کسب و کار فروش و بازاریابی

سیستم های اطلاعاتی مدیریت ۲

systemhaye_etelaatie_modiriat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های اطلاعاتی مدیریت ۲”

سیستم های اطلاعاتی مدیریت ۲

اسلاید 1: موضوع: سیستمهای اطلاعاتی مدیریتاستاد مربوطه:دکتر محسن شفیعیتهیه کننده:نسرین صالحیان

اسلاید 2: انواع اصلی سیستم ها در سازمان1- سیستم های سطح عملیاتی: با نگهداری اسناد فعالیت های پایه ای و تراکنش های سازمان مانند فروش و دریافت از مدیران عملیاتی پشتیبانی می کند هدف آن پاسخ دادن به پرسش های روزمره و ردیابی جریان تراکنش ها در داخل سازمان است مثل پرداخت به کارکنان چه شد.2-سیستم های سطح مدیریتی: در خدمت نظارت،کنترل،و تصمیم گیری و فعالیت های اداری مدیران میانی هستند برخی از آن ها از تصمیم گیری های غیر روز مره پشتیبانی می کنند به پرسش های چه،اگر پاسخ می دهند مثل چه اثری در برنامه های زمان بندی تولید خواهد گذاشت اگر تولید را دوبرابر کنیم.3-سیستم های سطح راهبردی: به مدیران ارشد کمک می کند تا به مسائل بلند مدت بنگاه و حتی محیط بیرونی آن بپردازد نگرانی آن ها تطبیق تغییرات بیرونی با قابلیت موجود سازمانی است.

اسلاید 3: عرصه های کار کردی سیستم های اطلاعاتی1- فروش و بازار یابی2- ساخت و تولید3- مالی و حسابداری4- منابع انسانیسیستم های اطلاعاتی در خدمت هر یک از این سطوح هستند.

اسلاید 4: 4 نوع اصلی سیستم های اطلاعاتی:1-ESS (سیستم پشتیبانی مدیریت عالی) در سطح راهبردی2- MIS (سیستم اطلاعاتی مدیریت) وDSS (سیستم پشتیبانی تصمیم) در سطح مدیریتی3- TPS (سیستم های پردازش تراکنش ها) در سطح عملیاتی

اسلاید 5: (TPS) سیستم های پردازش تراکنش ها:1- سیستم هایی کسب و کار پایه هستند که در خدمت سطح عملیاتی سازمان باشند.2- سیستم رایانه ای شده از که تراکنش های عادی روزانه را که برای هدایت کسب و کار لازم است اجرا و ثبت می کند.3-کار کرد TPSشامل فروش/بازاریابی،ساخت/تولید،مالی/حسابداری،منابع انسانی.4- به وسیله سیستم TPSسابقه ی همه ی تراکنش های حمل بسته ها نگهداری می شود.5- TPSها برای کسب و کار حیاتی هستند به طوری که از کار افتادن آن ها برای چند ساعت به مرگ یک بنگاه منجر می شود.6- مدیران برای پایش وضعیت عملیات درونی و روابط بنگاه با محیط بیرونی به TPS نیاز دارند.7- TPSتولید کننده اصلی اطلاعات برای انواع دیگر سیستم ها هستند.

اسلاید 6: سیستم های اطلاعاتی مدیریت(MIS)1- بخشی از سیستم های اطلاعاتی را مشخص می کند که در خدمت وظایف سطح مدیریتی هستند.2- گزارش های مدیریتی و دسترسی آنلاین به عملکرد جاری سازمان و سوابق تاریخی را فراهم می آورد.3- جهت گیری MISبه سوی رویداد های درونی است.4- در خدمت وظایف برنامه ریزی،کنترل و تصمیم گیری در سطح مدیریتی است.5- عملیات بنیادی شرکت را تلخیص و گزارش می کند.6- در خدمت مدیرانی است که به نتایج هفتگی و ماهانه و سالانه علاقه دارند.7- طبق یک رویه ثابت به پرسش های روزمره و از پیش مشخص شده پاسخ دهند.8- انعطاف پذیر نیستند و قابلیت تجزیه و تحلیل کمی دارند و از گزارش های عادی ساده استفاده می کنند.

اسلاید 7: سیستم های پشتیبانی تصمیم(DSS)1- در خدمت سطح مدیریتی سازمان هستند.2- به مدیران کمک می کند تا تصمیم هایی بگیرند که منحصر به فرد و به سرعت در حال تغیر هستند و به راحتی از پیش مشخص نشده اند.3- آن ها به مشکلاتی می پردازند که برای حل آن ها رویه ثابت تعریف نشده باشد.4- اگر چه DSSاز اطلاعات MISو TPSاستفاده می کند ولی اغلب اطلاعات خود را از منابع بیرونی به دست می آورند.5- از نظر طراحی قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری نسبت به سیستم های دیگر دارند.6- دادای نرم افزاری کاربر پسند و تعاملی هستند.

