشکلات برای تسهیل در امور
۵: اطلاع رسانی مناسب از روند پیشرفت برنامه های اقتصا مقاومتی
و: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف مجری سیاست های کلی اقتصاد مقومتی برای عملیاتی کردن برنامه مصوب
ز: شناسایی و معرفی موانع اجرایی یا قوانین و مقررات مغاير
ح: ايجاد ساز و كار مناسب به منظور تشخیص و تعیین اولویت ها برای تخصیص بهینه منایع محدود
2 به منظور انجام امور دبیرخلنه ای ستاد هماهنگی های اداری» دریافت و بررسی
ادهاء تهیه دستور جلسات؛ ثبت و ضبط مذاکرات و
تصمیمات.گزارش گیری, اطلاع رسانی و آموزش دست اند رکاران» دبیرخانه ستاد با مسئولیت دبیر ستاد تشکیل می شود.
> به منظور تهیه و اجرای برنامه های منطقه ای و استانی اقتصاد مقاومتی و اجرای مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی؛ ستاد
شابهی در هر استان با مسئولیت استاندر و عضویت روسای دستگاه های متناظر عضو ستاد مرکزی تشکیل می شود
صفحه 50:
استانداران موظفند برنامه های عملیلتی اقتصاد مقاومتی استان خود رابا همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیریط تهیه و به ستاد راهبری و
مدیریت اقتصاد مقاومتی لرائه کنند. مسئولیت پلیش. نظارت و پیگیری اهداف و زمان بندی برنامه های عملیلتی استانی و ارسال گزارش های
ادواری بر عهده استانداران می باشد.
> فرایندهای تفصیلی تولید برنامه, شاخص های پیگیری, پلیش و ا
ابی اجرای َن توسط دبیرخانه تهیه و به ت بری و مدیریت
اقتصاد مقاومتی می رسد.
صفحه 51:
211
ستا هبر مد مقاومتی
S قاو
قتصاد
foo
يريت
۱ استان اصفهان
ناد راهب
صفحه 52:
در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرای مصوبات هیات محترم دهلت به شماره ۸۵۰۰۱ات ۲۴۴۲ ۰ مورخ
۱ پیرامون اقتصاد مقاومتی. اولین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۸به ریاست استاندار
محترم و با حضور مدعوین تشکیل شده و تصمیمات زیر اتخاذ گردید:
< با توجه به اينکه در مرکز؛ دبیرخلنه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور محول شده لذا
دبیرخانه این ستاد در استان نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی واگذار گردید
> در جلسات ستاد حسب مورد اعضای متناسب دانشگاهی, بخش خصوصی و سایر دستگاه های مرتبط نیز دعوت خا از نظرات آنها بهره
برداری گردد.
© جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی هر ۱۵ روز یکبار با دعوت دبیرخانه از کلیه دستگاه های مسئول تشکیل گردد.
> دستگاه های عضو ستاد. اقدامات انجام شده در مرکز را پیگیری و اسناد دستگاهی برش استانی را تهیه و نتيجه را در اختیار ستاد قرار
دهند.
۶ با عنلیت به شرایط متفاوت دستگاه های استانی در زمینه تهیه برنامه های اقتصاد مقاومتی و نیز الزامات انجام شده در این خصوص و
اهمیت موضوع. مقرر شد مدیران محترم استان با نگاه ویّه و جدی برنامه های ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی را در مرکز و
استان پیگیری و تمهیدات لازم را در اين خصوص معمول نمايند.
سه ٠: كر
صفحه 53:
دبیر: سازمان مدیریت و برنامه ریزی
اعضاء:
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری
رئيس اتاق باز ركانى؛ صنايع؛ معادن و کشاورزی اصنهان
رئیس اتاق بازر کانی, صنایع و معادن و کشاورزی کاشان
رئیس خانه صنعت. معدن و تجارت استان
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان
رئیس شه رک علمی تحقیقاتی استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان
دییر کمیسیون هماهنگی بانک های استان
مدیر کل اطلاعات استان
مدير كل امور اقتصادی و دارایی استان
مدیر کل راه و شهرسازی استان
مدیر کل صدا و سیمای استان
مدیر کل میراث فرهنگی . صنایع دستی و گردشگری استان
مدير كل تعاون؛ كار و رفاه اجتماعی استان
مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهرى استان
مدير عامل شركت آب منطقهاى استان
مدير عامل شركت برق منطقه اى استان
مدير عامل شركت شهرك هاى صنعتى استان
مدير عامل شركت كاز استان
مسئول سازمان بسیج سازند کی سپاه صاحب الزمان
صفحه 54:
مصوبات دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصنهان
با توجه به نامه رئیس دفتر محترم مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه معاون اول محترم رئیس جمهوری در خصوص
برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی؛ مقرر شد دبیر جلسه در مورد ارتباط برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی با برنامه ششم
توسعه و لزوم پیگیری اجرای برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور استعلام به عمل
أو
مقرر شد همه دستكاه هاى عضو ستاد برنامه هاى مرتبط با اقتصاد مقاومتى را كه در سطح ملى در دستكاه هاى م ركزى
آنها در حال ييكيرى استء اخذ كرده و برش استانى آلن را تهيه نمايند و موارد در جلسات شوراى برنامه ريزى
استان(مربوط به تهيه برنامه ششم استان) منتقل و به کار گرفته شوند
صفحه 55:
مصوبات سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان
< مقر شد اداره کل امور اقتصادی و دارایی نسبت به تدوین برش استانی کلیه طرح های ذیل سه برنامه کشوری در برش
استانی با همکاری دستگاه های ذیل وزارتخانه متبوع در استان(نظیر اداره کل امور مالیاتی؛ بانک هاء بیمه ها و ...) اقدام
نموده و گزارش را در جلسات آتی ارائه نماید. بدیهی است دستگاه های مربوطه موظف به همکاری با آن اداره در این
خصوص می باشند.
مقرر شد سازمان صنعت» معدن و تجارت نسبت به تهیه برش برنامه توسعه اقتصا دانش بنیان در قالب دو طرح زیربط
اقتصاد مقاومتی در قالب طرح دانش بنیان كردن اقتصاد و جامعه و طرح افزایش روند رشد نوآوری بصورت خلاصه تر
اقدام نماید. ضمنا هماهنگی لازم با وزارتخانه ذیربط در خصوص طرح های فوق به عمل آورد.
صفحه 56:
acs 1
مصوبات چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفمان
® ادامه روند جلسات به مانند گذشته و ارائه برش استانی از برنامههای اقتصاد مقاومتی توسط دستگاههای اجرائی استان.
< شناسایی واحدهای تولیدی بخش های مختلف که با ظرفیت ناقص کار میکنند ( مشروط به داشتن بازار و بر اساس اولویتهایی که تعیین
میشوند) و ارائه لیست آنها به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در چارچوب تعیین شده مرکز (ظرف مدت یک ماه) توسط سرپرست
محترم دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بینالملل استانداری .
2 ارائه لیست واحدهای تولیدی نیمه تمام نیازمند سرمایه ثابت توسط دستگاههای ذیربط استان (براساس اولویتهای تعیین شده) به دبیر
خانه ستاد استان جهت انجام اقدامات بعدی .
< مقر شد اعضاء شرکت کننده در هم اندیشی تهران خلاصه ای از برداشت های خود از جلسات را از طریق دبیرخانه ستاد استان برای
بهره برداری اعضاء به دبیرخانه ارسال نمایند.
2 مقرر شد شرکنهای آبفا و آبفار نسبت به ارائه طرحهای خود به دبیرخانه برای پیگیری تجهیز ابع همانند موضوع ارائه شده اقدام و
پیگیری نمایند.
مقرر شد دستگاههای اجرائی مصادیق اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در حوزه کاری خود را به دییرخانه جهت بررسی و اقدام لازم
ارسال نمایند.
صفحه 57:
مصوبات پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان
ازاین پس جلسات اقتصاد مقاومتی هر هفته برگزار گردیده و روسای محترم دستگاههای اجرایی شخصاً در جلسات حضور
oth
ل رابط بین دستگاههای عضو ستاد و ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی؛ دبیرخانه ستاد بوده و به منظور جلو گیری از
اخلال در کار ستاده تمامی مکاتبات مربوط به اجرای مصوبات از طریق دبیرخانه انجام و پیگیری شود.
مقرر شد علاوه بر يروزههاى ملى؛ دستكاءهاى اجرايى استان يروزههاى ييشنهادى جديدى را نيز در راستاى سياست هاى
اقتصاد مقاومتی تهیه و در قالب منشور پروژه به دبیرخانه ستاد تحویل نمایند.
صفحه 58:
مصوبات ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان
:2 مقرر شد سرپرست محترم دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بين الملل استانداری نسبت به تکمیل گزارش شناسایی واحدهای تولیدی
نیمه فعال و نیمه تمام استان با ملحوظ نمودن آمار واحدهای تولیدی سایر بخشها (مانند کشاورزی ) مطابة با همان طبقه بندی که
توسط م رکز انجام شده است. با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان و سایر دستگاه های ذیربط اقدام و در جلسه آینده
ارائه نمایند .
مقرر شد سازمان صنعت معدن و تجارت استان در اسرع وقت نسبت به تهیه آییننمههای اجرایی و شاخصهای گزینش و اولویت
بندی واحدهای صنعتی نیمه فعال و نیمه تمام استان با همکاری سازمان مديريت و برنامه ریزی و دفتر هماهنگی امور اقتصادی و پین
الملل استانداری اقدام نمایند .
82 مقرر شد ساختار پیشنهادی کمیسیون تخصصی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان توسط دبیرخانه ستاد برای تمامی اعضاء
ارسال شده و اعضاء ظرف مدت یک هفته نسبت به انعکاس نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به دبیرخانه ستاد اقدام نماید تا
درجلسه آینده به تصویب و اجرایی شدن کمیسیون مذ کور اقدام گردد (ساختار پیشنهادی به پیوست می باشد) .