اسلاید 8: سیستم های پشتیبانی مدیریت عالی(ESS)1- مدیران ارشد جهت تصمیم گیری از آنها استفاده می کنند.2- درخدمت سطح راهبردی سازمان است.3- آنها به تصمیم های غیرعادی می پردازند که نیازمند قضاوت، ارزیابی و بصیرت هستند.4- از داده های بیرونی مانند قوانین مالیاتی استفاده می کند.5- داده ها ی کلیدی را پالایش، خلاصه و ردیابی می کند و پراهمیت ترین داده را برای مدیران ارشد نمایش می دهد.6- از پیشرفته ترین نرم افزارهای گرافیکی استفاده می کند و دارای توانایی ارتباطی و محاسباتی است.7- تمایل کمتری به استفاده از مدل های تحلیلی دارند.8- داده ها را از منابع متنوع بیرونی و درونی گردآوری کرده و آنها را در دسترس مدیران عالی قرار می دهد.9- پرسشهایی که ESSدرپاسخ دادن به آنها کمک می کند مثل کسب و کار ما چه باید باشد؟

اسلاید 9: رابطه سیستم ها با یکدیگر:انواع گوناگون سیستم ها در سازمان دارای وابستگی های متقابل درونی هستند TPSها تولیدکننده اصلی اطلاعاتی هستند که موردنیاز سیستم های دیگری استکه به نوبه خود اطلاعات را برای سیستم های دیگر تولید می کند در حالی که ESS دریافت کننده داده ها از سیستم های سطح پایینتر است یکپارچگی این سسیتم ها سازمان بتواند به عنوان یک کل عمل کند اما یکپارچه سازی سیستم های مختلف زمان برو پیچیده است که این چالش اصلی سازمانهای بزرگ است.

اسلاید 10: 1- سیستم فروش و بازاریابی:

اسلاید 11: 2- سیستم ساخت و تولید: نمونه هایی از آن

اسلاید 12: 3- سیستم های مالی و حسابداری3- سیستم های مالی و حساباری

اسلاید 13: 4-سیستم های منابع انسانی

اسلاید 14: یکپارچه سازی کارکردها و فرایندها ی کسب و کار: معرفی کاربردهای بنگاه اقتصادی:یکی از چالشهایی که بنگاه ها با آن مواجه هستند در کنار یکدیگر قراردادن داده ها برای ایجاد جریان اطلاعات در سرتاسر بنگاه اقتصادی است. تجارت الکترونیک، کسب و کار الکترونیک بنگاهها را به تمرکز بر روی سرعت بازار، بهبود خدمت به مشتری مجبور می کند جریان اطلاعات نیاز به هماهنگ شدن دارد بطوریکه سازمان بتواند شبیه یک دستگاه بی عیب کار کند این تغییرات نیاز به سیستم پرقدرت جدیدی دارد که بتواند اطلاعات را یکپارچه سازد و فعالیتهای بنگاه را با دیگر شرکای کسب و کار هماهنگ سازد

اسلاید 15: فرایند کسب و کار1- به مجموعه ای از فعالیت های منطقی و مرتبط برای انجام نتایج یک کسب و کار ویژه اشاره دارد2- به را های منحصر به فردی اشاره دارد که طی آن سازمان ومدیریت این فعالیت ها را هماهنگ می کنند.3- فرایند کسب و کار می تواند منبعی از مزیت رقابتی باشد اگر شرکت را برای نو آوری و رقابت بهتر توانا سازد و می تواند نقاط ضعف باشد اگر بر اثر روش های قدیمی از پاسخ گویی و کارایی سازمانی جلوگیری می کند کار کند.

اسلاید 16: سیستم هایی برای یکپارچه سازی فرایند بنگاه گستردهبنگاه ها دریافتند از طریق هماهنگ سازی فرایند کسب وکار می توانند منعطف تر و بهره ورتر شوند برنامه های کاربردی بنگاه اقتصادی به این منظور طراحی شده اند و شامل سیستم های بنگاه اقتصادی سیستم های مدیریت زنجیره تامین سیستم های رابطه مشتری و سیستم های مدیریت دانش می شونداین سیستم ها مزیت اینترانت های شرکتی و فناوری های وب را می گیرند تا قادر به انتقال کارآمد اطلاعات شوند.این سیستم ها به سطح عرضی، کار کردی و فرآیند کسب و کار متمایل هستندبرنامه های کاربردی فرآیند های که در محدوده ی کارکرد های چند گانه کسب و کار و سطوح سازمانی هستند خود کار می کند و ممکن است آن ها را در خارج از سازمان توسعه دهند این 4 سیستم عرصه هایی را ارائه می کند که شرکت ها در آن به طور دیجیتالی جریان اطلاعات و سرمایه گزاری های سیستم های اطلاعاتی اصلی خود را یکپارچه می کنند.