صفحه 59:
مصوبات هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان
مقرر شد کارگروه تسهیل هرهفته بصورت منم تشکیل شده و مدیران عضو کارگروه شخصاً در جلسات شرکت نمایند. ضمن اینکه
سازمان صنعت. معدن و تجارت روزانه نسبت به تشکیل جلسات گروه بررسی طرح های ثبت شده در سامانه بهین یاب اقدام نماید.
مقرر شد رئیس سازمان صنعت. معدن و تجارت نسبت به تشکیل جلسات هماهنگی با متولیان سیستم بانکی؛ سیستم مالیاتی و سیستم
بیمهای؛ به منظور بررسی بخشنامهها و دستورالعملهای صادره و رفع موانع احتمالی رونق تولید اقدام نماید.
مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به ارائه آمار و اطلاعات بخش کشاورزی به سازمان صنعت. معدن و تجارت استان در
اسرع وقت اقدام نماید.
صدا و سیمای استان نسبت به اطلاعرسانی به واحدهای تولیدی استان به طرق مقتضی» با هماهنگی سازمان صنعت: معدن و تجارت
استان اقدام نماید.
صفحه 60:
مصوبات هشتمین جلسه ستاداقتصاد مقاومتی استان اصفمان
2 مقرر شد کمیته تخصصی راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با تر کیب اعضاء مرتبط و موشر, در سطح کارشناسی تشکیل
گردد . ضمن اينكه دبير خانه ستاد موظف به صدور ابلاغ اعضاء و تشکیل منظم جلسات کمیته تخصصی می باشد .
کمیسیون تخصصی موظف است نسبت به شناسایی موانع و
عملى رفع موانع ؛ اقدام نماید .
دستگاههای اجرایی ذیربط با برنامءهاى اقتصاد مقاومتى» موظف مى باشند در اسرع وقت نسبت به
'ت اجرايى برنامههاى اقتصاد مقاومتى در استان و ارائه راهكارهاى
>
ی ابلاغیههای ستاد فرماندهی
اقتصاد مقاومتی کشور در خصوص اجرای پروژههای اقتصاد مقاومتی؛ در قالب چارچوب زیر اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را با
هماهنگی دبیرخانه ستاد استان» در جلسه آینده ارائه نمایند .
الف - مشخص نمودن سهم استانی پروژههای اقتصاد مقاومتی ذیربط دستگاه اجرایی (تهیه برش استانی)
ب- تهیه برنامه زمانی اجرای پروژههای اقتصاد مقاومتی
ج- تهیه سیستم نظارتی پروژههای استانی تس
صفحه 61:
مصوبات هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان(ادامه)
> اتاق باز رگانی» صنايع» معادن و كشاورزى اصفهان با همكارى اتاق بازركانى كاشان؛ و همجنين ب سازندكى استان به بررسى
موضوع مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای عملیاتی نمودن تقویت نقش مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی و تسهیل
نمودن امور كسب كارء گزارشی تهیه و نتیجه را به دبیرخانه ستاد استان جهت طرح در ستاد منعکس نمایند.
مقرر شد كن دسته از دستكاه های اجرایی که پروژههای اقتصاد مقاومتی ملی داشته و تاکنون برش استانی پروژههای ملی اقتصاد
مقاومتی را دریافت نکردهانده در اسرع وقت از طريق دستگاههای اجرایی مرکزی پیگیری نمایند.
© مقرر شد دستگاه های عضو ستاد؛ نسبت به تشکیل کمیتههای تخصصی اقتصاد مقاومتی در دستگاه خود اقدام نموده و حسب
نسبت به انعکاس موضوعات قابل طرح به کمیسیون تخصصی استان اقدام نمایند.
* مقرر شد صدا و سیمای استان نسبت به اراه گزارش گفتمان اقتصاد مقاومتی درجلسه آینده ستاد اقدام نمایند.
صفحه 62:
مصوبات نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفمان
> مقرر شد دستگاههای اجرایی ذیربط با اقتصاد مقاومتی در اسرع وقت نسبت به ارسال مشخصات پروژههای پیشنهادی در چارچوب
منشور يروزه و نظام نيبا به دبيرخانه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اقدام نمایند.
> به استناد تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۵ کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند تا دو درصد
(۲ :1) از اعتبارات خود را به منظور فرهنگ سازی؛ به ویژه در بخش بنیانهای اقتصاد مقاوتی و مقابله با آسیب های اجتماعی - فرهنگی
از طریق سازمان صدا و سیما هزینه کنند. لذا مقرر شد سازمان مدیریت و برنامهریزی استان در موافقت نامه های دستگاه های اجرائی در
اين خصوص تاکید نماید.
مقرر شد دستگاههای اجرایی ذیربط در حوزه اقتصاد مقاومتی همکاری لام را با صدا و سیمای استان در خصوص تهیه برنامه گفتمان
سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی معمول دارند.
صفحه 63:
با سپاس از توجه ما
2
—