اسلاید 17: طرح کلی برنامه های بنگاه اقتصادیبه عنوان سیستم های برنامه ریزی منابع بنگاه شناخته می شوند آن ها فرآیند های کلیدی کسب و کار یک بنگاه را به صورت سیستم نرم افزاری منفردی یکپارچه می سازند که اجازه می دهد در سازمان اطلاعات جریان پیدا کند این سیستم ها بر فرآیند های درونی تمرکز دارند.

اسلاید 18: طرح کلی سیستم های مدیریت زنجیره تامیننوعی سیستم درون سازمانی است که جریان اطلاعات را در سازمان خودکار می کند.بر ارتباطات بیرونی متمر کز است و به بنگاه کمک می کند تا رابطه خود را با تامین کنندگان مدیریت کنند.هدف نهایی استفاده از این سیستم رسیدن میزان درست محصولاتشان از منبع به نقطه مصرف خویش با کمترین زمان با پایین ترین هزینه است

اسلاید 19: طرح کلی سیستم های مدیریت رابطه مشتریاین سیستم ها از یک دیدگاه چند سویه مشتریان را بررسی میکننداین سیستمها از مجموعهای از برنامه های کاربردی یکـپارچه استفاده میکنند تا به همه جنبه های رابطه مشتری بپردازند.

اسلاید 20: طرح کلی سیستم های مدیریت دانشاین سیستمها همه دانش و تجربه مربوط در بنگاه را جمع اوری میکنند و در هر مکان وزمانی که مورد نیاز باشد انرا برای پشتیبانی از فرایندهای کسب وکار و تصمیم های مدیریتی قابل دسترسی میسازند.

اسلاید 21: فرصت هاکسب وکارها با به کارگیری سیستم های اطلاعاتی در سراسر بنگاه با فرصت های فوق العاده ای برای دستیابی به سطوح بالاتری از بهره وری ودرامد ها و در نهایت افزایش قیمت های سهام مواجه میشوند.

اسلاید 22: چالش های مدیریتی1- یکپارچه سازی و دیدن بنگاه به عنوان کلسیستمهایی ساخته شدند که در خدمت منافع مشخصی در بنگاه بودند اما میتوانستند برای فراهم کردن اطلاعات سراسری بنگاه که یک چالش است یکپارچه شوند2- پرورش کارکنان و مدیرانآموزش افرادی که از این سیستمها استفاده کنند تبدیل به یک چالش شده بدون آموزش کارکنان و مدیران نمی توانند از سیستمهای اطلاعاتی حداکثر استفاده را ببرند3- محاسبه ی هزینه ی سیستم ها و مدیریت تقاضا برای سیستم هابه دلیل قدرت فناوری اطلاعات،هزینه اطلاعات در سراسر بنگاه پایین می آید یکی از چالش هایی که مدیران با آن مواجه می شوند درک آن است که این سیستم ها لازم هستند و با هزینه نهایی کم، بهره وری و بازدهی سرمایه گذاری بالایی دارند

اسلاید 23: رهنمودهای راهگشا1-برای یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی بنگاه باید فهرستی از نیاز مندی های اطلاعاتی تدوین کنید سپس این فهرست ها بررسی کنید.همه سیستم ها را شناسایی کنید و بفهمید که کدام گروه در بنگاه از این سیستم نفع میبرند2-اموزش مدیریت و کارکنانهنگامی که شمایک فهرست موجودی از سیستم های اصلی فعلی خود در یک بنگاه دارید که هر روز بوسیله هزاران نفر از کارکنان استفاده میشود برای شناسایی این که چگونه انها یاد میگیرند تلاش میکنید.اموزش زیادی برای پشتیبانی از سیستم های جدید مورد نیاز است.3-محاسبه هزینه ها و منافع سیستم های اطلاعاتیبرای نمونه شما درخواستی از گروههای مختلف برای خدمات اینترنت نخواهید داشت زیرا انها خدماتی را برای همه افراد در بنگاه فراهم میکنند اما درخواستی از قسمت ساخت برای یک سیستم کنترل تولید خواهد داشت زیرا منافع ان منحصر به همان بخش است.مدیریت باید اولویت هایی را برای هر کدام از سیستم ها که بیشترین سوداوری را در جهت منافع شرکت دارند ایجاد کند.

اسلاید 24: پایان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید